Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Honda Civic VIII Sedan

Ósma generacja modelu produkowana w latach 2006-2011. Civic VIII został diametralnie odmieniony zupełnie nową stylistyką, której autorem był Japończyk Toshiyuki Okumoto. W pewnym sensie auto było kompromisem pomiędzy swoim poprzednikiem i wcześniejszymi, bardziej usportowionymi modelami Civic. W latach 2009 i 2010 przechodził drobne modernizacje. Samochód został bardzo dobrze przyjęty na rynku – zdobył nagrodę dla Samochodu Roku m.in. w Ameryce Północnej, Irlandii oraz Brazylii. W Kanadzie oferowana była luksusowa wersja modelu – Acura CSX.

Honda Civic VIII Sedan - rura wydechowa
Honda Civic VIII Sedan - widok z tyłu
Honda Civic VIII Sedan - widok z tyłu
Honda Civic VIII Sedan - widok z przodu
Honda Civic VIII Sedan - tylna kanapa
Honda Civic VIII Sedan - deska rozdzielcza
Honda Civic VIII Sedan - pełny panel przedni

Generacje Honda Civic

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.
Luzacjusz: Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

Wersje nadwozia Honda Civic VIII

Silniki Honda Civic VIII Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Za diesla trzeba słono płacić, ale motor zaskakuje pod każdym względem. Ma 2.2l, 140KM, aż 340Nm momentu obrotowego i to wszystko opakowane jest w niewielkie zużycie paliwa – około 6l/100km. Do tego „kręci się” jak nie diesel, ma ładny dźwięk i pozwala osiągnąć 100km/h poniżej 9 sekund. Jeśli nie chcecie aż tyle płacić za auto kompaktowe, to jest jeszcze jedno wyjście – motor benzynowy o takiej samej mocy i pojemności 1.8l. Co prawda do życia budzi się dopiero powyżej 3500–4000 obr./min., ale potrafi dać równie dużo zabawy. W tym modelu to najlepsza propozycja obok diesla. Podstawowe motory 1.4l mają moc 83 i 100KM. Niby nie tak źle, ale mogłyby być bardziej dynamiczne. Zadowolą niewymagających lub miłośników miejskiej jazdy, bo przy wyprzedzaniu na trasie brakuje mocy. Flagowy silnik benzynowy dostępny w Type-R ma 2.0l i 201KM – na prostej nawet z 2.5-litrowym Porsche Boxterem można się ścigać, ale to i tak wersja dla wybranych.

Publikacje o Honda Civic

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport - kombi po japońsku
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Sport

Po wielu latach posuchy Honda postanowiła zaprezentować światu Civika Tourer i powrócić do walki o klienta w segmencie kompaktowych kombi. Dodatkowo pod maską tego auta może pracować nowy wysokoprężny silnik o bardziej "europejskiej" i bardziej ekonomicznej pojemności. Czy taki zestaw ma szanse...

Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring Sports
 
Nasz test Civic vs. Auris

Po raz pierwszy w dość krótkiej historii modelu Auris, japońscy specjaliści zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo rodzinnej odmiany tego auta chwytliwie ochrzczonej Touring Sports. Inni specjaliści z tego samego dalekowschodniego kraju po kilkunastoletniej przerwie postanowili wskrzesić odmianę kombi...

Honda Civic Tourer - kombi dla młodych duchem
 
Nasz test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM Sport

Honda Civic "pożegnała się" z nadwoziem kombi gdy zaprzestano produkcji VI generacji. Japoński kompakt stał się samochodem skierowanym do młodych kierowców, którzy bardziej cenią stylistykę niż możliwości załadunku. Czy nowy Tourer ma za zadanie zmienić ten wizerunek?

Czy warto kupić: używana Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)
 
Nasz test Honda Civic VIII (od 2006 do 2011)

Jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów ostatniej dekady przekonuje dobrym wyposażeniem, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzem oraz niskim poziomem awaryjności. Mankamenty? Twarde zawieszenie i wysokie ceny na rynku wtórnym. Czy warto kupić używaną Hondę Civic VIII?

Honda Civic Tourer - pakowność ponad wszystko

Wykresy rządzą. Wystarczyło, aby krzywa zainteresowania klientów samochodami typu kombi skierowała się w dół, a Honda błyskawicznie zareagowała... pozbawiając Civika jego bardziej pakownej wersji. Ten stan trwał kilka ładnych lat (ładnych, bo pięciodrzwiowa wersja Hondzie się udała), aż wreszcie stało...

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Honda Civic

Honda Civic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Honda CivicautoWcentrum - społeczność Honda Civic

najwyższe oktanyAuta - Honda Civic

Honda Civic Hania 83,85

Honda Civic Czerwona strzała 80,35

Honda Civic 77,90

Honda Civic Pirat 80,94

Honda Civic Type-R 2.4L 89,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Honda Civic

w_jezierski 85,29

dzwoneczek 69,36

matti5d 97,48

mateusz607 89,96

Ezet81 76,16

konradnetpl 87,58

kondzia 67,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Honda Civic

2 lata z Hanią :-)
2 lata z Hanią :-) Witam Dawno mnie tu nie było wiecie praca, praca ale od czego jest urlop. Moż...
Mobilki sprawdzam radyjko, jak mnie słychać? -- Montaż CB radia i anteny.
Mobilki sprawdzam radyjko, jak mnie słychać? -- Montaż CB radia i anteny. Stało się, zakupiłem radio CB. Mój wybór padł na radyjko Yosan pro 120. Na pocz...
Zimowa guma
Zimowa guma Niby nie ma o czym pisać, guma 185/14 zamiast letniej 195/15, ta sama wysokość i...
kolejne mody i pierwsze sukcesy!
kolejne mody i pierwsze sukcesy! projekt chwilowo się przytrzymał z powodu dłuższego wyjazdu, ale ostatnio wrócił...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Honda Civic

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Honda Civic
 

Najpopularniejsza wersja Honda Civic

Honda Civic

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Honda Civic
 

Honda Civic najczęściej porównywane z:

Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (115 KM)
Toyota Auris
D-4D 90 (90 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Honda Civic  1.8 16V 140 KM 5DR Sport Honda Civic 1.8 16V 140 KM 5DR Sport
Rocznik: 2009. Przebieg: 47 780 km. Silnik: 1.8 103KM .
Cena: 39 800 zł 39 800 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Ford Focus 1.6 TDCi Econetic
Rocznik: 2010. Przebieg: 110 550 km. Silnik: 1.6 66KM .
Cena: 28 500 zł 28 500 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Honda Civic

Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
40 000 km, 2011
52 900 PLN
Honda Civic
1.6 benzyna 110 KM
178 000 km, 2004
17 000 PLN
Honda Civic
1.8 benzyna 140 KM
147 000 km, 2006
35 600 PLN
Honda Civic
1.3 benzyna 95 KM
123 000 km, 2006
26 900 PLN

Ocena auta Honda Civic VIII Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 95 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Porażka - Honda to mój pierwszy "japończyk", kupilem bo znajomi jeżdżący Civikami i Accordami byli bardzo zadowoleni. Zachęcily mnie też gabaryty sedana (prawie jak Accord :-)). Przedtem miałem popularne auto średniej klasy (mialo już 10 lat) i proównując obecnie do Hondy odkrylem wiele jego zalet :-). Gdzieś spotkałem się (już po zakupie) z opinią, że nowy Civic to najgorszy model w historii Hondy. Chyba rzeczywiście tak jest. Co rozczarowuje: slaba dynamika silnika, rozmiar wnętrza, fatalna widoczność mimo dużej powierzchni oszklonej, chybotliwe zawieszenie. Tak czy inaczej zrozumialem, że Civic to po prostu dalekowschodni compact, duży, ale compact

dodał: zestroy
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Ekstra kształt. Mam wersję sedan. Podoba mi się bardziej, niż hatchback, bo mniej wydziwiany, nie ma w nim sprawiających kłopot gadgetów typu pozioma belka na tylnym oknie. Bardzo ciekawe kolory (wybrałem shoreline mist, nowy ciekawy odcień), choć przeboleć nie mogę, że nie ma błękitów - te są zarezerwowane dla hybrydy, nie wiem czemu. Bardziej szczegółówą opinię przedstawiam na AutoCentrum.pl, przy artykule "Honda Civic 4d - bardziej komfortowy od hatchbacka i łatwiej dostępny".

dodał: Szary Franek
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Extra wygląd z tylnym spojlerem.Auto ma gabaryty jak z klasy średniej.Wygodne,komfortowe zawieszenie,ale pewne właściwości jezdne.Brak troszkę,przy pełnym obciążeniu,większego momentu obrotowego(0k 200 Nm i byłoby pięknie).Dziwi mnie brak RDS-u w fabrycznym sprzęcie.Głośniki zadziwiająco sprawne.Reszta bez zarzutu.Doskonała przekładnia automatyczna.Pierwszy mój automat,ale nie żałuję.Również nie żałuję,że to sedan.Przy bliższym kontakcie wersja "kosmiczna " 5D przepadła.....

dodał: Andrzej
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Od razu zaznaczam że jeżdżę modelem sedan. To zupełnie inne auto niż wersja 5 drzwiowa. Stylistyka może mniej ciekawa ale komfort jazdy znacznie lepszy ze względu na wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i większy rozstaw osi (większy nawet niż w Accordzie sedan). Wspaniały komfortowy samochód dla 3-4 osobowej rodziny. Troszkę za mały bagażnik ale da radę. Osiągi i spalanie wogóle do siebie nie przystają. Moc 140 km + 6 stopniowa skrzynia to rewelacja.

dodał: Peppek
Honda Civic Sedan 1.8 i-VTEC (140 KM)

Reklama robi swoje. Małolaty na nią sie nabierają ( niektóre wyrażenia jak: odlotowy, ludzie sie oglądają). To samochód tej samej półki co Opel, Renault, Puegot, Ford, Toyota, etc. Ja sie nie zachwycam. Minus - widoczność z przodu a w zasadzie jej brak, widzisz tyle jakbyś jechał tanim samochodem. Do limuzyny mu daleko ( a mogło byc tak blisko) ma na mysli - sedan. Hetback - wygląd tylko dla młodzieży.

dodał: woka
  • Zalety
  • + silnik
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - widoczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Honda Civic

Honda Civic Type S 2009 Honda Civic III Honda Civic 2012 - wersja amerykańska Honda Civic IX Honda Civic 2009 Honda Civic Type-R 2001 Honda Civic VII Honda Civic VIII Hatchback 5d - galeria społeczności Honda Civic V Coupe - galeria społeczności Honda Civic IX Tourer 1.6 i-DTEC 120KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Honda

Opinie o instalacji LPG

Honda Civic

  • 1.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.6 (126KM) 1997r.
    dodał: honda civic, 26.11.2013

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacją - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów oglądając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerną lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową miał założoną w Radwanicach we Wrocławiu w Eko Almie i potraktowałemją jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Autem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 2.
  • 4,50 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1997r.
    dodał: D14A4, 03.06.2011

    Zdecydowanie POLECAM choć sam nie byłem zwolennikiem gazu w samochodach!! Kupiłem Honde z instalacją w sumie przez przypadek, nie był to warunek konieczny zakupu - a nawet traktowałem taka instalacje w samochodzie sceptycznie. Jednak rozglądając się za wymarzonym samochodem którym to miała być TYLKO i WYŁĄCZNIE Honda Civic szóstej generacji jako trzydrzwiowy hatchback z klimatyzacja - samochody bez nie były brane pod uwagę. Przeglądając w internecie mnóstwo ogłoszeń, a na żywo w jeden tylko dzień pokonując setki kilometrów ogladając 10 egzemplarzy! Oczywiście uprzednio odpowiednio przygotowałem się do zakupu poprzez obszerna lekturę oraz miernik grubości lakieru. Zmęczony długim poszukiwaniem i często nieadekwatnym stanem pojazdu niż w ogłoszeniu, zdecydowałem się na zakup ostatniego w tym dniu oglądanego civica. Trafiłem na ogłoszenie dotyczące mojej już hondy przez przypadek, samochód był o ok. 20% droższy w stosunku do podobnych egzemplarzy, jego cena wykraczała nieco poza kwotę jaką postanowiłem przeznaczyć na zakup samochodu. Oczywiście jako rozsądny kupujący posiadałem "zapas" finansowy przeznaczony na doinwestowanie samochodu po zakupie, musiałem troszeczkę go uszczuplić. Czego nie żałuje... Jadąc pesymistycznie nastawionym w umówione miejsce na oględziny samochodu gdyż posiadał gaz okazało się że trafiłem w dziesiątkę! Civic okazał się być ładnym, zadbanym, w niemalże idaelnym stanie technicznym samochodem z udokumentowanym zadowalającym mnie przebiegiem. Instalację gazową potraktowałem jako gratis do stanu technicznego pojazdu który wart był wyższej ceny. Civiciem zrobiłem ponad 5 tyś kilometrów (poprzedni właściciel ponad 50 000 km na gazie!) i gaz w tym samochodzie nie sprawił mi najmniejszego problemu po prostu jak by go nie było! Różnice czuć tylko w portfelu POWAŻNIE!! oraz na stacji gdy za każdym razem można powiedzieć " Do pełna proszę" a potem uświadomić sobie że gaz to super sprawa widząc na paragonie kwotę za pełne tankowanie gazu, która wystarczyłaby na ok 12L benzyny. Spalanie mojej Hondy to ok 10L LPG w zakorkowanym mieście na klimatyzacji. A na trasie to nawet nie liczę bo pokonanie 100km wychodzi chyba taniej niż PKSem ;) REASUMUJĄC POPRAWNIE ZAMONTOWANA ORAZ REGULARNIE SERWISOWANA (wymiana fliterków oraz korekcja mapki wtrysku po KAŻDEJ wymianie filtra powietrza) INSTALACJA ODWDZIĘCZY SIĘ SPORĄ OSZCZEDNOŚCIĄ ORAZ BEZAWARYJNOŚCIĄ!!!

  • 3.
  • 3,00 Honda Civic VI 1.4 16V (75KM) 1997r.
    dodał: Fasol, 19.06.2011

    Ogólnie nie polecam tej sekwencyjnej instalacji, być może spowodowane jest to tym że, instalacja nie została do końca poprawnie zainstalowana. Mianowicie od samego początku były problemy z ustawieniem instalacji. Po dobrym rozgrzaniu silnik niby pracował normalnie ale w momencie np. wciśnięcia pedału gazu samochód ledwo co przyspieszał (co mogło być bardzo niebezpieczne) zwłaszcza przy ruszaniu. Po oględzinach wymieniono listwę wtryskową gazu i się to poprawiło. Ale nie wszystko. Po wymianie ogólnie da się jeździć, ale kiedy dosłownie kilka minut mu się poprzeciąga na biegach lub chciało by się jechać dłuży okres dynamicznie i prędkościami powyżej 120 to dzieje się to samo, dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko wraca do normy. Teraz mam z nią kolejny problem, mianowicie po tym jak czujnik otrzyma że jest odpowiednia temperatura czynnika chłodzącego i ma się przełączyć na gaz to kontrolka pokazuje powrót do zasilania gazem (efekt taki jakby butla była pusta, mimo że jest pełna) i tak trzeba przycisk cisnąc przez 5 min aż do momentu gdy załapie. Od instalatorów mojego gazu po podłączeniu przez nich pod komputer dowiedziałem się tylko że, on nie wie co jest powodem i tak czasem może się dziać. Tylko że teraz dzieje się tak za każdym odpaleniem silnika po minimum 8 godzinach postoju.

  • 4.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2011r.
    dodał: artur, 07.02.2013

    Honda na gazie super,ale nie o tym chcę pisać.Posiadam także inny samochód ,montowałem w innej firmie,ale przy okazji montażu instalacji do hondy poprosiłem panów o przegląd tego drugiego.Dotychczas jazda tego drugiego(specjalnie nie podaję marki) była tragiczna,po przeglądzie w firmie na Bytkowskiej nie poznaję samochodu.Jeździ super,nawet lepiej niż na benzynie,nie szarpie,nie piszczy,nie gaśnie,jazda jest bajką ,po podłączeniu do komputera okazało się,że tam gdzie montowałem wcale nie ustawili mi programu,po prostu zamontowali i wypuścili na drogę,męczyłem się półtora roku,ale na szczęście już po kłopocie.

  • 5.
  • 5,00 Honda Civic VI 1.4 16V (90KM) 1998r.
    dodał: darek I, 17.06.2010

    Bezproblemowe działanie instalacji i z tym zwiazane prawidłowe działanie silnika. Żadnych gaśnieć na LPG i benzynie. W warunkach zimowych zaraz po przełaczeniu się na gaz silnik utrzymuje dłużej (niż na benzynie) wysokie obroty(?. Konieczny warunek sprawdzone miejsca zakupu gazu, gdy nie znamy takich miejsc(np. jesteśmy w trasie) zalecam STATOIL drogo i mało energetyczny gaz, ale jest najczystszy. Po Orlenowskim gazie filtry były czarne jak smoła, chociaż najwięcje kilometrów można było przejechać. Polecam tę instalacje do bezproblemowej eksploatcji.

  • 6.
  • 5,00 Honda Civic VIII 1.8 i 16V (140KM) 2006r.
    dodał: bandus, 04.07.2012

    Witajcie. w 2008 roku po namowie przyjaciela zdecydowalem sie na brc 24. w moim 1.8 nie odczulem spadku mocy ani zadnego dyskomfortu z powodu gazu. nie zmienil sie rownierz dzwiek pieknego v-teka :D koszty paliwa zmniejszyly sie o polowe bo mimo ze pali o ok 1 litra wiecej gazu to gaz jest tanszy. Gaz zakladalem w 2008 w EGP. firma bardzo dobra wa przedewszystkim szybka fachowa obslugaa. po 7 godz mialem auto do odbioru. Podaje tel gdyby ktos chcial sie zdeecydowac :504 20 01 01 zaklad znajduje sie w Warszawie na pradze południe.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Civic

Honda Civic

2 645 komentarzy

690 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

surfensurfen

Mam pytanie - do czego służą dwie plastikowe osłonki (błotniki?) pod zderzakiem w wersji IX, poza zawadzaniem o byle krawężnik? Pytam bo właśnie jedną zgubiłem i nie wiem czy jest to potrzebne Czy te elementy są dostępne do kupienia poza ASO? pod jaką nazwą tego szukać?

~lqlimaxl~lqlimaxl

Witam, mam pytanie czy honda civic VII z rocznika 2001 posiada lampke w bagażniku, ponieważ mój model nie ma, albo została zdemontowana.

~michal~michal

witam wszystkie części do honda civic VI 95-99r tel 695902906

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Honda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
28 676
Przejechany dystans
805 246 834 km
Zatankowanego paliwa
822 235 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 088
Wydanych pieniędzy
1 082 816 zł
Średnie wydatki na auto
1 047 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 630
Wydanych pieniędzy
2 058 953 zł
Średnie wydatki na auto
1 991 zł
Zobacz dzienniki kosztów Honda (1 034)

Testy zderzeniowe Honda Civic

Najnowsze testy zderzeniowe Honda Civic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Honda Civic 1.8 'Comfort', LHD
2012

Honda Civic
Honda Civic, RHD
2009

Honda Civic
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Honda

Zużycie paliwa Honda Civic VIII Sedan

Na podstawie 119 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: =, dodano: 18.08.2011 14:51

Dla uzupełnienia informacji silnik D15Z6. Jest to również VTEC-E, z systemem wyłączenia 4 z 16 zaworów. Wersja JHMEK3 (sedan często mylony jest z hatchbackiem). Obydwa przejazdy na trasie. Najniższy wynik uzyskany w trybie ECON, czyli maks do 120km/h z ograniczonym redukowaniem i wyprzedzaniem. Rozpędzanie do 2800 obrotów. Średnie minimalne spalanie przejazd m.in. po A2 prędkość do 180km/h (pierwszy przejazd od zakupu). Średnia prędkość na autostradzie jak dozwolona 140km/h. Przy ostrym dociskaniu silnika może pojawić się lekkie przepalanie oleju silnikowego. Przy kalkulacji trasy liczę około 6 litrów 95. Przy słabej jakości paliwa 95 silnik może się krztusić - należy wtedy poszukać innej stacji benzynowej (może to się zdarzyć nawet na koncernowych stacjach). Rada dla przyszłych właścicieli - płyn wspomagania tylko w ASO (nazwa PSF), chyba że już jakiś kowal wymienił na "zamiennik". Bardzo drastycznie pilnować okresu wymiany paska rozrządu, co 60 tyś. km. - uszkodzenie paska oznacza mniejsze lub większe uszkodzenie silnika i remont. Silnik z ręczną regulacją zaworów - również zaleca się co 60 tyś. km. Koszty napraw relatywnie niskie przy DBANIU o samochód (można wymieniać dopiero pogięty wahacz, ale równie dobrze można wcześniej wymienić sworznie gumowo-metalowe). Dbać o przeguby (osłony) - koszt wymiany to 50zł, przegub to 360zł.

pełny raport Honda Sedan 1.5 i

autor: krg, dodano: 11.11.2013 09:18

Witam. Honde posiadam od 4,5 roku, przejechałem nią przez ten czas 65.000km i z ręką na sercu mogę stwierdzić, że to autko jest BEZAWARYJNE! Nigdy mnie nie zawiodło a w ręcz mile zaskoczyło! Przez okres posiadania samochodu zepsuła się tylko sonda lambda... jak ktoś ma ten problem to polecam zakup orgynalnej/dobry zamiennik np bosch (koszt dobrze ponad 300zł) lub używkę ;) i spalanie z prawie 10L w trasie wraca do swoich 5L ;-) Najmniejszy wynik jaki udało mi się uzyskać w lato na trasie z Warszawy przez Nowy Dwór Maz. do Nasielska (nie jest to tak na prawdę trasa :)) jadąc we 2 osoby 4,7L!!! Często pokonywałem tą trasę i zazwyczaj wychodziło mi 5-5,3L zależne było czy jechał z klimą i czy miałem komplet ludzi :) ale zdarzyło się i ponad 6.5L w trasie... ale to było pokonywanie 100km w 40 minut ;-) biegi zazwyczaj zmieniam między 1900-2300 obr. i to pozwala mi uzyskać bardzo doby wynik w spalaniu ;) W mieście nie wiem jak spala ponieważ nie jeździłem nią w korkach, zazwyczaj było to godziny wieczorne i dystanse max 20km po Warszawie co 2-3 dzień ;) spalała w tedy 6-6.5L. W zimę poniżej 10stopni polecam wyjść 10 minut wcześniej aby silnik mógł sie rozgrzać choć trochę! ;) Hondę zalewam olejem 5w50 Mobila, akumulator jest jeszcze Hondowski (mam nadzieje, że nie od nowości! ;D) szkoda tylko, że blacha nie jest ocynkowana :(

pełny raport Honda Fastback 1.4i

autor: Andrzej, dodano: 22.11.2008 00:13

Przejechałem swoim nowym Civikiem 3000km przez dwa miesiące. W warszawskich korkach na krótkich odcinkach (relatywnie częste rozgrzewanie silnika) rzeczywiste spalanie między 10,1 - 10,5 l/100km przy zastosowaniu wszystkich zasad ecodrivingu. Wskazania komputera dotyczące zużycia paliwa w mieście na poziomie 8,9 - 9,1 l/100km (o 10% mniej), to marketingowa fikcja, by nie rzec nieprzyzwoity i niegodny tej marki chwyt reklamowy. O homologacyjnym spalaniu w mieście na poziomie 8,7l/100km nie pomnę, ponieważ jest to opowiastka rodem z bajki. W sumie 10 l/100km przy silniku ze 140 konnym silnikiem w stołecznych korkach, to nie wstyd. Wstydzić należy się za fałszywe oprogramowanie komputera, celowe jak się wydaje. Zabrzmi niewiarygodnie, ale doradca serwisowy Honda Plaza próbował zasugerować mi, że być może zbyt często jeżdżę pod wiatr, następnie bajdurzył o jakimś niedoszacowaniu spalania na wolnych obrotach (na luzie w oczekiwaniu na zmianę świateł przed skrzyżowaniem) itp. Gdy wyjaśniłem mu, że nie jestem osobnikiem płci żeńskiej z dowcipnymi tlenionymi blond warkoczykami (z szacunkiem dla wszystkich Pań o jasnych włosach) wykrztusił z siebie, że przekłamania wskazań komputera odnośnie zużycia paliwa są powszechnie zgłaszanym problemem. On, jako doradca serwisowy nie mógł nic z tym zrobić, gdyż jest to - jak to ujął - problem do rozwiązania dla inżynierów fabrycznych Hondy, co Honda Poland rzekomo sugerowała już wielokrotnie. W trasie spalanie b. przyzwoite - ok. 6,5 l/100km, przy prędkości do 120 km/h. W tym przypadku komputer wskazuje zużycie tylko o 0,5 l/100 km mniejsze (zaniża apetyt auta na paliwo zaledwie o ok. 6%). Reasumując muszę stwierdzić, że z samochodu jestem zadowolony. Jest żwawy, jak na swój segment komfortowy (rozstaw osi 270mm daje się odczuć w codziennej eksploatacji), ma rewelacyjne zawieszenie, dobre wyposażenie i wyjątkowo ciekawy design, zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Innymi słowy Civic 4d jest nietuzinkowy. Wydaje mi się, że producent nie musiał silić się na fałszowanie wskazań zużycia paliwa, by auto się sprzedawało. Potomkowie samurajów powinni zdawać sobie sprawę z tego, że kłamstwo, jak katana, jest mieczem obusiecznym (może funkcjonując na naszym rodzimym rynku, powinni poznać także przypowiastkę o krótkich nóżkach kłamstewka).

pełny raport Honda Sedan 1.8 i-VTEC

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Honda Civic VIII Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Honda Civic VIII Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Honda Civic VIII Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda Civic, oglądali także