Szukaj

Informacje o Hyundai Atos I

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Auta małe
Model segmentu A produkowany w latach 1997-2008. Pierwszy samochód Hyundaia w tej klasie. Dzięki podwyższonej sylwetce, łączył zalety auta miejskiego z minivanem. W 1999 roku oferta modelu została poszerzona o Atosa Prime o nieco zmodernizowanym, bardziej konwencjonalnym nadwoziu. W 2004 roku zaprezentowano drugą generację wersji podstawowej oraz wersji Prime. Rok później model został poddany faceliftingowi. W Wielkiej Brytanii Atos funkcjonował pod nazwą Amica, w Indiach i Pakistanie jako Santro, a w Indonezji i Korei Płd. – jako Kia Visto. Następcą modelu jest Hyuindai i10.
czytaj więcej
Powagosław
Dowód na to, jak bardzo (na lepsze, na szczęście) w ostatnich latach zmieniło się podejście do projektowania nawet małych samochodów. Atos to również przykład, jak te małe samochody wyglądać nie powinny. ~Powagosław
Luzacjusz
Atos? Czy to najbrzydszy pies na świecie? Nie, to najbrzydszy samochód na świecie. A jeśli nie najbrzydszy, to jeden z. W tak szpetnym aucie człowiek czuje się jak dzwonnik z Notre Dame. ~Luzacjusz

Hyundai Atos I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Hyundai Atos I

Liczba ocen: 188
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~boski enrike
Hyundai Atos I
Hatchback 1.0 i 56KM 41kW
Trwałość. Mam 14 letniego atosa (11 lat u mnie) w tym 11 lat z LPG: 130 tys.km na LPG.generalnie dobre auto miejskie, małe, zwinne, mało awaryjne, choć w piątym roku od produkcji przerdzewiał mi wahacz, musiałem go calkowicie wymienić. Ponadto co 4 lata pękają sprężyny w tylnym zawieszeniu, ale kupuje tanie zamienniki, wytzymują tyle co oryginały. Silnik mało awaryjny w sumie nie miałem żadnej usterki silnika przez zały czas. Wbrew pozorom można więcej do niego zapakować niż może się wydawać. Pierwsze ogniska rdzy pojawiły mi sie rok temu, ale udało się je opanować. Pod tym względem jest lepiej niż np. w mazdach. Nie jest to wygodne auto, zwłaszcza comfort jazdy z tyłu jest mierny - każdą najechaną dziurę czujemy u czubka mózgu, a wycieczki powyżej 120 km to męczarnia, jednak z perspektywy tych lat generalnie jestem zadowolony, głównie małą awaryjnośćią I praktycznością w jeździe po mieście. W połączeniu z LPG dało to naprawdę tani środek lokomocji.
4,1
~Marta Grzebuła
Hyundai Atos I
Hatchback 1.0 i 56KM 41kW
Lubię go, nieźle się sprawuje, koszty utrzymania do strawienia, naprawy tanie, wniosek ten wypłynął po rozmowie z mechanikiem który zaraz po zakupie go obejrzał. Atosik jest jak dla mnie super, praca dom, praca to w sam raz dla mnie autko. W trasie tez dał radę. Nie jest to król szos, ale daje radę. reasumując jestem zadowolona z zakupu.
4,2
~radek
Hyundai Atos I
Hatchback 1.0 i 56KM 41kW
TO auto to pomysł mojej żony i właściwie jestem teraz za, często go zabieram jak muszę wyruszyć w miasto, miejsce parkingowe znajduje bez problemu,do tego wspomaganie no i skrzynia automatyczna-super, nie jest to wyścigówka, ale nie po to się kupuje tak małe auto. sam mam dużego vana i to auto do jazdy miejskiej zdecydowanie za duże. Póki co z Atosa jestem zadowolony

Raporty spalania Hyundai Atos I

Liczba raportów: 100
Średnie spalanie dla Hyundai Atos I
6,0 – 6,4
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Hyundai Atos I
Hatchback 1.0 i 56KM 41kW
Miałem najpierw pierwszego Atosa z przebiegiem 220 tys nieco zaniedbanego i bez wyposażenia. Testowałem go przez rok jeżdżąc do pracy ok 100 km dziennie. Auto jako pojazd miejski niezwykle zwrotne zrywne i parkujące na miejscu po najmniejszych autach ,za to pozycja siedzenia w pojeździe podobna do wana. Udało mi się zejść w dojeżdżaniu do pracy poniżej 5 l PB. Ale wymagało to równej jazdy nie przekraczającej 90 km/h. Wraz z całą rodzina postanowiliśmy poszukać dobrze wyposażona igielke żeby warto było zainstalować w LPG. No i mam teraz 98r ABS,klima,elektryczne szyby ,centralny zamek 116tys przebiegu i założyłem LPG. Niestety mimo wszelkich regulacji auto nigdy nie zeszło że spalaniem poniżej 6l PB a teraz poniżej 6,5 l LPG. Więc pełne spalanie tego na LPG wynosi tak: rekord na trasie to 6,3. , autostrada około 110 km/h to 8l LPG, autostrada 130 km/ h to 10 l LPG. No i spokojnie na mieście to około 9l. nie wiem czemu tamten palił mniej,może poprostu bardziej zużyty silnik był bardziej ekonomiczny. Mimo wszystko zmiany nie żałuję mam fajne podręczne ekonomiczne i niezwykle zwrotne autko . Dodam że mam też wana i miniwana ale po przysłowiowe zapałki za rogiem każdy z rodziny łapie Atosa. Dodam że jestem mechanikiem pasjonatom więc auta moje są zawsze 100% sprawne, a podane wyniki były potwierdzane wielokrotnie.
7,8
Hyundai Atos I
Hatchback 1.0 i 56KM 41kW
Autko średnio oszczędne jak na 1-litrowy silnik. Nie mogę narzekać ogólnie na Atosa, choć jeśli chodzi o spalanie to wyniki rzędu 5-6 litrów w mieście można moim zdaniem włożyć między bajki. Nie jestem kierową który szarpie i żyłuje ten samochód, a normalna jazda miejska zawsze wymagała ponad 8 litrów (nawet ponad 9 zimą). Było tak od nowości i jest tak samo po 11 latach użytkowania jako pierwszy właściciel. Co do oszczędnej jazdy na trasie zgadzam się - jest możliwe uzyskać wynik rzędu 5,5 litra. Jeśli chodzi o moje użytkowanie Atosa, muszę przyznać, że jest to najczęściej jazda na krótkich dystansach rzędu 3-5km, jak to w mieście. Przy każdym uruchomieniu dochodzi jeszcze "charakterystyczne ssanie", które sprawia, że przez pierwsze minuty samochód strasznie "wyje". szczególnie zimą lepiej chwilkę zaczekać aż obroty spadną, niż palić sprzęgło przy początkowej jeździe. Myślę, że to też ma wpływ na wysokie zużycie paliwa.
6,3
Hyundai Atos I
Hatchback 1.0 i 56KM 41kW
Używam go głownie do jazd po mieście: dojazdy do pracy, zakupy, dowożenie dzieci do szkoły - przeliczjąc średnio to około 800 km miesięcznie. Tankuję gaz średnio raz na 9 dni. Tak więc koszt paliwa miesięczny to około 200 zł plus co czwarte tankowanie benzyna za ok. 42 zł. Daje to ok. 240 zł miesięcznie. Zważywszy, że za 200 zł mam ogromny komfort nietłoczenia się w środkach komunikacji miejskiej, nietargania ton zakupów, nieużerania się z trójką dzieci przy każdej okazji - to komfort, jakiego nie zaznałam z żadnym innym autkiem. Uważam, że Atosik jest naprawdę super autkiem dla przeciętnego Kowalskiego - któremu nie szpan w głowie lecz pełniejsza kieszeń. Do tego dochodzi fakt odliczeń kosztów eksploatacji dzięki wciągnięciu autka do ewidencji środków trwałych firmy! Dzięki temu mam odpisy roczne eksploatacji oraz mniejsze podatki po wliczeniu kosztów tankowań oraz ewentualnych napraw. Wszystko to sprawia, że eksloatacja Atoska to czysta przyjemność. Pozdrawiam Daniela
Hyundai Atos I