Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Honda Prelude

Lata produkcji: 1978 - 2001
Segment: Auta sportowe

Dane techniczne Honda Prelude

Silniki

Moc silników 80-220 KM

Poj. silników 1 750-2 259 cm3

Prędkość maks. 160-228 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,1-11,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Honda Prelude

Średnia ocena modelu

na podstawie 293 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (95%)
NIE (5%)

Wybrane oceny kierowców Honda Prelude

Wiadomo że jak ktoś szuka auta rodzinnego ,ekonomicznego,bez wyrazu ,którym chce się przemieszczać z miejsca na miejsce to z dala ... więcejod tego modelu.Auto ludzi z pasją ,potrafiących zadbać o tą slicznotkę.Ona w zamian za troskę naprawdę potrafi się miło odpłacić.Jeżdzę prawie dwa lata.miałem już pare samochodów i jestem pod wrażeniem tej hondy.Jeżeli silnik jest zadbany,serwisowany to nawet przy moim przebiegu 225tyś pracuje cicho i równo.NIGDY mnie nie zawiodł,zrobiłem tym autem prawie 70tyś bo dużo jezdzę,powymieniałem standardowo olej,filtry,rozrząd swiece i...,żadnych nieplanowanych postojów na poboczu,chyba że z mojej winy:)Dziwią mnie komentarze o małej ilości miejsca,przecież to typowe auto dla kawalera czy panny:) i chyba każdy kto je kupuje to widzi.Jesli chodzi o wygodę to wszystko tak jak w każdym innym aucie klasy średniej.Wada ta o której wszyscy miłośnicy tak naprawdę dobrze wiedzą to rdzewiejące progi.Jak ktoś kupuje to radzę odkręcić plastiki z progów,kupić środek do konserwacjim i jedziemy,no chyba że ktoś nas ubiegł,wtedy gratuluję.Auto stoi nisko więc przy wsiadaniu czy wysiadaniu trzeba zejsc piętro niżej:)Spalanie w aucie 13-14 letnim z takim silnikiem wedle życzenia.Jesli ktoś lubi jechać i poczuć to co te autko potrafi na 2jce czy 3jce trzeba się przygotować na liczbę 11-12 w zależności na jakim paliwie wiadomo lpg 12l.Jak ktoś chce się majstatycznie toczyć czy poprostu lubi jezdzić oszczędnie pomalutku to wynik poniżej 9 litrów benzyny spalanie srednie nie jest wydarzeniem.Dla amatorów mega oszczędności dodam że na trasie do 100km/h można naprawde się zdziwić i zajrzeć pod maskę, czy jedziemy 2litrówką czy 1.2.Jestem pod wrażeniem technologi jaką honda na początku lat 90 już operowała kiedy inni jeżdzili jeszcze na gaznikach nie mówiąc o vti zmiennej fazie rozrządu.Silnik silniejszy 2.2 polecam już naprawdę amatorom szybszej jazdy z doświadczeniem.Zawieszenie jak każdego auta nie na polskie dziury i koleiny ale nie jakoś mega delikatne.Wszystko zależy czego oczekujemy od samochodu bo niektórym inżynierom z tuzinem dzieciaków nie polecam, a mimo to kupują,to nie jest autko do wożenia waszych brzuszków 50km/h w zabudowanym :)Poza tym linia tego auta i uroda jak jedzie jeszcze na ładnych felgach do dziś robi wrażenie i mimo że to już drugi rok to jeszcze mi się nie opatrzyła,bo to poprostu ladne autko. ukryj
dodano 05.12.2007 przez
Wahałem się długo czy napisać komentarz. Mam zamiar niedługo zmienić auto więc może ostatni moment coś od siebie dodać. Jeżdżę ... więcejnią od prawie 4 lat i wydaje mi się, że znamy się doskonale. Chciałbym powiedzieć, że auto jest super ale nie do końca tak jest. Po przeczytaniu komentarzy stwierdzam, że osoba podpisana rrrrrrrrrrrr w opiniach trafiła w 10. Wypunktowała wszystkie podstawowe bolączki auta i kierowcy. Tak naprawdę to mogę się pod tym tylko podpisać. Ta osoba rzeczywiście na co dzień miała kontakt z preludką, dobrze wie co pisze. Ze swej strony mogę tylko dodać parę drobiazgów. Bardzo niekomfortowe wsiadanie na tylne siedzenie zwłaszcza za kierowcę. Fotel kierowcy potem wymaga ponownego ustawienia włącznie z oparciem co jest dość uciążliwe. Bagażnik płytki i posiada duże przewężenie, co praktycznie uniemożliwia przewóz większych przedmiotów nawet po złożeniu siedzeń. Podłokietnik jest za niski i odsunięty do tyłu - właściwie nie do korzystania. Siedzenia krótkie i bez podparcia lędźwiowego - na dłuższych trasach koszmar. Estetyczne fuckupy - ręczny hamulec, uchwyt przy głowie pasażera. Ale jest coś co sprawia, że jeżdżę nią od tylu lat. Ilekroć idę rano na parking to mówię do niej "cześć piękna" i wszystko gra. ukryj
dodano 07.02.2009 przez
samochód tylko dla prawdziwego kierowcy z konkretnymi oczekiwaniami, dla kogoś kto chce stworzyć jedną całość z autem;) nikomu nie odważyłbym ... więcejsię jej polecić, ale sam bym nie potrafił bez niej żyć if u know wkat i mean;) świetnie się prezentuje, po ogarnięciu po poprzedniku nie psuje się, a i jest czym przycisnąć. silnik to prawdziwa japońska szlifiera, zawieszenie? podwójne poprzeczne wahacze + stab poprzeczny- samo się broni;) trzyma się drogi jak przyklejony i nie przesadzam, tam gdzie inni hamują ja spokojnie dodaje gazu;), a miny innych kierowców bezcenne:) w środku jest bardzo przyjemnie, i na upartego nie tlko dla 2 osób;), kubełkowe fotele to podstawa w tym samochodzie, uwierzcie, wiem co mówię;). co jeszcze? samochód bardzo niski, kumpel po wypiciu 2 piw nie potrafił z niego wyjść hehe:), no i wzrok innych, każda się ogląda:))) po prostu ideał:) ps oceniam porównując do swojej klasy, a nie do premium czy c;) auta sportowe z tego okresu po prostu wymiękają i tyle, współczesne jeszcze dają przy niej radę, ale ja moją perełkę pokochałem i mi się nie widzi jej zmieniać:P tak nie potrafię wyjaśnić tego ludziom którzy od razu tego nie łapią, to auto do kochania i zapier... daje tyle radość co... chyba tylko co pierwszy raz;) ukryj
dodano 13.09.2010 przez
Posiadam to auto 3 lata. Myślę, że nadszedł czas na zmianę. Ale autko powoduje, że człowiek się do niego przywiązuje. ... więcejPo prostu ma w sobie coś :) dobre auto dla młodego człowieka: ładne, eleganckie coupe, sylwetka nie starzeje się. ukryj
dodano 15.12.2011 przez
Zobacz oceny Honda Prelude Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Honda Prelude

Pb
5,80 - 14,17
Na podstawie 251 raportów spalania
LPG
7,40 - 14,40
Na podstawie 80 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Honda Prelude

Pralka lubi łyknąć, zwłaszcza w mieście. Przy emeryckiej jeździe 13l/100km. Mocno traktowana, powoduje, że jestem jednym z najczęstszych gości na ... więcejosiedlowej stacji :) Ceny częsci bardzo wysokie, często zwalające z nóg, gdzie zwykła naklejka PRELUDE, na zderzak bedzie kosztowała 300zł. Podobnie usługi autoryzowanych serwisów Hondy. Wiadomo, są tanie zamienniki, możliwość dłubania po amatorskich zakładach naprawczych, szukanie 1 czesci po forach internetowych itd... czyli zdecydowanie dla pasjonatów mających czas. Generalnie auto mimo wyjściowej niskiej ceny, zdecydowanie dla osób zamożnych. Psuje się fakt bardzo mało, ale to zależy od egzęplarza i naszego szczęscia ;) Ja utopiłem już w preludę dobre kilka kzł wymieniając na bierząco to co trzeba, za to auto odwdzięcza się mi zerową usterkowością (przebieg mam mały, 130k). Jak ktoś kupi zajechany model, takiego japończyka, to krzyż na drogę...a złomów nie brakuje, tym bardziej, że z uwagi na niską cenę wyjsciową, młodzież tym jezdzi na zasadzie "kup japońca, bo kręci się do końca". Dorwać niebitą to nie lada wyczyn :) ja zjeździłem przez pół roku całą Polskę w poszukiwaniach, wszędzie oczywiście same "pszczółki". Łatwo kręcić te liczniki obrotowe, wiec nawet ja w przebieg momjej nie wierzę do końca ;) Na allegro, to same od księży, albo nałogowych alkoholików, co jeżdzili kiedy im prawko oddawali ;) ukryj
dodano 02.08.2009 przez
Nie oszukujmy się - pojemnosć 2.0 i @#%@#$@# gaźnik = nie będzie to palić na LPG tyle co nic... Wyniki ... więcejpodałem z jednego dnia - przejechałem prawie 700km i tankowałem na tej samej stacji(zawsze do pełna i ilość przebytych km dzielona przez litry czy jakoś tak - ta sama temp zbiornika gazu na stacji(różnica 2-3 stopni między tankowaniem o 9 rano a o 17)). Jadąc stałą prędkością na trasie(z czego 15km wyjazd z miasta, korki itp) 85-95km/h spaliła dokładnie 8.87L/96km, więc te 8.7 można przyjąć średnią na 100km. Miasto już gorzej - zawsze to chodzi na ssaniu nie ważne jaka temp po rozruchu. Spalanie dochodzi do 15L jadąc dosć dynamicznie - spokojnie jak wszyscy to 13L. Ogólnie jestem zadowolony bo autem się płynie po trasie wygodnie a koszt przejechania 100km przy cenach LPG w moim mieście(2.15zł) to 20zł. Miasto 100km to koszt nie całe 30zł. W porównaniu do kompletnie nie jadącej Corsy B 1.2 mojej luby wciągajacej 8-9 miasto a 7-8 trasa przy silniu 1.2 to koszta 2x mniejsze a wygoda 2x większa. I to wszystko w 22 letnim aucie, w którym wszystko działa(elektryki więcej niż nie jedno nowe auto) i silnik wygląda jak w 3 letnim aucie za 1300zł. Polecam ! ukryj
dodano 04.05.2013 przez
Trasa do 100km/h wychodzi poniżej 9l gazu. Trasa przy 130 - 11l gazu, przy 160- prawie 13l/100km gazu. Gaz sekwencja ... więceji samochód idzie jak rakieta a pieniądze śmieszne. Po miejscu min. 10,5 gazu, tak normalnie 11,5 a maksymalnie po miejscu przy wariackiej jeździe nigdy nie wzięła więcej niż 12,5. Ceny części tragedia!! Łożysko tył jakaś podróbka 300zł i wytrzymuje pół roku. Nawet na gazie na 10tkm nie wzięła grama oleju. Wlewałem przy wymianie 4 litry, robiłem bez dolewki 10tkm. Sportowe amorki i sprężyny (Eibacha) i w zakręty wchodzimy bokami, i w ekstremalnych sytuacjach bokiem prostujemy auto i jedziemy dalej, na miękkim raz mnie wyrzuciło z zakrętu to tak mnie obróciło że zaliczyłem oba pobocza i musiałem w drugą stronę jechać;) Na drugi dzień już była obniżona;). W zakrętach nikt się za nami nie utrzyma, nawet BMW 5. Dobre światła. Mało miejsca w środku, długi ryj samochodu i tragiczna średnica skrętu. Ale ogólnie się opłaca i jazda cieszy. V max 206km/h, 0-100 9 sec, 0-200 50sec, wyciąga kilka lasek w tygodniu, (zależy od kierowcy;). ukryj
dodano 12.05.2008 przez
Jeśli chodzi o 95 pb parametry podane w części spalenie, ostatnio jeździłem 98 Verva (ok 2000 tyś km)i pomimo że ... więcejdroższe to bardziej ekonomiczne, Moja Honda powinna z różnicy cenowej pomiędzy 95 a 98 zrobić na 98 więcej 21 km na tankowaniu do pełna a często wychodziło między 40 a 50 km czyli duży plus, i pewnie będę to paliwo tankował do końca, obecnie przejechałem jakieś 500 km na Shell 100 oktanowym, za duźo nie mogę powiedzieć bo nie przejechałem kilku baków ale raczej będzie gorsze od 98, po przesiadce z 95 na 98 poczułem wzrost mocy czy dynamiki jak kto woli można to nazwać z 98 na 100 już nie, ale jeszcze sprawdzę czy chociaż różnica cenowa przekłada się na większą ilość km z baku. Auto użytkuję na co dzień roczny przebieg to ok. 22000 km. Mało się psuje, ilości spalania do zaakceptowania (Gdyby było za duże to bym jeździł oszczędniej - da się :) PS. Gaz jest nie do samochodów tylko do kuchenek gazowych, nie gazujcie takich pięknych samochodów. Pozdrawiam Pazur ukryj
dodano 17.11.2014 przez
W porownaniu do mocy tego auta spalanie wychodzi niemalze rewelacyjne. Moj egzemplarz w miescie pali 10-11L przy spokojnej jezdzie. Przy ... więcejmieszanej w miescie(na ogol spokojnie, lecz czasami ktos wkurzy to sie depnie) 11-13L. A na ciaglych poscigach to i moze z 16L zjesc... Na trasie do 120km/h zadziwi nawet i zejsciem ponizej 8L! Przy ok 150/h jest to kolo 10L. Powyzsze predkosci(pod 200km/h albo i wiecej[jechalo sie 230;] ]) to i pewnie moze do 13-15L... Tyle zaobserwowalem jezdzac na autostradach(wiele tras do niemiec). Japonce w odroznieniu od niemieckich aut potrafia wycisnac duzo z mniejszych pojemnosci i to bez zadnego turbo czy tez kompresora, dlatego 2,2VTi dorownuje osiagom spokojnie np BMW 2,8L czy 3,0L i przy tym ma mniejsze spalanie;] (wystarczy spojzec na dane techniczne przyspieszenia 0-100km/h). ukryj
dodano 04.03.2010 przez
Zobacz raporty spalania Honda Prelude Dodaj raport spalania

Publikacje o Honda Prelude

Generacje Honda Prelude

Dealerzy Honda

D&D

D&D Honda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J.

GŁUCHY I SPÓŁKA S.J. Honda Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Kasprzaka 1a

Więcej

AD AUTO

Honda Daszuta Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Sikorskiego 33

Więcej

AUTO WITOLIN

HONDA AutoWitolin

mazowieckie, Warszawa, Grochowska 85

Więcej

AUTOKOPEX CARS SP. Z O.O.

AUTO KOPEX Honda Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 208

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Honda Prelude

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

362

Przejechany dystans

51 569 zł

Zatankowanego paliwa

13 081 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

76

Wydanych pieniędzy

46 260 zł

Średnie wydatki na auto

1 492 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

80

Wydanych pieniędzy

27 227 zł

Średnie wydatki na auto

878 zł

ZOBACZ 31 dzienników kosztów Honda Prelude Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Honda Prelude

Liczba wpisów: 3
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Honda Prelude dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Honda Prelude

Liczba wpisów: 5
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Honda Prelude Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Honda Prelude

Liczba wpisów: 5
czuć że auto jest minimalnie słabsze ale pracuje równo, nie szarpie, nie przygasa, nie czuć momentu przełączenia, spalanie w trasie ... więcejmożna utrzymywać przy spokojnej jeździe w okolicy 8 - 9 litrów ukryj
dodano 09.12.2011 przez
Instalacja na bordzo wysokim poziomie technologicznym a także bardzo porządnie zamontowana
dodano 15.05.2014 przez
na gazie wkręca się w obroty jak przekroczy 4000tys.obrotów
dodano 12.07.2009 przez
Honda lubi czasem poszarpać na gazie i jest słabsza trochę
dodano 28.02.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Honda Prelude

Skarbnica wiedzy o Honda Prelude

Ciekawostki
dodano 10.08.2011 przez
Honda wprowadziła w tym aucie system 4WS - sterowany mechanicznie umożliwiał skręt tylnej osi pojazdu, dzięki czemu promień skrętu był dużo mniejszy. Prelude miała sportowy…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą