Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i30 I

Lata produkcji: 2007 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze.
Luzacjusz: Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa.

Dane techniczne Hyundai i30 I

Silniki

Moc silników 90-143 KM

Poj. silników 1 396-1 991 cm3

Prędkość maks. 172-205 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,3-14,0 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i30 I

Średnia ocena modelu

na podstawie 453 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i30 I

Fatalna jakość lakieru, zbyt miękki, cały czas nowe rysy a to boli. Kiepskie wyciszenie przy autostradowej prędkości. Denerwujące tłuczenie kamyków ... więcejo nadkola, słyszalny w kabinie szum opon. Źle spasowane klapy i drzwi nie domykają się przy lekkim zamknięciu, potrzeba użyć siły. Silnik paliwożerny w mieście a gazu Hyundai nie zezwala założyć. Nie można normalnie zatankować bo odbija cały czas pistolet. Radio nie działa po wyciągnięciu kluczyka. Brak przyjemności z jazdy tym autem z tym silnikiem. Kto wymyślił patent ze składaniem tylnej kanapy, niby fajnie bo podłogę mamy płaską po złożeniu ... ale duży zonk bo trzeba ściągnąć zagłówki i wsadzić je w takie zaczepy aby się nie majtały i tracimy na to ze 2 minuty. Brak jakichkolwiek uchwytów na kubki dla pasażerów, brak podłokietnika na tylnej kanapie w aucie tej klasy mógłby być, brak bocznych schowków w bagażniku a miejsce na nie jest! oraz gniazdka 12V (bo po co robić jak dwa są z przodu). Podłokietnik niewygodny bo za krótki wystarczyło zrobić go wysuwanego a komfort by się zwiększył. Mało schowków a aucie w zasadzie 2 są tylko i w podłokietniku trzeci. Totalnie nieprzydatna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy bo za nisko. Od razu odpadł plastik osłaniający szyny przedniego fotela i już zawsze wypada jak go ktoś trąci nogą. Kiepskie mocowanie przednich dywaników nawet oryginalne nie pasują idealnie ukryj
dodano 19.07.2010 przez
Nie wiem czy te pozytywne opinie na temat auta nie są pisane w większości przez ludzi z Hyundaia. Ja niestety dałem ... więcejsię na to nabrać i już po przebiegu 1 tyś żałowałem wyboru. Największa ściema to spalanie i reklamowanie świateł do jazdy dziennej których tu nie ma! są zwykłe mijania automatycznie zapalane wraz z uruchomieniem silnika. i30 jest tylko autem na miarę lanosa i stąd być może jego popularność. Każdy pamięta że lanos był nie do zdarcia i był dodatkowo tani. Tu można odnieść podobną analogię. Dodatkowym atutem jest świetne wyposażenie ale dużym minusem brak możliwości doposażenia w jakieś akcesoria czy elementy do poprawy wizualnej auta. Ogólnie auto bardzo przeciętne i szybko się nudzi, jeśli ktoś myśli że pojeździ nim tak długo jak lanosem to bardzo w to wątpię. Bardzo duży minus za brak prestiżu marki w Polsce, chociaż rośnie świadomość to każdy mi mówił że lepiej było wziąć KIA-jakoś pomimo dużej wpadki z lakierem ludzie wolą tamtą markę, lecz większość nie wie że i30 i ceed to w zasadzie jedno i to samo. ukryj
dodano 19.07.2010 przez
Bardzo obszerne, nowoczesne i naprawdę ładnie zaprojektowane i wykonane auto. Prowadzi się doskonale. Niestety kultura pracy silnika, szczególnie do czasu ... więcejpełnego rozgrzania, (gorsza niż w niejednym aucie segmentuy niższego) i hałaślwe przednie zawieszenie odbieraja mu sporo punktów. Jeżeli miałbym kupić to auto jeszcze raz to tylko z uwagi na jego "urodę" i wyjątkowo atrakcyjną cenę. ukryj
dodano 27.03.2008 przez
Wóz ma wiele udogodnień i widać że przemyślano tematy ergonomii. Przydają się schowek centralny, schowek na okulary. Natomiast zupełnie bezsensowna ... więcejbyła rezygnacja ze schowka w desce rozdzielczej. Posiadanie wejścia USB jest bezcenne, bo radio w tym aucie jest kiepskie jeśli chodzi o jakość dźwieku stacji radiowych. Pewnie przez krótką antenę. Dobrze też są rozwiązane schowki w bagażniku. Miło, że w i30 jest też dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku. Mimo narzekań na jakość lakieru ja nie mam żadnych negatywnych uwag. Znacznie gorszy jest w Fiatach. ukryj
dodano 28.04.2010 przez
Zobacz oceny Hyundai i30 I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i30 I

Pb
5,17 - 12,17
Na podstawie 321 raportów spalania
ON
4,27 - 9,00
Na podstawie 227 raportów spalania
LPG
6,70 - 11,80
Na podstawie 9 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i30 I

Powiem tak... spalanie jakie wypisują tu ludzie jest bardzo zróżnicowane z różnych względów ponieważ każdy inaczej jeździ i mieszka w ... więcejinnym mieście jednak nie podaje różnych czynników ja postaram się podać dane jakie uzyskuje przy jakiej jeździe i na jakich obszarach:) Tankuje na stacji nestle (gdzie moim zdaniem paliwo jest dobrej jakości ponieważ miałem parę prób tankowania na innych stacjach które nie służyły autu)Zacznę od najwyżej zanotowanego spalania 8l/100 km idzie uzyskać jadąc ze stałą prędkością 180 km/h, jednak w polskich warunkach jest to ciężkie do wykonania ponieważ zawsze zawsze przyjdzie jakiś zakręt na którym trzeba zwolnic bądź też ktoś zacznie wyprzedzać co spowoduje iż musimy zwolnic do danej prędkości i potem znowu zacząc długą drogę do rozpędzenia auta do tej prędkości tak więc wstawiłem 7.5 bo zawsze da się schamowac silnikiem i z podanych wcześniej 8 robi się 7.5 l/100km. O spalaniu w korku niech się wypowiedzą ludzie którzy mieszkają w większych miastach, ja staram się zawsze tak zaplanować swoje wyjazdy aby ominąć takowe lecz wiadomo nie zawsze jest to możliwe. Spalanie najniższe odnotowałem jadąc sam z prędkością 80-90 km/h na odcinku około 200 km. Jednak pokonując w cztery osoby na pokładzie trasę Wieluń - Wrocław i wracając Wrocław - Wieluń jadąc przeciętnie około 90-100km/h odnotowałem spalanie 4.1. Jeżdząc codziennie z Tychów do Katowic w godzinach 6-7 rano powrót 15-16 średnie spalanie wynosi 4.6 oczywiście jadąc zgodnie z przepisami. Jednak pokonując tą samą trasę z prędkościami rzędu 120-125 km/h (2500 obr/min) spalanie jakie uzyskamy oscyluję w granicach 5 l /100km. Jednak jadąc z Tychów do Bytomia jadąc zgodnie z przepisami uzyskamy spalanie rzędu 4.2 l/100km. Spalanie o jakim zapomniałem napisać to spalanie auta butując go cały czas oscyluję w granicach 12 l/100 km jednak wątpię aby ktoś kto kupuje takie auto miał takie zamiary tym bardziej iż cały czas jeździć się tak nie da ponieważ w końcu wyjedzie się na trasę i nie wiadomo jakby się starać spalanie spadnie:) Na koniec dodam iż auto jedzie od 1500 obr/min w górę więc po co kręcić do 4 tys jak zmieniając bieg przy 2,5 tys obr/min w zupełności wystarczy nam przyśpieszenie, a jak ktoś chce rajdowych wrażeń to może pomyśleć o jakimś innym aucie:) I oczywiście gdzie się da staram się hamować silnikiem:)co również wpływania na spalnie auta:) "bo jazda autem to nie tylko gaz, hamulec" ukryj
dodano 07.10.2010 przez
Witam wszystkich, którzy poruszają się i30, bądź planują jego kupno. Ja osobiście jeżdżę tym modelem od sierpnia 2008 i jestem ... więcejzadowolonym użytkownikiem. Ceny ASO faktycznie dość wysokie, ale brak usterek to rekompensuje. Wymiana drążka stabilizatora przy przebiegu 55000 serwis(09.2009) uznana jako naprawa gwarancyjna na koszt ASO. Kolejny przegląd 95000 (03.2010) drążek stabilizatora, klocki przód i tył, przetoczenie tarcz i oczywiście jak przy poprzednich przeglądach standardowo płyny i filtry. Moim zdaniem Hyundai się postarał. Nowoczesny design, elastyczny silnik, wykończenie wnętrza na przyzwoitym poziomie, ergonomia, komfort oraz dobre właściwości trakcyjne, choć trochę twarde zawieszenie, ale za to dobrze się trzyma drogi. Jedyny mankament to oryginalne opony KUMHO 185/65/R15. Po jednym sezonie nadają się tylko na tył. Miękka mieszanka doskonale ´przykleja´ się do asfaltu, ale niestety ginie w oka mgnieniu. Oponki wystarczył mi na okres od 20 sierpnia do 10 listopada. Co do spalania to jest nieźle. 80% kilometrów to trasa. Przy prędkościach 140-160km/h spalanie ok 8,1L/100km, 110-140km/h spalanie 7,4L/100km, 90-110km/h spalanie ok 6,3L/100km. Jak na wstępie jestem zadowolonym użytkownikiem i osobiście też wybrałbym i30. Pozdrawiam Arek ukryj
dodano 03.04.2010 przez
Niewielki silnik w połączeniu z filigranową sylwetką na ogół sprawiają, że samochód pochłania równie mikroskopijne ilości paliwa. Niestety, w przypadku ... więcejHyundaia i30 ten utarty schemat się nie sprawdza. Auto jest wprawdzie przestronne i dość wygodnie się prowadzi, ale na trasie bez klimatyzacji, przy średniej prędkości autostradowej 100-120 km/h pochłania około 6.6litrów benzyny. W mieście poruszając się prędkością postrzelonego zająca komputer namiętnie wskazuje nam 7. Szczerze powiedziawszy spodziewałem się dużo lepszych rezultatów patrząc przez pryzmat nowoczesności produkowanych do tego modelu silników. Przy bardziej dynamicznej jeździe ( wyprzedzanie, jazda pod górę, noga w podłogę ) samochodzik potrafi łyknąć nawet ponad 8. Reasumując – nowoczesny design w połączeniu z archaicznym, stetryczałym silnikiem daje mieszankę godną polecenia wyłącznie emerytom i rencistom, których zasobność portfela jest dużo większa niż u przeciętnego Polaka. Ja zdecydowanie nie polecam. ukryj
dodano 24.10.2012 przez
Raport opieram po przejechaniu ok. 3000 kilometrów głównie w małym miasteczku i na bardzo krótkich odcinkach jazdy ale za to ... więcejbardzo częstych - średnio kilkanaście odcinków dziennie po 2 - 3 kilometry. Nie wyjeżdzając w dłuższe trasy komputerowy pomiar wskazuje 8 litrów /100, na trasie przy prędkości "emeryckiej" 80-90 km/h udało się uzyskać 5,5 do 6 litrów na setkę - jechałem tak przez 80 kilometrów ale to nie jest to mając taki silnik - nie cieszy taki styl jazdy, natomiast po dociśnięciu do 140 a nawet 170 km/h wskoczyło na 9 litrów i ani drgnie. Raport opieram na jeździe zimą, a więc włączone ogrzewanie i czasami dogrzewanie na postojach oraz podgrzewanie fotelików, dodatkowo głównym użytkownikiem jest żona więc to też ma jakiś wpływ na spalanie bo tzw. ecodriving jest mojej małżonce całkiem obcy. Ogólnie jestem zadowolony z autka a i spalanie mojej 2-litrówki jest do przyjęcia. ukryj
dodano 23.12.2013 przez
Jestem zaskoczony opiniami niektórych kierowców tutaj. Mnie na trasie nie pali więcej niż 4.7. Choć powyżej 100km/h spalanie rośnie- przy ... więcej140 będzie to w granicach 5.3-5.7 (zależy). W mieście przy korkach zimą potrafi wzrosnąć do 7.5 średnio. Byłem w południowych Włoszech, sporo trasy to były prędkości 110 do 150 km/h. Jak wróciłem do domu miałem średnie spalanie 5.3, co uważam za bardzo dobry wynik. Nie jestem pracownikiem Hyundaia i bardzo mnie dziwi, gdy u kogoś tu przeczytałem że ma aż 5.5 przy oszczędnej jeździe na długiej trasie. Kiedyś w mocnym deszczu, gdy musiałem jechać maksymalnie 80-90 km/h na stukilometrowej trasie wyszło mi 4.1, co mnie zdumiło w drugą stronę. Ale tego wyniku nie liczę, kto jeździ głownie 80 na traie?! ukryj
dodano 07.09.2010 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i30 I Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Hyundai i30

Newsy o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 13 newsów o Hyundai i30

Nowe Hyundai i30

nowe Hyundai i30
Hyundai i30
ceny od 52 400 zł do 95 400

Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.6 GDI 135KM 2012-2015

w pakiecie COMFORT

w cenie katalogowej brutto

72 800 zł

Wyposażenie standardowe
Wyłącznik poduszki bezpieczeństwa pasażera
Regulacja wysokości siedzenia kierowcy
Siatka zabezpieczająca bagaż
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Multimedia (2 999 zł)
Pakiet Brasil (999 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Multimedia (2 999 zł)
Pakiet Brasil (999 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 88 oferty Hyundai i30

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai i30

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 144

Przejechany dystans

732 024 zł

Zatankowanego paliwa

147 290 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

272

Wydanych pieniędzy

91 653 zł

Średnie wydatki na auto

764 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 467

Wydanych pieniędzy

489 580 zł

Średnie wydatki na auto

4 080 zł

ZOBACZ 120 dzienników kosztów Hyundai i30 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 41
komentarzy(40)
komentarzy(19)
komentarzy(40)
komentarzy(7)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i30 I dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 14
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai i30 I Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 14
I30 CW 9000 na Gazie razem z benzyną 45000.Do tej pory było wszystko OK. PO tym czasie zaświeciła się kontrolka ... więcejsilnika.Stoi w serwisie, diagnoza: ciśnienie na 4 cylindrze tylko 5 atm. 1 cyl,12 atm,2 cyl,11,5 atm, 3 cyl 10,5 atm. Czym dalej od 1cyl tym słabsze ciśnienie.Okazało się że po wlaniu trochę oleju do cylindra ciśnienie wzrosło do normalnego, czyli do 12 atm.Oznaczało by to że padły pierścienie na 4 tym cyl. Tylko dlaczego po tak małym przebiegu ukryj
dodano 10.09.2013 przez
Wszystko poszło sprawnie i szybko,samochód nie traci na mocy,nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie.Bardzo dobrze ... więcejdobrane komponenty.Z resztą to już mój trzeci samochód montowany w tej firmie na przestrzeni 4 lat.Wiedzą jak dobrać części i jak je zamontować.Spalanie prawie takie samo jak na benzynie.Bardzo dobra estetyka montażu. ukryj
dodano 13.05.2015 przez
Bardzo dobrze pracuje na gazie,jestem po przeglądzie po 10000km i nie mam zastrzeżeń.Spalanie prawie jak na benzynie,nie szarpie,nie gaśnie.Założona bardzo ... więcejprofesjonalnie.Firma solidna,wszystko jest tak jak obiecali. ukryj
dodano 04.04.2014 przez
Polecam montaż gazu w tym samochodzie, szczególnie w firmowym warsztacie producenta sterowników STAG w Białymstoku, którzy mają gotowe zestawy do ... więcejhyundaia. Wszystko idealnie zamontowane i działa. ukryj
dodano 19.09.2013 przez
Instalację dobierałem taką, jak się fabrycznie montuje w hyundaiach, czyli BRC. Chodziło wyłącznie o dobry montaż i odpowiednią regulacją. Udało ... więcejsię, od 2 lat nic się nie dzieje. ukryj
dodano 16.07.2015 przez
początkowo zamontowano mi wtryskiwacze magik jett, jednak po 5 tyś. jeden padł, zmieniłem wstryski na hana 2000 i jest super. ... więcejSpalanie gazu 6,8 l na 100 km. /lekka noga/. ukryj
dodano 26.10.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i30 I