Pracujemy nad dostosowaniem tej strony do nowej generacji portalu.
Prowadzący
Adam Kabziński (kabz)
Adam Kabziński Specjalizacja: Inżynieria Mechaniczna Mechanik amator, zawodowy psuja. Zazwyczaj naprawia to co popsuł sam, czasami to co popsuli inni.

Adres E-mail:
manuale@autocentrum.pl

Elektryka

Wymiana aparatu zapłonowego

Czasami zdarza się, że silnik nie pracuje tak jak powinien. Pojawiają się różne dziwne objawy, jak np. silnik palący na 3 zamiast 4 cylindry, dosyć często przyczyną jest sama kopułka aparatu zapłonowego, kable zapłonowe, bądź świeca zapłonowa. Dlatego w pierwszej kolejności sprawdzamy właśnie te elementy. Jeśli wymiana tych elementów nie przynosi efektu przyczyna może leżeć po stronie aparatu zapłonowego. Jego wymianę przedstawię na przykładzie silnika starszej generacji z aparatem zapłonowym wyposażonym w czujnik halotronowy.

Coraz częściej bardziej opłaca się kupić cały aparat nowy bądź używany zamiast wymieniać sam czujnik. Wymiana samego aparatu zapłonowego nie powinna nikomu sprawić problemów przy zachowaniu minimum precyzji i zdrowego rozsądku.
Pierwszą czynnością będzie zaznaczenie kabli, żeby nie mieć problemów przy ponownym montażu na nową kopułkę, jeśli ją wymieniamy.





Następna czynność to zdjęcie kopułki. Można spotkać różne rozwiązania montażu, klamry, śruby lub zatrzaski. W tym przypadku zastosowano śruby, które należy odkręcić. Następnie należy ustawić silnik w pozycji zapłonu na pierwszym cylindrze. Najprostszą metodą ustalenia pierwszego cylindra to ustawienie palca rozdzielacza w pozycji odpowiadającej kablowi 1 cylindra na kopułce. Niektóre kopułki maja zaznaczony 1 cylinder. Jeśli jednak nie ma zaznaczenia trzeba po prostu prześledzić, który kabel dochodzi do 1 cylindra i na to miejsce ustawić palec aparatu.







Dostosowanie ustawienia najlepiej wykonuje się poprzez kręcenie wałem korbowym silnika, aż do momentu uzyskania właściwego położenia palca rozdzielacza. Jeżeli mamy pewność, że aparat jest ustawiony w prawidłowej pozycji możemy dodatkowo zaznaczyć jego położenie względem kadłuba silnika, co ułatwi nam wstępne ustawienie zapłonu przy zakładaniu nowego aparatu.





Strona: 1 2 3 4 5 z 5 |dalej

Autor nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek nieprzestrzegania zasad BHP przy wykonywaniu czynności czy jakiekolwiek inne powstałe w wyniku korzystania z porad.