Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

FSO Polonez Atu Plus

Lata produkcji: 1066 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Dane techniczne FSO Polonez Atu Plus

Podstawowe parametry FSO Polonez Atu Plus

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
45 l

Wymiary zewnętrzne FSO Polonez Atu Plus

Długość
4369 mm
Szerokość
1650 mm
Wysokość
1420 mm
Rozstaw osi
2509 mm
Rozstaw kół - przód
1375 mm
Rozstaw kół - tył
1352 mm
Zwis przedni
846 mm
Zwis tylny
1013 mm

Wymiary bagażnika FSO Polonez Atu Plus

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1070 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
300 l

Opony FSO Polonez Atu Plus

Szerokość
od 175 do 185 mm
Profil
70 %
Średnica
13"

Szkic techniczny FSO Polonez Atu Plus

Szkic techniczny FSO Polonez Atu Plus
zobacz dane techniczne

Oceny FSO Polonez Atu Plus

Średnia ocena modelu

na podstawie 160 opinii

3.89

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców FSO Polonez Atu Plus

Ludzie szanujmy ten samochód. Niegdyś marzenie - dzis powód do kpin i żartów. Jednak zastanówmy się głębiej nad tym autem. ... więcejW miare młode auto, najczęściej serwisowane, z pewnym przebiegiem kosztuje niewiele, a przecież kupując auto za ok 3 tyś z gazem i np z 1999 roku nie możemy oczekiwac cudów. Jest to typowy arbaitswagen. Samochód, który pozwoli ci bezpiecznie dotrzeć do celu, musisz tylko być pokorny i wiedzeć że to tylko Polonez, ale auto to powinno być traktowane z szacunkeim ze względu na wiek konstrukcji i na to że kiedyś było naszą chlubą. Nie plujmy na niego. Nie jest to formuła jeden, nie jest to mercedes, ani Audi, czy passat, to tylko polonez, ale jest w miare duży, bezpieczne, nie kradną już go i zawsze może być naszym autem, które polubimy. Nie można przecież za ok 3 tyś kupić nic innego, lepszego! Jeśli nadwozie nie jest zardzewiałe, silnik chodzi to naprawdę warto! ukryj
dodano 02.10.2007 przez
Myślę, że to samochód dla ludzi o ograniczonym budżecie. W tej roli sprawdza się znakomicie. Ceny części i niewielka usterkowość ... więcej(niestety zależy od egzemplarza ale naprawdę generalnie ciężkie usterki zdarzają się rzadko)pozwalają na tanią jazdę. Osiągi do miasta są na styk. Jeszcze mozna nadążyć za ruchem miejskim (w przeciwienstwie np do CC700 czy 126p).Polecam zadbane egzemplarze. Modele plus po 1997 roku są barzdiej cywilizowane ale Carówki tez mają swój urok :) ukryj
dodano 06.10.2008 przez
"Polonez" Brzmi dumnie dla Polaka .Marzenie naszych rodziców i dziadków ,lecz dziś dużo ludzi myśli jeździ polonezem bo go nie ... więcejstac na nic innego ... bzdura. Zaczeło się gdy miałem 13 lat ojciec kupił pierwszego poloneza 1.6 GLE (gaźnik) po kupnie dla długiej i bezproblemowej eksploatacji został wyremontowany silnik od podstaw po 1 szlif oraz blacharka po sam koniec jeździł i nigdy nie zawiódł (a jeździł puki nie zardzewiały podłożnice drugi to 1.6 GLI abimex który jeździ do dziś i jest w rękach mojego taty.Kolejny Polonez tym razem Atu plus na pełnym wtrysku(poprawiło się przyśpieszenie i elastyka silnika duży +) Wracajac do ceny zakupu za auto dałem 2tys miałem w rezerwie 4 tys. a mogłem wybrać golfa lub co innego za resztę wymieniłem co uznałem za potrzebne ,możecie mi nie wierzyć ale nie mam z nim problemów wsiadam i jadę odpala w największe mrozy bez problemu Ogólnie oceniam auto na 5- minus za blacharkę która nie jest zbytnio dopracowana i szybko koroduje. Na koniec chciałem napisać ze powinniśmy być dumni ze Polonez to jednak polski samochód nie jakaś chińska tandeta ukryj
dodano 30.08.2011 przez
Polonez był kiedyś naszą chlubą. Ludzie go wyśmiewają,plują na niego. Dlaczego? Czy chlubą Polaka powinno być Audi lub Mercedes? Nie ... więcejmamy już rodzimej marki,więc powinniśmy szanować,dbać i kochać nasze Polonezy.Nigdy nie zamienię go na żadnego niemca lub japończyka,a to z jednego powodu: POLONEZ jest zajebisty. ukryj
dodano 06.09.2012 przez
Zobacz oceny FSO Polonez Atu Plus Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa FSO Polonez Atu Plus

Pb
5,63 - 13,97
Na podstawie 49 raportów spalania
LPG
6,67 - 13,13
Na podstawie 76 raportów spalania

Wybrane raporty spalania FSO Polonez Atu Plus

Witam. Dziwnie pozytywne komentarze wyczytuje co do tego silnika 1.6GLI 76km. Z tego co mi wiadomo to w 1997r tez ... więcejbyly te silniki a nie od 1998r. :/ Moj jest z 97r. Auto nie nalezy do oszczednych a wrecz odwrotnie. Ten slinik na jednopunkcie to chyba sie nie udal pod wzgledem spalania na lpg i pewnie benzynie. No wiec na lpg najmniejsze spalanie jakie udalo mi sie uzyzkac to 11.8-trasa. miasto -12.5 nawet do 13-13,5 w zime. srednie misto i trasa wychodzi mi 12.3. Musze tez podkreslic ze jakosc gazu tez ma duzy wplyw nieraz bywa roznica siegajaca ok. 1L. Powiem jeszcze ze probowalem roznych sposobow aby jak najmniej spalil i nic z tego doszedlem do wniosku czy jade powyzej 100km/h czy 90 tyle samo pali. Badz w miescie czy agresywnie czy wolno tak samo. Jak dla mnie na to auto to troche za duzo.Pozatym czesci sa bardzo i to bardzo tanie.Pozatym go lubie i mam do niego wielki sentyment.Jedyne co mnie boli to ze cale to fso upadlo i koniec. Wystraczy sobie pomyslec ze skoda czy inna marka ktora zaczynala podobnie jak fso potrafila tak sie rozwinac i produkowac naprawde ladne samochody od np. skody 105 ,120, favorit itd. az po octavie badz superb przeciez to wielka przepasc co bylo kiedys a jest teraz. Dlaczego Fso sie tak nie rozwinelo od poczciwych 125p, polonezow itp. do naprawde ekstra wygladajcych i wyposazonych modeli... Tylko pomazyc. A przy tym bysmy jako kraj posiadali swoja marke ktora by sie stopniowo rozwijala.ahhhh jak mozna bylo do tego doprowadzic.Gdybym posiadal ogromny majatek to bym zainwestowal w odbudowe tego co bylo kiedys i moglo sie rozwijac o ile bylo by to mozliwe.Po prostu zal ze mozna tak wszystko zmarnowac kawal polskiej motoryzacji.Ahhh duzo by pisac. ukryj
dodano 10.10.2008 przez
polecam verve 98 mniej jej spala nie wiem jak ale o 1 litr mniej od 95 na 100km. Kilka ... więcejrazy zalalem dynamic 98 i musze powiedzec ze lepsza kultura pracy silnika byla. mozliwe ze to przez pogode bo na vervie tez czasami dobrze mu cisnie zalezy chyba od powietrza bo czasami go strasznie muli a czasami idzie jak rajdowa ;P nawet passaty wymiekaja xD a lubie mu tak do 4-5 tysiecy pocisnac, jak na swoje lata autko sprawuje sie swietnie bezawaryjne nie musze na niego chuchac dmuchac ost zalalem castrola szybko sciemnial ale podobno castrole tak maja bo wyciagaja zanieczyszczenia. tlumik wymieniony konserwacja zrobiona akumulator 2 latka mysle ze posmigam nim jeszcze z 3 latka. mialem francuskie gowno na liter R... do testowania, nigdy wiecej ;-) wole glosniejszego slabszego poldusia lub cos japan ale dopiero wtedy jak poldus juz padnie watpie zebym na innym aucie tak oszczedzil, przynajmniej next kupie cos lepszego ;P tez z salonu tak jak poldka. hmm aktualnie na ten cel mam 60 tysiecy ale jak 3 lata poldek da rade to bedzie wiecej xD. sporo ludzi mnie zaczepia i sie pyta ktory to rocznik jak mowie 98 to sa zdziwieni w jakim stanie go mam porzadny garaz w domu ogrzewany robi swoje . pojawiaja sie tez tacy co sie nasmiewaja ze tym gratem jeszcze sie poruszam i patrze wieswagen ojej przynajmniej nie musze jezdzic w wypierdzianym przez niemca samochodem na pokaz a w srodku brod smrod i ubustwo Pozdrawiam ukryj
dodano 06.01.2012 przez
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to naprawde wszystko zależy od kierowcy! można pisać nie wiadomo co ale jak ktoś chciał ... więcejto można było jeździć nim całkiem oszczędnie ( szczególnie jeśli była zamontowana instalacja gazowa) na trasie warszawa gdynia ( jazda nocą) uzyskiwałem 9 litrów LPG na 100 km przy średniej prędkości 100-110Km/h. jak jechałem średnio 140-150 km/h to palił jak smok, ok 18 litrow lpg/100km. przy cenach gazu 1.5 pln za litr to tylko lać gaz i jechać. Ceny "przeglądów" wiadomo - zależy ile pan Kazimierz powie:) ogólnie bardzo tanie części i bardzo łatwo dostępne. Jedyne co często wymieniałem to krzyżaki w wale napędowym ( co 10 000km) ponieważ niewytrzymywały prędkości powyżej 120 km/h ukryj
dodano 13.05.2009 przez
a więc użytkuję polonez z 1998r atu plusa rudę konserwuję leguralnie i jest to dobry samochód mój pierwszy przejechałem nim ... więcej30 tys km na benzynie większość po mieście odczuwa sie ubytek w portfelu :P naprawy takie jak drązki koncowki to normalne i zostało zrobione wydałem 1500 zł na naprawe zawieszenia plus tarcze i szczeki ;] trzeba dbać o to auto a nie zawiedzie mnie zawiodło 2 razy ale to było do przewidzenia i te 2 razy regulator napięcia (szczotka pękła) teraz kupiłem za 70 zł i ma hulać denerwuję mnie jeszcze pękające sprężynki w zamkach i że dotknę scięgna to drzwi się już niechcą zamykać ale jak podciągne to chodzą normalnie a tak to samochód prosty do naprawy i jazdy polecam :] ukryj
dodano 30.11.2009 przez
Spalanie LPG jak na Poldka jest na prawdę nie wielkie. Spalanie minimalne i maksymalne liczone w terenie mieszanym (trasa ~50km ... więcejdziennie, gdzie ~35km to teren zabudowany). Na długiej trasie prowadzone tylko raz. 5 osób w samochodzie, pełen bagażnik (3 duże plecaki podróżne) oraz śmieci w środku (śpiwór, karimaty, 1,5 kraty piwa i inne) obciążyły auto konkretnie (resor był niemal równy). Dodatkowo na 300km ok 20 było stromymi podjazdami, gdzie Polonez dawał radę dopiero na 3-cim biegu. 25km przejechane po mieście. Więc jak na takie obciążenia spalanie zadowalające. ukryj
Zobacz raporty spalania FSO Polonez Atu Plus Dodaj raport spalania

Publikacje o FSO Polonez

Dziennik kosztów FSO Polonez

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 004

Przejechany dystans

136 721 zł

Zatankowanego paliwa

50 718 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

404

Wydanych pieniędzy

59 426 zł

Średnie wydatki na auto

683 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

331

Wydanych pieniędzy

47 362 zł

Średnie wydatki na auto

544 zł

ZOBACZ 87 dzienników kosztów FSO Polonez Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty FSO Polonez

Liczba wpisów: 18
komentarzy(6)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty FSO Polonez dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o FSO Polonez

Ciekawostki
dodano 23.01.2013 przez
Właśnie w 2013 roku mija 35 rocznica, kiedy to stary, poczciwy Polonez zagościł na polskich drogach.
dodano 22.01.2012 przez
Wśród licznych wersji nadwoziowych Poloneza pojawiła się również "wypoczynkowa". Zabudowa wykonana na bazie odmiany Truck mieściła dwa wygodne miejsca do spania.
dodano 08.01.2012 przez
W 1977 roku kierowca rajdowy Andrzej Jaroszewicz rozbił Lancię Stratos. Uszkodzone auto trafiło do OBRSO, gdzie zdecydowano umieścić niezniszczone podzespoły Lancii w nadwoziu... Poloneza. Silnik…
dodano 08.01.2012 przez
22 kwietnia 2002 roku, po 24 latach od rozpoczęcia produkcji zakończono wytwarzanie Poloneza. Ogółem powstało 1 033 401 egzemplarzy tego auta.
dodano 08.01.2012 przez
Wykorzystując nadwozie Poloneza Caro i opierając je na ramie, wykonano model Poloneza Analoga 4. Był to pick-up dla pięciu osób i 400 kg ładunku. Stały…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą