Pracujemy nad dostosowaniem tej strony do nowej generacji portalu.
patron działu
Prędkość - Najczęstsze wypadki

Najczęstsze wypadki

frosti.eu

Najczęstsze wypadki: niedostosowanie prędkości do warunków, mieć ograniczone zaufanie do innych użytkowników dróg - jestem za wprowadzeniem mandatu 100zł za niebezpieczne omijanie pieszych i rowerzystów. Należy to zrobić ze zmniejszoną prędkością - rowerzysta może się przestraszyć - oraz ze zwiększoną odległością - pieszy może się potknąć lub zmienić nagle kierunek (nawet zejście z chodnika na jezdnię).

Wypadkowość:
60 % kierowców nie miało ani jednej stłuczki.
15 % miało minimum 3 stłuczki.
25 % miało 1 stłuczkę.

Minusy ronda wielopasmowego:
- kierowcy błędnie zmieniają pasy kolidując z innymi pojazdami,
- często nie są wstanie sobie wyobrazić jak się zachować na danym rondzie lub skrzyżowaniu, najczęściej przy skręcie z lewo lub przy zawracaniu,
- gdy rozpoznają prawidłową drogą zmieniają bez zastanowienia pas,
- zdenerwowani kierowcy często reagują agresywnym zachowaniem za kierownicą,
- sygnalizacja kierunkowa pomaga ale trochę,
- za dużo linii w niektórych miejscach - często po ruszeniu spod świateł auto jest rozpędzone i kierowca ma mało czasu na rozpoznanie - a to prowadzi do popełniania błędów,
- odległości do drugiego końca "skrzyżowania" jest na tyle duża, że auta mogą się rozpędzić do dużych prędkości, jest to niebezpieczne ze względu na bliskość przejść dla pieszych i przystanków (wypadek z października 2006 - bydgoszcz),

Rozwiązanie frosti.eu :
- oddzielenie pasów ruchu od siebie linią ciąłą pasami ukośnymi i linią ciągłą |//| |//| na szerokich skrzyżowaniach,
- budowa przejrzystych skrzyżowań,
- pasy jezdni pojedyńcze (np. do zawracania) wyraźnie oddzielić grybym pasem ciągłym a na skręcie dwoma pasami przerywanymi (raczej krótkie) - to byłby nowy rodzaj pasów,
kierowcy reagowaliby intuicyjnie - w tej chwili nie widząc wyraźnego rozdzielenia pozwalają sobie na zmiany pasa,
- także częściej można malować skręt lub wyraźne zawrócenie (nagłe zmiany pasa w ostatnim momencie),

frosti.eu