Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Honda City

Mały miejski sedan klasyfikowany w segmencie B, produkowany od 1981 roku (w Europie od 2002 roku). W ofercie Hondy w tej klasie auto jest alternatywą wobec modelu Jazz. Pierwszą generację City oferowano w Europie również jako Jazz, gdyż na Starym Kontynencie nazwę City Opel zarezerwował wcześniej dla Kadetta w wersji hatchback. City II w Europie funkcjonowała jako Honda Logo, City III był oparty na Hondzie Civic IV i był sprzedawany głównie w Azji. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja City, która debiutowała w 2009 roku. W Azji auto znane jest obecnie jako Honda Fit Aria.

Generacje Honda City

Wyraziste linie nadwozia wyróżniają Hondę City VI wśród innych sedanów klasy mini. Jej sylwetka prezentuje się harmonijnie, a pokrywa bagażnika nie wygląda, jakby została doczepiona “na siłę”. Spodobać mogą się nowocześnie wystylizowane reflektory, kanciaste lampy tylne, jak również przetłoczenia maski czy drzwi bocznych. Nieco elegancji dodaje nadwoziu srebrne wykończenie klamek i listwy zdobiącej klapę bagażnika.

Przejdźmy do oceny tego, co kryje się pod karoserią. Wnętrze małej Hondy zostało wykończone materiałami przyzwoitej jakości, a jego stylistyka oraz kolorystyka cieszą oko. Większość przełączników rozplanowano tu zgodnie z zasadami ergonomii, niezbyt wygodnie obsługuje się jednak radio i komputer pokładowy. W prosto zaprojektowanych zegarach zaskakuje sporej wielkości wskaźnik poziomu paliwa w baku.

Mocną stroną japońskiego sedana okazuje się wielkość kabiny pasażerskiej. Projektantom udało się wygospodarować wystarczającą ilość miejsca na przednich fotelach oraz wręcz imponująco pokaźną przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń. Tylna kanapa sprzyja zresztą nie tylko wygodzie podróży, ale i transporcie ładunków, bo dzięki unoszonemu do góry siedzisku mamy możliwość przewiezienia wysokich przedmiotów za fotelami pierwszego rzędu. Jeśli chodzi o bagażnik, da się go lubić za wysoką pojemność, można natomiast krytykować za wnikające do wnętrza zawiasy.

W czasie jazdy czuć wyraźnie, że Honda City została zestrojona przede wszystkim z myślą o skutecznym pochłanianiu nierówności. Dzięki temu komfort stoi na wysokim poziomie, choć negatywnie odbija się to na trakcji podczas pokonywania zakrętów. Problemem okazuje się także jazda na wprost w chwilach, kiedy na wąskie i stosunkowo wysokie nadwozie działają mocne podmuchy wiatru. Plus trzeba przyznać układowi kierowniczemu, bowiem gwarantuje on bardzo precyzyjną pracę.

Miejskie sedany ceni się przede wszystkim za to, że są pakowne jak szafa i tanie jak barszcz. Podczas gdy sprawdzian pakowności bohater naszego opisu zalicza na piątkę z plusem, w ocenie kosztów wypada słabo. Podobnie jak miało to miejsce na rynku nowych aut, również na rynku wtórnym Honda kosztuje dużo. Sporo trzeba też płacić za części zamienne. W zamian dostajemy jednak samochód, który po prostu się nie psuje - awarie silnika, układu jezdnego czy elektryki modelu City najzwyczajniej nie dotyczą. Do miana jeżdżącego ideału brakuje tylko lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie jest to dzieło, z którego projektanci Hondy mogliby być dumni. Sylwetka City jest daleka od atrakcyjnej przez niewielki rozstaw osi, małe koła i duży, niezgrabny kufer. Poza walorami czysto praktycznymi, samochody miejskie powinny też mieć choć trochę walorów estetycznych.
Luzacjusz: Niektóre śmieciarki mają więcej wdzięku niż Honda City. Nie wiem, jak wy, ale ja w takiej dryndzie wstydziłbym się pokazać w swoim mieście. Proponuję zmianę nazwy na Honda Village. Proszę państwa, oto Honda Wieś.

Silniki Honda City

Honda City VI - jaki silnik wybrać?

Tu z wyborem silnika nie będzie problemu, bo jest tylko jeden – ma 100KM, 1.4l i jest motorem benzynowym. Autu zapewnia całkiem przyzwoite osiągi – w tej klasie niecałe 12 sekund do 100km/h to rozsądny wynik. Trzeba jednak wiedzieć, że ta jednostka, jak to w Hondach, budzi się do życia szczególnie w wyższych partiach obrotów, choć w tych niższych i tak jest na szczęście elastyczniejsza niż starsze generacje. Nie każdemu to jednak będzie pasowało. Oprócz klimatyzacji, która wyraźnie usypia motor, drugim wrogiem jest jeszcze obciążenie pasażerami – wtedy ciężko uzyskać dobrą dynamikę bez wspinania po obrotomierzu. Trochę szkoda, że nie ma jeszcze jakiegoś diesla, ale benzynowe 1.4l jest dobrą konstrukcją i do tego pracuje cicho.

Publikacje o Honda City

Czy warto kupić: używana Honda City (od 2006 do 2009)

Nie grzeszy urodą nadwozia, jednak posiada ciekawe i funkcjonalne wnętrze, niezłe wyposażenie i solidną mechanikę. Szansa na znalezienie auta z polskiego salonu jest spora. Czy warto kupić używaną Hondę City?

Rozsądnie i rodzinnie

City to rodzinny sedan za stosunkowo przystępną cenę, który stawać ma w szranki z takimi modelami jak Renault Thalia, Fiat Albea, Kia Rio, Chevrolet Aveo czy nawet Dacia Logan. To auto trafiać ma w oczekiwania przede wszystkim średnio zamożnych rodzin, w których pełnić będzie funkcję auta na każdą okazję...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Honda City

Społeczność kierowców Honda CityautoWcentrum - społeczność Honda City

najwyższe oktanyAuta - Honda City

Honda City 68,93

Honda City Czarna Perła 79,00

Honda City 38,24

Honda City 30,31

Honda City 93,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Honda City

ojciecmajster 95,47

Ezet81 76,58

-Marek- 97,26

twa-rog 30,13

artega7 91,10

piwko28 32,53

DziQu 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Honda City

II przegląd + 2 osobowy spot Hondziarzy
II przegląd + 2 osobowy spot Hondziarzy Dwa lata użytkowania City za mną. Czas więc zrobić kolejny przegląd. Tym razem p...
Wygląd silnika i podwozia po 3 latach użytkowania
Wygląd silnika i podwozia po 3 latach użytkowania Cześć, przed ostatnim przeglądem gwarancyjnym postanowiłem ogarnąć troszkę podwo...
Wygłuszenie przednich drzwi
Wygłuszenie przednich drzwi Z okazji długiego czerwcowego weekendu dostałem bakcyla na wygłuszenie przednich...
Piski spod kokpitu przy dużych prędkościach
Piski spod kokpitu przy dużych prędkościach Witajcie, Ostatnio moja Honda przy prędkości ok 130 km/h zaczęła do mnie mówić w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Honda City

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Honda City
 

Najpopularniejsza wersja Honda City

Honda City

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Honda City
 

Honda City najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Honda City

Honda City
1.4 benzyna 83 KM
62 000 km, 2008
24 444 PLN
Honda City
1.4 benzyna 83 KM
41 000 km, 2008
24 400 PLN
Honda City
1.4 benzyna 83 KM
66 000 km, 2006
23 500 PLN
Honda City
1.3 benzyna 83 KM
90 000 km, 2007
23 999 PLN

Ocena auta Honda City

  • Średnia ocena
    na podstawie 187 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Honda City Sedan 1.4 i (83 KM)

Honda CITY - jak nazwa wskazuje - doskonała jest do miasta i SPORADYCZNYCH wyjazdów za miasto (urlopy, wyjazd do rodziny, itp). W mieście jest zwrotna i niewiele pali. Poza miastem auto bardzo podatne jest na boczne podmuchy wiatru, i to niezależnie od obciążenia. Nawet niewielkie podmuchy boczne potrafią znacznie zmienić tor jazdy. W dodatku nieprecyzyjne wspomaganie (elektryczne) za miastem tylko przeszkadza. Po przejechaniu kilkuset kilometrów w takich warunkach będziecie mieli dosyć tego auta (ja tak mam podczas dłuższych wyjazdów). Ci co jężdżą dużo poza miastem lepiej niech dołożą i kupią CIVIC´a inaczej będą musieli przywyczaić się do obolałych ramion i nerwicy. Nawet używany CIVIC z 1996r, którym kiedyś jeździłem, zachowywał się na drodze o niebo lepiej!!! Tandetne wykończenie komory bagażnika - wykładzina z czasem zawija się i wyłazi spod gumowych uszczelek. Uwaga na żarówki w tylnych lampach, które są nietypowe i dostępne tylko w salonach Hondy (nie znajdziecie ich na stacjach...

dodał: Bodzik
Honda City Sedan 1.4 i (83 KM)

Naszym zdaniem, czyli żony i moim (poprzednio civic htb 1.5,94), po przejechaniu 500km auto jest bardzo przestronne i wygodne, silniczek jak na tę klasę też niczego sobie(trochę głośny, ale po civie i tak jest w miarę cicho). Tapicerka na fotelach przyjemna, natomiast plastiki - TOTALNA KOMPROMITACJA (potwornie twarde i nieprzyjemne) - wg mnie. Oby tylko z czasem się nie rozskrzypiały - tego się najbardziej obawiam. No i ta Turcja, też nie wiadomo? Jak trochę bujniemy licznik to opiszę wrażenia. Przejechalismy już 2500km i wrażenia raczej się pokrywają z tymi na poczatku. Troche dużo pali ok. 7litrów (średnio - głównie miasto), ale biorąc pod uwagę panujace upały i jazdę z klimą cały czas - to chyba nie najgorzej. Klimatyzacja działa rewelacyjnie. Po 5000 km wrażenia są raczej podobne. 25000 km nic nowego się nie wydarzyło wszystko ok., spalnie (średnie) z przewagą miasta i klimą (często) - 6,3l. Oby tak dalej....... Wg mnie HONDA CITY jest znakomitym sam. do miasta (jak sama nazwa),...

dodał: ek7
Honda City Sedan 1.4 i (83 KM)

Silnik nie jest może super dynamiczny, ale za to oszczędny i do miasta (Poznań) w sam raz. Auto ma dobrze zestrojone zawieszenie - nie za miękkie ani nie za twarde. Z przodu dużo miejsca, z tyłu gorzej. Przepastny bagażnik. Wygodne siedzenia. Przyjemnie pracujące wspomaganie. Bardzo precyzyjna skrzynia biegów. Bardzo dobrej jakości materiały wykończeniowe w stosunku do ceny. Niestety psują się drobne rzeczy - odskoczyła listwa na prawym przednim słupku, fotel kierowcy zaczyna skrzypieć (przejechane 28 000 km), nie zapina się tyny prawy pas bezpieczeństwa, skrzypią tylne hamulce, klimatyzacja miała awarię (naprawa gwarancyjna), z powodu kiepskiej jakości materiału przetarła się okładzina podłogowa (naprawa gwarancyjna).

dodał: _ja
Honda City Sedan 1.4 i (83 KM)

Myślę, że Honda City jest dobrą propozycją auta rodzinnego. Silnik nie pozwala na wiele, ale mając pociechy na pokładzie nawet nie ma mowy o dynamiczniejszej jeździe. Skrzynia jest precyzyjna, auto pewnie i lekko się prowadzi. Jego obsługa jest intuicyjna a wnętrze duże z jeszcze większą możliwością aranżacji. Auto nie jest najtańsze w zakupie ale moim zdaniem jest warte swojej ceny. Przemawia za nim jakość wykonania, użyte materiały, renoma marki oraz niskie zużycie paliwa. Jedynymi minusami są: wysoki poziom hałasu przy wyższych obrotach silnika, wychylanie się nadwozia przy szybszej jeździe oraz lekkie braki mocy przy wyprzedzaniu. Są to jednak mało istotne szczegóły. Polecam Hondę City!

dodał: Piotrek 24
Honda City Sedan 1.4 i (83 KM)

Ogólnie cenowo CITY to nie wybija się ze swojej klasy. Jednak już pod kątem wyposażenia, przestronności, ciekawych rozwiązań wnętrza, dynamiki, jakości (tu wyznacznikiem jest 3 letnia gwarancja), oraz ekonomicznością samochód PRZEWYŻSZA wszystkich konkurentów. Jeśli ktoś lubi klasyczne sedany to CITY to naprawdę świetny wybór. Bo nie jest to samochodzik dla starszego małżeństwa - ja z żoną pakuję 2 rowerki, całe mnóstwo bagażu i jeszcze dwie kraty bezalkocholowe go się mieszczą!! NIesamowite wrażenie robi 500 litrów bagażnika (wg VDA)

dodał: the-moonn@o2.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Honda City

Honda City - galeria redakcyjna Honda City VI Honda City VI - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Honda

Opinie o instalacji LPG

Honda City

  • 1.
  • 5,00 Honda City V 1.4 i (83KM) 2007r.
    dodał: sly123, 05.05.2011

    Instalacja założona przed dwoma tygodniami(dlatego w rubryce przebieg nie wpisałem wartości).Będę informował o przebiegu eksploatacji.Częstość wizyt serwisowych to też wyrażenie raczej moich oczekiwań:-)

  • 2.
  • 4,50 Honda City V 1.4 i (83KM) 2007r.
    dodał: sly123, 24.12.2012

    Przejechane 30000 km. Wizyty w serwisie w celu uzupełnienia lubryfikantu.Spalanie zimą ok.9l,latem 7-8l,na trasie, przy spokojnej jeździe 6l.Żadnych problemów.

  • 3.
  • 5,00 Honda City V 1.4 i (83KM) 2007r.
    dodał: sly123, 09.05.2011

    Zbiornik 42l,w miejscu koła zapasowego.Wchodzi nieco ponad 32l gazu.Cykl mieszany-pierwsze tankowanie(Shell)-380km,drugie tankowanie(Auchan)-420km.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda City

Honda City

61 komentarzy

30 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Emila~Emila

Mam problem z hondą CITY 2006 r. podczas jazdy nagle zapala mi sie kontrolka żółetgo samochodu i zielony kluczyk na lewym zegarze a auto gaśnie i po chwili sie zapala i jedzie dalej. gdy gaśnie nic niestety nie dziala. od czasu do czasu tylko tak szarpnie i dalej jest ok a czasem nic nie dziala przez jakies5 sekund. czy wie mpże ktos czym to jest spowodowane?? prosze o pomoc

~Przemek~Przemek

Ja mam również problem śpiewającego sprzęgła. Tyle ze umnie niestety to nie byly lozyska. Koniecznym stalo sie wymiana całego zespołu sprzęgła. A juz tak lubilem to auto (city mr 2009, przebieg 57500 km). Jak dla mnie to skucha i stwierdzam, , że chyba honda przesadza z tym dyktatem księgowych. Traca przez to kolejnego klienta. Szkoda, bo to moja trzecia honda.

~-Marek-~-Marek-

Do ~Radek:
W modelach z tych lat, problem z łożyskami nie występuje zbyt często. Kosztu nie znam - u mnie zrobiono to w ramach gwarancji. Czytałem kiedyś jakieś forum i ludzie pisali, że w zwykłych warsztatach koszt wymiany oscylował w granicach 1000 - 1500 zł (ale nie chcę Cię wprowadzać w błąd).

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Honda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
27 419
Przejechany dystans
804 813 672 km
Zatankowanego paliwa
785 653 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 983
Wydanych pieniędzy
1 053 443 zł
Średnie wydatki na auto
1 050 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 290
Wydanych pieniędzy
1 995 579 zł
Średnie wydatki na auto
1 990 zł
Zobacz dzienniki kosztów Honda (1 003)

Zużycie paliwa Honda City

Na podstawie 180 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Cezar, dodano: 16.04.2007 14:14

Przy średnio dynamicznej jeździe (miasto + trasa do 130km/h) mam spalanie na benzynie 98 oktanowej w granicach 7,0 litrów. O cenie przeglądów nie mam narazie pojęcia.

pełny raport Honda Sedan 1.4 i

autor: Henryk Walezy, dodano: 05.07.2007 15:11

Rewelacyjna. Na trasie - przy wlaczonej klimatyzacji spali 5.2 litra przy predkosciach do 110-120 km/h. Przy 130 robi się głośno, a spalanie skacze do 6.0 - 6.5. W miescie przy duzych korkach - czestym zatrzymywaniu i ruszaniu moze lyknac 8 litrow. Z klima 9. Jezeli traficie na korek typu zachodniego tzn. Kilkanascie kilometrow ruszania i zatrzymywania - moze lyknac i 10 l/100 km, ale to sytuacja ekstremalna - nawet takie modele jak yaris czy seicento (chodzi o ekonomicznosc spalania) lykna w takich sytuacjach ponad wszelka miare. Ogolnie poza miastem 5.2 l/ 100 W miescie 7,2 l/100km, srednio 6,5 w cyklu mieszanym. Poczekamy na wyniki zima.

pełny raport Honda Sedan 1.4 i

autor: -Marek-, dodano: 21.06.2010 16:25

Jak na wielkość, moc i elastyczność silnika, a do tego komfort podróżowania (ilość wspomagaczy ułątwiających obsługę tego auta) spalanie jest na bardzo dobrym poziomie.

pełny raport Honda Sedan 1.4 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Honda City

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Honda City

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Honda City
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda City, oglądali także