Szukaj

Informacje o Honda CR-V I

Lata produkcji: 1995 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 1996 pierwsza generacja Hondy CR-V zaczęła szybko wypracowywać mocną pozycję na rynku, prześcigając swoich rywali z Kraju Kwitnącej Wiśni, na czele z Toyotą RAV4 (np. w Australii, w roku 2000, Honda CR-V była najlepiej sprzedającym się SUV-em). Model przechodził kilka modernizacji w latach 1999-2001, przy czym wersję europejską zmieniono w roku 1999 (pojawiły się nowe silniki, a zmiany stylistyczne objęły grill i zderzaki). Pierwszą generację Hondy CR-V wycofano z produkcji dwa lata później.
czytaj więcej
Powagosław
Brawa dla księgowych Hondy, którzy ze zrozumieniem potraktowali kwestię przeniesienia prototypu CR-V do realiów produkcyjnych. I wszystko, co dobre w tym prototypie dziś można podziwiać w nowym SUV-ie Hondy. A jest czym cieszyć oko. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej niż w poprzedniej generacji, ale wciąż nic takiego, za co warto umierać. Chyba że ktoś kocha przerośnięte crossovery z dużymi kołami, słoniowatą sylwetką i tyłkiem od Jennifer Lopez. ~Luzacjusz

Honda CR-V I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Honda CR-V I

Liczba ocen: 114
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Jorg
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Drugie najlepsze moje auto !!! po Mercedesie W124 E 250 94r. Jeździłem różnymi samochodami full opcje z silnikami nawet 460Nm to i tak najbardziej kocham Hondę !!! którą jeżdżę do pracy. Wersja z automatem, pierwszy mój automat nigdy nie wrócę do manuala. Auto w moich rękach 7 lat zrobiłem prawie 100tys z czego 80tys na gazie regulując zawory co 30tys. Wszystko czego potrzebuję na co dzień: klima, ABS, szyby w prądzie, wspomaganie, i 200mm prześwitu na krawężniki ;) i w teren Ciągam przyczepkę z łodzią pneumatyczną wypełnioną po brzegi jeżdżę na ryby załadowany po dachach w terenie zawsze daje radę. Żadnych poważnych usterek ! Przewód od ABS, sprężyny zawieszenia, tarcze hamulcowe,
2,8
~Dono
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V 147KM 108kW
no i kupiłem bubla a miało być tak pięknie.. juz na początku problemy z obrotami na zimnym - regulacja zaworów. potem problemy z gazem ... czujnik , wtryski , parownik . i to niestety nie te najtańsze napęd - 4x4 najpierw było wycie przy mocnych skrętach, po wymianie oleju w moście ustało , po kilku tysiącach napęd wogóle przestał się załączać. olej brał przez caly czas -- w koncowej fazie nawet 1l na 1000 km .. wreszcie zaczęły się pojawiac problemy z temperaturą , nie włączał się gaz - po wizycie w warsztacie diagnoza - uszczelka lub głowica... także R.I.P.
4,1
~lofican
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Dwoma slowami: Najtanszy SUV, ale skurczybyk sie nie poddaje tak latwo. Ten samochod , po 20 latach !!! zachwyca nie tylko klasycznym (polterenowym) wygladem, ale jeszcze niejako prowadzeniem i uzytecznoscia. Sa konkurenci ze stajni Toyoty, Chevroleta, Opla, Land Rovera, noi Dodge'a, ale tutaj mamy do czynienia z Honda w czystej postaci. Samochod wyroznia sie wygladem - po latach dobrze zachowany egzemplarz uwazany jest za samochod wysokiej klasy. Honda crv (I) jest uwazana za niezaowdna - no dobra kiedys moze tak. Obecnie 20 letni samochod (Honda CRV I) ma znaczne luzy na napedzie, silniku, uszczelkach, pierscieniach itd. Wyremontowanie tego auta zajmie duzo czasu.... ale malo pieniedzy! Czesci eksploatacyjne do crfalki sa kosmicznie tanie, a zamienniki trzymaja jakosc. Ten samochod jest tak jakby sredni. Srednio wymaga i srednio oferuje, ale wrazenia posaiadania sredniego samochodu za bezcen jest bezcenne. Z tym samochodem przezyjecie niesamowite chwile. W trasie nigdy nie stanie, a powazna awaria to tylko przestoj w drodze do szczeszcia. Za duzy minus uznaje naped 4x4 ktory sluzy tylko do powolnego ruszenia z grzaskiego terenu ( odbywa sie to automatycznie, nie ma na pokladzie reduktora i blokady dyferencjalu).

Raporty spalania Honda CR-V I

Liczba raportów: 109
Średnie spalanie dla Honda CR-V I
9,9 – 10,4
l/100 km
11,5 – 11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V 147KM 108kW
Witam Moja honda 1999r 147KM przebieg 343 000 km, gaz od momentu zakupu przejechane na gazie ponad 110tyś km średnie spalanie to 12 litrów gazu. Zbiornik w kole zapasowym 600x200 pojemność 43litry pod ciągniety pływak wchodzi spokojnie 40litrów. zasięg od 300 do 350km. minimalne spalanie to 9 litrów gazu na krajowej drodze gdzie V-max to 90km/h autostrada 110km=12litrów ; 120km=13litrów im szybciej tym spalanie rośnie w górę a szum w aucie lepiej nie mówić - do cichych nie należy. naprawy auta sporadyczne ale też nie jakieś kosztowne podstawowe rzeczy = zawieszenie bardzo mocne = wymieniam tylko gumy za 20 - 30zł sztuka. W audi a4 z aluminiowymi wahaczami to honda jest wręcz TANIOCHA. WAŻNE ciśnienie w kołach 1,8 ATMOSFERY tak podaje producent po dziurach lecisz i nic nie czujesz mega komfort. wszędzie wjedzie przy dobrych oponach. spalanie oleju około 2 litry na 10 000km może duże ale przebieg też pewnie robi swoje. jeżdżę nim codziennie po 60km i jak na razie nie zamierzam zmieniać na inne.
12,3
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Stosunek ładowności do spalania jest rewelacyjny, koło na klapie robi swoje, butla w schowek i bez straty ładowności można zapakować co tylko się chce. Spalanie w tym modelu tak jak i w innych hondach zależy głównie od sposobu jazdy, hondami jeździ się jakby dopiero co były skradzione, silnik typowo wysokoobrotowy ze śmiesznym momentem, niema co wrzucać wyższego biegu jeśli obroty nie przekroczą 2200. Hamowanie silnikiem ma sens do ~1300 RPM poniżej wtryski znowu leją paliwem. Silnik konstrukcyjnie jest maksymalnie prosty, mechaniczne popychacze rodem z poldożera jednak bardzo niezawodny. Części tanie jak barszcz w porównaniu do innych pseudo terenowych wynalazków, bardzo wiele części pasuje od civica i accorda, nic tylko jeździć i się nie martwić :) LPG w tym samochodzie nie należy do najtańszych, precyzyjna konstrukcja silnika wymaga częstych przeglądów i regulacji.
11,2
Honda CR-V I
Terenowy 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Nie ma rewelacji, aczkolwiek jak na tak duże auto, o mizernym współczynniku Cx, jazda jest całkiem tania. Dodajmy do tego silnik o pojemności 2.0 zaprojektowany około roku 1995 (pomijając już fakt, że był to w tych czasach jeden z najbardziej nowoczesnych silników). Spalanie oscyluje w granicach 13l gazu w mieście, średnie spalanie w cyklu mieszanym to zaś 12-12,5l, na trasie 10l to wszystko czego potrzebuje. Części nie należą do tych najtańszych, a po bardziej wyszukane będziemy się musieli trochę nachodzić, ew. "naklikać". I proszę się nie dziwić, że niektóre mniej popularne (teoretycznie się nie zużywające) osiągają 4-cyfrowe ceny. Przykładowo wymiana świec + kabli na średnich podzespołach to 200zł (roboty nie liczę bo zrobisz to sam). Należy pamiętać o regulacji zaworów co 15 tys. km! Oleju wchodzi niecałe 4l więc nie jest drogo. Mam ją już ponad rok i wydałem może 700zł (kable, świece, 2x olej, koło pasowe wału, klocki hamulcowe, olej w moście).

Usterki Honda CR-V I

Liczba wpisów: 10
Słabo działajace amortyzatory klapy bagażnika.
  • Honda CR-V I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 2
Witam jestem posiadaczem 2 letniej CRV - ki, od jesieni zauważyłem problem z otwieraniem sie klapy bagaznika, amortyzatory klapy coraz słabiej działaja, byłem w 2 autoryzowanych serwisach Hondy, niestey w jednym po uzgodnieniach z centrala Hony w Warszawie stwierdzono ,że te typy tak mają a w drugim wyrażono zgode wna wymiane jedengo amortyzatora. Uważam że jest to wada fabryczna , porównujac auto nowe z moim 2 letnim wyraznie widac ze klapa nie chce sie podnosić. Uważam ,że jest to wada fabryczna i powinny byc zastosowane mocniejsze amortyzatory klapy bagaznika, moje spostrzeżenia potwierdzają równiez pracownicy autoryzowanych serwisów Hondy. A jak to wyglada u innych uzytkowników?
1 komentarz
gaśnięcie na wolnych obrotach
  • Honda CR-V I 2.0 16V RD1 128KM 94kW 1995-1999
  • silnik
bieg jałowy spadał do poziomu 500-600 obr minute. cieply i zimny, bp i lpg, lato było ok ale zima zdarzało się że zgasł na skrzyżowaniu po dodaniu gazu zatkana przepustnica, a dokładnie bypass wolych obrotów, zarosło nagarem + zawor IAC czyszczenie przepustnicy płynem do egr + przeduchanie bypass kompresorem
Oczekuje na rozwiązanie
Fatalne uszczeki w drzwiach.
  • Honda CR-V I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
W mojej , nowej Hondzie CR-V, już przy szybkości od 70 km słychać szumy powietrza ze strony bocznych, przednich szyb. Jest to wada szalenie irytująca. Nie powinna występować w aucie za 121 tyś złotych.
2 komentarze
Honda CR-V I