Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Honda Legend

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1985 roku. Flagowa limuzyna Hondy. Pierwsza generacja auta była oparta na modelu Accord i powstała w ramach współpracy japońskiej marki z brytyjskim Roverem (Project XX). Bliźniaczym modelem Legend I był Rover 800. Od 2004 roku na rynku (od 2006 roku w Europie) dostępna jest czwarta generacja Legend, która w roku 2008 przeszła face-lifting. Na rynku amerykańskim model sprzedawany jest pod szyldem Acury, luksusowej marki Hondy i od 1996 roku nosi nazwę Acura RL. Wcześniej funkcjonował jako Acura Legend.

Generacje Honda Legend

Kupujący samochody klasy premium nie zawsze chcą, aby ich auto kipiało z zewnątrz luksusem Mercedesa czy sportowym wizerunkiem BMW. I właśnie dla nich Honda przygotowała swój flagowy model. Pomimo naszpikowania nowoczesnymi technologiami, Legend prezentuje się z zewnątrz bardzo konserwatywnie. Sylwetką klasycznego sedana cechuje się zarówno odmiana sprzed, jak i po face-liftingu (który przeprowadzono w 2008 roku).

Nadwozie o stonowanej sylwetce nie przeszkodziło projektantom w stworzeniu nowoczesnego wnętrza. Na jego awangardowy charakter składają się przede wszystkim zegary umieszczone w “tubach” oraz przeładowana przyciskami konsola środkowa. Centralne miejsce tej ostatniej zajmuje wielofunkcyjne pokrętło, którego obsługa wymaga niestety przyzwyczajenia. Podobnie jest zresztą z przyciskami na kierownicy.

Jak na prawdziwą limuzynę przystało, kabina pasażerska Hondy Legend IV. generacji została wykonana z luksusowych materiałów. Komfortowi podróży sprzyjają także wygodne siedzenia, dostosowane do długiej jazdy. Przestrzeni wygospodarowanej dla pasażerów jest bardzo dużo, choć po tak gigantycznym samochodzie moglibyśmy spodziewać się czegoś więcej.

Jak na samochód, który waży prawie dwie tony, topowy model Hondy prowadzi się nadzwyczaj stabilnie. Zasługa w tym przede wszystkim napędu na cztery koła, którego zaawansowana konstrukcja pozwala na rozdział momentu napędowego nie tylko pomiędzy osie, ale także pomiędzy poszczególne koła. W praktyce napęd ten gwarantuje idealną trakcję podczas pokonywania zakrętów. Co ważne, projektanci podwozia nie zapomnieli też o skutecznym pochłanianiu nierówności.

Czy skomplikowane technicznie auto może być niezawodne? Jak pokazuje przykład Hondy Legend IV, zdecydowanie tak! Pomimo wyrafinowanej konstrukcji i nieprawdopodobnie bogatego wyposażenia, japońska limuzyna nie psuje się właściwie w ogóle, a ewentualne usterki wynikają w zasadzie wyłącznie z zaniedbań serwisowych. Niestety, serwis do tanich nie należy - zaawansowana budowa, spora ilość elektroniki oraz drogie części mocno uszczuplają stan portfela.

Komentarze redakcji

Powagosław: Stylistycznie blisko ideału, jaki powinien cechować limuzynę tej klasy. Niemieccy konkurenci Legend mają problem. Honda wygląda równie efektownie jak Audi A6 czy Mercedes klasy E, a jest od nich dużo tańsza.
Luzacjusz: Patrząc na ten samochód wyobraźcie sobie modelkę. Adrianę Limę na przykład. Na pewno wiele kosztuje, nie napoisz jej byle czym i nie zabierzesz byle gdzie. Ale ten, który by nie chciał, niech pierwszy rzuci kamieniem.

Silniki Honda Legend

Honda Legend IV - jaki silnik wybrać?

We flagowej Hondzie można dostać pod maską prawie 300KM upakowane w 3.5l lub 3.7l. Silnik jest benzynowy, widlasty i 6-cylindrowy, dlatego rozpieszczonym przez 8-cylindrowy bulgot może trochę zabraknąć tej jednej nuty w dźwięku - ale i tak nie jest źle. Najlepsze jest to, że tym wozem można jechać dostojnie i powoli na niższych obrotach i zostawić wszystkich w tyle, gdy wskazówka obrotomierza znajdzie się w jego drugiej połowie. Żeby nie było jednak tak różowo - ta jednostka potrafi spalić tyle paliwa, co widlasta ósemka 4.2l od Audi. No cóż, nie można mieć wszystkiego – diesla zresztą też, ale Legend to wizytówka Hondy, a dokładniej mówiąc jej benzynowych silników, które przez lata produkowała omijając motory wysokoprężne szerokim łukiem.

Publikacje o Honda Legend

Czy warto kupić: używana Honda Legend (od 2004 do 2012)

Kto szuka komfortowej, bogato wyposażonej i solidnej limuzyny, nie musi ograniczać się do Lexusa GS czy niemieckiej "trójcy". Niezwykle ciekawy, acz niedoceniany model pochodzi ze stajni Hondy. Czy warto kupić używaną Hondę Legend KB?

Honda Legend - koniec Legendy

Japończycy nie mają szczęścia w promowaniu limuzyn klasy wyższej - średniej. Mimo, że wiele ich konstrukcji gwarantuje doskonały komfort jazdy, ma bogate wyposażenie standardowe i zadowalające osiągi, to nie mogą przebić się do świadomości Europejczyków, którzy wolą klasyków tego segmentu: Mercedesa...

Honda Legend - legenda Legend

Gdyby ktoś kiedyś zapytał mnie o choćby jeden powód, dla którego warto wybrać Hondę Legend zamiast BMW serii 5 lub Audi A6 miałbym poważny problem z udzieleniem odpowiedzi. Gdyby ktoś zapytał, czy Legend jest lepsza niż "piątka" lub "a-szóstka" także nie potrafiłbym udzielić jednoznacznej...

Jego ekscelencja cichość

Luksus, ale nie przepych, musiały być hasłem przewodnim projektantów Hondy Legend. Świetnie wyciszone wnętrze, wyjątkowy napęd i bardzo bogate wyposażenie seryjne sprawiają, że japońska limuzyna wydaje się "ogrywać" niemieckie marki premium, jednak nie pod każdym względem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Honda Legend

Społeczność kierowców Honda LegendautoWcentrum - społeczność Honda Legend

najwyższe oktanyAuta - Honda Legend

Honda Legend MRU 52,39

Honda Legend ACURA LEGEND II 48,06

Honda Legend KA3 2,7 V6 74,80

Honda Legend 53,28

Honda Legend Acura GS Type II 82,10

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Honda Legend

tomione 30,04

Kamiskl 30,02

matti5d 96,40

kaczors18 47,95

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Honda Legend

Pękł przewód hamulcowy
Pękł przewód hamulcowy Zrobiłem kobiecie urodzinowy wypad i o mało co nie byłby to nasz ostatni. Pękł/ ...
Przekładka skrzyni udana
Przekładka skrzyni udana Trochę mi to zajęło ale skrzynia automatyczna leży na półce, a siedzi już manual...
Pęknięte ucho rozrusznika
Pęknięte ucho rozrusznika Zatrzymałem się pod Warszawą na hamburgera, chciałem przestawić auto, ja za stac...
Spalanie na skrzyni manualnej
Spalanie na skrzyni manualnej Okazało się że zmiana skrzyni miała duży wpływ na spalanie. Przy skrzyni automat...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Honda Legend

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Honda Legend
 

Najpopularniejsza wersja Honda Legend

Honda Legend

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Honda Legend
 

Honda Legend najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti M GT Premium Infiniti M GT Premium
Rocznik: 2012. Przebieg: 43 000 km. Silnik: 3.5 269KM .
Cena: 159 900 zł
Zyskujesz: 120 100 zł Zobacz szczegóły »
Volvo S60 2.0 T Summum Volvo S60 2.0 T Summum
Rocznik: 2010. Przebieg: 56 829 km. Silnik: 2.0 150KM .
Cena: 66 900 zł

Używane Honda Legend

Honda Legend
3.5 benzyna 295 KM
202 000 km, 2007
45 500 PLN
Honda Legend
benzyna 208 KM
208 000 km, 2001
17 900 PLN
Honda Legend
3.5 benzyna 205 KM
192 970 km, 1999
18 000 PLN
Honda Legend
3.5 benzyna 295 KM
116 000 km, 2006
10 000 PLN

Ocena auta Honda Legend

  • Średnia ocena
    na podstawie 85 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Honda Legend Sedan 3.5 i 24V (208 KM)

Po 2 latach z toyotą cariną (super auto, jeno miałem wybiedzony egzemplarz) wiedziałem, ze chcę kupić kilkuletniego JAPOŃCA z dużym silnikiem i pełnym wyposażeniem (z reszte z reguły w standardzie, a LEGEND w tej kwestii to BAJKA, inna sprawa, że od ´96 niewiele do tego auta dołożyli i dopiero model 2004 ma to zmienić - podobno nie będzie sprzedawany w Europie, będę płakać:) Szukałem dobrze zachowanego Avalona, Camry, Maximy lub LEGENDA (z Lexusem przewaliłbym budżet i za bardzo zainteresował gangsterów). Trafiłem na piękną HONDĘ, i nie żałuję! Uroda - rzecz subiektywna - ale to auto ma prawdziwą ponadczasową urodę, coś co miewają duże sedany kilku zaledwie producentów (bmw ostatnio opusciło tę kategorię z nowymi 5 i 7). Dodatkowo naprawdę stylowe wnętrze bez CIENIA szarości, czerni i aluminum - kolorów i materiałów, których w autach po prostu nienawidzę. BOTTOM LINE: if you can afford the petrol, it´s the best car this kind of money can buy...

dodał: Mamut
Honda Legend Sedan 3.2 i 24V (205 KM)

Samochód to amerykańska wersja-ACURA,jest to typowe auto do spokojnej i komfortowej jazdy,chociaż osiągów nie można uznać za słabe,przyśpieszenie od o-100km/h trwa niecałe 9 sekund,V-max ponad 220km/h i rewelacyjna elastyczność i samo działanie sterowanej komputerem skrzyni biegów-automat.Auto jest niezawodne jak większość japończyków.W ciągu dwóch lat przejechałem tym samochodem 80 tyś.km i jedyne co musiałem przy nim zrobić to typowe czynności serwisowe typu wymiana oleju,świec czy paska rozrządu i tarcz chamulcowych.Jedyny mankament to ceny części zamiennych które są bardzo wysokie w ASO,na szczęście jest wiele zamienników bardzo dobrej jakości.Samochód godny polecenia osobom które lubią spokój i komfort a nie za bardzo chcą się rzucać w oczy.Pod wieloma względami wiele lepszy niż tak uznane u nas niemieckie samochody.Główne cechy to niezawodność,komfort i radość z posiadania czegoś innego niż Mercedes czy BMW.Gorąco polecam!!!

dodał: japonczyk1@op.pl
Honda Legend Sedan 3.2 i 24V (205 KM)

Jeden z najlepszych samochodów jakie miałem. Oryginalne i wiecznie młode. W roczniku 1992-1994 nie trzeba się bać auta pod marką ACURA po prostu wszystko pasuje od europejskiego Legenda. Uwaga na światła - oryginalne europejskie nie są za rewelacyjne a przeróbki w ogołe nie wchodzą w grę - efekt - światła jak w maluchu rocznik 79 :-)). Tylne światła nawet w amerykaninie mają pomarańczowe kierunki a światło przeciwmgielne robi się z jednego z aż pięciu świateł stopu.

dodał: Marcin mklis@interia.pl
Honda Legend Sedan 3.5 i 24V (208 KM)

W zasadzie nie mam innych uwag od tych użytkowników, którzy wpisali swoje komentarze. Mam od półtora roku to co chciałem mieć. Nigdy go nie zagazuję, bo to według mnie profanacja tego samochodu. Jako jeden z nielicznych w kraju miałem okazję pojeździć nową ACURĄ LEGEND. Wrażenia z jazdy rewelacyjne. Wyposażenie również, chociaż ten model nie miał night vision. Natomiast zewnętrznie wolę swojego ale to rzecz gustu.

dodał: coop coop@go.onet.pl
Honda Legend Sedan 3.5 i 24V (208 KM)

Jest to DOBRY samochód. Czuję się w nim jak w ubraniu uszytym przez dobrego krawca. Nie uwiera , nie przypomina stale że jest. Ma swoistą lekkość i duszę. Nie jest samochodem kojarzonym z czymkolwiek lub z kimkolwiek, jest normalnym i bardzo dobrym urządzeniem do pokonywania przestrzeni dla tych których na niego stać a jednocześnie nie muszą lub nie chcą się dowartościowywać - i tyle.

dodał: sinus
  • Zalety
  • + silnik
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Honda Legend

Honda Legend 2008 Honda Legend II Sedan - galeria społeczności Honda Legend 2006 Honda Legend - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Honda

Opinie o instalacji LPG

Honda Legend

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Legend

Honda Legend

22 komentarze

18 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adam~Adam

Do ~LUKI: Po tej wypowiedzi dochodzę do wniosku że człowieku nigdy nie jeździłeś tym samochodem, a że ci zazdrość bo jeździsz innym złomem, to piszesz takie bzdury.

~Adam~Adam

Do ~honda fans: Zapewne nigdy nie jeździłeś na instalacji z gazem, dlatego piszesz takie bzdury, nie ma żadnej różnicy, poza kosztami paliwa i tyle. Jak nie masz co robić pieniędzmi to rozdaj biednym, a nie pisz bzdur na temat Hond i gazu.

~Adam~Adam

Do ~motofan: co tutaj gaz ma do rzeczy, paliwo jak każde inne i w dodatku ekologiczne. To właśnie biedacy teraz kupują diesle bo szukają oszczędności.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Honda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
29 745
Przejechany dystans
805 700 380 km
Zatankowanego paliwa
854 424 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 211
Wydanych pieniędzy
1 123 091 zł
Średnie wydatki na auto
1 040 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 896
Wydanych pieniędzy
2 186 394 zł
Średnie wydatki na auto
2 024 zł
Zobacz dzienniki kosztów Honda (1 080)

Testy zderzeniowe Honda Legend

Najnowsze testy zderzeniowe Honda Legend przeprowadzone przez Euro NCAP.

Honda Legend

Honda Legend
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Honda

Zużycie paliwa Honda Legend

Na podstawie 96 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: czlowiek&legend, dodano: 01.11.2006 13:08

Jak dla mnie auto jest bardzo ekonomiczne. Posiadam wersje coupe, zazwyczaj jezdze sam. Tankuje zazwyczaj dobry gaz typu BP i gdy jade spokojnie nie krecac go powyzej 3000 obr. osiagam efekt na trasie rzedu 8l/100 km. wiec to chyba dobry efekt jak na 3206

pełny raport Honda Sedan 3.2 i 24V

autor: Kaczors18, dodano: 05.11.2010 14:56

Tym autem nie da się jeździć spokojnie, Instalacja gazowa nie regulowana od 2 lat.

pełny raport Honda Coupe 2.7 i 24V

autor: szumnyg, dodano: 03.06.2006 11:18

Autko jeżdziło na gazi i było w automacie. Panda z silnikiem 1.2 L w gazie pali 10L na sto prawie zawsze (miasto czy trasa) :-)

pełny raport Honda Sedan 3.2 i 24V

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Honda Legend

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Honda Legend

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Honda Legend

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Honda Legend, oglądali także