Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Honda Civic VI

Lata produkcji: 1995 - 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Szósty model Hondy Civic pojawił sie na rynku w roku 1995. Samochód znów powiększył swoje rozmiary. Auto wyróżniało się dzięki charakterystycznym, dużym lampom, wyraźnemu zarysowi linii dachu, a także bardziej konserwatywnej stylistyce, co było wyjściem naprzeciw preferencjom europejskich klientów. W 1996 roku Civic VI zdobyło nagrodę magazynu „Car and Driver”. W 1999 roku model został poddany solidnej modernizacji. Rok później został wycofany z produkcji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.
Luzacjusz: Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

Dane techniczne Honda Civic VI

Silniki

Moc silników 75-169 KM

Poj. silników 1 396-1 994 cm3

Prędkość maks. 162-215 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,0-16,3 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Honda Civic VI

Średnia ocena modelu

na podstawie 1362 opinii

4.27

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Drobne usterki

+ Silnik

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Wentylacja i ogrzewanie

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (95%)
NIE (5%)

Wybrane oceny kierowców Honda Civic VI

5/5 !! w rok zrobiłem 21 tys km !! i NIC !! Powiem tak : zrobię nim jeszcze z 80 tys ... więcejw 3-4 lata i sprzedam z przebiegiem 240-250 tys. Pojadę do Niemiec i znajdę TAKIE SAMO ale od 1 wł, z książką, kompl. kluczyków i z malutkim przebiegiem by cieszyć się przez następne 150-200 tys NIEZAWODNOŚCIĄ. AUTO BEZAWARYJNE. solidne - nie szanuję go zbytnio, i nic się nie dzieje. zrobiłem 21 tysięcy w rok - zero usterek. już 9 tysięcy na gazie (sekwencja IV gen. BRC) - super !! brak różnicy ! następna będzie TYLKO HONDA, albo civic vi albo rówieśnik accord - pamiętajcie - takich aut już nie robią, są zbyt niezawodne.. nowsze hondy już tez takie nie są.. auto ładne, rocznik 2000 i wygląda ślicznie - srebrna, solidne, nie psująca się, wygodne, choć raczej nie na trasę, auto na pewno lepsze niż inne w klasie średniej, na pewno lepsze od golfa 4 - bo golf sypie się jeśli chodzi o drobiazgi, honda drobiazgów nie ma , wszystko solidne proste i żywotne!! z resztą opinia golfa na autocentrum: 3.99 , civica 4.3 wiec ;))) polecam to auto każdemu kto chce bezawaryjnie jeździć, ja dziś, w 2011 roku jeżdżę na trasie (LPG) za 18-19 zł na 100 km !!!!!! ukryj
dodano 09.09.2011 przez
Zdecydowałem się na wersję trzydrzwiową, produkowaną w Japonii. (W Japonii robiony był też 4D sedan; 2D coupe powstawało w USA; ... więcej5D liftback i kombi – w Wielkiej Brytanii). Auto rewelacyjne o niepodważalnych zaletach i niewielu wadach. Jeździłem nią półtora roku i niestety musiałem się z nią rozstać, ponieważ pewien szpanerski dupek w Mercedesie „okularniku”, jadąc chyba setkę, skasował mi cały tył :((( Na szczęście wyszedłem z tego bez szwanku. Teraz rozglądam się za następnym autkiem i na 100% będzie to Honda; najpewniej taki sam model Civica tylko nieco młodszy (ewentualnie Accord VI generacji z ‘99 roku). Civic to samochód niezawodny, godny zaufania i piękny (szczególnie właśnie wersja trzydrzwiowa). Kiedyś, gdy jeszcze nie interesowałem się za bardzo motoryzacją, liczyły się dla mnie (jak to większość Polaków ma) tylko wozy niemieckie. Nie wiem jak one mogły mi się podobać; nie są oczywiście brzydkie, ale jakieś... toporne, mało finezyjne i kompletnie bez polotu. Poza tym są robione na jedno kopyto: zwróćcie uwagę, że wszystkie auta danej marki wyglądają niemal tak samo (grill, światła, linia boczna, ogólny design kokpitu), różniąc się głównie tylko gabarytami (np. Audi A4, A6, A8, czy też BMW 3, 5, 7). A u Japończyków? Chociażby właśnie Honda bardzo różnicuje nie tylko samochody innych segmentów (Civic, Accord, Legend), ale nawet poszczególne wersje nadwoziowe tego samego segmentu! (Czy Civic sedan i hatchback wyglądają tak samo? ;). Cóż... teraz na pierwszym miejscu stawiam „japończyki”, a zaraz za nimi „szwedy”. „Niemce” niech się zadowolą zaszczytnym trzecim miejscem :)))) ukryj
dodano 10.10.2007 przez
Świetny samochód którego silnik D15Z6 jest najmocniejszym punktem, vtec econo czyli zmienne fazy rozrządu - z jednej strony redukujesz bieg ... więceji ruszasz z prędkością ścigacza ( nie ważne czy wleczesz się po Warszawie czy jedziesz 120, po prostu zbiera się jak rakieta) z drugiej strony masz 2000 na obrotomierzu, zapala się kontrolka econo i juz wiesz ze na tym co zatankowałeś dojedziesz gdzie chcesz. Zero wycieków, oleju też nie bierze. Sporo jeżdze, przez ponad rok pracowałem tym autem jako kierowca i NIGDY mnie nie zawiódł, w największy mróz, największy upał, wsiadam, przekręcam kluczyk i robie co mam zrobić. Weź to pod uwagę jeżeli jesteś młody i nie odkładasz tylko wydajesz na bieżaco - mając pod domem taki samochód śpisz spokojnie. Nie mam takich przygód że nie jeżdzę bo narazie nie ma go za co naprawić. Tutaj się nic nie naprawia, wymienia się to co zużyte i tyle. Ja o swojego dbam i jedyne co w nim robie to od czasu do czasu zawieszenie ale tego nie unikniesz chyba że mieszkasz poza granicami naszego dziurawego kraju. 114 koni, 1.5 litra a pali tyle co nic. Vtec econo to nie ściema, oszczędność bez LPG i klekotania. Nie mam może ciężkiej nogi ale za to często mi się śpieszy i cisne żeby wyrobić się na czas. Po Warszawie 7l/100, w trasie 5-6 !!!!! Przy obecnej złodziejskiej cenie za paliwo w stylu ponad 5,50 jestem w stanie poza Wwa zrobić 150km za 50złotych i nawet rezerwa się jeszcze nie zapala. W środku wszystko na swoim miejscu, przejechane 230 000 i plastiki wyglądają jak nowe, nie widać śladów użytkowania, rzeczywisty przebieg zdradza jedynie wytarta kierownica. Porządne wykonanie, wiadomo trzeba lubić prostote i skromność bo to nie Sklasa chociaż wiele razy słyszałem opinie osób które przesiadały się do mnie ze swoich wyściełanych kanap i też im się podobało bo jest prosto i przejrzyście ale na pewno nie tandetnie. Pełna elektryka z którą nigdy nie miałem problemu. Brakuje mi jedynie automatycznej zamiast manualnej klimatyzacji ale to drobiazg, na który nie zwraca się uwagi przy tak znakomitym układzie jezdnym :) ! Długo zastanawiałem się nad kupnem i powiem jedno, nie słuchaj ludzi którzy podpowiadają Ci jakieś mułowate diesle od dziadka z niemiec (który jeździł nim tylko do kościoła w Köln raz na kwartał) albo wyścigówki ze szrotu. Honda to myśl techniczna na najwyższym poziomie, Civici z tych lat to kwintesencja japońskiej motoryzacji: szybkość x niezawodność. JDM. Oczywiście nie każdy Civic jest taki sam, ja swojego szukałem pół roku ale się opłacało. Możesz latać tym samochodem nocami po pustych ulicach, pojechać z dziewczyną 1000km w świat i zawsze wiesz że wrócisz i że jak chcesz kogoś wyprzedzić to po prostu go wyprzedzasz. W kwestii funkcjonalności to najczęściej jeżdze sam lub ze znajomymi, więc 3drzwiowy hatchback mi pasuje. Civici trzymają cene ale nie bez powodu. Kupując Honde z Japonii otrzymujesz samochód który nigdy Cię nie zawiedzie, tani w eksploatacji, pod ręką mnóstwo części, szybki, zrywny a zarazem oszczędny, samochód z którego nie chce mi się wysiadać i który moim zdaniem nawet w 2012 wygląda pięknie. Jeżeli kiedyś zdecyduje się na zmianę samochodu ten mam zamiar zachować jako drugi bo żal pozbywać się przyjaciela. Po 4latach spędzonych w swojej Hondzie kupiłbym ją raz jeszcze bo takich samochodów już nie robią, jest bezkonkurencyjna. Polecam. ukryj
dodano 07.01.2012 przez
Generalnie jestem zadowolony z tego samochodu. Jeździ przyzwoicie, mało pali, jest wygodny i komfortowy. Bardzo niedoceniany silnik i często krytykowany, ... więcejja złego słowa o nim powiedzieć nie mogę. ukryj
dodano 01.07.2010 przez
Zobacz oceny Honda Civic VI Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Honda Civic VI

Pb
4,40 - 15,10
Na podstawie 1042 raportów spalania
ON
5,17 - 7,00
Na podstawie 14 raportów spalania
LPG
5,97 - 11,50
Na podstawie 230 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Honda Civic VI

autko nie spaliło mi jeszcze nigdy więcej jak 6,7/100km. jeżdżę w 98% nim po mieście i nie oszczędzam gazu. często ... więcejstoję w korkach. kupiłem je 10 miesięcy temu z przebiegiem 84tyś km. najczęściej spalanie wychodzi mi 6.2-6.3 jeżdżąc po mieście. raz na trasie przy "katowaniu" go, wyprzedzaniu wszystkiego co wolniejsze, jeździe 120-140kmh, kilkukrotnym rozpędzaniu do 170km/h (liczyłem wtedy na minimum 8/100) spalił mi 5,8/100km. sam jeszcze teraz nie wiem jak to możliwe. ale tak było. nie wiem co robię źle ;) najmniej spalił mi raz niewiele ponad 4,5/100 jak jechałem na trasie 90km/h na 5 biegu. było to w 90% trasa, reszta to wioski. awarii nie miałem żadnych przez te 10 miesięcy. żarówki się przepaliły, ale to były jeszcze oryginalne które miały 11,5 roku ;) poza tym za niedługo szykuje mi się wymiana tarcz z przodu i kloców, ponieważ tarcze są krzywe a klocki piszczą. pewnie jeszcze fabryczne ;) koszt 300-340zł (łącznie z robocizną) u znajomego mechanika. części z jego zniżkami z hurtowni. zestaw brembo ;) co jeszcze ........na początku wymieniałem układ wydechowy bo był oryginalny i się sypał. koszt środek + końcowy 450zł bosal aluminiowany. do tego jeszcze wymieniałem przewody hamulcowe (2 tył) i paliwowe (2). autko stało pół roku i je niestety przeżarło. ale u znajomego był to koszt 350zł (płyn hamulcowy gratis). oleju prawie wcale nie bierze. można by jeździć od wymiany do wymiany bez sprawdzaniu stanu oleju. kupiłem shell 10W40(nie pamiętam nazwy do końca) za 135zł. filtr oleju 15zł w hurtowni. osiągi mogłyby być lepsze, ale cóż.......wolałem autko 75KM z przebiegiem 84000 niż 90KM z 160-180tys km. kręci mi do 7500-7600obr/min. przy 4100 na 5 biegu jedzie 170km/h (licznikowe). więcej jeszcze nie jechałem. jeżdżę nim w 98% po mieście. jak na miasto osiągi są więcej niż wystarczające. a do tego ładnie brzmi ponad 4500obr/min ;) ukryj
dodano 11.10.2008 przez
Hondę mam od kwietnia 2010, zrobiłem osobiście niecałe 50 tysięcy kilometrów. Moje auto jest po modyfikacjach(cały wydech z kolektorem i ... więcejdolot). W takiej konfiguracji jeździ bardzo dynamicznie,nie jeden mocniejszym i droższym autem już się naciął, a to tylko skromne 1.4 litra. Komfort jazdy jest słaby, głośność w kabinie akceptowalna do 110km/h, powyżej jest hałas w środku. Fotele średnio wygodne, siedzi się nisko. Pozycja prawie jak w aucie sportowym. To auto jest takie, że jedni będą je kochać a drudzy nienawidzić. I właśnie tego chciał producent! Civic jest po prostu autem z charakterem, o sportowym zacięciu. Idealny samochód do dynamicznej jazdy po mieście, dla młodego człowieka jak ja, wprost doskonały. A teraz o spalaniu. Po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów zauważyłem kilka rzeczy: 1.silnik nienawidzi niskich obrotów, więcej pali jeśli zmieniacie biegi przy 3000 rpm niż 5000 rpm. Optymalna prędkość na trasie to 110km/h. 2.-Zrobiłem test, jeździłem jeden bak do 4 tys. obrotów, z szybkością 80-90. Spalił 6,8 l. -Po kolejnym tankowaniu jeździłem bardzo dynamicznie, kręcąc auto do 7000rpm(oczywiście na dobrze rozgrzanym silniku). Prędkość na trasie 105-120km/h. Dużo wyprzedzałem, rozpędzałem się zawsze dynamicznie. Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyniosło 6,4 l ! -Żeby uwiarygodnić pomiar, tankowałem paliwo na tej samej stacji, przy tym samym dystrybutorze. Dodam, że jeździłem tymi samymi drogami o podobnych godzinach. -Wniosek z tego taki-Honda to nie auto dla emeryta, silnik uwielbia kiedy się go wysoko kręci. 3.Nie sugerujcie się wskaźnikiem poziomu paliwa, jest on wielce niedokładny. 4.Najwięcej udało mi się spalić 7.7l/100km. Zima, 2-3 pasażerów na pokładzie, 20% miasto, 80% trasa. ukryj
dodano 04.01.2013 przez
No autko przetestowane pod tym względem statystycznie jak się tylko da... Najpierw moj ojciec przez lat 7, teraz ja juz 5rok... Mieszkam ... więcejw Krakowie i to muszę poruszać się codziennie północ-południe z krańca do krańca (zainteresowani wiedzą czym to grozi), wiec ostatnimi czasy spalanie wyraznie wzroslo i nie wiem czy to wina tylko remontow i coraz wiekszych korkow, czy juz zuzycia staruszki... Ostatnio w jezdzie wylacznie miejskiej przejezdzam +/- 470km na 40l benzyny... czyli jak łatwo policzyć spalanie ok.8,5l/100km... w zimie potrafi dojść do 9l, ale do 10l nigdy nie dobiło... a nie mam superlekkiej stopy i jak mam możliwość ruszyć szybko to tak ruszam więc silnik zdrowo pracuje zwykle w zakresie 3000-4000rpm, a czasem nawet sięga 6000rpm... W trasie powyżej 100km zwykle utrzymuje 3000obrotow i 100-120km/h, tylko w razie potrzeby (czyt. podczas wyprzedzania) wyciskam ze staruszki jakiekolwiek przyśpieszenie (czyt. 4000-6000obrotow). No i w czasie takiej jazdy spalanie 6-6,5l/100km... narzekać nie mogę... Co do eksploatacji to kosztuje niestety coraz więcej, po 250000 przebiegu nie dziwota, ale jedno mogę potwierdzić - zużywać się zużywa, ale nie psuje się ot tak... żadnej nawet drobnej awarii silnika przez 12lat... co Honda to Honda... A koszty eksploatacji i drobnych napraw (czyt, żarówki, filtry, oleje, wycieraczki, płyn w chłodnicy, do tego ostatnio wahacze i amortyzatory(po raz pierwszy od nowosci!) to przez te moje 5lat to 1,5tys zl rocznie przy serwisie w ASO... drogo? drogo! ale za to staruszka mi sluzy bezawaryjnie i patrzac na jej wartosc rynkowa, sprzedawac sie jej nie oplaci (ok. 8tys zl) ukryj
dodano 07.07.2008 przez
Ostatnio zanotowane spalanie w dłuższej trasie.. sierpień, 2010 r. 1. Rumia - Soltau [Niemcy] (791 km, trzy, 10 minutowe przerwy ... więcejna dotlenienie) Bak zalany do pełna, weszło 43,57 litra eurosuper 95 z orlenu, koszt 199.99 zł 2 osoby w aucie i załadowany bagażnik i tylne siedzenia, na 781 kilometrze pierwszy raz zapaliła się rezerwa czyli wyszło ok 5,6 litra/100 km. Generalnie fajny wynik biorąc pod uwagę wiek auta i jego przebieg z tym, że prędkość, rzadko przekraczała 100 km/h. Miało być ekonomicznie więc coś za coś. 2. Soltau - Rumia (trochę inna trasa, wyszło jakieś 800 km) Pierwsze tankowanie za 40 euro. wacha po 1.44 E /litr. Weszło 27,77 litra. 2 litry odliczam od tego bo wcześniej dłuższą "chwilę" było jechane na rezerwie. [w tamtą stronę od zapalenia na 781 km jeżdzone do 816 km, liczę mniej więcej 2 litry]. Tym razem lampka zapalona zaraz przed granica z Polską, na 471 kilometrze..Kolejne tankowanie, również na orlenie za 80 zł. Benzin po 4.75 i weszło 16,84 litra. Ostatnia rezerwa zapalona na 777 kilometrze i co daje nam kolejne 306 km trasy... wynik na tym odcinku to równo 5,5 litra.. dojechane do domu na rezerwie:p Trochę mniej obładowany samochód i spalanie spadło o całe 0,1 litra ;p Jestem zadowolony z takiego wyniku.. Jechałem tylko ja (bez zmian kierowcy) z nastawieniem na jak najmniejsze spalanie.. Podsumowując, założenie zostało osiągnięte kosztem wydłużenia się podróży i bycia zamulatorem na autobanie.. :p Pozdrawiam! Ps. koszt: tam - 200 zł powrót - 244 zł ukryj
dodano 16.08.2010 przez
cudowne !!! spalanie? paliło w trasie 6 litrów benzyny, powiem tak: jeżdżę 90% trasa 10% miasto zrobiłem w rok 21 tysięcy po ok 12 tysiącach zrobiłem ... więcejinstalacje LPG : BRC, koszt 2650 (50 zł za korek obok wlewu benzyny ) delikatnie na trasie - 90-110 km/h , bez dynamiki PB : 5.9 l/100km LPG: 7.3 l/100 km trasa 120-140 , dynamicznie PB : nie wiem, może 7- nie jeżdżę już ;) LPG: 7,7-8 l/100km raz w 5 osób zaiwaniałem na warszawę, autostrada, ledwo dawał 150-160 na 5 biegu, spieszyliśmy się, (odradzam 2 5 w tym aucie), trzeba było ciągnąć na 4 tys obrotów iw więcej.. to spalił wtedy najwięcej z ponad 8,5 litra LPG, ale co to jest ;)) a wiec jazda jak skuterem ;))) słuchajcie, dziś nie opłaca się jeździć NICZYM innym jak małą benzyną, bezawaryjną jak honda latam miedzy miastami, robię miesięcznie ok 2 tys kilometrów wszytko kalkuluję w Excelu, co do mililitra , grosza i kilometra, Excel nie kłamie : gaz jest teraz średnio po 2,5 zł, a mnie 100km tym fajnym autkiem kosztuje 17,80zł lub jak jadę 'normalnie' czyli 120-140 i wyprzedzam, to max 19,50 zł !!! ;)))))))))) śmiać mi się chce z teścików, teraz bulą minimum 30-33 zł na stówę swoimi 'oszczędnymi' autkami ;) zaznaczę jeszcze ze honda na gazie chodzi tak samo jak na benzynie, nic nie słychac, nie czuc, super, słabsza jest na moje oko ok 8% ;) ukryj
dodano 09.09.2011 przez
Zobacz raporty spalania Honda Civic VI Dodaj raport spalania

Publikacje o Honda Civic

Przeczytaj pozostałe 36 publikacje o Honda Civic

Newsy o Honda Civic

Przeczytaj pozostałe 58 newsów o Honda Civic

Nowe Honda Civic

nowe Honda Civic
Honda Civic
ceny od 65 700 zł do 144 000

Honda Civic IX Sedan 1.8 i-VTEC 142KM od 2012

w pakiecie S

w cenie katalogowej brutto

71 500 zł

Wyposażenie standardowe
Boczne poduszki powietrzne (przód)
14" tarcze hamulcowe z tyłu
Oświetlenie bagażnika
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 39 oferty Honda Civic

Dealerzy Honda

D&D

D&D Honda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J.

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J. Honda Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Kasprzaka 1a

Więcej

AD AUTO

Honda Daszuta Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Sikorskiego 33

Więcej

AUTO WITOLIN

HONDA AutoWitolin

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 85

Więcej

AUTOKOPEX CARS SP. Z O.O.

AUTO KOPEX Honda Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 208

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Honda Civic

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

18 706

Przejechany dystans

2 105 232 zł

Zatankowanego paliwa

505 130 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 237

Wydanych pieniędzy

731 459 zł

Średnie wydatki na auto

1 052 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 809

Wydanych pieniędzy

1 123 254 zł

Średnie wydatki na auto

1 616 zł

ZOBACZ 695 dzienników kosztów Honda Civic Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Honda Civic VI

Liczba wpisów: 101
komentarzy(28)
komentarzy(4)
komentarzy(6)
komentarzy(7)
komentarzy(7)
Zobacz inne typowe słabe punkty Honda Civic VI dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Honda Civic VI

Liczba wpisów: 87
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Honda Civic VI Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Honda Civic VI

Liczba wpisów: 37
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był ... więcejto warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacją - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów oglądając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerną lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową miał założoną w Radwanicach we Wrocławiu w Eko Almie i potraktowałemją jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Autem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!! ukryj
dodano 26.11.2013 przez
Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był ... więcejto warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacja - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów ogladając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerna lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową potraktowałem jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Civiciem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!! ukryj
dodano 03.06.2011 przez
Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. ... więcejMianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne) zwłaszcza przy ruszaniu. Po oględzinach wymieniono listwę wtryskową gazu i się to poprawiło. Ale nie wszystko. Po wymianie ogólnie da się jeździć, ale kiedy dosłownie kilka minut mu się poprzeciąga na biegach lub chciało by się jechać dłuży okres dynamicznie i prędkościami powyżej 120 to dzieje się to samo, dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Teraz mam z nią kolejny problem, mianowicie po tym jak czujnik otrzyma że jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i ma się przełączyć na gaz to kontrolka pokazuje powrót do zasilania gazem (efekt taki jakby butla była pusta, mimo że jest pełna) i tak trzeba przycisk cisnąc przez 5 min aż do momentu gdy załapie. Od instalatorów mojego gazu po podłączeniu przez nich pod komputer dowiedziałem się tylko że, on nie wie co jest powodem i tak czasem może się dziać. Tylko że teraz dzieje się tak za każdym odpaleniem silnika po minimum 8 godzinach postoju. ukryj
dodano 19.06.2011 przez
Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz ... więcejpo przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny gaz, ale jest najczystszy. Po Orlenowskim gazie filtry były czarne jak smoła, chociaż najwięcje kilometrów można było przejechać. Polecam tę instalacje do bezproblemowej eksploatcji. ukryj
dodano 17.06.2010 przez
mam civica d15z6 z 2000r.,na bezynie palil 5,7 a na gazie 6,3/na 28 l zbiorniku przejezdzam 420- 440km/,przed zalozeniem instalacji ... więcejzmienilem swiece i reg zaworow.Jadac srednio 170km/h uttrzymywalem 4500 obr/min przejechalem ok 250km tj okolo 12 l/km autostrada krakow wroclaw.Jestem b.zadowolony.Zakladajac instalacje zdalem sie na opinie fugazi w krakowie,3400,-tyle zaplacilem,lubbryfikacja calkowicie zbedna.W hondzie powiedzieli ze nalezy dbac o reg. zaworow co 20tys.Spadek mocy 5 moze 10 %.Zadnych check do tej pory nie mialem. ukryj
dodano 31.08.2009 przez
Ogólnie jest już OK, Jednak zaraz po zamontowaniu to było pasmo samych problemów. Ciągle włączająca się kontrolka CHECK ENGINE zmusiła ... więcejmnie do zakupu komputera OBD (do kasowania). Bo błędzie auto gasło na światłach. Osoby, które montowały instalacje to po prostu partacze. Wreszcie kupiłem kabel do instalacji i sam sobie wyregulowałem. Kontrolka się nie włącza, tylko jak auto jeszcze jest zimne to potrafi zgasnąć, lub nierównomiernie pracuję. Ogólnie nie polecam tej instalacji. ukryj
dodano 23.06.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Civic VI

Skarbnica wiedzy o Honda Civic

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Honda wygrała konkurs Womens World Car of the Year w kategorii auto ekonomiczne.
dodano 28.02.2012 przez
Honda Civic III otrzymała nagrodę Car Design Award 1984.
dodano 10.08.2011 przez
Pięciodrzwiowy model zapisał się w historii polskiej kinematografii. Jeździł nim komisarz Olgierd Halski w drugiej i trzeciej serii serialu „Ekstradycja”.
dodano 10.08.2011 przez
Auto otrzymało trofeum Złota kierownica gazety Bild am Sonntag.
dodano 10.08.2011 przez
Honda Civic III otrzymała nagrodę Car Design Award 1984.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą