Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i20

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Auta małe
Miejski model segmentu B produkowany od 2008. Na większości rynków i20 zastąpił model Getz. Samochód uzupełnił też nową gamę miejskich aut marki, zajmując w niej miejsce pomiędzy najmniejszym i10 i kompaktowym i30. i20 kontynuuje nową koncepcję nazewnictwa marki. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja modelu (Elite i20). Oba modele zaprojektowano w należącym do Hyundaia Europejskim Centrum Stylizacji w Russelsheim. i20 okazał się dużym rynkowym przebojem Hyundaia – dotychczas sprzedano go w liczbie bliskiej 500 tys. egzemplarzy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Koreańska odpowiedź na Clio, Corsę, Fiestę czy Polo nigdy nie była tak zdecydowana i stanowcza. i20 jest świetnie wystylizowany i zgrabny z każdej strony. Pomyślcie tylko, jeszcze z pięć lat temu w tym segmencie Hyundai oferował model Getz.
Luzacjusz: Co z tego, że i20 Coupe to tak naprawdę tylko 3-drzwiowy hatchback. Niech się nawet nazywa iPad Ultra Super GT. Niech się inspiruje Citroenem (też to widzicie?). Jeśli to jest kierunek nowych Hyundaiów, to niech żyje Korea. Południowa.

i20 II

Czyżby uczeń przerósł mistrza? Hyundai, który do tej pory uczył się projektować auta od europejskiej i japońskiej konkurencji, stworzył samochód mogący uchodzić za klasowy wzór. O dopracowaniu projektu świadczy choćby jego stylistyka - proporcjonalna i wyważona, a jednocześnie nowoczesna i wzbudzająca zainteresowanie. Może niektórymi detalami nawiązuje do dzieł rywali, ale najważniejsze, że jako całość prezentuje się naprawdę dobrze.

Doskonałe wrażenie robi również kokpit Hyundaia i20. Wprawdzie jego zachowawczy styl nie każdemu przypadnie do gustu, lecz poza tym nie sposób mu cokolwiek zarzucić. Kierowca może liczyć na bardzo czytelne zegary, logicznie rozmieszczone i proste w obsłudze przełączniki, świetne materiały wykończeniowe oraz porządną jakość montażu. Ponadto ma do dyspozycji wygodną pozycję za kółkiem oraz dobrą widoczność na zewnątrz.

Lista zalet, jakie serwuje wnętrze, na tym jednak się nie kończy. Grono atutów uzupełnia przede wszystkim znakomita przestronność, na którą składają się rekordowo obszerna kabina pasażerska (zwłaszcza z tyłu!) i nieprzeciętnie pojemny kufer. Do tego należy dorzucić wygodne siedzenia, sprawdzające się w trasie, oraz foremne kształty bagażnika, ułatwiające pakowanie. W idealny obraz wnętrza wpisuje się też skuteczne wyciszenie kabiny.

A jak Hyundai i20 II. generacji sprawdza się podczas jazdy? Zarówno pod względem pewności prowadzenia na zakrętach, jak i komfortu pokonywania nierówności koreański maluch prezentuje mocną średnią - nie jest więc klasowym czempionem, ale też absolutnie nie ma się czego wstydzić. Nieco lepszy mógłby być natomiast jego układ kierowniczy - zastosowany mechanizm reaguje na ruchy kierownicą z pewnym opóźnieniem.

Dopracowane produkty potrafią swoje kosztować, na szczęście modelu i20 to nie dotyczy. Mały Hyundai to jeden z najlepiej wycenionych samochodów klasy B, łączący rozsądną kwotę zakupu z dobrym poziomem wyposażenia. Na atrakcyjność jego oferty pozytywny wpływ ma także dostępność wielu komfortowych opcji, które uprzyjemniają eksploatację. Dodając do tego kapitalne warunki gwarancyjne, otrzymujemy ofertę zdecydowanie godną polecenia.

i20 I

Pod względem atrakcyjności wizualnej karoseria Hyundaia i20 pierwszej generacji idealnie wpisuje się pomiędzy wiejącego nudą Getza a efektownie narysowane i20 II. Bohater naszego opisu jest więc autem, które wprawdzie nie przyciąga spojrzeń przechodniów, ale jest przyjemne dla oka. Na efekt ten pracują spójna bryła nadwozia, wyraźnie zaznaczone przetłoczenia oraz ciekawe detale, których nie brakuje szczególnie modelowi po liftingu z 2012 roku.

Miejsce pracy kierowcy koreańskiego malucha okazuje się wzorem ergonomii. Prowadzący łatwo zajmuje wygodną pozycję za kółkiem, bez problemu odnajduje się w rozmieszczeniu przycisków i pokręteł, bez kłopotu odczytuje informacje z zegarów, a na dodatek swobodnie obserwuje otoczenie na zewnątrz pojazdu. Szkoda tylko, że wnętrze zostało wykonane z ponurych kolorystycznie i przeciętnych jakościowo plastików, które po latach mogą generować skrzypienia.

Hyundai i20 I zalicza się do grona mieszczuchów, w których można poczuć się niemal jak w aucie kompaktowym. Zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny przestrzeni dla pasażerów nie brakuje, a odpowiednio pojemny kufer sprawdzi się nie tylko podczas zakupów. Plus należy się obszernym i wygodnym przednim fotelom, minus zaś - słabo wyprofilowanej tylnej kanapie. Pakowanie walizek ułatwiają regularne kształty bagażnika.

Również podczas jazdy propozycja z Korei może przywoływać na myśl większe samochody. Zawieszenie udanie łączy pewność pokonywania łuków ze skutecznością resorowania dziur, natomiast układ kierowniczy pozwala na bezpieczne wykonywanie manewrów na drodze. Auto wymaga jednak spokojnego podróżowania, bo jeśli przeszarżujemy, na jaw wyjdzie m.in. silna tendencja do podsterowności.

Jeżeli zamierzacie kupić samochód na lata, wybierając Hyundaia i20 dla siebie, rozglądajcie się za modelem po liftingu z benzynowym silnikiem pod maską. Dlaczego? Wersje sprzed modernizacji mają spore problemy z korozją, zaś diesle to zawsze wybór podwyższonego ryzyka, na dodatek nie nadają się do eksploatacji w mieście. Poza tym autu trudno cokolwiek zarzucić - kłopoty z włączaniem biegu wstecznego czy nietrwałe łożyska kół można wybaczyć. Ceny używanych sztuk są niskie, zbyt drogie bywają natomiast części zamienne.

Dane techniczne Hyundai i20

Silniki

Moc silników 75-128 KM

Poj. silników 1 120-1 591 cm3

Prędkość maks. 158-190 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,5-16,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i20

Średnia ocena modelu

na podstawie 65 opinii

4.12

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (73%)
NIE (27%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i20

A teraz napiszę co mnie denerwuje: 1. CD nie odtwarza mi większości formatów mp3 ani pirackich płyt 2 brakuje podkładki na ... więcejnadkolu pod lewą nogę kierowcy. Wykładzina się przez to brudzi. 3. brzęczyk niezapiętych pasów, który piszczy nieprawdopodbnie i nie chcą mi go wyłączyć. 4. Zagłówki w fotelach uniemożliwiają wygodne oparcie podczas długich tras 5. Fatalne opony, doradzam zainwestować 800 zł a poczujecie róznicę 6. drogie części i praktycznie brak zamienników.! Uważam, ze jest to największa wada tego samochodu! Ogólnie oceniam samochód bardzo dobrze i jestem nim mile zaskoczony (podobnie jak i ci którzy go testowali w różnych auto-magazynach). Mam nadzieję, że auto nie będzie bardzo drogie w eksploatacji (części) i w serwisie. ukryj
dodano 23.12.2010 przez
Auto bardzo ładne i stosunkowo wygodne
dodano 27.07.2014 przez
i20 jest moim autem służbowym i choć nie jestem ph, to przez ponad rok prawie 50tys km nabiłem, więc mogę ... więcejsię pokusić o ocenę. Generalnie jest dobrze i mimo początkowej niechęci do hyundaia po roku się do niego przekonałem. Gdyby tylko nie ten środek...Marny srebrny plastik wygląda tandetnie, choć spasowanie to I liga. Plastiki na boczkach, na schowku łatwo się rysują, no i najgorsze są te całe plastikowe obicia drzwi. Widać trochę oszczędności np w bagażniku i w materiałach obiciowych. Niezrozumiały jest brak elektrycznej regulacji lusterek. To "coś" czym się je ustawia jest gorsze niż 126p! Silnik trochę paliwożerny jak na małą pojemność, ale osiągi są ok. No i najważniejsze: żadnych usterek, nawet najmniejszych. Mamy w firmie kilkanaście i20 oraz i30 i nie było z nimi problemów, co w przypadku Fabii nie było takie oczywiste. Uwaga tylko na sprzegło, bo nie są one najtrwalsze. ukryj
dodano 15.09.2012 przez
Miłe auto o neutralnej, dość skromnej sylwetce. Dobry silnik, dobre wykonanie...Z pewnością nie jest to limuzyna...nie jest to też wóz ... więcejsportowy...to po prostu dobry samochód. ukryj
dodano 30.10.2011 przez
Zobacz oceny Hyundai i20 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i20

Pb
4,83 - 8,57
Na podstawie 76 raportów spalania
ON
4,17 - 7,33
Na podstawie 6 raportów spalania
LPG
5,60 - 8,17
Na podstawie 10 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i20

W mieście z włączoną klimą na maxa podczas mrozów 8,2l/100km. Na trasie podczas wysokich mrozów z włączoną na maxa klimą - ... więcej6 l/100km. (trasa Warszawa - Kraków, Kraków - Warszawa na jednym baku, -15 na dworze) Generalnie spalanie spada. Niby miał się nie docierać, ale spada. Na początku palił więcej, szczególnie na miescie. Zauważyłem, że jak wkrecam go na obroty i zmieniam biegi maksymalnie późno spala mniej. Jednym słowem lubi wysokie obroty. Jednak mniejsze spalanie opłacone jest głośniejszą jazdą. Podsumowując - przy sprzyjającej pogodzie i delikatnej jeździe da się na trasie zejść poniżej 5 l. W mieście da się utrzymać spalanie na poziomie 7 l. Dodam tylko że nie należę do kierowców którzy jeżdżą oszczędnie. Liczę na 5l na trasie i 7 na mieście latem, bo teraz tak jak pisze spala więcej. Ostatnio przy -9(na dworze) na trasie spalił mi 5,5. Zaobserwowałem od ostatniego tankowania że na mieście mam teraz 7,5.(a cały czas mocno zimno na dworze) ukryj
dodano 01.02.2010 przez
Autkiem zrobiłem dopiero 4000km ale daje mi to już rozeznanie w spalaniu. W trasie najlepszy wynik to 5.9 l gazu ... więcejna 100km (jechałem przepisowo ale raczej nieoszczędnie i z włączoną klimatyzacją). W trasie na autostradzie (130-140 km/h)7.5 l na 100km, powyżej 4000obr/min popija też trochę benzyny. Gorzej wychodzi miasto 7.5-10.0 l na 100km. zależnie od korków i klimatyzacji (zauważalnie zwiększa spalanie). Powyższe spalanie mierzyłem wg przebiegu i tankowań, nie komputera, który zwłaszcza w mieście ma tendencje do oszukiwania (w trasie jest nawet wiarygodny).Ogólnie jestem zadowolony z i20, wreszcie nie odczuwam zbytnio kosztów tankowania: ok. 50zł za 20 l gazu starczające na co najmniej 230km (duże miasto). Wcześniej miałem Mondeo Mk3 115KM w dislu i 100km kosztowało mnie przynajmniej 2 razy tyle (oczywiście zdaję sobie sprawę że to było dużo większe auto). ukryj
dodano 13.10.2013 przez
pozytywnie zaskoczony... na codzień dojeżdżam 35 km do Warszawy - spalanie w trybie mieszanym utrzymuję zwykle pomiędzy 6,1-6,5 l/100 km ... więcej- w zależności od zatłoczenia na trasie wyjazdowej z miasta i układu świateł. Nie testowałem w dłuższej trasie - na tą chwilę, w zależności od "ciężaru nogi", spalanie układa się mniej więcej następująco - przy utrzymywaniu średniej prędkości na poziomie 70-80 km/h spalanie na poziomie 5.5-5.6 l/100 km. przy utrzymywaniu prędkości 90-100 km/h spalanie około 6 l/100, przy predkości 110-120 km/h spalanie na poziomie około 6,3 l/100 km (informacje z komputera pokładowego). Styl mojej jazdy to stosunkowo szybko rozpędzić się by potem utrzymać prędkość. Udało mi się ze spalaniem zejść poniżej katalogowego - do 5,1 l/100 km - przy resecie komputera w czasie podróży ukryj
dodano 01.09.2009 przez
Samochód u dealera przerobiony od razu na gaz, przejechał już 10 kkm. Jak się jeździ tak jak wszyscy to pobiera ... więcejok 7 l/100. Przy delikatnym traktowaniu na trasie można zejść w okolice 6 l. Przy prędkości 100 kmh obroty rosną do 3 tys i wtedy spalanie zaczyna wzrastać. 8,5 zanotowane testowo przy PEŁNYM wykorzystaniu mocy auta. Idealne auto dla osób przemieszczających się z punktu A do punktu B, przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny przejazdu. W segmencie B drugie po Dacii najekonomiczniejsze auto (wg niemieckich testów), oczywiście z LPG. Nie czuć żadnej różnicy między benzyną i LPG, za wyjątkiem portfela. Silnik niesamowicie szybko się nagrzewa (aluminium), dzięki czemu tankowanie benzyny odbywa się raz na 4 tys km. ukryj
dodano 24.05.2012 przez
Cena zakupu w porównaniu z wyposażeniem samochodu bardzo korzystna. U konkurencji czasem nawet nie da się dokupić wyposażenia, które Hyundai ... więceji20 ma w standardzie. Ceny napraw? Jakich napraw? Na przeglądzie jeszcze nie byłem, ale ceny chyba takie jak u innych. Natomiast zużycie paliwa mnie rozczarowuje. Wg. katalogu średnie to 5,3. W mieście 6,3. Ale u mnie wychodzi 10 !! Tyle nie palił mi nawet poprzedni samochód - konstrukcja sprzed 2 dekad! Ja rozumiem, że katalog może przekłamywać, że nowy samochód, na dotarciu może palić trochę więcej, że była ciężka zima, mróz, zaspy, jeździłem po mieście na krótkich, kilku km odcinkach. Ale dlaczego inni oceniający piszą 5-6 a u mnie wychodzi 10 ? ukryj
dodano 15.03.2011 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i20 Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i20

Newsy o Hyundai i20

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Hyundai i20

Generacje Hyundai i20

2014 - teraz
2008 - 2015

Nowe Hyundai i20

nowe Hyundai i20
Hyundai i20
ceny od 45 300 zł do 66 600

Hyundai i20 II Hatchback 5d 1.4 100KM od 2014

w pakiecie CLASSIC PLUS

w cenie katalogowej brutto

53 800 zł

Wyposażenie standardowe
Przyciemniane szyby
Nawiew ciepłego powietrza na tylne siedzenia
Lampki do czytania z przodu
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 19 oferty Hyundai i20

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai i20

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

917

Przejechany dystans

137 764 zł

Zatankowanego paliwa

26 944 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

18

Wydanych pieniędzy

6 963 zł

Średnie wydatki na auto

193 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

160

Wydanych pieniędzy

51 073 zł

Średnie wydatki na auto

1 419 zł

ZOBACZ 36 dzienników kosztów Hyundai i20 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i20

Liczba wpisów: 11
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(7)
komentarzy(36)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i20 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai i20

Liczba wpisów: 4
Ja zainstalowałem w tej Firmie LPG do wielu samochodów w mojej szkole jazdy. Polecam Energy Gaz Polska bo to profesjonaliści ... więcejamatorki miałem dosyć i plątania się po warsztatach aby nie stać i kasy nie tracić. Dziś mam święty spokój, bezproblemową flotę i to dzięki Chłopakom z Ostrobramskiej, POLECAM ENERGY GAZ POLSKA! ukryj
dodano 02.07.2015 przez
Przegląd gwarancyjny po 105 tys km tej instalacji w autoryzowanym serwisie kosztuje 2200-2500 zł (przeglądy co 15 tys km - ... więcejkażdy po ponad 200 zł). Radzę się dobrze zastanowić, czy warto kupić nowy samochód z instalacją gazu, wg mnie to błąd ! ukryj
dodano 28.07.2015 przez
Energy Gas montuje do nowych samochodów i dlatego się zdecydowałem u nich wstawić gas. Roboto wykonana dobrze, nic m się ... więcejnie dzieje z autem. Rekomenduję ten zakład i daję plus za montaż! ukryj
dodano 10.03.2014 przez
Świetne małe autko , które po zagazowaniu sprawuje się również bardzo żwawo jak na wymagania kobiece i jazdę w mieście, ... więcejSpalanie na poziomie 7-8 litrów . ukryj
dodano 23.11.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i20