Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Honda City

Lata produkcji: 1981 - 2011
Segment: Auta małe
Mały miejski sedan klasyfikowany w segmencie B, produkowany od 1981 roku (w Europie od 2002 roku). W ofercie Hondy w tej klasie auto jest alternatywą wobec modelu Jazz. Pierwszą generację City oferowano w Europie również jako Jazz, gdyż na Starym Kontynencie nazwę City Opel zarezerwował wcześniej dla Kadetta w wersji hatchback. City II w Europie funkcjonowała jako Honda Logo, City III był oparty na Hondzie Civic IV i był sprzedawany głównie w Azji. Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja City, która debiutowała w 2009 roku. W Azji auto znane jest obecnie jako Honda Fit Aria.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie jest to dzieło, z którego projektanci Hondy mogliby być dumni. Sylwetka City jest daleka od atrakcyjnej przez niewielki rozstaw osi, małe koła i duży, niezgrabny kufer. Poza walorami czysto praktycznymi, samochody miejskie powinny też mieć choć trochę walorów estetycznych.
Luzacjusz: Niektóre śmieciarki mają więcej wdzięku niż Honda City. Nie wiem, jak wy, ale ja w takiej dryndzie wstydziłbym się pokazać w swoim mieście. Proponuję zmianę nazwy na Honda Village. Proszę państwa, oto Honda Wieś.

Wyraziste linie nadwozia wyróżniają Hondę City VI wśród innych sedanów klasy mini. Jej sylwetka prezentuje się harmonijnie, a pokrywa bagażnika nie wygląda, jakby została doczepiona “na siłę”. Spodobać mogą się nowocześnie wystylizowane reflektory, kanciaste lampy tylne, jak również przetłoczenia maski czy drzwi bocznych. Nieco elegancji dodaje nadwoziu srebrne wykończenie klamek i listwy zdobiącej klapę bagażnika.

Przejdźmy do oceny tego, co kryje się pod karoserią. Wnętrze małej Hondy zostało wykończone materiałami przyzwoitej jakości, a jego stylistyka oraz kolorystyka cieszą oko. Większość przełączników rozplanowano tu zgodnie z zasadami ergonomii, niezbyt wygodnie obsługuje się jednak radio i komputer pokładowy. W prosto zaprojektowanych zegarach zaskakuje sporej wielkości wskaźnik poziomu paliwa w baku.

Mocną stroną japońskiego sedana okazuje się wielkość kabiny pasażerskiej. Projektantom udało się wygospodarować wystarczającą ilość miejsca na przednich fotelach oraz wręcz imponująco pokaźną przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń. Tylna kanapa sprzyja zresztą nie tylko wygodzie podróży, ale i transporcie ładunków, bo dzięki unoszonemu do góry siedzisku mamy możliwość przewiezienia wysokich przedmiotów za fotelami pierwszego rzędu. Jeśli chodzi o bagażnik, da się go lubić za wysoką pojemność, można natomiast krytykować za wnikające do wnętrza zawiasy.

W czasie jazdy czuć wyraźnie, że Honda City została zestrojona przede wszystkim z myślą o skutecznym pochłanianiu nierówności. Dzięki temu komfort stoi na wysokim poziomie, choć negatywnie odbija się to na trakcji podczas pokonywania zakrętów. Problemem okazuje się także jazda na wprost w chwilach, kiedy na wąskie i stosunkowo wysokie nadwozie działają mocne podmuchy wiatru. Plus trzeba przyznać układowi kierowniczemu, bowiem gwarantuje on bardzo precyzyjną pracę.

Miejskie sedany ceni się przede wszystkim za to, że są pakowne jak szafa i tanie jak barszcz. Podczas gdy sprawdzian pakowności bohater naszego opisu zalicza na piątkę z plusem, w ocenie kosztów wypada słabo. Podobnie jak miało to miejsce na rynku nowych aut, również na rynku wtórnym Honda kosztuje dużo. Sporo trzeba też płacić za części zamienne. W zamian dostajemy jednak samochód, który po prostu się nie psuje - awarie silnika, układu jezdnego czy elektryki modelu City najzwyczajniej nie dotyczą. Do miana jeżdżącego ideału brakuje tylko lepszego zabezpieczenia antykorozyjnego.

Dane techniczne Honda City

Silniki

Moc silników 61-115 KM

Poj. silników 1 231-1 493 cm3

Prędkość maks. 130-182 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,2-17,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Honda City

Średnia ocena modelu

na podstawie 192 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Koszty utrzymania

+ Drobne usterki

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (81%)
NIE (19%)

Wybrane oceny kierowców Honda City

Honda zrobiła kawał œwietnej roboty. W zasadzie nie ma tu zbyt wielu rzeczy do, których można by się przyczepić. Auto ... więcejzostało gruntownie odœwieżone, nie ograniczono się w tym przypadku do delikatnych zmian. Poprzedniej wersji nie przypomina ani z zewnštrz, ani wewnštrz i muszę przyznać, że różnica jest kolosalna. Moim zdaniem nazwa City, nie jest już adekwatna do tego modelu. Komfort podróży i wielkoœć bagażnika (a także agresywna sylwetka) wręcz zachęcajš do dłuższych podróży. Solidna konstrukcja powinna dobrze sprawdzić się jako auto rodzinne, pomimo tego, że należy w zasadzie do segmentu aut… no właœnie – B czy C? JeŸdzi mi się tym samochodem naprawdę dobrze. Długo zastanawiałem się co kupić. Kandydatów było wielu: Nissan Note, Tiida, Honda Jazz, Clio, Corsa, nowe Polo, Suzuki SX4, Fiesta. Nie wiem, czy wybierajšc którekolwiek z nich miałbym takš samš pewnoœć, że dobrze zrobiłem, bo o tym się już nie dowiem, ale jedno wiem na pewno: z City jestem więcej niż zadowolony! Auto w wersji podstawowej ma wszystko czego potrzebowałem, jest wygodne, ładne i mam nadzieję, że Hondowska niezawodnoœć będzie mi towarzyszyła jeszcze baaardzo długo. Wartym pochwały jest też zestaw audio. Gra nadspodziewanie przyzwoicie. Zarówno wysokie jak i niskie tony sš wyraŸne i czyste. Bas, dla zwykłego człowieka, także będzie wystarczajšcy. Bardzo podoba mi się dyskretne umiejscowienie wejœcia USB i AUX, które dodatkowo zakrywane jest przez klapkę. Dzięki temu nic nie wystaje z panela i nie ma możliwoœci zahaczenia o dołšczony sprzęt. Obsługa zestawu jest niemal intuicyjna. Łyżkš dziegciu w tej beczce audio, jest brak funkcji RDSu w radio. Plastiki we wnętrzu sš bardzo dobrze spasowane i wyglšdajš bardzo estetycznie. Jak do tej pory natknšłem się tylko na dwie sprawy, które można by poprawić: - dodanie tylnej wycieraczki – czasem jednak by się przydała – wsiadanie do auta, które wymaga od w miarę wysokich osób, mocnego pochylenia głowy. ukryj
dodano 28.06.2010 przez
Z perspektywy prawie 6 lat codziennego używania - auto godne polecenia za niezawodność!!! Przejechałem ponad 122 tys km. ... więcejZarówno w Polsce jak i trochę po Europie (Niemcy, Czechy Słowacja, Węgry, Austria). Najpierw zalety: Dużo miejsca w środku dla 4 osób. Duży i regularny bagażnik pozwala na zapakowanie rodzinki 2+2 nawet na dłuższy urlop. Sporo schowków, i kieszeni. Fajny jest system podnoszenia siedziska pasażerów z tyłu - po podniesieniu można przewozić przedmioty które ze względu na wysokość nie zmieszczą się w bagażniku. Praktyczny jest schowek koło lewarka biegów - jest pojemny i poręczny. Auto jest ekonomiczne i przede wszystkim niezawodne. Łatwe w manewrowaniu, zwrotne. Po autostradach, można spokojnie utrzymywać 140-150 km/h. Ale gdy nie ma silnego wiatru. Gdy wieje - trzeba zwolnić do 120. Szybciej niż 150 się da... ale nie polecam. To nie jest wyścigówka.. Dobrze wyposażone, (ABS, klima, rewelacyjnej jakości radio, napinacze pasów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie sterowane wszystkie szyby boczne. I dwie poduszki powietrzne. Auto jest BRZYDKIE :) ( podobno to kwestia gustu, ma zakłócone proporcje zwisający zad, małe koła i wygląda pokracznie. Jest też mało popularne. Obie te cechy oznaczają że prawdopodobieństwo kradzieży jest znikome !!! To samo można powiedzieć o wbudowanym na stałe nietypowym radio - "popyt" na takie jest zerowy. A to w naszych warunkach duży plus. Po prostu śpi się spokojnie. Zatem brzydota auta dla mnie jest zaletą !!! Teraz wady: Kokpit odbijający się w przedniej szybie męczy wzrok zwłaszcza jadąc we mgle, czy o poranku. Grube słupki przednie - utrudniają widoczność. Koniecznie trzeba kupić lepsze niż fabryczne pióra wycieraczek. Oryginały źle czyszczą szybę. Sama szybę przednią wymieniłem po oberwaniu kamieniem i zamiennik jest lepszej klasy. Mimo ze tańszy 5 razy. Samodzielna wymiana przednich żarówek praktycznie niemożliwa. Tylne żarówki są bagnetowe i nie wszędzie dostępne (stopy i kierunkowskazy). Jasna tapicerka szybko się brudzi. Generalnie materiały tapicerskie i plastiki wnętrza są tandetne. Poprawiłem sam mocowanie plastiku na tylnym słupku - źle założony zgrzypiał w zimie. Pasy bezpieczeństwa dość słabo się zwijają, czasem trzeba im pomóc się zwinąć. Klapa bagażnika jest tak ukształtowana że podczas deszczu gdy się ją otwiera do bagażnika na jego skraju kapie trochę wody, nie dużo ale jednak... trzeba o tym pamiętać. Tylna szyba ma tendencję do parowania, zwłaszcza przy załadowanym aucie i jeździe w deszczu. Generalnie dla osób jeżdżących w miarę spokojnie autko przestronne, zwrotne, oszczędne i jak do tej pory niezawodne. ukryj
dodano 23.04.2009 przez
Jest to moje pierwsze nowe auto i nie żałuje tego zakupu, jestem szczęśliwy że nie dałem się namówić na zakup ... więcejużywki. Wyszedłem z założenie że lepiej jest mieć nowe auto niższej klasy niż samochód klasy C czy D z przebiegiem powyżej 150tys km i jeździć w tykającej bombie, oczywiście można trafić na dobrą używkę ale do tego trzeba mieć dużo szczęścia. Mogę polecić każdemu to auto bo w tej cenie ma wszystko: wygląd, ładne wnętrze, bardzo dobre wyposażenie (szczególnie w wersji elegance), rewelacyjny silnik oraz bardzo dobra markę HONDA. Polecam! ukryj
dodano 09.10.2010 przez
Auto totalna porażka, oradzam kazdej osobie planującej zakup i jeżdżącej po np. warszawskich ulicach.
dodano 11.01.2011 przez
Zobacz oceny Honda City Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Honda City

Pb
4,13 - 8,37
Na podstawie 182 raportów spalania
LPG
7,17
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Honda City

ZUŻYCIE PALIWA: I tu również wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy, charakteru trasy (miasto i korki czy szybka jazda po autostradzie), ... więcejpory roku i rodzaju ogumienia. Przy naprawdę spokojnej jeździe (styl starych kapeluszników) na trasie Jelenia Góra - Wrocław - Jelenia Góra (ok. 250km) udało mi się zejść do .............uwaga..........4,2 Litra na 100km. To był pierwszy mój test Ecodrivingu, którego nie mam zamiaru więcej powtórzyć. Prędkość na autostradzie wynosiła ok. 75 - 80 km/h i dziwnie się czułem gdy tiry mnie wyprzedzały. Natomiast na trasie gaz tylko muskałem, tak aby chwilowe spalanie zawsze było pon. 5l/100km. W mieście bywa różnie. Wszystko zależy od godziny w jakiej poruszamy się po mieście. Generalnie ile wlejesz tyle spalisz i nie ma co cudować. Ostatni przy mrozach -20, przy dojazdach tylko do pracy na odc. 6km, samochód spalił mi prawie 9l. Na podstawie danych z raportów spalania, które prowadzę na innym serwisie, po przejechaniu prawie 11000km mogę stwierdzić, że średnie spalanie na 100km wynosi: trasa - 5,35l miasto - 6,50l autostrada - 5,43l CENY PRZEGLĄDÓW: Co do cen przeglądów to nie są one zbyt wysokie. Ja za I przegląd zapłaciłem w ASO 500PLN (wymiana oleju i filtrów + diagnostyka i sprawdzanie poszczególnych układów) więc nie było najgorzej. Naprawy się jeszcze nie zdarzyły i oby ich w ogóle nie było. Do ekonomiczności dodałbym jeszcze to, że auto ma małe powodzenie u złodziei, dzięki czemu koszt polisy AC znacznie spada. ukryj
dodano 26.02.2012 przez
Auto jak na swoją wielkość, pali bardzo ekonomicznie. W zimie przy włączonej klimie, w trudnych warunkach - średnio 7,3 litra. ... więcejW lecie 6 litrów i mniej. Koszt przeglądów w ASO pierwszy - 670 zł, drugi (tzw główny) 850, trzeci 530 zł. Czwarty po 80 tys 1250 zł - ale łącznie z wymianą klocków hamulcowych z tyłu i przetaczaniem tarcz. Piąty przegląd po 100 tys - taniocha 565 zł :) Przed szóstym przeglądem - wymiana paska i koła napinacza- 400 zł. Pasek juz zaczął popiskiwać zużył się. Szósty przegląd po 120 tys - najdroższy niestety... dochodzi tu oprócz wymiany świec, regulacji zaworów sprawa oleju w skrzyni biegów, ponadto wymiana tylnych tarcz i klocków. Cała zabawa 1900 zł. Za 3-4 tys dojdzie wymiana przednich tarcz i klocków - około 600 zł w ASO Wymiana klocków hamulcowych - w przodzie po 50 tys kosztowała mnie 290 zł. Niestety za każdym razem gdy spali się przednia żarówka (którakolwiek) czeka nas wizyta w serwisie - wymiana H4 kosztuje 16 zł... Albo pokaleczone ręce gdy jednak zdecydujemy się na grzebanie samemu. ukryj
dodano 23.04.2009 przez
Jeżeli chodzi o dane podane w prospektach to cóż, hm jak by tu powiedzieć - zgodnie z tradycją prospekt ... więcejswoje a życie swoje. Jak się jeździ spokojnie "z prędkościami kodeksowymi" to jest prawie jak w zapowiedziach, jak dociśnie się pedał trochę, to zaczyna palić !!!, ale i tak pali średnio litr mniej niż Astra II 1,4 :) więc jest jakiś postęp. Po przejechaniu 5000 km jakby się bardziej spalanie unormowało, nawet zaliczyłem na trasie o długości ponad 400 km spalanie poniżej 5 litrów , przy prędkościach od 90 do 130 km/h. To już jest bardzo dobry wynik. Jeżdżę tylko na 98pb. Ogólnie ostatnio przy jeździe w korkach ( W-wa ) nie spala mi więcej jak 6 litrów, więc jeżeli chodzi o spalanie to uśmiech sam się ładuje na twarz. ukryj
dodano 22.01.2008 przez
Samochód może niezbyt dynamiczny.... ale ekonomiczny. Od 130 silnik zaczyna być mocno słyszalny. Samochód ma prędkość ekonomiczną pomiędzy 50 a ... więcej70 km/h a więc wraz ze wzrostem powyżej 150 km/h spala więcej niż np. Vectra z silnikiem 3.2 (211 koników) Spalanie na długim dystansie: 60 km/h spala poniżej 4 !!! (ale kto tak jeździ?) 90 km/h 4.9 (bez klimy temp ~20 st. C) 120km/h 5.5 (bez klimy temp ~20 st. C) 130km/h 7.0 latem (z klimą) / 7.5 wiosną 160km/h 13 latem (z klimą) 14 zimą Po Warszawie z klimą: pali między 6 a 7..... W mega korkach np Janki itd. pali pod 9. Na dystansie 100km udało mi się zejść poniżej 4 (prędkość 60km/h, obładowany). Komputer mierzy spalanie idealnie (dolewanie vs. wynik z komputera). ukryj
dodano 08.04.2009 przez
Rewelacyjna. Na trasie - przy wlaczonej klimatyzacji spali 5.2 litra przy predkosciach do 110-120 km/h. Przy 130 robi się głośno, a ... więcejspalanie skacze do 6.0 - 6.5. W miescie przy duzych korkach - czestym zatrzymywaniu i ruszaniu moze lyknac 8 litrow. Z klima 9. Jezeli traficie na korek typu zachodniego tzn. Kilkanascie kilometrow ruszania i zatrzymywania - moze lyknac i 10 l/100 km, ale to sytuacja ekstremalna - nawet takie modele jak yaris czy seicento (chodzi o ekonomicznosc spalania) lykna w takich sytuacjach ponad wszelka miare. Ogolnie poza miastem 5.2 l/ 100 W miescie 7,2 l/100km, srednio 6,5 w cyklu mieszanym. Poczekamy na wyniki zima. ukryj
dodano 05.07.2007 przez
Zobacz raporty spalania Honda City Dodaj raport spalania

Generacje Honda City

Dealerzy Honda

D&D

D&D Honda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J.

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J. Honda Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Kasprzaka 1a

Więcej

AD AUTO

Honda Daszuta Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Sikorskiego 33

Więcej

AUTO WITOLIN

HONDA AutoWitolin

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 85

Więcej

AUTOKOPEX CARS SP. Z O.O.

AUTO KOPEX Honda Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 208

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Honda City

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 139

Przejechany dystans

151 633 zł

Zatankowanego paliwa

29 658 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

40

Wydanych pieniędzy

19 395 zł

Średnie wydatki na auto

1 141 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

398

Wydanych pieniędzy

111 277 zł

Średnie wydatki na auto

6 546 zł

ZOBACZ 17 dzienników kosztów Honda City Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Honda City

Liczba wpisów: 8
komentarzy(3)
komentarzy(4)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Honda City dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Honda City

Liczba wpisów: 4
Instalacja założona przed dwoma tygodniami(dlatego w rubryce przebieg nie wpisałem wartości).Będę informował o przebiegu eksploatacji.Częstość wizyt serwisowych to też wyrażenie ... więcejraczej moich oczekiwań:-) ukryj
dodano 05.05.2011 przez
Przejechane 30000 km. Wizyty w serwisie w celu uzupełnienia lubryfikantu.Spalanie zimą ok.9l,latem 7-8l,na trasie, przy spokojnej jeździe 6l.Żadnych problemów. ... więcej ukryj
dodano 24.12.2012 przez
Zbiornik 42l,w miejscu koła zapasowego.Wchodzi nieco ponad 32l gazu.Cykl mieszany-pierwsze tankowanie(Shell)-380km,drugie tankowanie(Auchan)-420km. ... więcej ukryj
dodano 09.05.2011 przez
Instalacja to: Tartarini EVO-01 z dotryskiem benzyny, sterowana z OBD
dodano 11.04.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda City