Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i30 II

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie model stanowi realizację sztandarowej koncepcji marki „fluidic sculpture” i swoim wyglądem nawiązuje do prototypu ix-onic concept z 2009 roku oraz Hyundaia i40 (choć był też krytykowany za duże podobieństwo do Peugeota 308). Model zaprojektowano w centrum technicznym Hyundaia w Niemczech. Podobnie jak jego poprzednik, konstrukcyjnie powiązany jest z Kią Cee’d (oba samochody dzielą m.in. płytę podłogową).

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze.
Luzacjusz: Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa.

Jaki slinik wybrać?

Najtańsza propozycja benzynowa nie powala w i30. 100-konny silnik 1.4l jest za słaby. Męczy się i nie jest zbyt elastyczny. Jednak 120- lub 135-konny 1.6l zmienia postać rzeczy. Szczególnie w tym drugim przypadku trzeba szukać mocy powyżej 4 tys. obr./min., ale przynajmniej ją czuć. U diesli jest podobnie. 1.4l 90KM męczy się, ale 1.6 CRDi 110KM nadaje autu sporej lekkości dzięki dużemu momentowi obrotowemu. Trzeba tylko zgryźć wyższą cenę zakupu, a jeśli mocy i tak brakuje – jest jeszcze wersja 128-konna.

Dane techniczne Hyundai i30 II

Silniki

Moc silników 90-186 KM

Poj. silników 1 396-1 591 cm3

Prędkość maks. 170-219 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,0-13,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i30 II

Średnia ocena modelu

na podstawie 64 opinii

4.53

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (93%)
NIE (7%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i30 II

Nowoczesny wygląd, masę dodatków, za które w innych markach trzeba słono płacić, wykończenie do którego nie ma się jak przyczepić, ... więcejcicha i dynamiczna praca silnika oraz sporo miejsca wewnątrz i w bagażniku to podstawowe plusy. Minusy, to hałas opon (firmowych) i wpadki z ergonomią (radio). O gwarancji 5 lat nie piszę, bo nie tym się kierowałem. Liczę się z tym, że to jest jedna wielka ściema marketingowa. ukryj
dodano 06.11.2012 przez
Bardzo fajne auto, które nie popada w skrajność, nie ma w nim super,hiper rzeczy ale tak samo nie w nim ... więcejbardzo słabych punktow. Oczywiście w opiisie skupie się bardziej na minusach. ukryj
dodano 16.07.2014 przez
Samochód jak na razie - podkreślam cały czas, ponieważ to raptem 5 000km, a tozdecydowanie za mało by obiektywnie ocenić ... więcejsamochód - bardzo dobrze. Oczywiście każdemu nie dogodzi, jednak nowy i30 prezentuje się znakomitą stylistyką, której próżno szukać u konkurencji. Ponadto przestrzeń wewnątrz - przód/tył - jest wystarczająca na bardzo wygodną jazdę w 4 osoby dorosłe, w 5 osób jechałem raz po mieści i to krótko jednak nikt nie narzekał na brak miejsca. 4 osoby dorosłe plus pełny bagażnik nie sprawia problemów podczas jazdy, silnik dobrze sobie radzi z przyśpieszeniem. Przed zakupem miałem możliwośc wypróbować nowego i30 z silnikiem 120KM i przyznam że dużej różnicy nie widzę. Koniec końców polecam ten samochód, nie jest on doskonały pod każdym względem jednak sprawi przyjemność z jazdy każdemu kto nie czepia się np. koloru podświetlania zegarów itp. dla mnie to bez znaczenia (bez popadania w skrajonść oczywiście). ukryj
dodano 14.01.2013 przez
Oceniany przez mnie model to Hyundai i30 z siknikiem bezynowym 1.4 (90koni) 5-dzwiowy kupiony w najtanszej podstawowej wersji Classic w ... więcejkolorza bialym z doplata za pakiet komfort (multifuncyjna kierownica, podlokietnik z przodu, czujniki cofania z przodu i z tylu. Plusy: + atrakcyjna cena za nowoczesny samochod + swiatla LED do jazdy dziennej bez doplaty + ladne reflektory przednie imitujace xenony + klimatyzacja, radio, elektrycznie podnoszone szyby z przodu w standardzie bez doplaty, + elegancje, nowoczesne wnetrze (podobne do forda focusa), czarna tapicerka i obicia foteli, + podswietlenie kokpitu w kolorze niebieskim o regulowanej jasnosci + komputer pokazujacy aktualne spalanie itp w standardzie + 5 lat gwarancji + wg mnie na prawde przyzwoity komfort jazdy + dobra widocznosc w lusterkach bocznych + silnik pozwala na ekonomiczna jazdem kosztem dynamiki Minusy: - sylwetka nie kazdemu sie podoba (mi nie podoba sie za bardzo tyl samochodu) - silnik 1.4 (byla to glowna watpliwosc przy zakupie tego samochodu). Silnik ten jest w pelni wystarczajacy do jazdy po miescie, takze do krotkich wypadow weekendowych. Nie polecam go osobom podrozujacym wiele. W porownaniu z np. 2-litrowymi silnikami diesla, temu brakuje dynamiki - zwlasza kiedy samochod juz sie dobrze pozna i chce sie wykorzystywac wszystkie jego mozliwosci. Samochod do zdecydowanie spokojnej i ekonomicznej jazdy. Brak dynamiki daje pewien niedosyt i odbiera frajde z jazdy. Podczas przyspieszania niestety nie wciska w fotel. ukryj
dodano 19.10.2012 przez
Zobacz oceny Hyundai i30 II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i30 II

Pb
5,40 - 12,67
Na podstawie 61 raportów spalania
ON
4,00 - 9,00
Na podstawie 34 raportów spalania
LPG
6,67 - 7,67
Na podstawie 5 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i30 II

Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. ... więcejZrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h. ukryj
dodano 13.02.2015 przez
Samochód z wypożyczalni. Jechałem na trasie Lublin (Czechów) - Radom - Kielce - Tarnowskie Góry - Wrocław i z powrotem. ... więcejZrobiłem łącznie 1180,70 km (568,70 km w tamtą stronę i 612 z powrotem - musiałem zahaczyć o szpital przy Truchmana w Chorzowie). Tankowałem dwa razy. Najpierw we Wrocławiu - do pełna weszło 51,79 l, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 9,11 l. Dopuszczam jednak, że auto po wzięciu z wypożyczalni nie było zatankowane całkowicie do pełna, choć wskaźnik na desce rozdzielczej pokazywał maksymalną liczbę kresek. Drugi raz tankowałem w Lublinie - do pełna weszło 41,08, czyli średnie spalanie na tym odcinku ukształtowało się na poziomie 6,71 l. Pierwszy odcinek został pokonany bardzo dynamicznie na całej trasie, z redukowaniem biegów i szybkimi przyśpieszeniami, na autostradzie bardzo regularnie z maksymalną prędkością (ok. 190 km/h). Z powrotem były dużo gorsze warunki atmosferyczne, więc i styl jazdy znacznie spokojnieszy. Średnio jechałem pewnie z 10 km/h mniej niż przewidywały przepisy w danych miejscach. Zawsze starałem się stosować ecodriving (hamowanie silnikiem tam gdzie to możliwe i nie nadwyrężanie dynamicznego przyspieszania tam, gdzie zaraz trzeba by było hamować). Samochód bardzo interesujący, dobrze się jeździ, dobre wyposażenie (kierownica wielofunkcyjna + bluetooth, usb, aux - świetna sprawa). Silnik bardzo elastyczny, sprawnie przyspiesza zarówno do 100 km/h jak i powyżej tej prędkości. Zastosowanie 6 biegów spowodowało duże skrócenie pozostałych 5, więc jest to chyba tylko zabieg marketingowy. Przy 100 km/h już w zasadzie trzeba tą 6 włączać. Jedyna wada, jaką dostrzegłem, to bardzo słabe wyciszenie. Być może to wina opon (Dębica Frigo II). Jednak, jeżeli nawet, to pewnie nie tylko, bo auto jest o wiele zbyt głośne już od mniej więcej 100 km/h. Prywatnie jeżdzę BMW E46 318i 143 KM wyposażonym w średnim standardzie, gdzie lekki dyskomfort na tym polu zaczyna być odczuwalny dopiero od, mniej więcej, 140 km/h. ukryj
dodano 13.02.2015 przez
wpisałem dane na podstawie spalania mierzonego paliwem tankowanym. Wskazania "komputera" są zaniżone o 0,5-0,6 l/100km. Minimalne spalanie 5,69 l/100km zanotowałem ... więcejna trasie 2x110 km (tam i z powrotem), w samochodzie 3 osoby, ciut bagażu, trasa S7 okolice Radomia-Bodzentyn, pierwsza trasa nowego samochodu. W trasie dłuższej notowałem wyniki na poziomie 6,2-6,3 l/100km - z tym że na autostradzie prędkość 120-130km/godz, ekspresowe - 100 km/godz, jazda spokojna, ale bez unikania wyprzedzania. W terenie zabudowanym ok. 60 km/godz wg licznika, który jak wiadomo nieco zawyża wskazania prędkości (u mnie o 5km/godz), przy tej prędkości spokojnie jadę na 5 biegu, "szóstkę" można wrzucić przy ok. 68 km/godz. Prowadzę arkusz excela spalania wg tankowań (ta sama stacja, ten sam dystrybutor). Średnia spalania z 4476km wynosi 6,525 l/100km. Silnik 100KM jest niezły, pracuje cicho, nawet przy 180km/godz. Poziom hałasu w zasadzie nie wzrasta od prędkości 130km/godz. W trasie silnik jest trochę za słaby, ale jest w miarę elastyczny, jednak sprawne wyprzedzanie raczej tylko na 3 lub 4 biegu: > 4 tys obr/min. Rzeczywiste przyspieszenie 0-100km/godz jest lepsze niż podaje fabryka - wynosi ok. 12 sek. ukryj
dodano 12.07.2013 przez
Jeździłem nim jako autem zastępczym, więc staram się obiektywnie opisać co zauwazyłem - nie kupiłem tego samochodu i nie żal ... więcejmi. Zrobiłem jakieś 3000 km. To co zauważyłem to - słaby silnik (porównując do innych podobnej mocy), ospały poniżej 4000obr/min. Żeby zejść w trasie poniżej 7 l /100 km trzeba się naprawdę postarać - ale sie udało...jechałem równo 90-110 km/h. Jeśli trzeba sie tak mocno starać, żeby auto normalne ilości spalało - to jest to bez sensu i żadna przyjemność z jazdy. Jest jeszcze jedna bardzo słaba rzecz w aucie - wyświetlacz od radia....w nocy nie da sie jechać bez całkowitego wyłączenia tego wyświetlacza. Maksymalne zaciemnienie zegarów niewiele pomaga. Do prędkości 120km/h auto przyjemnie ciche - powyżej robi się głośne. Silnik raczej dla bardzo spokojnych osób, które kulają się z punktu A do B i nie wiele oczekują od samochodu. Ogólnie wykończenie jest ok - autko przyjemne, choć ukł kierowniczy nie wiele mówi co sie dzieje z kołami. Jeśli zmieniliby ten nieszczęsny wyświetlacz- byłbym skłonny kupić go dla żony....ale na pewno z mocniejszym silnikiem. Jeśli mowa o wyglądzie - ładne i nowoczesne. Pozdrawiam i życze bezawaryjności ukryj
dodano 11.01.2014 przez
Wszystko zależy od tego jak jeździmy. Początkowo czytałem wiele opini na temat spalania i wszyscy zgodnie przyznawali, że dane podawane ... więcejprzez producenta to bójda. Zdecydowałem się na to auto mimo to, zakładając że może palić nawet o 1,5l więcej niż dane producenta. Miło się zaskoczyłem, gdyż nawet zimą, w Warszawie na odcinku ok. 30km, udało mi się osiągnąć wynik 5.2l/100km (dane z komputera), przy temperaturze na plusie rekord na tym samym odcinku w Warszawie wyniósł 4,7l/100km. Podkreślić jednak trzeba, że jazda była bardzo ekonomiczna (lecz z uwzględnieniem delikatnych najgorszych korków). Biorąc to pod uwagę, nie mogę się doczekać analizy w lecie na innych oponach, gdzie to spalanie powinno być jeszcze niższe. Przy mniej oszczędnej jeździe i w większych Warszawskich korkach, przy temperaturze - 10C, było to ok. 7l/100km. Kto nie musi gazować i zależy mu na niskim zużyciu - jest to jak najbardziej wykonalne! ukryj
dodano 06.02.2013 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i30 II Dodaj raport spalania

Publikacje o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 10 publikacje o Hyundai i30

Newsy o Hyundai i30

Przeczytaj pozostałe 13 newsów o Hyundai i30

Nowe Hyundai i30

nowe Hyundai i30
Hyundai i30 II
ceny od 53 400 zł do 102 100

Hyundai i30 II Wagon Facelifting 1.4 MPI 100KM od 2015

w pakiecie BASE

w cenie katalogowej brutto

58 900 zł

Wyposażenie standardowe
Oparcie siedzenia tylnego dzielone w proporcji 60:40
Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i podgrzewane
Nawiew zimnego / ciepłego powietrza na tylne siedzenia
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 110 oferty Hyundai i30
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Hyundai

KOREA MOTORS

KOREA MOTORS Hyundai Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60

Więcej

KOREA MOTORS

KOREA MOTORS Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

AD AUTO

AD AUTO Hyundai Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Boenigka 34c

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Hyundai Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Podtatrzańska 3

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Hyundai i30

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 526

Przejechany dystans

758 105 zł

Zatankowanego paliwa

156 207 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

296

Wydanych pieniędzy

95 239 zł

Średnie wydatki na auto

750 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 596

Wydanych pieniędzy

509 226 zł

Średnie wydatki na auto

4 010 zł

ZOBACZ 127 dzienników kosztów Hyundai i30 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Hyundai i30

Liczba wpisów: 41
komentarzy(42)
komentarzy(19)
komentarzy(41)
komentarzy(7)
komentarzy(6)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Hyundai i30 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Hyundai i30

Liczba wpisów: 15
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Hyundai i30 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Hyundai i30 II

Liczba wpisów: 5
Jestem bardzo zadowolony z mojej decyzji.Firma na medal. Przed montażem pytałem w serwisie i mimo że mi odradzali zabudowę do ... więcejmojego samochodu zdecydowałem się jednak na montaż w AUTO MIX-ie. Wszystko jest w najlepszym porządeczku. Poprzednie auto Opel Vectra B 1,8 16V montowałem u nich 10 lat temu i zrobiłem na instalacji ponad 200 tyś km i również byłem zadowolony stąd moja decyzja mimo że serwis z Rybnika mi odradzał. Jeszcze raz bardzo polecam!!! ukryj
dodano 07.02.2014 przez
Silnik pracuje równo, bez skoków i szarpnięć. Do tego spalanie stosunkowo niskie - zaledwie ok 8% więcej tego co na ... więcejbenzynie co znacząco przekłada się na koszty jazdy. Jak na razie po 20 tys. km i pierwszym przeglądzie wszystko jest idealne. Nie mam nic do zarzucenia. ukryj
dodano 21.04.2016 przez
Silnik nieźle pracuje na tym BRC. Lepiej niż na poprzedniej instalacji (Skoda i STAG). Może to kwestia regulacji, może reduktora ... więcejw każdym bądź razie spalanie procentowo jest mniejsze, a i szybciej przełącza na gaz. ukryj
dodano 02.03.2016 przez
Gaz w tym silniku to porażka przed duże P. Spalanie wieksze nawet o 5 litrów moc mniejsza. Zamiast cieszyć się ... więcejjazdą ciągle prblemy ze spadkiem mocny :( ukryj
dodano 29.03.2016 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai i30 II