Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I CW 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 126 KM (93 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Posiadacz Hyundaia i30
Hyundai i30 I
CW 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Przez 3 lata użytkowania nie zdarzyła się żadna poważniejsza usterka. Zawsze dojechałem do celu. Trzeba przyznać, że Hyundai i30 jest bardzo przemyślany. Wygodna obsługa wszystkich przełączników i radia. Bardzo dobre nagłośnienie (głębokie basy). Silnik wolnossący co prawda wypluwa te 126 KM, ale żeby dynamicznie się nim poruszać (szczególnie pod wzniesienia) to trzeba go dosyć wysoko kręcić. Niemniej jednak silnik ten wyróżnia się niskim spalaniem. Na trasie można spokojnie zejść poniżej 6 l/100. W mieście 7-8 l/100. No i pakowność to bajka. Po złożeniu tylnych siedzeń można zdziałać cuda. Niestety autko sprzedałem z uwagi na rdzewiejące drzwi i jakieś dziwne stuki w silniku (może panewka, może rozrząd, może skrzynia – nie wiem i już mnie to nie interesuje). Generalnie przyznaję, że autko bardzo udane, zawsze dowiozło do celu, dosyć wygodne no i przede wszystkim pakowne.
4,6
~Geronimo
Hyundai i30 I
CW 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Auto klasy kompakt , w srodku wielkosc jak z klasy wyzszej. Zgodze sie ze bagaznik nie nalezy do czolowki ale dzieki temu wiecej miejsca jest w kabinie pasazerskiej. Jesli ktos chce auto dla rodzini 2+1 lub 2+2 to bedzie bardzo dobry wybor. No i cena. Nowy z wyposazeniem ABS,ESP,6pp,kurtyny,radioCD/MP3/USB,klimatronik,alarm i silnik 126 konny kosztowalo 52tys. Znajdzcie mi konkurencje w tej klasie ktora bedzie tak wyposazona i w tak dobrej cenie. Nie dziwie sie ze Hyundai w USA i Australii tak dobrze sie sprzedaje.
4,0
~Greg
Hyundai i30 I
CW 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Ogólnie jestem zadowolony bo nigdy nie zawiódł i nie generuje wielkich kosztów utrzymania, aczkolwiek są wady które mogą zniechęcić potencjalnych kupców. Na plus w wersji kombi przestrzeń dla pasażerów z tyłu, bije wszystko w tym segmencie i roczniku. Minusów jest niestety więcej: Słabe wyciszenie kabiny i krótka skrzynia 5, na trasy się nie nadaje. Delikatne zawieszenie i lakier który łatwo zarysować,

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I CW