Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Hyundai i30 II

Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie model stanowi realizację sztandarowej koncepcji marki „fluidic sculpture” i swoim wyglądem nawiązuje do prototypu ix-onic concept z 2009 roku oraz Hyundaia i40 (choć był też krytykowany za duże podobieństwo do Peugeota 308). Model zaprojektowano w centrum technicznym Hyundaia w Niemczech. Podobnie jak jego poprzednik, konstrukcyjnie powiązany jest z Kią Cee’d (oba samochody dzielą m.in. płytę podłogową).

Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu

Generacje Hyundai i30

  • i30 II   2012 - teraz
    Hyundai i30 II
    • Wybierz generację

    • i30 II (2012 - teraz)
    • i30 I (2007 - 2012)

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze.
Luzacjusz: Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa.

Wersje nadwozia Hyundai i30 II

Silniki Hyundai i30 II

Lista silników:
1.4 MPI (100KM), 1.4 MPI (100KM), 1.4 (100KM), 1.6 MPI (120KM), 1.6 MPI (120KM), 1.6 GDI (135KM), 1.6 GDI (135KM), 1.4 CRDi (90KM), 1.4 CRDi (90KM), 1.6 CRDi (110KM), 1.6 CRDi (LOW) (110KM), 1.6 CRDi (110KM), 1.6 CRDi (136KM), 1.6 CRDi (HIGH) (128KM), 1.6 CRDi (128KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

Publikacje o Hyundai i30

Wkrótce na drogach: Hyundai i30 FL

Trzy lata temu Hyundai zaprezentował drugą generację kompaktowego i30. Najwyższy czas, by na rynek trafiła odświeżona wersja. Jej prototyp spotkaliśmy na torze Nürburgring.

Hyundai i30 1.6 GDI - poszukiwanie sportu
 
Nasz test Hyundai i30 1.6 GDI Premium

Koreański koncern sukcesywnie wypełnia kolejne luki w ofercie. Wiosną bieżącego roku rozpoczęto produkcję 3-drzwiowego i30. Czy flagowa, 135-konna wersja 1.6 GDI stanowi namiastkę sportowego samochodu?

Hyundai i30 Wagon - nowa jakość z Korei
 
Nasz test Hyundai i30 Wagon Comfort 1.6 GDI

Atrakcyjna stylizacja nadwozia, przestronne oraz dobrze wykończone wnętrze to główne atuty nowego Hyundaia i30. Wersja Wagon, czyli kombi może poszczycić się także pojemnym i ustawnym bagażnikiem.

Za ciosem - Nowy Hyundai i30
 
Nasz test

Pojawił się na rynku blisko 5 lat temu i sprzedał w ilości miliona egzemplarzy. Jest pierwszym w stajni Hyundaia modelem, który dostał przedrostek "i" w nazwie. Również pierwszym z pięcioma gwiazdkami Euro NCAP oraz na tyle bezawaryjnym, że można było go nabyć z pięcioletnią gwarancją Triple...

Hyundai i30 - Płynąca dynamika

Nowy koreański kompakt to kolejny model Hyundaia nawiązujący do linii stylistycznej wyznaczonej w 2009 roku przez prototyp ix-onic. Większy, ale bardziej sportowy pojawi się na rynku na początku przyszłego roku.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Hyundai i30

Hyundai i30 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Hyundai i30autoWcentrum - społeczność Hyundai i30

najwyższe oktanyAuta - Hyundai i30

Hyundai i30 snupi 43,61

Hyundai i30 42,21

Hyundai i30 Hultaj 64,97

Hyundai i30 Blu S1 66,46

Hyundai i30 Crossover Wagon 69,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Hyundai i30

piwo71 30,15

Wojo11 30,17

Ski72 30,05

miro2011 63,61

pitbull82 30,49

murphy6 79,76

Ikar48 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Hyundai i30

Wymiana zegarów
Wymiana zegarów Z powodu awarii podświetlenia zegarów został wymieniony cały zestaw zegarów włąc...
Przez akumulator mam znów nowe auto
Przez akumulator mam znów nowe auto Wszystko zaczęło się w sobotę. Przy okazji pięknej pogody postanowiłem dokładnie...
Na psa urok, znów Peugeot 206
Na psa urok, znów Peugeot 206 Witam Chyba nad moim Hyundaiem krąży jakaś klątwa. Nie dalej jak 3 miesiące t...
SERWIS ASO Rzeszów - 2-ga wpadka z i30 !!!!!!! nie polecam !!!!!
SERWIS ASO Rzeszów - 2-ga wpadka z i30 !!!!!!! nie polecam !!!!! Panowie ciekawostka- ostatnio przyjechał do mnie wujek z KIA Ceed i pytał sie mn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Hyundai i30

od 52 400 zł do 95 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (100 - 135 KM): 1.4 CVVT, 1.4 MPI, 1.6 CVVT, 1.6 GDI, 1.6 MPI

 

Diesel (90 - 136 KM): 1.4 CRDi, 1.6 CRDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Hyundai i30
 

Najpopularniejsza wersja Hyundai i30

Hyundai i30 1.4 MPI 100KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Wygoda - 2 900
Pakiet Multimedia - 2 999
Pakiet Brasil - 999

Cena katalogowa

59 300

Zobacz ofertę Hyundai i30 1.4 MPI 100KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Hyundai i30 najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Kia Rio
1.4 DOHC CVVT (109 KM)
Citroen C4
1.6 THP (165 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i30 CLASSIC 1.4 90 KM CRDI - SUPER CENA! Hyundai i30 CLASSIC 1.4 90 KM CRDI - SUPER CENA!
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 57 999 zł
Zyskujesz: 13 701 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai i30 CLASSIC PLUS Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 57 900 zł
Zyskujesz: 9 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Hyundai i30

Hyundai i30
1.6 benzyna 126 KM
15 000 km, 2011
42 000 PLN
Hyundai i30
1.6 diesel 115 KM
134 000 km, 2010
28 900 PLN
Hyundai i30
1.6 diesel 115 KM
163 000 km, 2009
28 900 PLN
Hyundai i30
1.4 benzyna 80 KM
34 000 km, 2010
0 PLN

Ocena auta Hyundai i30 II

  • Średnia ocena
    na podstawie 23 opinii
  • 4,48
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Hyundai i30

Hyundai i30 II Wagon 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna Hyundai i30 II kombi Hyundai i30 II Hyundai i30 I Hatchback - galeria redakcyjna Hyundai i30 Kombi Hyundai i30 II Hatchback Facelifting (2015) Hyundai i30 II Hatchback 5d - prezentacja w Sevilli Hyundai i30 II 3d 1.6 GDI 135KM - galeria redakcyjna Hyundai i30 II Hatchback 5d - galeria redakcyjna Hyundai i30 II Coupe Turbo (2015)
Zobacz inne galerie Hyundai

Opinie o instalacji LPG

Hyundai i30

  • 1.
  • 4,00 Hyundai i30 I 1.6 DOHC CVVT (126KM) 2009r.
    dodał: jerzy, 10.09.2013

    I30 CW 9000 na Gazie razem z benzyną 45000.Do tej pory było wszystko OK. PO tym czasie zaświeciła się kontrolka silnika.Stoi w serwisie, diagnoza: ciśnienie na 4 cylindrze tylko 5 atm. 1 cyl,12 atm,2 cyl,11,5 atm, 3 cyl 10,5 atm. Czym dalej od 1cyl tym słabsze ciśnienie.Okazało się że po wlaniu trochę oleju do cylindra ciśnienie wzrosło do normalnego, czyli do 12 atm.Oznaczało by to że padły pierścienie na 4 tym cyl. Tylko dlaczego po tak małym przebiegu

  • 2.
  • 5,00 Hyundai i30 II 1.6 MPI (120KM) 2013r.
    dodał: Zbyszek Kopiec, 07.02.2014

    Jestem bardzo zadowolony z mojej decyzji.Firma na medal. Przed montażem pytałem w serwisie i mimo że mi odradzali zabudowę do mojego samochodu zdecydowałem się jednak na montaż w AUTO MIX-ie. Wszystko jest w najlepszym porządeczku. Poprzednie auto Opel Vectra B 1,8 16V montowałem u nich 10 lat temu i zrobiłem na instalacji ponad 200 tyś km i również byłem zadowolony stąd moja decyzja mimo że serwis z Rybnika mi odradzał. Jeszcze raz bardzo polecam!!!

  • 3.
  • 4,50 Hyundai i30 I 1.6 DOHC CVVT (126KM) 2010r.
    dodał: Paweł, 04.04.2014

    Bardzo dobrze pracuje na gazie,jestem po przeglądzie po 10000km i nie mam zastrzeżeń.Spalanie prawie jak na benzynie,nie szarpie,nie gaśnie.Założona bardzo profesjonalnie.Firma solidna,wszystko jest tak jak obiecali.

  • 4.
  • 5,00 Hyundai i30 I 1.4 (109KM) 2009r.
    dodał: Mario, 19.09.2013

    Polecam montaż gazu w tym samochodzie, szczególnie w firmowym warsztacie producenta sterowników STAG w Białymstoku, którzy mają gotowe zestawy do hyundaia. Wszystko idealnie zamontowane i działa.

  • 5.
  • 5,00 Hyundai i30 1.4 (109KM) 2007r.
    dodał: Sławek, 26.10.2011

    początkowo zamontowano mi wtryskiwacze magik jett, jednak po 5 tyś. jeden padł, zmieniłem wstryski na hana 2000 i jest super. Spalanie gazu 6,8 l na 100 km. /lekka noga/.

  • 6.
  • 5,00 Hyundai i30 1.4 (109KM) 2007r.
    dodał: Sławek, 14.07.2011

    Spalanie przy b. delikatnej jeździe 6,7 - 6,8 l gazu na 100 km. Paliwa przy podobnej eksploatacji do 6 litrów. Spadek mocy niewyczuwalny. Jestem b. zadowolony.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i30

Hyundai i30

144 komentarze

102 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Andrzej~Andrzej

Do ~tojapisałem:
Tak ten typ ma ja mam spalanie od 7 do 9,5l w zimę.
Jeździj dynamicznie, to będzie mniej palić. Sprawdzone.

~Marek~Marek

Do ~kristof78: co ty gadasz to zlom i tyle rdza rdza rdza gowno na kolkach taczki sa lepszeod tej padaki

~gryfciu~gryfciu

Czy w waszych i30 stukaja hamulce na skręconych kołach jak auto już się zatrzymuje, strasznie mnie to wkurza, pom aga czyszczenie klocków co 3 miesiące, może ktoś ma na to jakieś lekarstwo

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Hyundai

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
14 385
Przejechany dystans
7 797 250 km
Zatankowanego paliwa
460 387 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 325
Wydanych pieniędzy
443 180 zł
Średnie wydatki na auto
881 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 311
Wydanych pieniędzy
1 135 752 zł
Średnie wydatki na auto
2 258 zł
Zobacz dzienniki kosztów Hyundai (503)

Testy zderzeniowe Hyundai i30

Najnowsze testy zderzeniowe Hyundai i30 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Hyundai i30 1.4MPI GLS, LHD
2012

Hyundai i30
Hyundai i30 1.6 GLS, LHD

Hyundai i30
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Hyundai

Zużycie paliwa Hyundai i30 II

Na podstawie 71 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mawik73, dodano: 08.07.2010 20:36

Po pirwsze jakiś broblem z konstrukcją i odpowietrzeniem baku!!! Mamy w firmie kilka identycznych i30 i każdy ma problem na stacji bezynowej!!Zajeżdżamy na głębokiej rezerwie(góra 2l paliwa w baku!!!)Zawsze podczas tankowania pistolet odbija przy 40-42 litrach!!! Potem trzeba cierpliwie pstrykać, bo pistolet odbija co 0,2-0,3 litra do 52-53 litrów!! Zawsze 10 min zabawy!!! Spalanie podane przez producenta to kpina. Bak 55l max przejechałem tylko trasa 700km czyli 7,85!!! Sredno pali na trasie 7,5-8,5l, miasto 9-10 autostrada 10-11L cykl mieszany 8,5!

pełny raport Hyundai Hatchback 1.4

autor: Marek W., dodano: 26.09.2013 17:44

Doświadczenie z 1 roku użytkowania,15 000 km, głównie duże miasto, auto tankowane pod korek, spalanie sprawdzane wg paragonu, nie komputera, auto parkuję pod chmurką. Tankuje głównie paliwa premium. Największe spalanie zanotowałem zimą, tylko miasto, 2 - 3 baki wypaliłem, ze średnim spalaniem 8-9 litrów, jeżdżę raczej spokojnie, w korkach mało stoję, ale mam b. dużo świateł po drodze. W trasie nie autostradowej na rumuńskiej ropie spalił 5 litrów/100 km, na trasie autostradowej prędkości 120-140, spala 5,5 do 6,5 zależy jak załadowany, jak wieje itp. Ja jestem zadowolony, ale moje poprzednie auto miało 6 cylindrów i 2.8 pojemności, wiec nie mam wysokich wymagań. Pozdrawiam.

pełny raport Hyundai Hatchback 1.6 CRDi

autor: hrabia, dodano: 13.02.2015 17:02

Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. Zrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h.

pełny raport Hyundai Hatchback 5d 1.6 MPI

Skarbnica wiedzy o Hyundai i30 II

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Hyundai i30 II

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Hyundai i30 II
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Hyundai i30 II 1.6 GDI 135KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Hyundai i30, oglądali także