Szukaj

Informacje o Honda HR-V I

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 1998-2005 pierwsza generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był zaprezentowany w roku 1997 prototyp Wild and Joyfull J-WJ. Honda HR-V nawiązywała stylistycznie do szóstej generacji Hondy Civic, a pod względem technicznym powiązana była z większym CR-V, platformę podłogową dzieliła natomiast z Hondą Logo. Model poddano face-liftingowi w roku 2001. Gdy model wycofano z produkcji, w niektórych krajach (np. Japonia i Stany Zjednoczone) doczekał się on następców – Element oraz Crossroad.
czytaj więcej
Powagosław
HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut. ~Powagosław
Luzacjusz
Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu. ~Luzacjusz

Honda HR-V I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Honda HR-V I

Liczba ocen: 140
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Martin
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Auto do jeżdżenia, nie trzeba co chwilę latać do mechanika. Na auto trafiłem przypadkowo, ale przypadło do gustu. Mogłoby sobie nieco lepiej radzić na trudnych nawierzchniach, terenie - ale to dość małe auto i nie jest źle. Wjedzie praktycznie na każdy krawężnik. a do tego wystarczająco przestronne a jednocześnie zgrabne - nie za duże do miasta. Puki co nie zamierzam zmieniać, ponieważ naprawdę ciężko w takiej cenie znaleźć coś lepszego biorąc jakość i niezawodność - większość to odpicowany złomy w które trzeba dużo zainwestować, a dobrze wygląda tylko przy 1 spojrzeniu bez zwrócenia uwagi na szczegóły.
4,7
~brachu_
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
To już kolejna opinia mojego egzemplarza, tym razem po ponad 11 latach użytkowania i z łącznym przebiegiem 358 tyś km, z czego osobiście zrobiłem 246 tyś. km. Do auta bardzo się przywiązałem i nadal planuje je eksploatować. Niestety przez ostatni rok wymagał kilku większych inwestycji. Nie były to usterki, które uniemożliwiały jazdę, choć jedna taka się zdarzyła - padła cewka zapłonowa. Silnik brał olej w ilości 1l na około 2000 km, więc podjąłem decyzję o remoncie kapitalnym. Winę za branie oleju ponoszę ja ponieważ kupowałem tani olej syntetyczny i robiłem na nim 20 tyś km. To spowodowało zużycie pierścieni tłokowych olejowych. Poza tym z usterek - padł kompresor klimatyzacji (ślizgało się elektro-sprzęgło), wymiany wymagała zapchana chłodnica klimatyzacji (zapchany był radiator, który w czasie mycia myjką ciśnieniową rozpadł się, stąd konieczność wymiany na nową), pękł kolektor wydechowy (kolektor jest żeliwny i nie da się go pospawać), naprawy blacharsko-lakierniczej wymagał błotnik tylny, wymieniłem 3 skorodowane przewody hamulcowe, a aktualnie jestem po wymianie katalizatora i sprzęgła, choć są elementy eksploatacyjne i miały prawo się zużyć po tak dużym przebiegu. Dodam, że przed tymi naprawami auto cieszyło mnie bezawaryjnością oprócz drobnych elementów typu końcówki drążka kierowniczego, drążek kierowniczy, końcówki drążka reakcyjnego, termostat, linka gazu, poduszka tylnego mostu napędowego i parę innych drobiazgów. Silnik bardzo dobrze znosi gaz; należy tylko przy instalacji gazowej pamiętać o regularnej regulacji luzu zaworowego. Korozja nie tylko pojawia się w tych autach na tylnych błotnikach ale również na drzwiach (od dołu) i klapie bagażnika (od dołu - widoczne po otwarciu). Warto też wspomnieć o trwałości wielu elementów tego auta. W przypadku mojego egzemplarza mam nadal fabryczne amortyzatory, środkowy i ostatni tłumik, większość elementów w zawieszeniu, bębny hamulcowe. Do niedawna były także fabryczne tarcze hamulcowe.
3,7
~Laptor
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Wszystko pięknie i ładnie. Samochód jeździ i spełnia swoje pierwotne przeznaczenie. Honda zjeździła kilku miesięczną budowę, dzielnie znosiła brud, smród i takie tak rzeczy. Amortyzatory wytrzymały setki tysięcy dziur na wiosce, tył wytrzymał tysiące kilometrów przemierzonych z obładowaną przyczepą na haku. Co więcej dwa razy ten samochód szczęśliwie zawiózł nas do Chorwacji i z powrotem. Jednak nie jest tak do końca bezawaryjny. Elektronika to katastrofa. Ciągle przepalają się żarówki (czasami co miesiąc, czasami co pół roku), oraz niektóre diody podświetlające deskę (wytrzymują z 2 miesiące). Auto jest bardzo mało oszczędne na benzynie, silnik malutki a w mieście benzyny wciągnie 11-12, natomiast w trasie 8-10. Gaz załatwia sprawę, za 50 zł przy obecnej cenie 2,43 zł za litr robi się 180 kilometrów przy normalnej jeździe i 200 przy oszczędnej. Niestety dynamika samochodu jest beznadziejna, czasami ma się wrażenie, że nie bardzo jedziemy. Z powodu braku dynamiczności tego auta, nie kupiłbym go ponownie.

Raporty spalania Honda HR-V I

Liczba raportów: 153
Średnie spalanie dla Honda HR-V I
8,9 – 9,4
l/100 km
10,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Raport jaki podałem (8,7) to spalanie typowo w mieście oraz na trasie (mieszane) w zakresie obrotów między 2 a 3 tys. 10,8 to spalanie w mieście przy wyższych zakresach z rzędu 2 a nawet dochodzących do 5,5 tys. Natomiast 7,9 to trasa przy zachowaniu praktycznie maksymalnemu, wręcz "książkowemu" posługiwaniu się pedałem gazu. Chociaż na trasie przy prędkościach między 130 a 160 km/h spalanie dochodziło do poziomu 11 litrów. Z ciekawości byłem zapytać się o możliwość montażu instalacji gazowej (tylko z ciekawości, ponieważ sam jestem przeciwnikiem samochodów gazowanych). Mechanik powiedział, że można, ale nie warto ponieważ silniki te nie lubią gazu - padają głowice (uszczelnienia, zawory ulegają rozregulowaniu), ale czy to prawda? Nie mam pojęcia, bo i tak nie zamierzałem skorzystać. Fakt. Nie należy ten samochodzik do najoszczędniejszych, ale za to rekompensuje to wszystko swoją bezawaryjnością, kulturą pracy silnika, a także ciszą zachowaną w kabinie w rozsądnym zakresie obrotów. Chyba, że chcemy trochę dodać gazu - wtedy robi się dość głośno, ale który benzyniak czy też inny silnik tak nie ma? Mimo wszystko polecam to autko naprawdę każdemu, kto chce podróżować naprawdę wygodnie (mam 194 cm wzrostu i 124 kg wagi) i nie lubi zbyt często zaglądać do mechanika.
7,8
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 4WD 105KM 77kW
Jeżdżę spokojnie, ale nie zamulam HRV-ki. Trasa - prędkość około 110 km/h, wyprzedzanie z redukcją nawet do 3 biegu i ciągnięciem do czerwonego pola na obrotomierzu. Wynik takiej jazdy to około 8,5 l/100km. Żona, która jeździ znacznie spokojniej osiąga wynik o pół litra mniejszy. Jazda miejska to nawet 10 l/100 km. Ale Honda rekompensuje się łatwością parkowania - duże lusterka, zwarta bryła, krótkie nadwozie i nie straszne nam wysokie krawężniki :). Zimą trzeba dorzucić jakieś 0,3-0,5 l/100km. Minimalne spalanie to 6,9 l/100km. Ale to była katorga, a nie jazda...
9,3
Honda HR-V I
Minivan 1.6 i 16V 2WD 105KM 77kW
Niestety waga 1,5 t i mały kiosk na kołach więc ogromny opór powietrza jak na 105 km. Więc spalanie zbyt wysokie jak na 1.6. Myślę że 2 l byłoby lepsze ponieważ większy ciąg i moc zredukowałoby opór i zmniejszyło spalanie gdyż nie trzeba by jej tak kręcić. Niestety bierze olej jak na tak małą moc. Więc to ogromne minusy. Ale plusy to niezawodność i nawet przestronne wnętrze, pełna elektryka i jak się doda pełne orurowanie i lotkę na dachu jest git. Auto wieczne ale wysiadanie z tyłu koszmar. Za to rekompensuje to podłokietnik tylny i możliwość rozkładania tylnych foteli. Ale nie polecam komuś kto chce oszczędzić na paliwie kolega ma audi s8 d2 i pali mu na mieście 15 gazu więc koszty podobnie ale to 2 tonowa limuzyna.
Honda HR-V I