Szukaj

Informacje o Hyundai i20 I

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2014 pierwsza generacja Hyundaia i20 wprowadzona została na rynek w miejsce modelu Getz. Najmłodsze auto w gamie nowych małych kompaktowych samochodów Hyundaia (których nazwa powstała przez połączenie litery „i” oraz wielokrotności dziesiątki). Projektantem i20 był Thomas Burkle z projektowego centrum Hyundaia w Russelsheim. Powstał na platformie podłogowej Hyundai-Kia PB Platform, którą dzieli m.in. z Kią Venga. Hyundai i20 dostępny jest w wariantach 3- i 5-drzwiowym. Model przeszedł facelifting w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
Koreańska odpowiedź na Clio, Corsę, Fiestę czy Polo nigdy nie była tak zdecydowana i stanowcza. i20 jest świetnie wystylizowany i zgrabny z każdej strony. Pomyślcie tylko, jeszcze z pięć lat temu w tym segmencie Hyundai oferował model Getz. ~Powagosław
Luzacjusz
Co z tego, że i20 Coupe to tak naprawdę tylko 3-drzwiowy hatchback. Niech się nawet nazywa iPad Ultra Super GT. Niech się inspiruje Citroenem (też to widzicie?). Jeśli to jest kierunek nowych Hyundaiów, to niech żyje Korea. Południowa. ~Luzacjusz

Hyundai i20 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Hyundai i20 I

Liczba ocen: 87
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Bart
Hyundai i20 I
Hatchback 3d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Tytułem wstępu - auto z 2009r., na stronie jest błędny zakres. Kupiony jako trzylatek z 43tys km, obecnie 100tys więcej. Żadnych poważniejszych awarii mechanicznych, jedynie efekty normalnej eksploatacji na dziurawych drogach: łączniki stabilizatora (2x75zł), łożyska (2x100zł), drążek (2x90zł) + końcówka drążka kierowniczego (2x85zł). Jak na 8 lat użytkowania nie jest źle ;) Z elektroniką gorzej, bo bardziej irytująca: trzykrotna wymiana przełącznika kierunkowskazów/wycieraczek, naprawa automatu stopu. No i blacha, największy chyba mankament i20 - okolice klamek drzwi dwukrotnie robione w serwisie (kupiony jeszcze na końcówce gwarancji), 3-4 lata później bąble znów wyszły. Tym razem również na klapie bagażnika. Pali 6,3l/100km (średnia ze 100tys. km, tryb mieszany). Dla dwóch osób bardzo wygodny. Jak na gabaryty i moc dobrze się jeździ po stromych i krętych drogach, sprawdzony na dłuższych i wymagających trasach (alpejskie/norweskie serpentyny). Dla niezdecydowanych - polecam :)
4,0
~autopasje
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.6 CRDi 115KM 85kW
autem robiłam na codzień około 150 kilometrów poprzedni właściciel nie wiem co z nim robił auto sprzedałam za 12 tyś złotych zmieniłam na volvo c70 ale nie ważnie hyundai zepsuł mi się poważnie raz gdy zobaczyłam że jest wyciek z chłodnicy od razu poleciałam do mechanika naprawa kosztowała mnie 400 zł więc nie jest to jakoś super drogo no i standardowo wymieniałam amortyzatory itp amortyzatory kosztowały razem chyba 450 zł także nie drogo polecam na pierwszy samochód dla ludzi których nie stać tylko na matiza seicento tico itp. konto "autopasje" jest prowadzone przez 24 użytkowników więc wiek i płeć może się zmieniać pozdrawiam
4,6
~Mariusssz
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Hyundai i 20 Lift 2013r 1.2 benz, 86KM, LPG. Po przejechaniu 120 tyś km po Warszawie. Spalanie LPG: Trasa 6-8L (100-110km/h) Miasto: 8-10L Plusy: 1. Oszczędny, niezawodny i bezobsługowy silnik. Rozrząd na łańcuchu (nie piszą nic o wymianie więc trzeba kontrolować stan zużycia, na teraz ok). Hydraulika zaworów (niezbędna do LPG). 2. Fabryczna instalacja gazowa, bezproblemowa i bardzo dobrej jakości. Przy przebiegu 120 tyś nie ma oznak nieprawidłowej pracy. Oprócz filterków nic nie ruszam, żadnych głupich przeglądów u gazownika (kto lubi wydawać kasę co 15 tyś to polecam) 3. Trwałe i optymalne zawieszenie (nie jest za twarde). Dodatkowo auto zadziwiająco dobrze się trzyma na zakrętach, nie jest podsterowne. Bardzo zwinne po mieście. Po przebiegu 120 tyś km w Warszawie nic nie stuka, nie puka. 4. Całkiem dobrze chodzi skrzynia biegów. Czasami może delikatnie haczą niektóre biegi, ale ogólnie jest na plus. 5. Jak na auto miejskie dużo miejsca z przodu i z tyłu. Auto ma podobną ilość miejsca do i30 tyle że jest węższe. Podobno ma najwięcej miejsca w tym segmencie aut (taki jamnik). 6. Kabina jest dosyć wysoka i dobrze przeszklona – dobra widoczność (w przeciwieństwie do następcy), nawet wysocy nie będą narzekać. 7. Słusznych rozmiarów lusterka wsteczne, super dla bezpieczeństwa, widać dokładnie co się dzieje za autem. 8. Bardzo ustawny bagażnik. Po zdemontowaniu półki wchodzą dwie największe walizy samolotowe na stojąco! 9. To małe, niepozorne autko okazało się małym camperem, stając się tymczasowym domem podczas podróży po Europie (dla 2 osób i kompletu rzeczy). 10. Auto pancerne. Najpierw solidnie przywalił we mnie taksówkarz. Wymieniłem belkę absorbującą uderzenie, pas tylny trochę dostał więc potraktowałem go młotkiem gumowym, zderzak pospawałem i gra. W zimę z kolei ja waliłem, na lodzie nie wyhamowałem i przywaliłem w Hondę Accord (zaraz za mną były jeszcze dwa wypadki). Auto po solidnym dzwonie wyglądało zupełnie ok. Dostał pas przedni i belka absorbująca uderzenie i oczywiście chłodnice które są zaraz za belką. Cała reszta ocalała i po aucie nie było widać wypadku. Kupiłem używany pas przedni kompletny z chłodnicami i na zasadzie plug and play sam przełożyłem w garażu. Klocki lego. Zderzak pospawany i Auto gra;) Minusy: 1. Silnik wprawdzie oszczędny ale brak mu mocy;) Dodatkowo jeszcze jest dosyć dziwne ruszanie na jedynce. Czytałem już o tym u innych użytkowników. Po prostu trzeba się nauczyć tym autem ruszać bo inaczej szarpie i nie rusza płynnie. Nie wiem z czego to wynika. Czy brak mocy silnika czy sprzęgło jakoś dziwnie się zbiera. Ten typ tak ma;) 2. Słabe wyciszenie. 3. Sprzęgło wytrzymało mi 100 tyś km po mieście a z tego co czytam to kończą się nawet po 60 tyś. Ten typ tak ma;) 4. Korozja. Niedopuszczalnie żeby po dwóch latach wychodziły pierwsze kropki na tylnej klapie. Mam nadzieje, że nie będzie się to szybko rozwijać ale za to producent powinien zapłacić słono! Rzeczywistość jest zgoła odmienna. Serwis gwarancyjny podchodzi do tego z wyraźną olewką. 5. Siedzenia nie są złe, brakuje jednak regulacji lędźwiowej, więc jak się dużo jeździ to plecy bolą. Gdy się normalnie użytkuje to pewnie nawet się nie zauważy. 6. Auto nie lubi wysokich prędkości. Nie jest dobrze wyciszone więc powyżej 110km/h robi się głośno. 7. Brak pilota do centralnego zamka w średniej wersji wyposażenia (to już szczyt dziadowania!). Na szczęście można założyć za 50 zł we własnym zakresie. Podsumowując: Jeżeli szukałbym auta dla moich pracowników jako woła roboczego to na pewno tak. Auto jest bardzo trwałe i oszczędne, myślę że ciężko o lepsze. A tak prywatnie? Chyba nic mu nie brakuje. Pewnie znajdą się ładniejsze i lepiej wykończone. Ogólnie jestem na tak. To auto na pewno cię nie zawiedzie i pozwoli sporo zaoszczędzić. Po lifcie wygląda nawet ładnie;)

Raporty spalania Hyundai i20 I

Liczba raportów: 122
Średnie spalanie dla Hyundai i20 I
6,0 – 6,7
l/100 km
4,3 – 6,2
l/100 km
6,9 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Liczba komentarzy: 2
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
Autkiem zrobiłem dopiero 4000km ale daje mi to już rozeznanie w spalaniu. W trasie najlepszy wynik to 5.9 l gazu na 100km (jechałem przepisowo ale raczej nieoszczędnie i z włączoną klimatyzacją). W trasie na autostradzie (130-140 km/h)7.5 l na 100km, powyżej 4000obr/min popija też trochę benzyny. Gorzej wychodzi miasto 7.5-10.0 l na 100km. zależnie od korków i klimatyzacji (zauważalnie zwiększa spalanie). Powyższe spalanie mierzyłem wg przebiegu i tankowań, nie komputera, który zwłaszcza w mieście ma tendencje do oszukiwania (w trasie jest nawet wiarygodny).Ogólnie jestem zadowolony z i20, wreszcie nie odczuwam zbytnio kosztów tankowania: ok. 50zł za 20 l gazu starczające na co najmniej 230km (duże miasto). Wcześniej miałem Mondeo Mk3 115KM w dislu i 100km kosztowało mnie przynajmniej 2 razy tyle (oczywiście zdaję sobie sprawę że to było dużo większe auto).
7,2
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Samochód dobrze się spisuje. Przejechałem nim do tej pory 40.000 km i w serwisie bywał jedynie na wymianę oleju co 10.000 km. Samochód prowadzi się przyjemnie, bardzo dobrze wypada w mieście ze swoimi gabarytami i małym promieniem skrętu. Jedyny minus jaki widzę występuje zawsze w trasach, gdy jadę powyżej 100 km/h. W samochodzie robi się naprawdę głośno, a spalanie oscyluje w granicy 8-9l/100km.
5,9
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.1 CRDi 75KM 55kW
Samochód porażka mały silnik, a pali więcej od samochodów o dwukrotnie większej pojemności tylko tam jedzie się szybciej, a spalanie jest mniejsze. Aby uzyskać małe spalanie nie można przekraczać 70km/h, a jak chce się jechać normalnie to wychodzi niestety ponad 8 litrów. Poprzedni samochód miałem Peugeota 308 1.6HDI 90KM i maksymalne spalanie było 5.8l/100km. Kupiłem Hyundai i20 bo miał być oszczędny co nie jest prawdą.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,8
Hyundai i20 I
Hatchback 5d Facelifting 1.2 DOHC 85KM 63kW
homologacja: "Q SERVICE" Sp. z o.o.
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 6 tys. km
Nasze I20 ma fabryczną instalację gazową i o ile jeździ się na niej dobrze o tyle nie da się powiedzieć, że nie sprawia żadnych problemów. Sonda lambda, że niby szwankowała. Wymieniana kilka razy, okazało się że to jednak coś w instalacji LPG do wymiany. Generalnie przez 4 lata użytkowania samochodu (od nowości) poza przeglądami byliśmy w serwisie z 10 razy i prawie zawsze...
5,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 145 tys. km
Bardzo dobra instalacja, bezawaryjna, bezproblemowa, co roku wymieniane filtry fazy gazowej i fazy ciekłej. Silnik pracuje równo bez żadnych skoków ani nierównej pracy, przyspiesza tak samo jak na gazie czy benzynie. Nie było żadnych problemów z sondą lambda. Przejechane ponad 14000 km na gazie i żadnych usterek. Regularnie wymieniany olej co 15000 km i świece zapłonowe co...
5,0
Hyundai i20 I
Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 127 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze, nigdy nic się nie stało. Co roku wymiana filtrów, ogólne sprawdzenie auta dzięki czemu jazda jest bezproblemowa. Bardzo polecam automix każdemu kto chce cieszyć się bezproblemowa jazda
Hyundai i20 I