Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 74,9 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Dżyszla
Hyundai i30 I
CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Generalnie auto fajne, ale nie lubiące szybkiej jazdy. Wygodne, dobrze trzymające się na drodze. Bardzo jednak zdziwiło, że spalanie nie zmieniło się po przejściu z zimówek na letnie (oba komplety od salonu, letnie: Hankook K415 - teoretycznie oszczędna opona). Trochę źle pomyślane światłą dzienne - takie na przymus, bo od mija różnią się tylko brakiem podświetlenia deski. A po co mi oświetlenie tablicy? :( Hyundai chyba nie pomyślał o tym... Tak samo jak i o oprogramowaniu komputera, który jest mało funkcjonalny, a jego ekran w dużej mierze niewykorzystany.
4,7
~krzyżowiec
Hyundai i30 I
CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Sam myślałem że to mało możliwe, myślałem że koreańczyk kusi tylko dobrą ceną, gwarancją i wyposażeniem, ale rzeczy takie jak silnik, komfort jazdy, zestaw audio (seryjny port USB/AUX/iPod z CD mp3 i sterowaniem w kole kierownicy) ma lepsze niż większość innych komapktów. Hyundaia kupiłem z pewnymi obawami - czy nie lepiej zapłacić 10tys. więcej za Astrę albo Aurisa, ale teraz nie żałuję - i30 jest od nich po prostu lepszy. Czy kupiłbym jeszcze raz - nie wiem - bynajmniej nie żałuję zakupu i30, ale lubię często zmieniać samochody i teraz być może skusiłbym się na Lancera, nowe Megane kombi, Bravo, Cruze albo jakąś Mazdę 3 - nie dlatego że są lepsze, ale dlatego że wypróbowałbym czegoś nowego:)
4,4
~drajwer
Hyundai i30 I
CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Przeciętniak do bólu. Ma swoje słabe strony (kiepski lakier, fatalne wygłuszenie nadkoli) ale też i mocne (dużo miejsca w środku, jest niemal niezawodny). Rozsądny wybór za rozsądne pieniądze (szczególnie w opcji z LPG).
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW 2009-2010
7,4
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hyundai i30 I
CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Samochód kupiłem używany, więc musiałem go trochę doinwestować po poprzednim właścicielu. Części nie są drogie, bo zdecydowana większość pasuje również do Kii Cee'd. Najgorzej wypada lakier, który jest bardzo miękki i cienki co zapewne przełoży się na jego renowację.
6,1
Hyundai i30 I
CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
spodziewałem się mniejszego spalania przy jeżdzie koło 90 km/h - wychodzi 6,5.. Zeby zejsc ponizej 6,0 trzeba jechac max 75 i biegi zmieniac przy 1500 obrotów. Bardzo nie podoba mi sie ustawienie przeglądów: raz w roku lub po 20 tysiącach, w zaleznosci co nastapi pierwsze.. wyszlo mi ze w rok zona zrobila 5 tys i cóż, trzeba było wyskoczyc z 1000 zł, bo w Zielonej Gorze skroili mnie na dodatkowe 80zł za przegląd blacharki
6,7
Hyundai i30 I
CW 1.4 DIHC CVVT 109KM 80kW
Zużycie paliwa trochę za duże jak na taki silnik. Auto nie lubi prędkości >100km/h. Jak do tej porty tylko jedna wizyta w ASO na wymianie oleju. Cena w normie. Zaskoczyła za to pozytywnie cena dokupienia radia do zamka centralnego - wraz z montażem tylko 150 zł. Z kolei próba dokupienia regulacji podświetlenia deski rozczarowała - ponad 300 zł bez montażu.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I CW