Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI

Siódma generacja modelu debiutowała w 2001 roku. Stylistycznie Civic VII zmienił się nie do poznania i w niczym nie przypominał swoich poprzedników. Wyróżniał się węższą i znacznie wyższą karoserią oraz krótkim przodem auta, co znacznie odbiegało od utrwalonego wcześniej sportowego wizerunku. Swoimi kształtami Civic nawiązywał raczej do rodzinnego minivana. W 2004 roku model został poddany face-liftingowi. Jego produkcja zakończyła się w roku 2005.

Generacje Honda Civic

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.
Luzacjusz: Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

Wersje nadwozia Honda Civic VII

Silniki Honda Civic VII Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Honda Civic

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport - kombi po japońsku
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport

Po wielu latach posuchy Honda postanowiła zaprezentować światu Civika Tourer i powrócić do walki o klienta w segmencie kompaktowych kombi. Dodatkowo pod maską tego auta może pracować nowy wysokoprężny silnik o bardziej "europejskiej" i bardziej ekonomicznej pojemności. Czy taki zestaw ma szanse...

Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring Sports
 
Nasz test Civic vs. Auris

Po raz pierwszy w dość krótkiej historii modelu Auris, japońscy specjaliści zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo rodzinnej odmiany tego auta chwytliwie ochrzczonej Touring Sports. Inni specjaliści z tego samego dalekowschodniego kraju po kilkunastoletniej przerwie postanowili wskrzesić odmianę kombi...

Honda Civic Tourer - kombi dla młodych duchem
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM Sport

Honda Civic "pożegnała się" z nadwoziem kombi gdy zaprzestano produkcji VI generacji. Japoński kompakt stał się samochodem skierowanym do młodych kierowców, którzy bardziej cenią stylistykę niż możliwości załadunku. Czy nowy Tourer ma za zadanie zmienić ten wizerunek?

Czy warto kupić: używana Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)
 
Nasz test Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)

Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów ostatniej dekady przekonuje dobrym wyposażeniem, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem oraz niskim poziomem awaryjności. Mankamenty? Twarde zawieszenie i wysokie ceny na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Hondę Civic VIII?

Honda Civic Tourer - pakowność ponad wszystko

Wykresy rządzą. Wystarczyło, aby krzywa zainteresowania klientów samochodami typu kombi skierowała się w dół, a Honda błyskawicznie zareagowała... pozbawiając Civika jego bardziej pakownej wersji. Ten stan trwał kilka ładnych lat (ładnych, bo pięciodrzwiowa wersja Hondzie się udała), aż wreszcie stało...

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Honda Civic

Honda Civic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Honda CivicautoWcentrum - społeczność Honda Civic

najwyższe oktanyAuta - Honda Civic

Honda Civic VI Liftback 76,08

Honda Civic Si 2.0 i-VTEC 77,97

Honda Civic TypeR SPARTIATA 91,38

Honda Civic Hanka 83,01

Honda Civic Si 2.0 Vtec 197 KM 78,07

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Honda Civic

qqrydziany 88,87

DeusZ 74,62

bucu74 62,84

MALY91 61,48

GYROS 92,47

margwi 81,81

kamilen 89,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Honda Civic

Magiczne 200000, przewóz psa dla fundacji "Zwierzęta Niczyje"
Magiczne 200000, przewóz psa dla fundacji No i stało się, na liczniku wybiło 200 000, przewidywałem, że nastąpi to już w B...
Serwis po 15tys
Serwis po 15tys W pewnym momencie życia samochodu nastąpiła kumulacja. Skrzypiące sprzęgło, pis...
Przeciekająca pokrywa zaworów.
Przeciekająca pokrywa zaworów. Mam urlop, korzystając z wolnego czasu postanowiłem zając się przeciekającą pokr...
projektanci powinni popełnic harakiri, czyli podsumowanie po 125 tyś
projektanci powinni popełnic harakiri, czyli podsumowanie po 125 tyś 125 tyś pękło miało być po 100, ale cierpię na chorobę zwaną chronicznym brakiem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Honda Civic

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Honda Civic
 

Najpopularniejsza wersja Honda Civic

Honda Civic

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Honda Civic
 

Honda Civic najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.4 Turbo LPGTEC (140 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (110 KM)
BMW Seria 1
120d (184 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Honda Civic Sport Honda Civic Sport
Rocznik: 2009. Przebieg: 8 500 km. Silnik: 1.4 74KM .
Cena: 34 900 zł 34 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Seat Leon  Reference Seat Leon Reference
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 77KM .
Cena: 65 994 zł 59 994 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Honda Civic

Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
40 000 km, 2011
52 900 PLN
Honda Civic
1.6 benzyna 110 KM
178 000 km, 2004
17 000 PLN
Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
147 000 km, 2006
35 600 PLN
Honda Civic
1.3 benzyna 95 KM
123 000 km, 2006
26 900 PLN

Ocena auta Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 51 opinii
  • 4,14
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Honda Civic Hatchback 1.7 CTDI (100 KM)

Daleko mu do swoich poprzedników! Auto okreslana mianem "dla emerytów", i dokładnie tak jest. przyjemności z jazdy nie ma i koniec. Na plus: starde zawieszenie, diesel mało pali, naaardzo dużo miejsca w środku - za dużo! wosi sie powietrze nad głową, pasażerowie tylnych siedzeniach to rozpusata! bardzo dobrze sie jedzie na autostradzie, w mieście szkoda auta. Na minus: bardzo słaba zwrotność,

dodał: rambo7@poczta.onet.pl
Honda Civic Hatchback 1.7 CTDI (100 KM)

zachorowalem na niego, wiec musialem kupic, silnik diesla w tym modelu rzadkosc wielka, szybciej znajdzie sie wcieklego Type R. Wyglad zew z pakietem sport odznacza sie na tle wszystkich samochodow-jajek bardzo. VIII generacje mnie nie przekonuje

dodał: spikerone@o2.pl
Honda Civic Hatchback 1.7 CTDI (100 KM)

5 z małym minusem za brak podłokietnika w serii i brak klimy w serii.

dodał: zawist.m@poczta.fm
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Honda Civic

Honda Civic IX Honda Civic VII Honda Civic IX Tourer 1.6 i-DTEC 120KM - galeria redakcyjna Honda Civic 2001 5D Honda Civic III Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC - galeria redakcyjna Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna Honda Civic V Coupe - galeria społeczności Honda Civic VIII Sedan - galeria społeczności Honda Civic Type S 2009
Zobacz inne galerie Honda

Opinie o instalacji LPG

Honda Civic

  • 1.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.6 (126KM) 1997r.
    dodał: honda civic, 26.11.2013

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacją - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów oglądając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerną lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową miał założoną w Radwanicach we Wrocławiu w Eko Almie i potraktowałemją jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Autem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 2.
  • 4,50 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1997r.
    dodał: D14A4, 03.06.2011

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacja - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów ogladając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerna lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową potraktowałem jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Civiciem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 3.
  • 3,00 Honda Civic VI 1.4 16V (75KM) 1997r.
    dodał: Fasol, 19.06.2011

    Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne) zwłaszcza przy ruszaniu. Po oględzinach wymieniono listwę wtryskową gazu i się to poprawiło. Ale nie wszystko. Po wymianie ogólnie da się jeździć, ale kiedy dosłownie kilka minut mu się poprzeciąga na biegach lub chciało by się jechać dłuży okres dynamicznie i prędkościami powyżej 120 to dzieje się to samo, dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Teraz mam z nią kolejny problem, mianowicie po tym jak czujnik otrzyma że jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i ma się przełączyć na gaz to kontrolka pokazuje powrót do zasilania gazem (efekt taki jakby butla była pusta, mimo że jest pełna) i tak trzeba przycisk cisnąc przez 5 min aż do momentu gdy załapie. Od instalatorów mojego gazu po podłączeniu przez nich pod komputer dowiedziałem się tylko że, on nie wie co jest powodem i tak czasem może się dziać. Tylko że teraz dzieje się tak za każdym odpaleniem silnika po minimum 8 godzinach postoju.

  • 4.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2011r.
    dodał: artur, 07.02.2013

    Honda na gazie super,ale nie o tym chcę pisać.Posiadam także inny samochód ,montowałem w innej firmie,ale przy okazji montażu instalacji do hondy poprosiłem panów o przegląd tego drugiego.Dotychczas jazda tego drugiego(specjalnie nie podaję marki) była tragiczna,po przeglądzie w firmie na Bytkowskiej nie poznaję samochodu.Jeździ super,nawet lepiej niż na benzynie,nie szarpie,nie piszczy,nie gaśnie,jazda jest bajką ,po podłączeniu do komputera okazało się,że tam gdzie montowałem wcale nie ustawili mi programu,po prostu zamontowali i wypuścili na drogę,męczyłem się półtora roku,ale na szczęście już po kłopocie.

  • 5.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1998r.
    dodał: darek I, 17.06.2010

    Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz po przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny gaz, ale jest najczystszy. Po Orlenowskim gazie filtry były czarne jak smoła, chociaż najwięcje kilometrów można było przejechać. Polecam tę instalacje do bezproblemowej eksploatcji.

  • 6.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2006r.
    dodał: bandus, 04.07.2012

    Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka fachowa obslugaa. po 7 godz mialem auto do odbioru. Podaje tel gdyby ktos chcial sie zdeecydowac :504 20 01 01 zaklad znajduje sie w Warszawie na pradze południe.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Civic

Honda Civic

2 645 komentarzy

690 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

surfensurfen

Mam pytanie - do czego służą dwie plastikowe osłonki (błotniki?) pod zderzakiem w wersji IX, poza zawadzaniem o byle krawężnik? Pytam bo właśnie jedną zgubiłem i nie wiem czy jest to potrzebne Czy te elementy są dostępne do kupienia poza ASO? pod jaką nazwą tego szukać?

~lqlimaxl~lqlimaxl

Witam, mam pytanie czy honda civic VII z rocznika 2001 posiada lampke w bagażniku, ponieważ mój model nie ma, albo została zdemontowana.

~michal~michal

witam wszystkie części do honda civic VI 95-99r tel 695902906

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Honda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
29 277
Przejechany dystans
805 546 763 km
Zatankowanego paliwa
840 830 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 163
Wydanych pieniędzy
1 100 384 zł
Średnie wydatki na auto
1 037 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 751
Wydanych pieniędzy
2 089 794 zł
Średnie wydatki na auto
1 970 zł
Zobacz dzienniki kosztów Honda (1 061)

Testy zderzeniowe Honda Civic

Najnowsze testy zderzeniowe Honda Civic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Honda Civic 1.8 'Comfort', LHD
2012

Honda Civic
Honda Civic, RHD
2009

Honda Civic
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Honda

Zużycie paliwa Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI

Na podstawie 81 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Ds80, dodano: 12.01.2015 16:15

Instalacja w mojej Hondzie ma już niestety 8 lat, więc podejrzewam, że kiedyś paliła zdecydowanie mniej, ale mimo wieku można powiedzieć, że jest to bardzo ekonomiczne autko. Miesięczne, średnie spalanie to 8,8 litra gazu na 100 kilometrów. Większość cyklu spędzam na trasie, jeżdżąc 750 kilometrów tygodniowo trasy (czasem nieco mniej - 500) i ok 70 kilometrów po mieście. Na trasie (autostrada 90%), przy stałej prędkości 120 km/h, z 4-5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem spala poniżej 9 litrów. Jednak gdy w samochodzie jest 5 mężczyzn + full bagażnik + prędkość 130-140 potrafi wtedy spalić 10,5 litra na 100 kilometrów (na trasie 370 kilometrów). Tankuję przeważnie gaz na stacji Statoil, zawsze do pełna. Na benzynie nigdy tym samochodem nie jechałem, ani nie próbowałem oszacować ile spala. Rekordowo niskie spalanie zanotowałem jadąc zieloną falą przez Trójmiasto z prędkością 55 kilometrów na godzinę przez 32 kilometry. Spalił wtedy jedynie 6,8 litra. Na drodze krajowej nigdy go nie męczyłem i przy 100-110 km/h Honda pochłania raptem 8,5 litra gazu, co moim zdaniem jest bardzo ładnym wynikiem. Części tanie, choć ciężko dostać oryginalne części blacharskie, które niestety (jak to w japońcach) nie są dobrej jakości.

pełny raport Honda Sedan 1.4 i

autor: Karol, dodano: 24.01.2010 14:01

Posiadam tego japońca już 2,5 roku.Jest to EJ9 więc produkowany w całości tam.Silnik 1,4i 75KM-po zmianie uszczelki odblokowany na 90KM.Wciąż mam uśmiech na twarzy gdy do niego wsiadam.Jeśli chodzi o spalanie to średnie 50/50 w lato wyszło 7,4l/100km.Specjalnie nie dbałem o ekonomikę jazdy.Auto przez ten czas zawiodło 2 razy.Spalił się modem bezpieczników w desce rozdzielczej.Koszt naprawy to raz 100zł i następnie 80 zł.Problemem okazują się niestety tylne nadkola-czyli typowa przypadłość Hanek.Dobre wykończenie deski-nie ma żadnych trzasków nawet podczas mrozów.Generalnie przez ten czas tylko wymiana oleju i filtrów.Rewelacyjny samochód o wciąż ciekawej stylistyce.Jeździłem masą różnych aut ale w Hondzie poczułem tak naprawdę frajdę z jazdy.Jest nisko zawieszona co czuć podczas wysiadania...ale to sprawia że tak rewelacyjnie spisuje się w zakrętach.Następna też będzie Honda.

pełny raport Honda Hatchback 1.4 i S

autor: afroman, dodano: 26.10.2009 10:43

Jeżdżę na LPG w 90-95%. Autko pali średnio 8-8.3 litra gazu przy jeździe na trasie Kraków - Nowy Sącz (taki cykl mieszany bo non stop światła i korki na "czwórce" nie pozwalają na jednostajną jazdę). Na autostradzie jak średnio jechałem 110-120 km/h Kraków-Wrocław rekodrowe spalanie wyszło 6,9 litra gazu!, ale tak przeciętnie na autostradzie przy tych prędkościach to ok. 7,2-7,5 max. Czyli większe prędkości przy wyższych obrotach są bardziej paliwooszczędne. Silnik jest gaźnikowy więc różnica jest pomiędzy gazem a benzyną dość zauważalna, troszkę jest słabszy i deczko wolniej silnik reaguje na przyspieszenie, ale bez jakichś wyraźnych różnic. Ogólnie spoczko :) Oleju nie bierze ani kropli a ma przejechane już 182000 km. Generalnie jak się o autko w miarę dba to nie trzeba nic inwestować poza materiałami eksploatacyjnymi (wymieniałem tylko wszystkie gumy na zawieszeniu przód-tył, bo po naszych dziurach to twarde zawieszenie nie wytrzymuje tyle ile po zachodnich stołach - koszt ok. 700zł ale spokój na kolejne 100tys. km, aha, i wyłącznik termiczny wentylatora mi nawalił ostatnio ale to 27zł i wymiana w 20 minut na parkingu pod blokiem). Poza tym trochę rdza go bierze jak jest niegarażowany, ale na 15 letnie auto nie ma siły żeby nie rdzewiało. Klapa tylna gnije w każdej EG3 więc lepiej poszukać zamiennika z laminatu :) Poza tym chodzi lepiej niż jakikolwiek inny VW/Fiat czy inny zachodni 15latek. Robię nim trasy po 300-500km i jestem pewny, że zawsze dojadę.

pełny raport Honda Hatchback 1.3 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda Civic, oglądali także