Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i30 I

Lata produkcji: 2007 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze.
Luzacjusz: Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa.

Dane techniczne Hyundai i30 I

Silniki

Moc silników 90-143 KM

Poj. silników 1 397-1 991 cm3

Prędkość maks. 172-205 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,3-14,4 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i30 I

Średnia ocena modelu

na podstawie 463 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i30 I

Fatalna jakość lakieru, zbyt miękki, cały czas nowe rysy a to boli. Kiepskie wyciszenie przy autostradowej prędkości. Denerwujące tłuczenie kamyków ... więcejo nadkola, słyszalny w kabinie szum opon. Źle spasowane klapy i drzwi nie domykają się przy lekkim zamknięciu, potrzeba użyć siły. Silnik paliwożerny w mieście a gazu Hyundai nie zezwala założyć. Nie można normalnie zatankować bo odbija cały czas pistolet. Radio nie działa po wyciągnięciu kluczyka. Brak przyjemności z jazdy tym autem z tym silnikiem. Kto wymyślił patent ze składaniem tylnej kanapy, niby fajnie bo podłogę mamy płaską po złożeniu ... ale duży zonk bo trzeba ściągnąć zagłówki i wsadzić je w takie zaczepy aby się nie majtały i tracimy na to ze 2 minuty. Brak jakichkolwiek uchwytów na kubki dla pasażerów, brak podłokietnika na tylnej kanapie w aucie tej klasy mógłby być, brak bocznych schowków w bagażniku a miejsce na nie jest! oraz gniazdka 12V (bo po co robić jak dwa są z przodu). Podłokietnik niewygodny bo za krótki wystarczyło zrobić go wysuwanego a komfort by się zwiększył. Mało schowków a aucie w zasadzie 2 są tylko i w podłokietniku trzeci. Totalnie nieprzydatna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy bo za nisko. Od razu odpadł plastik osłaniający szyny przedniego fotela i już zawsze wypada jak go ktoś trąci nogą. Kiepskie mocowanie przednich dywaników nawet oryginalne nie pasują idealnie ukryj
dodano 19.07.2010 przez
Wóz ma wiele udogodnień i widać że przemyślano tematy ergonomii. Przydają się schowek centralny, schowek na okulary. Natomiast zupełnie bezsensowna ... więcejbyła rezygnacja ze schowka w desce rozdzielczej. Posiadanie wejścia USB jest bezcenne, bo radio w tym aucie jest kiepskie jeśli chodzi o jakość dźwieku stacji radiowych. Pewnie przez krótką antenę. Dobrze też są rozwiązane schowki w bagażniku. Miło, że w i30 jest też dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku. Mimo narzekań na jakość lakieru ja nie mam żadnych negatywnych uwag. Znacznie gorszy jest w Fiatach. ukryj
dodano 28.04.2010 przez
Mając bardzo dobre doświadczenia z marką Hyundai postanowiliśmy dać kolejną szansę i kolejnym samochodem w rodzinie został model i 30 ... więcejktóry stanowił następcę starego accenta. Samochód posiadamy od nowości. Dużą zaletą jest pięcioletnia gwarancja udzielana przez producenta. Po przebiegu 20 000km nasze oczekiwania co do samochodu spełniły się - jest niezawodny, oszczędny i tani w eksploatacji. Ceny częsci są bardzo zadawalające, niektóre czynności można wykonać w domu np. wymiana filtra oleju polega na wymianie wkładu - koszt orginalnego 28zł Samochód jest całkiem komfortowy na tą klasę pojazdu chociaż mogłoby być lepsze wyciszenie wnętrza. W relacji cena/jakość wydaje mi się ,że stanowi jedną z najlepszych ofert na rynku. Samochody tej marki są świeże, niezajeżdżone w porównaniu do konkurencyjnych popularnych modeli np VW golf. Silnik pomimo stosunkowo nowej technologii common rail nie posiada skomplikowanego osprzętu -turbina bez zmiennej geometrii łopatek - nie zapiecze się oraz ewentualny koszt wymiany jest bardzo niski -nie jestem pewien ale również chyba nie ma dwumasowego koła zamachowego. Samochód wygląda bardzo ładnie, wyróżnia się na drodze, jego stylistyka jest zgoła inna od nieskończonej ilości niemieckich samochodów na polskich drogach. Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z samochodu i liczę na bezproblemową eksploatację. ukryj
dodano 21.03.2014 przez
Podsumowując jako całość oceniam na mocne 5 - jako Auto kilkuletnie, z Polskiego salonu, jestem jego drugim właścicielem od roku. ... więcejZakupiony przy 66tys, przejechałem ponad 10tys. Ale szczegóły w dalszej Części. ukryj
dodano 20.01.2015 przez
Zobacz oceny Hyundai i30 I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i30 I

Pb
5,17 - 30,00
Na podstawie 327 raportów spalania
ON
4,27 - 9,00
Na podstawie 231 raportów spalania
LPG
6,70 - 11,80
Na podstawie 12 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i30 I

Powiem tak... spalanie jakie wypisują tu ludzie jest bardzo zróżnicowane z różnych względów ponieważ każdy inaczej jeździ i mieszka w ... więcejinnym mieście jednak nie podaje różnych czynników ja postaram się podać dane jakie uzyskuje przy jakiej jeździe i na jakich obszarach:) Tankuje na stacji nestle (gdzie moim zdaniem paliwo jest dobrej jakości ponieważ miałem parę prób tankowania na innych stacjach które nie służyły autu)Zacznę od najwyżej zanotowanego spalania 8l/100 km idzie uzyskać jadąc ze stałą prędkością 180 km/h, jednak w polskich warunkach jest to ciężkie do wykonania ponieważ zawsze zawsze przyjdzie jakiś zakręt na którym trzeba zwolnic bądź też ktoś zacznie wyprzedzać co spowoduje iż musimy zwolnic do danej prędkości i potem znowu zacząc długą drogę do rozpędzenia auta do tej prędkości tak więc wstawiłem 7.5 bo zawsze da się schamowac silnikiem i z podanych wcześniej 8 robi się 7.5 l/100km. O spalaniu w korku niech się wypowiedzą ludzie którzy mieszkają w większych miastach, ja staram się zawsze tak zaplanować swoje wyjazdy aby ominąć takowe lecz wiadomo nie zawsze jest to możliwe. Spalanie najniższe odnotowałem jadąc sam z prędkością 80-90 km/h na odcinku około 200 km. Jednak pokonując w cztery osoby na pokładzie trasę Wieluń - Wrocław i wracając Wrocław - Wieluń jadąc przeciętnie około 90-100km/h odnotowałem spalanie 4.1. Jeżdząc codziennie z Tychów do Katowic w godzinach 6-7 rano powrót 15-16 średnie spalanie wynosi 4.6 oczywiście jadąc zgodnie z przepisami. Jednak pokonując tą samą trasę z prędkościami rzędu 120-125 km/h (2500 obr/min) spalanie jakie uzyskamy oscyluję w granicach 5 l /100km. Jednak jadąc z Tychów do Bytomia jadąc zgodnie z przepisami uzyskamy spalanie rzędu 4.2 l/100km. Spalanie o jakim zapomniałem napisać to spalanie auta butując go cały czas oscyluję w granicach 12 l/100 km jednak wątpię aby ktoś kto kupuje takie auto miał takie zamiary tym bardziej iż cały czas jeździć się tak nie da ponieważ w końcu wyjedzie się na trasę i nie wiadomo jakby się starać spalanie spadnie:) Na koniec dodam iż auto jedzie od 1500 obr/min w górę więc po co kręcić do 4 tys jak zmieniając bieg przy 2,5 tys obr/min w zupełności wystarczy nam przyśpieszenie, a jak ktoś chce rajdowych wrażeń to może pomyśleć o jakimś innym aucie:) I oczywiście gdzie się da staram się hamować silnikiem:)co również wpływania na spalnie auta:) "bo jazda autem to nie tylko gaz, hamulec" ukryj
dodano 07.10.2010 przez
Witam wszystkich, którzy poruszają się i30, bądź planują jego kupno. Ja osobiście jeżdżę tym modelem od sierpnia 2008 i jestem ... więcejzadowolonym użytkownikiem. Ceny ASO faktycznie dość wysokie, ale brak usterek to rekompensuje. Wymiana drążka stabilizatora przy przebiegu 55000 serwis(09.2009) uznana jako naprawa gwarancyjna na koszt ASO. Kolejny przegląd 95000 (03.2010) drążek stabilizatora, klocki przód i tył, przetoczenie tarcz i oczywiście jak przy poprzednich przeglądach standardowo płyny i filtry. Moim zdaniem Hyundai się postarał. Nowoczesny design, elastyczny silnik, wykończenie wnętrza na przyzwoitym poziomie, ergonomia, komfort oraz dobre właściwości trakcyjne, choć trochę twarde zawieszenie, ale za to dobrze się trzyma drogi. Jedyny mankament to oryginalne opony KUMHO 185/65/R15. Po jednym sezonie nadają się tylko na tył. Miękka mieszanka doskonale ´przykleja´ się do asfaltu, ale niestety ginie w oka mgnieniu. Oponki wystarczył mi na okres od 20 sierpnia do 10 listopada. Co do spalania to jest nieźle. 80% kilometrów to trasa. Przy prędkościach 140-160km/h spalanie ok 8,1L/100km, 110-140km/h spalanie 7,4L/100km, 90-110km/h spalanie ok 6,3L/100km. Jak na wstępie jestem zadowolonym użytkownikiem i osobiście też wybrałbym i30. Pozdrawiam Arek ukryj
dodano 03.04.2010 przez
Niewielki silnik w połączeniu z filigranową sylwetką na ogół sprawiają, że samochód pochłania równie mikroskopijne ilości paliwa. Niestety, w przypadku ... więcejHyundaia i30 ten utarty schemat się nie sprawdza. Auto jest wprawdzie przestronne i dość wygodnie się prowadzi, ale na trasie bez klimatyzacji, przy średniej prędkości autostradowej 100-120 km/h pochłania około 6.6litrów benzyny. W mieście poruszając się prędkością postrzelonego zająca komputer namiętnie wskazuje nam 7. Szczerze powiedziawszy spodziewałem się dużo lepszych rezultatów patrząc przez pryzmat nowoczesności produkowanych do tego modelu silników. Przy bardziej dynamicznej jeździe ( wyprzedzanie, jazda pod górę, noga w podłogę ) samochodzik potrafi łyknąć nawet ponad 8. Reasumując – nowoczesny design w połączeniu z archaicznym, stetryczałym silnikiem daje mieszankę godną polecenia wyłącznie emerytom i rencistom, których zasobność portfela jest dużo większa niż u przeciętnego Polaka. Ja zdecydowanie nie polecam. ukryj
dodano 24.10.2012 przez
Bardzo fajny silnik, bardzo elastyczny, bo łapie nawet od 1500 obrotów. Żałuję bardzo, że nie wziąłem mocniejszego silnika z 6 ... więcejprzełożeniami, bo na 5 biegu na autostradzie 4 tys. obrotów daje się we znaki z powodu niesamowitego hałasu silnika. Pomimo, że wnętrze bardzo dobrze wyciszone, nie słychać powietrza, opon ani nic takiego, to jednak silnik hałasuje mocno powyżej 3,5 tys. Przy prędkości 160kmh i obrotach 4500 jest tak głośno, że odechciewa się jechać... Do prędkości 70kmh nie słychać praktycznie nic. Spalanie głównie po mieście przy spokojnej jeździe 6,5l. W trasie przy prędkości 80-90 można zejść do 5,5l. Przy prędkościach autostradowych 9,0l. Tylna półka bagażnika hałasuje strasznie na dziurach, poza tym wszystko dobrze spasowane. Zawieszenie bardzo sportowe przez co nie polecam w ogóle na polskie drogi, czuć nawet lekkie wybrzuszenie na drodze, natomiast na autostradzie czy innych niepodziurawionych drogach trzyma się jak na kleju drogi. ukryj
dodano 01.02.2016 przez
Raport opieram po przejechaniu ok. 3000 kilometrów głównie w małym miasteczku i na bardzo krótkich odcinkach jazdy ale za to ... więcejbardzo częstych - średnio kilkanaście odcinków dziennie po 2 - 3 kilometry. Nie wyjeżdzając w dłuższe trasy komputerowy pomiar wskazuje 8 litrów /100, na trasie przy prędkości "emeryckiej" 80-90 km/h udało się uzyskać 5,5 do 6 litrów na setkę - jechałem tak przez 80 kilometrów ale to nie jest to mając taki silnik - nie cieszy taki styl jazdy, natomiast po dociśnięciu do 140 a nawet 170 km/h wskoczyło na 9 litrów i ani drgnie. Raport opieram na jeździe zimą, a więc włączone ogrzewanie i czasami dogrzewanie na postojach oraz podgrzewanie fotelików, dodatkowo głównym użytkownikiem jest żona więc to też ma jakiś wpływ na spalanie bo tzw. ecodriving jest mojej małżonce całkiem obcy. Ogólnie jestem zadowolony z autka a i spalanie mojej 2-litrówki jest do przyjęcia. ukryj
dodano 23.12.2013 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i30 I Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Hyundai i30

Newsy o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 13 newsów o Hyundai i30

Nowe Hyundai i30

nowe Hyundai i30
Hyundai i30
ceny od 47 900 zł do 97 100

Hyundai i30 II Hatchback 5d Facelifting 1.4 MPI 100KM od 2015

w pakiecie BASE

w cenie katalogowej brutto

49 900 zł

Wyposażenie standardowe
Światła do jazdy dziennej typu LED
Wyłącznik przedniej poduszki bezpieczeństwa pasażera
Zegar cyfrowy
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 110 oferty Hyundai i30
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Hyundai

KOREA MOTORS

KOREA MOTORS Hyundai Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60

Więcej

KOREA MOTORS

KOREA MOTORS Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

AD AUTO

AD AUTO Hyundai Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Boenigka 34c

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Hyundai Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Podtatrzańska 3

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Hyundai i30

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 597

Przejechany dystans

768 431 zł

Zatankowanego paliwa

158 753 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

304

Wydanych pieniędzy

97 221 zł

Średnie wydatki na auto

766 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 608

Wydanych pieniędzy

511 809 zł

Średnie wydatki na auto

4 030 zł

ZOBACZ 127 dzienników kosztów Hyundai i30 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 41
komentarzy(42)
komentarzy(19)
komentarzy(41)
komentarzy(7)
komentarzy(6)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i30 I dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 15
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai i30 I Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 17
I30 CW 9000 na Gazie razem z benzyną 45000.Do tej pory było wszystko OK. PO tym czasie zaświeciła się kontrolka ... więcejsilnika.Stoi w serwisie, diagnoza: ciśnienie na 4 cylindrze tylko 5 atm. 1 cyl,12 atm,2 cyl,11,5 atm, 3 cyl 10,5 atm. Czym dalej od 1cyl tym słabsze ciśnienie.Okazało się że po wlaniu trochę oleju do cylindra ciśnienie wzrosło do normalnego, czyli do 12 atm.Oznaczało by to że padły pierścienie na 4 tym cyl. Tylko dlaczego po tak małym przebiegu ukryj
dodano 10.09.2013 przez
Na benzynie 106KM/136Nm, na gazie 88KM/123Nm (pomiary z hamowni przy przebiegu około 100.000km), więc różnica jest widoczna i odczuwalna. Może ... więcejto wynikać ze źle założonej instalacji (auto kupiłem już z gazem). Spalanie waha się od 7 w trasie do 9,5 w cyklu mieszanym 50/50. Nie mieszkam w mieście, ale podejrzewam że w ruchu typowo miejskim mogłoby przekroczyć 10L. Żadnych oznak zużycia silnika w związku z zasilaniem LPG. ukryj
dodano 12.11.2015 przez
Wszystko poszło sprawnie i szybko,samochód nie traci na mocy,nie odczuwam różnicy pomiędzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie.Bardzo dobrze ... więcejdobrane komponenty.Z resztą to już mój trzeci samochód montowany w tej firmie na przestrzeni 4 lat.Wiedzą jak dobrać części i jak je zamontować.Spalanie prawie takie samo jak na benzynie.Bardzo dobra estetyka montażu. ukryj
dodano 13.05.2015 przez
Niezauważalna różnica w jeździe. Moment przełączenia płynny. Przez ponad 20tys kilometrów tylko raz miałem problem z mocno falującymi obrotami i ... więcejkontrolką check engine. Problem ustał po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika i już nigdy nie powrócił. Fachowcy, którzy montowali instalację zrobili to profesjonalnie i starannie. ukryj
dodano 07.05.2016 przez
Bardzo dobrze pracuje na gazie,jestem po przeglądzie po 10000km i nie mam zastrzeżeń.Spalanie prawie jak na benzynie,nie szarpie,nie gaśnie.Założona bardzo ... więcejprofesjonalnie.Firma solidna,wszystko jest tak jak obiecali. ukryj
dodano 04.04.2014 przez
Polecam montaż gazu w tym samochodzie, szczególnie w firmowym warsztacie producenta sterowników STAG w Białymstoku, którzy mają gotowe zestawy do ... więcejhyundaia. Wszystko idealnie zamontowane i działa. ukryj
dodano 19.09.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i30 I