Szukaj

Informacje o Honda Jazz IV

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek europejski w 2015 roku, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja modelu. Model zaprezentowano w Japonii dwa lata wcześniej, pod szyldem Fit, pod którym jest tam oferowany od początku. Europejska wersja Hondy Jazz IV bazuje na prototypie koncepcyjnym z roku 2014 – Jazz Prototype, a powiązany jest konstrukcyjnie z drugą generacją modelu HR-V, z którą dzieli m.in. platformę podłogową. Honda Jazz IV w porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się większymi rozmiarami – jest dłuższy o 9,5 cm, a rozstaw osi zwiększono o 3 cm).
czytaj więcej
Powagosław
Designerzy Hondy długo szukali pomysłu na ten samochód. A wystarczyło tylko popatrzeć na coś, co z powodzeniem zastosowano dawno choćby w modelu Civic. Czasem najciemniej pod latarnią. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak śpiewał Tymon Tymański: „Jazzu nikt nie kuma”. Tak właśnie było z poprzednią generacją – trudno było zrozumieć, co to za samochód i po co on komu. Dziś jest lepiej, to taki „modern jazz”, całkiem zgrabny. Umówmy się, że kumamy. ~Luzacjusz

Honda Jazz IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Jazz IV

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Beata
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Wracam z oceną po 8 latach użytkowania. Auto było warte zakupu i jeszcze go nie zamierzam sprzedać; może wymienię na nowy model, ale nie ten obecny. Jestem z niego bardzo zadowolona. Mam najwyższą wersję wyposażenia. Brakuje mi tylko podgrzewanej kierownicy w zimie. Spalanie na poziomie 4,8/100 km (średnia). Nic nie trzeszczy, nic się nie wytarło wewnątrz. Poza regularną wymianą elementów eksploatacyjnych, wymieniony został tylko elektroniczny wyłącznik zapłonu po 5 latach i teraz chyba padnie włącznik czujników parkowania. Karoseria trzyma się dobrze, nadkola (często myte) - również.
4,9
~Ludoczka
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Samochód niezawodny, wymienione tylko łączniki stabilizatora, pozostałe rzeczy oryginalne. Samochód kupiłem ze względu na mocniejszy silnik 130KM. Poprzednio w rodzinie był Jazz z 2010 ( jest zresztą do dziś) , z którym nie była żadnych problemów technicznych. Rywali przewyższa głównie ilością miejsca z tyłu oraz funkcjonalnością dzięki systemowi Magic Seats. Do minusów zaliczyłbym głośną pracę skrzyni CVT podczas przyspieszania, oraz dosyć słabo wyciszoną kabiną, co przy prędkości 120 trochę przeszkadza.
4,7
~-x-
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
No i przyszedł czas kolejnego podsumowania. W końcu po ponad 2 latach użytkowania aktualnego Jazz-a można coś więcej napisać. Oczywiście podtrzymuje wszystko co pisałem w poprzednich dwóch opiniach i obecnie auto jeździ bez zarzutów. Nie obyło się niestety bez pierwszego małego "problemu". O ile poprzedni Jazz był bezawaryjny przez kilka lat o tyle w obecnym pojawiła się mała skaza na niezawodności. Piszę o tym ponieważ ktoś może aktualnie mieć podobny problem. Po pewnym czasie użytkowania zaczął piszczeć (skrzypieć) pedał sprzęgła (oczywiście podczas wciskania :-)). Wizyty w ASO. Standardowo smarowanko systemu ruchomego pedału sprzęgła, które na nic się zdało, gdyż piszczenie nie ustawało. Ostatecznie okazało się, że za piszczeniem stała pompa sprzęgła. Zamówienie nowej przez ASO, szybka wymiana i działa jak nowe. P.S. wymiana zestawu pedału nic nie dała. Tak więc jeżeli macie taki problem lub z czasem coś takiego Wam się pojawi to miejcie to na uwadze. Ogólnie autko sprawdza się bez zarzutów i na chwilę obecną wszystko śmiga bez zarzutów. Pojawił się jednak w końcu największy minus Hondy Jazz, który sprawia, że już więcej Jazza nie kupię :-) (no chyba, że to zmienią). Tym wielkim minusem jest NAJNOWSZY JAZZ 2020 :-). Jak zawsze ceniłem Jazz-a jako bardzo praktyczne, niezawodne i oszczędne, małe z zewnątrz a wielkie wewnątrz auto miejskie tak to co zrobili z nowym Jazz-em proponuję przemilczeć. Albo napiszę kilka swoich odczuć aby nie pozostawić domysłu. Z praktycznego Jazz-a poszli jak dla mnie w kierunku np. VW Up. W porównaniu do Jazz-a z 2018 roku nowy Jazz w środku - mniejszy, mniej praktyczny, bagażnik - dużo mniejszy, tapicerka przypomina mi babciną kanapę, wygląd jak dla mnie dziwny, no i uwaga CENA :-) KOSMICZNA !!! W mojej opinii popsuli coś co fajnie funkcjonowało i się sprawdzało ale to już chyba najlepiej pisać przy aktualnym modelu. Pozdrawiam wszystkich.
Średnie spalanie dla Honda Jazz IV
5,4 – 6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Bardzo ekonomiczne auto. Dojeżdżając codziennie 38 km w jedną stronę do pracy drogą krajową spala mi przeważnie 4,6 - 5l w zależności od ruchu i nogi (spalanie od uruchomienia). Prędkości przeważnie 90-100 czasami 110-120. Średnie spalanie z całego zbiornika wychodzi mi przeważnie między 5.2 a 5,7, ale tutaj dochodzi jazda po mieście. W bardzo długiej trasie można się zamknąć w 5,5 litra ze spokojem nawet jadąc po drogach szybkiego ruchu. Klimę włączam wtedy gdy parują mi szyby. Jeśli nie ma takiej konieczności to jeżdżę z wyłączoną. Przebieg na chwilę obecną to 3 tys km. Komputer zaniża o ok. 0,3L.
6,5
Honda Jazz IV
Mikrovan Facelifting 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Generalna zasada: komputer ZANIŻA spalanie o 0,3-0,5 litra. Wyniki spalania dla różnych jazd są następujące (wartości z dystrybutora): - Miasto (Warszawa) 6.9-8.1 litra (generalnie 7.0) -Trasa (krajówka do 110 km/h i lokalne drogi) 5.1-5.3 litra - Ekspresówka do 120 km/h: 5.8 litra -Ekspresówka 130 km/h: 6.8 litra -Autostrada 140 km/h: 7.1-7.3 litra Podane wartości dotyczą sezonu letniego (włączona klimatyzacja)
4,6
Honda Jazz IV
Mikrovan 1.3 i-VTEC 102KM 75kW
Nie wiem, czy ktoś mi uwierzy, ale średnia z ostatnich 30 tys. km (nie kasowałam przebiegów cząstkowych) to 4,9. W dojazdach do pracy spoza miasta (ok. 30 km) spala mi w lecie i w zimie ok. 4,5-4,7 (średnia prędkość 60-70 km/h). Bardzo rzadko tankuję. I tutaj sprawdza się powiedzenie: "co drogo na początku, to tanio później".
Honda Jazz IV