Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 90KM 66kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Betegie
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Patrząc na to auto jako na pojazd rodzinny oraz biorąc pod uwagę cenę zakupu do jakości i do późniejszych kosztów utrzymania, oceniłbym je na 5 gwiazdek. Za tą cenę dostaje się przyjemne wnętrze i bardzo prostą, acz solidną mechanikę. Części nie są drogie, za to bardzo wytrzymałe (sprzęgło przejechało 180 tys. km, pasek wielorowkowy i rolki tyle samo). Silnik bardzo oszczędny, niezawodny i trwały, a do tego wystarczająco dynamiczny. Elektryka i elektronika do tej pory nie szwankowała ani razu. Jeździłem wcześniej kilkunastoma autami (francuskimi, japońskimi, amerykańskimi i niemieckimi) z podobnym przebiegiem i wiekiem i biorąc pod uwagę ww. parametry (cena/jakość/koszty utrzymania) ten wypada najlepiej. W bonusie dostaje się przyjemny terkot CRDI i przyjemne, stonowane wnętrze.
4,5
~Kalol1991
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Jest to mój pierwszy samochód ( wcześniej od Ojca pożyczałem cysternę północy - czytaj Passat B5 FL 4M), i bardzo miło mnie zaskoczył. Dokładnie dzisiaj mija rok od jego zakupu i szczerze powiem, że chyba jak będę zmieniał samochód, to tylko na nowszy model. Ma swoje wady ale są one do zaakceptowania. Szkoda że nie ma możliwości wstawienia oceny 4,5, bo na tyle bym go ocenił. Wielkim plusem tego samochodu jest silnik, 4,7 l/ km średnie spalanie z całego okresy ( od momentu zakupu przejechałem nim 40 tys km). W tym momencie wymieniłem 1 wahacz geometrii położenia koła, tarcze, szczęki i klocki na tylnej osi ( nie wymieniane od nowości), czyszczenie klimatyzacji oraz 3 razy wymiana filtrów paliwa oleju powietrza. Koszty "dodatkowe" z tego tytułu wyniosły 2500 zł. Żeby to lepiej z obrazować, koszt 1 km wyniósł mnie 30 gr ( paliwo, amortyzacja, eksploatacja, ubezpieczenie). ale żeby nie było za słodko samochód ma kilka wad. Pierwsza. W chłodniejsze dni trochę trzeszczą plastiki ale jak się rozgrzeje jest spoko. Climatronik- mógłby być lepiej wyregulowany - wada fabryczna. Trzecia. Przyspieszenie. Na światłach( w trasie co innego, 3 i 4 bieg bardzo dobrze się spisują i czuć w miarę przyspieszenie ) z tą mocą można jedynie konkurować co najwyżej z nauką jazdy bo cała reszta jest poza zasięgiem. DPF - mój samochód jest wyposażony w to urządzenie, a przy tym przebiegu jest bardzo prawdopodobne że zaraz będę musiał go wymienić. Podsumowując. Ani przez chwile nie oszczędzałem na serwisie ( producent zaleca wymianę filtrów i oleju itp, co 30 tyś km, ja robię co 15-20 tyś), paliwo leje jedynie na autoryzowanych stacjach lotos i orlen ( dynamic i verva ), no i na razie nie narzekam.
4,2
~Marian
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Polecam każdemu kto potrzebuje prostego,bezawaryjnego auta które nie wyrywa rąk z kierownicy po wciśnieciu gazu,które mało pali,mało kosztuje,nie wyróżnia się na drodze i pomieści 5 osób z bagażem. Idealne do podróżowania do 130km/h,a przy 90-110 aż miło,po prostu płynie. Polecam szczególnie głuchym, którzy nie usłyszą tego szumu wiatru,stuku zawieszenia i śpiewu opon, wtedy uznają to auto za idealne..Bierzcie wersję z silnikiem 115km,do dziś serce boli że dziadowałem 3tyś zł na mocniejszą wersję..ehh
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I CW 1.6 CRDi 90KM 66kW 2008-2010
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Średnio spalam 5,5 l-100 km,, myślę, ze ktoś bardziej obeznany w dieslach może mieć wynik zdecydowanie niższy. Ja średnio dziennie przejeżdżam ok 60-70 km (2*30-35) z tego ok. 2* po 15 km na drodze szybkiego ruchu, reszta to cykl miejski i "przedmiejski", czyli ograniczenia do 70-tki, światła itp. Średnie max. spalanie to 6,1 w drodze na Chorwację - auto obciążone na maksa - 5-osobowa rodzina, wózek dziecięcy głęboki, trumna na dachu na bagaże dla rodziny), prędkość na autostradach 150-160.
4,9
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
maksymalne spalanie jakie osiągnąłem na baku od tankowania do tankowania to 8,5l/100km, było to zimą -15st do -30st, Jazda jedynie na krótkich dystansach (4-7km) tak więc silnik nie zdążył się zagrzać. Na przestrzeni około 5000km średnie spalanie kształtuje się około 5l/100km. W trasie jak jedzie się przepisowo +10 mieści się w 4,3. Minimalne spalanie na trasie ponad 300km, (nocą, mały ruch, brak zamulaczy i brak potrzeby wyprzedzania, bez klimy) przy prędkości 90km/h rekordowo niskie spalanie osiągnąłem w wielkości 3,9l/100km. Taki wynik osiągnąłem po przejechaniu 250km i dowiozłem do celu podróży co też potwierdził dystrybutor. No ale tak się nie da jeździć na co dzień (tryb emeryt)
4,6
Hyundai i30 I
CW 1.6 CRDi 90KM 66kW
Mało pali,nie psuje się,koreańskie części kosztują psie(hehe) pieniądze. Za komplet klocków z Korei dałem 100zł przód i tył. Tarcze 100zł sztuka. Chociaż oryginalne tarcze mocne, po 100tyś km wymagały jedynie przetoczenia,zużycie 30%, prawie urwały nóż tokarzowi .

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I CW