Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i30 II

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie model stanowi realizację sztandarowej koncepcji marki „fluidic sculpture” i swoim wyglądem nawiązuje do prototypu ix-onic concept z 2009 roku oraz Hyundaia i40 (choć był też krytykowany za duże podobieństwo do Peugeota 308). Model zaprojektowano w centrum technicznym Hyundaia w Niemczech. Podobnie jak jego poprzednik, konstrukcyjnie powiązany jest z Kią Cee’d (oba samochody dzielą m.in. płytę podłogową).

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze.
Luzacjusz: Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa.

Jaki slinik wybrać?

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

Dane techniczne Hyundai i30 II

Silniki

Moc silników 90-136 KM

Poj. silników 1 396-1 591 cm3

Prędkość maks. 170-197 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,7-13,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i30 II

Średnia ocena modelu

na podstawie 47 opinii

4.51

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i30 II

Nowoczesny wygląd, masę dodatków, za które w innych markach trzeba słono płacić, wykończenie do którego nie ma się jak przyczepić, ... więcejcicha i dynamiczna praca silnika oraz sporo miejsca wewnątrz i w bagażniku to podstawowe plusy. Minusy, to hałas opon (firmowych) i wpadki z ergonomią (radio). O gwarancji 5 lat nie piszę, bo nie tym się kierowałem. Liczę się z tym, że to jest jedna wielka ściema marketingowa. ukryj
dodano 06.11.2012 przez
Samochód jak na razie - podkreślam cały czas, ponieważ to raptem 5 000km, a tozdecydowanie za mało by obiektywnie ocenić ... więcejsamochód - bardzo dobrze. Oczywiście każdemu nie dogodzi, jednak nowy i30 prezentuje się znakomitą stylistyką, której próżno szukać u konkurencji. Ponadto przestrzeń wewnątrz - przód/tył - jest wystarczająca na bardzo wygodną jazdę w 4 osoby dorosłe, w 5 osób jechałem raz po mieści i to krótko jednak nikt nie narzekał na brak miejsca. 4 osoby dorosłe plus pełny bagażnik nie sprawia problemów podczas jazdy, silnik dobrze sobie radzi z przyśpieszeniem. Przed zakupem miałem możliwośc wypróbować nowego i30 z silnikiem 120KM i przyznam że dużej różnicy nie widzę. Koniec końców polecam ten samochód, nie jest on doskonały pod każdym względem jednak sprawi przyjemność z jazdy każdemu kto nie czepia się np. koloru podświetlania zegarów itp. dla mnie to bez znaczenia (bez popadania w skrajonść oczywiście). ukryj
dodano 14.01.2013 przez
Oceniany przez mnie model to Hyundai i30 z siknikiem bezynowym 1.4 (90koni) 5-dzwiowy kupiony w najtanszej podstawowej wersji Classic w ... więcejkolorza bialym z doplata za pakiet komfort (multifuncyjna kierownica, podlokietnik z przodu, czujniki cofania z przodu i z tylu. Plusy: + atrakcyjna cena za nowoczesny samochod + swiatla LED do jazdy dziennej bez doplaty + ladne reflektory przednie imitujace xenony + klimatyzacja, radio, elektrycznie podnoszone szyby z przodu w standardzie bez doplaty, + elegancje, nowoczesne wnetrze (podobne do forda focusa), czarna tapicerka i obicia foteli, + podswietlenie kokpitu w kolorze niebieskim o regulowanej jasnosci + komputer pokazujacy aktualne spalanie itp w standardzie + 5 lat gwarancji + wg mnie na prawde przyzwoity komfort jazdy + dobra widocznosc w lusterkach bocznych + silnik pozwala na ekonomiczna jazdem kosztem dynamiki Minusy: - sylwetka nie kazdemu sie podoba (mi nie podoba sie za bardzo tyl samochodu) - silnik 1.4 (byla to glowna watpliwosc przy zakupie tego samochodu). Silnik ten jest w pelni wystarczajacy do jazdy po miescie, takze do krotkich wypadow weekendowych. Nie polecam go osobom podrozujacym wiele. W porownaniu z np. 2-litrowymi silnikami diesla, temu brakuje dynamiki - zwlasza kiedy samochod juz sie dobrze pozna i chce sie wykorzystywac wszystkie jego mozliwosci. Samochod do zdecydowanie spokojnej i ekonomicznej jazdy. Brak dynamiki daje pewien niedosyt i odbiera frajde z jazdy. Podczas przyspieszania niestety nie wciska w fotel. ukryj
dodano 19.10.2012 przez
Bardzo fajne auto, które nie popada w skrajność, nie ma w nim super,hiper rzeczy ale tak samo nie w nim ... więcejbardzo słabych punktow. Oczywiście w opiisie skupie się bardziej na minusach. ukryj
dodano 16.07.2014 przez
Zobacz oceny Hyundai i30 II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i30 II

Pb
5,40 - 9,57
Na podstawie 51 raportów spalania
ON
4,83 - 7,23
Na podstawie 22 raportów spalania
LPG
6,67 - 7,67
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i30 II

Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. ... więcejZrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h. ukryj
dodano 13.02.2015 przez
Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. ... więcejZrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h. ukryj
dodano 13.02.2015 przez
wpisałem dane na podstawie spalania mierzonego paliwem tankowanym. Wskazania "komputera" są zaniżone o 0,5-0,6 l/100km. Minimalne spalanie 5,69 l/100km zanotowałem ... więcejna trasie 2x110 km (tam i z powrotem), w samochodzie 3 osoby, ciut bagażu, trasa S7 okolice Radomia-Bodzentyn, pierwsza trasa nowego samochodu. W trasie dłuższej notowałem wyniki na poziomie 6,2-6,3 l/100km - z tym że na autostradzie prędkość 120-130km/godz, ekspresowe - 100 km/godz, jazda spokojna, ale bez unikania wyprzedzania. W terenie zabudowanym ok. 60 km/godz wg licznika, który jak wiadomo nieco zawyża wskazania prędkości (u mnie o 5km/godz), przy tej prędkości spokojnie jadę na 5 biegu, "szóstkę" można wrzucić przy ok. 68 km/godz. Prowadzę arkusz excela spalania wg tankowań (ta sama stacja, ten sam dystrybutor). Średnia spalania z 4476km wynosi 6,525 l/100km. Silnik 100KM jest niezły, pracuje cicho, nawet przy 180km/godz. Poziom hałasu w zasadzie nie wzrasta od prędkości 130km/godz. W trasie silnik jest trochę za słaby, ale jest w miarę elastyczny, jednak sprawne wyprzedzanie raczej tylko na 3 lub 4 biegu: > 4 tys obr/min. Rzeczywiste przyspieszenie 0-100km/godz jest lepsze niż podaje fabryka - wynosi ok. 12 sek. ukryj
dodano 12.07.2013 przez
Jeździłem nim jako autem zastępczym, więc staram się obiektywnie opisać co zauwazyłem - nie kupiłem tego samochodu i nie żal ... więcejmi. Zrobiłem jakieś 3000 km. To co zauważyłem to - słaby silnik (porównując do innych podobnej mocy), ospały poniżej 4000obr/min. Żeby zejść w trasie poniżej 7 l /100 km trzeba się naprawdę postarać - ale sie udało...jechałem równo 90-110 km/h. Jeśli trzeba sie tak mocno starać, żeby auto normalne ilości spalało - to jest to bez sensu i żadna przyjemność z jazdy. Jest jeszcze jedna bardzo słaba rzecz w aucie - wyświetlacz od radia....w nocy nie da sie jechać bez całkowitego wyłączenia tego wyświetlacza. Maksymalne zaciemnienie zegarów niewiele pomaga. Do prędkości 120km/h auto przyjemnie ciche - powyżej robi się głośne. Silnik raczej dla bardzo spokojnych osób, które kulają się z punktu A do B i nie wiele oczekują od samochodu. Ogólnie wykończenie jest ok - autko przyjemne, choć ukł kierowniczy nie wiele mówi co sie dzieje z kołami. Jeśli zmieniliby ten nieszczęsny wyświetlacz- byłbym skłonny kupić go dla żony....ale na pewno z mocniejszym silnikiem. Jeśli mowa o wyglądzie - ładne i nowoczesne. Pozdrawiam i życze bezawaryjności ukryj
dodano 11.01.2014 przez
Wszystko zależy od tego jak jeździmy. Początkowo czytałem wiele opini na temat spalania i wszyscy zgodnie przyznawali, że dane podawane ... więcejprzez producenta to bójda. Zdecydowałem się na to auto mimo to, zakładając że może palić nawet o 1,5l więcej niż dane producenta. Miło się zaskoczyłem, gdyż nawet zimą, w Warszawie na odcinku ok. 30km, udało mi się osiągnąć wynik 5.2l/100km (dane z komputera), przy temperaturze na plusie rekord na tym samym odcinku w Warszawie wyniósł 4,7l/100km. Podkreślić jednak trzeba, że jazda była bardzo ekonomiczna (lecz z uwzględnieniem delikatnych najgorszych korków). Biorąc to pod uwagę, nie mogę się doczekać analizy w lecie na innych oponach, gdzie to spalanie powinno być jeszcze niższe. Przy mniej oszczędnej jeździe i w większych Warszawskich korkach, przy temperaturze - 10C, było to ok. 7l/100km. Kto nie musi gazować i zależy mu na niskim zużyciu - jest to jak najbardziej wykonalne! ukryj
dodano 06.02.2013 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i30 II Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Hyundai i30

Newsy o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 13 newsów o Hyundai i30

Nowe Hyundai i30

nowe Hyundai i30
Hyundai i30 II
ceny od 52 400 zł do 95 400

Hyundai i30 II Hatchback 5d 1.4 MPI 100KM 2012-2015

w pakiecie CLASSIC

w cenie katalogowej brutto

59 300 zł

Wyposażenie standardowe
Czujnik ciśnienia w oponach
Wycieraczki z płaskim piórem
Wyciszenie pod maską dla silników Diesla
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Wygoda (2 900 zł)
Pakiet Brasil (999 zł)
Pakiet Multimedia (2 999 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Wygoda (2 900 zł)
Pakiet Brasil (999 zł)
Pakiet Multimedia (2 999 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 88 oferty Hyundai i30

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai i30

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 141

Przejechany dystans

731 675 zł

Zatankowanego paliwa

147 191 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

272

Wydanych pieniędzy

91 653 zł

Średnie wydatki na auto

764 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 467

Wydanych pieniędzy

489 580 zł

Średnie wydatki na auto

4 080 zł

ZOBACZ 120 dzienników kosztów Hyundai i30 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i30

Liczba wpisów: 41
komentarzy(40)
komentarzy(19)
komentarzy(40)
komentarzy(7)
komentarzy(6)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i30 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai i30

Liczba wpisów: 14
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai i30 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 2
Jestem bardzo zadowolony z mojej decyzji.Firma na medal. Przed montażem pytałem w serwisie i mimo że mi odradzali zabudowę do ... więcejmojego samochodu zdecydowałem się jednak na montaż w AUTO MIX-ie. Wszystko jest w najlepszym porządeczku. Poprzednie auto Opel Vectra B 1,8 16V montowałem u nich 10 lat temu i zrobiłem na instalacji ponad 200 tyś km i również byłem zadowolony stąd moja decyzja mimo że serwis z Rybnika mi odradzał. Jeszcze raz bardzo polecam!!! ukryj
dodano 07.02.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i30 II