Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Honda Civic VIII Sedan

Ósma generacja modelu produkowana w latach 2006-2011. Civic VIII został diametralnie odmieniony zupełnie nową stylistyką, której autorem był Japończyk Toshiyuki Okumoto. W pewnym sensie auto było kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem i wcześniejszymi, bardziej usportowionymi modelami Civic. W latach 2009 i 2010 przechodził drobne modernizacje. Samochód został bardzo dobrze przyjęty na rynku – zdobył nagrodę dla Samochodu Roku m.in. w Ameryce Północnej, Irlandii oraz Brazylii. W Kanadzie oferowana była luksusowa wersja modelu – Acura CSX.

Honda Civic VIII Sedan - rura wydechowa
Honda Civic VIII Sedan - widok z tyłu
Honda Civic VIII Sedan - widok z tyłu
Honda Civic VIII Sedan - widok z przodu
Honda Civic VIII Sedan - tylna kanapa
Honda Civic VIII Sedan - deska rozdzielcza
Honda Civic VIII Sedan - pełny panel przedni

Generacje Honda Civic

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.
Luzacjusz: Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

Wersje nadwozia Honda Civic VIII

Silniki Honda Civic VIII Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.

Publikacje o Honda Civic

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport - kombi po japońsku
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport

Po wielu latach posuchy Honda postanowiła zaprezentować światu Civika Tourer i powrócić do walki o klienta w segmencie kompaktowych kombi. Dodatkowo pod maską tego auta może pracować nowy wysokoprężny silnik o bardziej "europejskiej" i bardziej ekonomicznej pojemności. Czy taki zestaw ma szanse...

Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring Sports
 
Nasz test Civic vs. Auris

Po raz pierwszy w dość krótkiej historii modelu Auris, japońscy specjaliści zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo rodzinnej odmiany tego auta chwytliwie ochrzczonej Touring Sports. Inni specjaliści z tego samego dalekowschodniego kraju po kilkunastoletniej przerwie postanowili wskrzesić odmianę kombi...

Honda Civic Tourer - kombi dla młodych duchem
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM Sport

Honda Civic "pożegnała się" z nadwoziem kombi gdy zaprzestano produkcji VI generacji. Japoński kompakt stał się samochodem skierowanym do młodych kierowców, którzy bardziej cenią stylistykę niż możliwości załadunku. Czy nowy Tourer ma za zadanie zmienić ten wizerunek?

Czy warto kupić: używana Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)
 
Nasz test Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)

Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów ostatniej dekady przekonuje dobrym wyposażeniem, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem oraz niskim poziomem awaryjności. Mankamenty? Twarde zawieszenie i wysokie ceny na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Hondę Civic VIII?

Honda Civic Tourer - pakowność ponad wszystko

Wykresy rządzą. Wystarczyło, aby krzywa zainteresowania klientów samochodami typu kombi skierowała się w dół, a Honda błyskawicznie zareagowała... pozbawiając Civika jego bardziej pakownej wersji. Ten stan trwał kilka ładnych lat (ładnych, bo pięciodrzwiowa wersja Hondzie się udała), aż wreszcie stało...

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Honda Civic

Honda Civic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Honda CivicautoWcentrum - społeczność Honda Civic

najwyższe oktanyAuta - Honda Civic

Honda Civic VII EP1 D14Z6 85,62

Honda Civic ****Hondziorka**** 81,87

Honda Civic Blue Perl 80,01

Honda Civic KARTONIK 83,96

Honda Civic Brylancik 77,88

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Honda Civic

daabxc 88,26

kondzia 60,52

Qchar 94,52

fryzjer1981 80,95

GYROS 89,54

buli_999 86,23

szczawior232 47,65

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Honda Civic

Sprzedałem Hanię :-/
Sprzedałem Hanię :-/ 10 stycznia sprzedałem Hondę. Służyła mi 3 lata, dając wiele radości z jazdy i ...
Weekendowy wypad do Grudziądza z rodziną
Weekendowy wypad do Grudziądza z rodziną Na trasie Warszawa - Grudziądz - Warszawa (łącznie 604 km), większość po "autost...
Serwis po 15tys
Serwis po 15tys W pewnym momencie życia samochodu nastąpiła kumulacja. Skrzypiące sprzęgło, pis...
Zimowe pieszczoty
Zimowe pieszczoty Wstałem standardowo na małym kacu i nie zamierzałem sie specjalnie przemęczać, a...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Honda Civic

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Honda Civic
 

Najpopularniejsza wersja Honda Civic

Honda Civic

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Honda Civic
 

Honda Civic najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
Audi A3
2.0 TDI clean diesel (184 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (136 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Honda Civic COMFORT 5DR 1.4  83 KM Honda Civic COMFORT 5DR 1.4 83 KM
Rocznik: 2008. Przebieg: 93 179 km. Silnik: 1.3 61KM .
Cena: 29 400 zł
Opel Astra Cosmo Opel Astra Cosmo
Rocznik: 2011. Przebieg: 140 566 km. Silnik: 1.7 92KM .
Cena: 38 900 zł

Używane Honda Civic

Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
40 000 km, 2011
52 900 PLN
Honda Civic
1.6 benzyna 110 KM
178 000 km, 2004
17 000 PLN
Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
147 000 km, 2006
35 600 PLN
Honda Civic
1.3 benzyna 95 KM
123 000 km, 2006
26 900 PLN

Ocena auta Honda Civic VIII Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 95 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Porażka - Honda to mój pierwszy "japończyk", kupilem bo znajomi jeżdżący Civikami i Accordami byli bardzo zadowoleni. Zachęcily mnie też gabaryty sedana (prawie jak Accord :-)). Przedtem miałem popularne auto średniej klasy (mialo już 10 lat) i proównując obecnie do Hondy odkrylem wiele jego zalet :-). Gdzieś spotkałem się (już po zakupie) z opinią, że nowy Civic to najgorszy model w historii Hondy. Chyba rzeczywiście tak jest. Co rozczarowuje: slaba dynamika silnika, rozmiar wnętrza, fatalna widoczność mimo dużej powierzchni oszklonej, chybotliwe zawieszenie. Tak czy inaczej zrozumialem, że Civic to po prostu dalekowschodni compact, duży, ale compact

dodał: zestroy
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Ekstra kształt. Mam wersję sedan. Podoba mi się bardziej, niż hatchback, bo mniej wydziwiany, nie ma w nim sprawiających kłopot gadgetów typu pozioma belka na tylnym oknie. Bardzo ciekawe kolory (wybrałem shoreline mist, nowy ciekawy odcień), choć przeboleć nie mogę, że nie ma błękitów - te są zarezerwowane dla hybrydy, nie wiem czemu. Bardziej szczegółówą opinię przedstawiam na AutoCentrum.pl, przy artykule "Honda Civic 4d - bardziej komfortowy od hatchbacka i łatwiej dostępny".

dodał: Szary Franek
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Extra wygląd z tylnym spojlerem.Auto ma gabaryty jak z klasy średniej.Wygodne,komfortowe zawieszenie,ale pewne właściwości jezdne.Brak troszkę,przy pełnym obciążeniu,większego momentu obrotowego(0k 200 Nm i byłoby pięknie).Dziwi mnie brak RDS-u w fabrycznym sprzęcie.Głośniki zadziwiająco sprawne.Reszta bez zarzutu.Doskonała przekładnia automatyczna.Pierwszy mój automat,ale nie żałuję.Również nie żałuję,że to sedan.Przy bliższym kontakcie wersja "kosmiczna " 5D przepadła.....

dodał: Andrzej
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Od razu zaznaczam że jeżdżę modelem sedan. To zupełnie inne auto niż wersja 5 drzwiowa. Stylistyka może mniej ciekawa ale komfort jazdy znacznie lepszy ze względu na wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i większy rozstaw osi (większy nawet niż w Accordzie sedan). Wspaniały komfortowy samochód dla 3-4 osobowej rodziny. Troszkę za mały bagażnik ale da radę. Osiągi i spalanie wogóle do siebie nie przystają. Moc 140 km + 6 stopniowa skrzynia to rewelacja.

dodał: Peppek
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Reklama robi swoje. Małolaty na nią sie nabierają ( niektóre wyrażenia jak: odlotowy, ludzie sie oglądają). To samochód tej samej półki co Opel, Renault, Puegot, Ford, Toyota, etc. Ja sie nie zachwycam. Minus - widoczność z przodu a w zasadzie jej brak, widzisz tyle jakbyś jechał tanim samochodem. Do limuzyny mu daleko ( a mogło byc tak blisko) ma na mysli - sedan. Hetback - wygląd tylko dla młodzieży.

dodał: woka
  • Zalety
  • + silnik
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - widoczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Honda Civic

Honda Civic VIII Sedan - galeria społeczności Honda Civic Type-R Honda Civic VII Sedan 1.3 IMA 83KM - galeria redakcyjna Honda Civic Type S 2009 Honda Civic IX Type R Concept (2014) Honda Civic 2009 Honda Civic 4d - galeria redakcyjna Honda Civic IX Tourer 1.6 i-DTEC 120KM - galeria redakcyjna Honda Civic 2012 Honda Civic 2012 - wersja amerykańska
Zobacz inne galerie Honda

Opinie o instalacji LPG

Honda Civic

  • 1.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.6 (126KM) 1997r.
    dodał: honda civic, 26.11.2013

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacją - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów oglądając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerną lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową miał założoną w Radwanicach we Wrocławiu w Eko Almie i potraktowałemją jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Autem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 2.
  • 4,50 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1997r.
    dodał: D14A4, 03.06.2011

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacja - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów ogladając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerna lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową potraktowałem jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Civiciem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 3.
  • 3,00 Honda Civic VI 1.4 16V (75KM) 1997r.
    dodał: Fasol, 19.06.2011

    Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne) zwłaszcza przy ruszaniu. Po oględzinach wymieniono listwę wtryskową gazu i się to poprawiło. Ale nie wszystko. Po wymianie ogólnie da się jeździć, ale kiedy dosłownie kilka minut mu się poprzeciąga na biegach lub chciało by się jechać dłuży okres dynamicznie i prędkościami powyżej 120 to dzieje się to samo, dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Teraz mam z nią kolejny problem, mianowicie po tym jak czujnik otrzyma że jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i ma się przełączyć na gaz to kontrolka pokazuje powrót do zasilania gazem (efekt taki jakby butla była pusta, mimo że jest pełna) i tak trzeba przycisk cisnąc przez 5 min aż do momentu gdy załapie. Od instalatorów mojego gazu po podłączeniu przez nich pod komputer dowiedziałem się tylko że, on nie wie co jest powodem i tak czasem może się dziać. Tylko że teraz dzieje się tak za każdym odpaleniem silnika po minimum 8 godzinach postoju.

  • 4.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2011r.
    dodał: artur, 07.02.2013

    Honda na gazie super,ale nie o tym chcę pisać.Posiadam także inny samochód ,montowałem w innej firmie,ale przy okazji montażu instalacji do hondy poprosiłem panów o przegląd tego drugiego.Dotychczas jazda tego drugiego(specjalnie nie podaję marki) była tragiczna,po przeglądzie w firmie na Bytkowskiej nie poznaję samochodu.Jeździ super,nawet lepiej niż na benzynie,nie szarpie,nie piszczy,nie gaśnie,jazda jest bajką ,po podłączeniu do komputera okazało się,że tam gdzie montowałem wcale nie ustawili mi programu,po prostu zamontowali i wypuścili na drogę,męczyłem się półtora roku,ale na szczęście już po kłopocie.

  • 5.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1998r.
    dodał: darek I, 17.06.2010

    Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz po przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny gaz, ale jest najczystszy. Po Orlenowskim gazie filtry były czarne jak smoła, chociaż najwięcje kilometrów można było przejechać. Polecam tę instalacje do bezproblemowej eksploatcji.

  • 6.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2006r.
    dodał: bandus, 04.07.2012

    Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka fachowa obslugaa. po 7 godz mialem auto do odbioru. Podaje tel gdyby ktos chcial sie zdeecydowac :504 20 01 01 zaklad znajduje sie w Warszawie na pradze południe.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Civic

Honda Civic

2 645 komentarzy

690 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

surfensurfen

Mam pytanie - do czego służą dwie plastikowe osłonki (błotniki?) pod zderzakiem w wersji IX, poza zawadzaniem o byle krawężnik? Pytam bo właśnie jedną zgubiłem i nie wiem czy jest to potrzebne Czy te elementy są dostępne do kupienia poza ASO? pod jaką nazwą tego szukać?

~lqlimaxl~lqlimaxl

Witam, mam pytanie czy honda civic VII z rocznika 2001 posiada lampke w bagażniku, ponieważ mój model nie ma, albo została zdemontowana.

~michal~michal

witam wszystkie części do honda civic VI 95-99r tel 695902906

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Honda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
31 697
Przejechany dystans
806 754 482 km
Zatankowanego paliwa
901 069 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 411
Wydanych pieniędzy
1 190 104 zł
Średnie wydatki na auto
1 051 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 382
Wydanych pieniędzy
2 359 227 zł
Średnie wydatki na auto
2 084 zł
Zobacz dzienniki kosztów Honda (1 132)

Testy zderzeniowe Honda Civic

Najnowsze testy zderzeniowe Honda Civic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Honda Civic 1.8 'Comfort', LHD
2012

Honda Civic
Honda Civic, RHD
2009

Honda Civic
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Honda

Zużycie paliwa Honda Civic VIII Sedan

Na podstawie 122 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: 1.6 iSR VTEC, dodano: 14.06.2010 14:43

Spalanie gazu przy spokojnej/normalnej jeździe średnio (trasa 90-120km/h, miasto z małymi korkami, nieważne w jakich proporcjach) wychodzi ok 7,9-8,1 l gazu na 100km tankując gaz na orlenie. Raz zatankowałem na BP i przy podobnych warunkach auto spaliło 6,9-7,0 l gazu na 100km (co daje zasięg na samym gazie ok 520km). Maxymalne spalanie jakie osiągnąłem wyniosło 10,1 l i było w trasie (co chwila wyprzedzanie, wysokie obroty, prędkości rzędu 140-180km/h, zasięg na gazie ok350km). Zazwyczaj auto spala mi ok 8l gazu i przejeżdżam na zbiorniku gazu 440-450km. Dynamika auta na gazie znacznie gorsza niż na benzynie. Powyżej 4,5tys obrotów silnik na gazie praktycznie tylko zaczyna głośniej hałasować, auto słabo przyspiesza. Natomiast na benzynie silnik zaczyna żwawo pracować dopiero od 4,5tys obrotów. Gazownik nie potrafi sobie z tym problemem poradzić (zakład z doświadczeniem 15lat w branży, setki zagazowanych aut rocznie, w tym nowe na gwarancji auta dla salonów samochodowych). Za to jest ekonomicznie na gazie i szybko po przełączeniu na benzynę.

pełny raport Honda Coupe 1.6i

autor: marcin87opole@o, dodano: 11.10.2008 20:07

autko nie spaliło mi jeszcze nigdy więcej jak 6,7/100km. jeżdżę w 98% nim po mieście i nie oszczędzam gazu. często stoję w korkach. kupiłem je 10 miesięcy temu z przebiegiem 84tyś km. najczęściej spalanie wychodzi mi 6.2-6.3 jeżdżąc po mieście. raz na trasie przy "katowaniu" go, wyprzedzaniu wszystkiego co wolniejsze, jeździe 120-140kmh, kilkukrotnym rozpędzaniu do 170km/h (liczyłem wtedy na minimum 8/100) spalił mi 5,8/100km. sam jeszcze teraz nie wiem jak to możliwe. ale tak było. nie wiem co robię źle ;) najmniej spalił mi raz niewiele ponad 4,5/100 jak jechałem na trasie 90km/h na 5 biegu. było to w 90% trasa, reszta to wioski. awarii nie miałem żadnych przez te 10 miesięcy. żarówki się przepaliły, ale to były jeszcze oryginalne które miały 11,5 roku ;) poza tym za niedługo szykuje mi się wymiana tarcz z przodu i kloców, ponieważ tarcze są krzywe a klocki piszczą. pewnie jeszcze fabryczne ;) koszt 300-340zł (łącznie z robocizną) u znajomego mechanika. części z jego zniżkami z hurtowni. zestaw brembo ;) co jeszcze ........na początku wymieniałem układ wydechowy bo był oryginalny i się sypał. koszt środek + końcowy 450zł bosal aluminiowany. do tego jeszcze wymieniałem przewody hamulcowe (2 tył) i paliwowe (2). autko stało pół roku i je niestety przeżarło. ale u znajomego był to koszt 350zł (płyn hamulcowy gratis). oleju prawie wcale nie bierze. można by jeździć od wymiany do wymiany bez sprawdzaniu stanu oleju. kupiłem shell 10W40(nie pamiętam nazwy do końca) za 135zł. filtr oleju 15zł w hurtowni. osiągi mogłyby być lepsze, ale cóż.......wolałem autko 75KM z przebiegiem 84000 niż 90KM z 160-180tys km. kręci mi do 7500-7600obr/min. przy 4100 na 5 biegu jedzie 170km/h (licznikowe). więcej jeszcze nie jechałem. jeżdżę nim w 98% po mieście. jak na miasto osiągi są więcej niż wystarczające. a do tego ładnie brzmi ponad 4500obr/min ;)

pełny raport Honda Hatchback 1.4 i

autor: Kris . Luk3kris, dodano: 11.05.2013 22:50

Samochód super! Solidna i wytrzymała konstrukcja niezawodna.Moja Honda została wyprodukowana w USA,jak na wiek bardzo dobrze sie trzyma i jezdzi, rzecz jasna...Spalanie w miescie jest bardzo zróznicowane zalezy od sytuacji ruchu miejskiego i kierowcy przy delikatnym traktowaniu pedału gazu mozna zejść ponizej 7 litrów jeżdżac bardzo dynamicznie z przewgą drugiego i trzeciego biegu ponad 10 litów.Trasa miasto od 5.5 do 7 litrów ,{małe miasta, wioski}. Trasa rewelacja !!! Najmniejsze spalanie osiągąłem jadac prędkosciami od 80 do 105 km\godz.z przewga 85 i 95 na godz. spaliła ponizej 4 litow jadac w 4 osoby gaz tylko muskalem raczej stała prędkosc .. to był test,kola równo napompowałem rozmiar 75/65/14´ przerwe swiec zwykłe NGK 1,1mm ustawiałem szczelinomierzem .Przeczysciłem kopułke i palec ze sniedzi kable nowe,filtr paliwa i powietrza po wymianie ,hamulce nie trą ,olej Castrol 10/40w magnetic. Auto naprawde oszczedne jadąc srednio dynamicznie 110 do 130 spala okło 6 litow ,z wyprzedzaniem dynamicznym.Przy wiekszych predkosciach Honda posiada znacze osagi przyspieszena ,wzrasta spalnie ale miarodajnie, mniej niz u konkurencji niemieckich aut,gdze czesto tej zrywnosci brakuje porownujac podobne moce silników i mase auta.To juz moja 4 Honda Civic ,Bardzo dobra pozycja za kierownica wygodne fotele,trzymanie sie drogi i przyczepnosc nazakretach swietne parametry przyspieszenia ,równo pracujacy silnik zadnych drgan cicho w kabinie nie meczy nawet dluga jazda,bespieczne zachowania przy gwaltownych manewrach. mysle ze to najlepsze samochody w tej klasie.W Nie dalekiej przyszlosci zastosuje odpowiedni tuning układu wydechowego i moze cos jeszcze dorzucę... Pozdrawiam Hondziarzy....i wszystkich zmotoryzowanych .Kris.

pełny raport Honda Coupe 1.5 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Honda Civic VIII Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Honda Civic VIII Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Honda Civic VIII Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda Civic, oglądali także