Szukaj

Informacje o Hyundai i30 I Hatchback

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007, należący do segmentu C (klasa niższa średnia) model, który zastąpił Hyundaia Elantrę. Był pierwszym oznaczonym według klucza literowo-cyfrowego w nazwie modelem południowokoreańskiego producenta. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Cee’d, z którą jest konstrukcyjnie i technicznie spokrewniony. Wersja kombi Hyundaia i30 jest oferowana w Stanach Zjednoczonych jako Elantra Touring. Auto w Wielkiej Brytanii zastąpiło zarazem modele Elantra oraz Accent. Hyundai i30 został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym według magazynu „Stuff” oraz był uhonorowany w Australii tytułem Samochodu Roku 2008. Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 2011.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Hyundai i30 I Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4245 mm
Szerokość 1775 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1250 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
Bardzo fajne i proste auto. Nie miałem żadnych problemów z awariami. Wystarczy tankować i jeździć. Konstrukcja samochodu jest prosta, więc koszty utrzymania są znikome. Jak ktoś nie wymaga "segmentu premium" a jedynie chce niezawodne i w miarę nowoczesne auto do jazdy na co dzień, to będzie zadowolony. Wolnossący silnik z taką pojemnością to już niestety coś raczej nie do dostania w nowszych rocznikach. Wszędzie tylko trzycylindrowe 1.0 lub 1.2 turbo. Takie 1.6 bez problemu przeżyje je wszystkie.
3,3
~MaroAlvaro
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Ogólnie autko jeździ cały czas ALE musicie uważać bo w okolicach przebiegu 200 tys. km zaczynają się poważne problemy i nie jestem jedynym takim przypadkiem. Silnik mega strasznie hałasuje, do wymiany jest cały rozrząd i prawdopodobnie padły popychacze hydrauliczne i to wszystko wiąże się z dużymi kosztami naprawy. Do tego mam model z felernym lakierem, schodzi na masce. Jeśli macie model z niskim przebiegiem to polecam jak najbardziej jako autko po mieście i na krótkie trasy. Na dalsze wyprawy jednak brakuje mu mocy bo to 109 KM
4,3
~Ketling
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Bardzo dobre auto do codziennej, oszczędnej jazdy. Jeśli nie potrzebujesz prestiżu, a bezawaryjnego pokonywania tras za niewielkie pieniądze- będziesz zadowolony/a . Drobne problemy z zabezpieczeniem antykorozyjnym- na jednych drzwiach koroduje ramka okna ( niewidoczne, ale irytujące), albo zerwana linka klamki drzwi kierowcy ( da się ją dorobić :-) Silnik super, nie bierze oleju, bez dwumasy, dpf-u , rozrząd na łańcuchu. Wyciszenie w kabinie mogłoby być lepsze. Komfort jazdy na autostradzie ok, na dziurach trochę twardy, za to zawieszenie trwałe. Części dostępne i niedrogie ( poza ASO).
Średnie spalanie dla Hyundai i30 I Hatchback
7,1 – 7,3
l/100 km
5,4 – 6,9
l/100 km
6,7 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Hyundai i30 I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Przez brak 6 biegu samochód wchodzi w zbyt wysokie obroty (120km/h - ponad 4tys), przez to spalanie jest o wiele większe. Auto nie nadaje się na autostrady. Przy 140 spalanie wynosi mniej więcej 9l, nie licząc hałasu w aucie. Najmniej ile udało mi się przejechać to przy max 90 km/h średnie spalanie wychodziło w trasie 40 km na autostradzie 6,5l.
7,7
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 126KM 93kW
W mieście średnia to około 8 litrów przy dynamicznej jeździe. Średnia z 500 km autostradą przy prędkości pomiędzy 130-170 km/h wyniosła po ostatniej jeździe 8.3 litra. W miarę elastyczny na wysokich prędkościach.
5,5
Hyundai i30 I
Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW
Spalanie na poziomie 5,5-5,7 podczas codziennej jazdy to żaden problem. Jeździłem głównie w zabudowanym, sporo czasu w korkach. Nie wielką różnicę miał styl jazdy - stosowanie się do zasad eco drivingu minimalnie obniżały spalanie ale za to cierpiała turbina i sprzęgło. Przy trasie drogami krajowymi ze śląska nad morze spalanie na poziomie 4,3-4,5. Na autostradach jazda z prędkością 140km/h to spalanie ok 6,5l. Samochód bardzo oszczędny oferujący jednocześnie dobrą dynamikę.

Usterki Hyundai i30 I

Liczba wpisów: 72
Pompa paliwa "zdechła" po 99tys
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 8
Właśnie nie dalej jak w lipcu 2018r padła mi na 2 km przed dotarciem do celu (Chorwacja) po przejechaniu 1498km. Oczywiście assistance ściągnął mnie do serwisu z którymi mieli umowę czyli VW a tam po szybkiej analizie zaproponowali mi wymianę zepsutej pompy paliwa za kwote ok/ na polskie 2500zł (1900zł niby pompa+600zł wymiana) CZUJECIE to ? Coś mi niby wstawili (piszę coś bo nie wiem czy nowe czy używka czy zamiennik ale chodzi głośniej oraz jak jest mało paliwa w baku to są problemy z szybkim startem przy dogazowaniu - po prostu są momenty kiedy masz wrażenie że auto nie dostaje "buta" tylko zwalnia. Przy pełnym baku nie ma żadnych problemów prócz tego ze delikatnie słychać świszczenie tej pompy spod tylnego fotela.
9 komentarzy
Stukanie w kolumnie kierownicy.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 CRDi 90KM 66kW 2007-2010
  • układ kierowniczy
Witam. Kupiłam to auto 2 tyg temu, od samego początku były stuki w kolumnie (zbagatelizowałam ten problem - po tym całym szrocie dostępnym na rynku wtórnym ten egzemplarz miał być perełką), początkowo przy bardzo dużych nierównościach lub jeżdżąc np. po żużlu, ale teraz już chyba na każdych dołkach (a nasze Polskie drogi jakie są każdy wie). Przy skręcaniu nic się nie dzieje. W ASO powiedzieli, że można zastosować zestaw naprawczy ale to i tak nie koniecznie zniweluje takie stukanie, a sam ten fakt o niczym nie świadczy i w żaden sposób nie wpływa na jazdę i bezpieczeństwo. Martwi mnie to, bo tego stukania ciągle przybywa w bardzo krótkim czasie. Nie jestem taka pewna czy bezpieczna jest jazda z takim stukaniem (o komforcie już nie wspomnę) Co powinnam zrobić (albo przynajmniej zasugerować mechanikom).
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Radio.
  • Hyundai i30 I Hatchback 1.6 126KM 93kW 2007-2012
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 25
Nie 4
I jeszcze jedna wada która ponoć została odziedziczona po KIA Ceed. Nagle znika radio, tzn nie wyświetla sie na niebiesko panel, tzn wogóle sie nie wyśwetla. Przyciski nie reagują po prostu nic. Znajomy z KIA Ceed poradził mi wyciągnięcie bezpiecznieków z tabicy bezp. znajdującej sie po stronie kierowcy (taka zółta kostka z 2 bezp. 15A w samym środku tablicy). Manewr ten powoduje RESET audio i radio wróciło do życia. Nie mniej jednak jest to fabryczna wada i potwierdził mi to kolega jeżdżacy Ceed-em. Jemy tak poradzili mechanicy z serwisu. Pytanie tylko dlaczego nie ma na to sposobu naprawy. W książce auta nic takiego nie wpisują wiec powinni naprawiac no nie ?
5 komentarzy
Hyundai i30 I Hatchback