Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai i40

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. Następca modelu Sonata. Samochód wzorowany jest na prototypie i-flow zaprezentowanym w 2010 roku i wystylizowany zgodnie z nową filozofią marki „Fluidic Sculpture” w niemieckim biurze projektowym marki. Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej modelu Sonata (dzieli ją między innymi z Kia Optima). Choć początkowo i40 oferowano wyłącznie w odmianie kombi, po kilku miesiącach gamę poszerzono też o wersję sedan.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hyundai w Europie coraz skuteczniej walczy o swoją renomę. Europa zachwyca się z rezerwą. Gdyby i40 miał na masce logo jakiejś europejskiej marki, byłby przedpremierowym hitem. Czy będzie? Tego mu życzę.
Luzacjusz: Nie po raz pierwszy deklaruję swoją głęboką niechęć do kombi. Do aut kombi i zespołu Kombi dowodzonego przez pewnego łysola. Jeśli auta kombi potrzebowałyby ambasadora, który przekonałby takich jak ja, że samochód z przedłużonym kuprem nie przypomina taczek, polecam i40.

Jeśli myślicie, że tylko Włosi, Francuzi czy Szwedzi potrafią "wyczarować" z rodzinnej limuzyny auto pełne stylistycznej dynamiki, to jesteście w błędzie. Dzięki ogromnemu postępowi w dziedzinie designu, także Koreańczykom udaje się tworzyć auta z charakterem. Doskonałym tego przykładem jest wygląd i40 - dzięki zwężającym się ku tyłowi szybom bocznym, opadającemu dachowi i licznym przetłoczeniom bocznym jego sylwetka wręcz kipi dynamiką, a światła, grill czy srebrne akcenty nadają całości elegancji i nowoczesności.

Po zajrzeniu do środka dowiadujemy się, że z rozmachem wystylizowano nie tylko nadwozie, ale również wnętrze. Kierownica, konsola środkowa, zestaw wskaźników, boczki drzwi... - gdzie nie spojrzeć tam wygląd elementów kabiny przykuwa wzrok. Na szczęście futurystyczny design projektanci zdołali połączyć z należytym uporządkowaniem kokpitu, dzięki czemu obsługa wszelkich przyrządów nie sprawia żadnych problemów. Również w kwestii wykończenia wnętrze zasługuje na pochwałę - materiały są ładne i miłe w dotyku, a montaż całości okazuje się bez zastrzeżeń.

Jako, że również pozycja za "kółkiem" należy do dopracowanych, prowadzący może narzekać właściwie tylko na jedno - widoczność. Wąskie okna boczne nadają nadwoziu sylwetkę niczym w coupe, ale skutecznie utrudniają rozglądanie się przy parkowaniu tego niemałego auta. Tę wadę łatwo jednak przeboleć mając świadomość, że kabina pasażerska oferuje niezwykle wygodne fotele oraz ilość przestrzeni stawiającą i40 w absolutnej czołówce klasy średniej. Za wygodną kabiną jest jeszcze bagażnik zachęcający do siebie pojemnością, regularnymi kształtami i nisko położonym progiem załadunku. Co prawda po złożeniu tylnych siedzeń nie uzyskujemy idealnie płaskiej podłogi, ale mamy za to ogrom miejsca na pakunki.

A jak rodzinny Hyundai zachowuje się podczas jazdy? Krótko mówiąc... tak, jak na rodzinny samochód przystało. Konstruktorzy zawieszenia postawili na komfort jazdy, co sprawia, że podróżowanie koreańskim modelem nawet po najbardziej dziurawych drogach jest przyjemne. Co prawda podzespoły układu jezdnego nieco hałasują, ale samo wyciszenie kabiny trzeba ocenić wysoko. Miękkie nastawy zawieszenia mają swój wpływ na własności trakcyjne, jednak o braku stabilności nie ma tutaj mowy. Drobnych poprawek wymaga układ kierowniczy, znakomicie zaprojektowano natomiast hamulce.

Choć i40 ma swoje słabości, jako całość prezentuje się właściwie wzorowo. Niestety, za dopracowaną konstrukcję Hyundai każe płacić niemałe kwoty - opisywany model okazuje się jedną z droższych propozycji w swojej klasie. Dość wygórowane ceny idą na szczęście w parze z przyzwoitym wyposażeniem - bazowy model oferuje nabywcom komplet airbagów (z kurtynami drugiego rzędu i poduszką kolanową kierowcy), reflektory z diodami do jazdy dziennej i systemem doświetlania zakrętów czy skórzane obszycie kierownicy i drążka zmiany biegów. W serii brakuje właściwie tylko automatycznej "klimy", a lista opcji okazuje się długa. Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt, że kupujący otrzymują bezkonkurencyjne warunki gwarancji.

Dane techniczne Hyundai i40

Silniki

Moc silników 115-178 KM

Poj. silników 1 591-1 999 cm3

Prędkość maks. 192-212 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,6-12,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai i40

Średnia ocena modelu

na podstawie 30 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów

- Stosunek jakość/cena

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai i40

i40 to mój samochód służbowy, którym będę jeździł przez 2-3 lata. Wygrał w moich testach min. z Peugeot 508SW, Toyota ... więcejAvensis Wagon, Skoda Octavia, Kia Sportage, Renault Megane. Jest bardzo ładny, dobrze wyciszony, dobrze wyposazony, ekonomiczny, bardzo dobrze wykonany i ma gwarancje na 5 lat bez limitu km. ukryj
dodano 28.12.2011 przez
udany samochód do przewozu 5 osób,problemy tylko z walizkami przy załadunku do bagaznika przez żle rozwiązana roletę i długi ale ... więcejpłytki bagaznik(mała przestrzeń pomiedzy roletą o podłogą)nie załadujemy pełnego bagaznika i nie zaciągniemy rolety uciążliwe jeśli podróżujemy i nie chcemy żeby ktoś zaglądał co mamy w bagazniku. ukryj
dodano 24.03.2012 przez
Mam najbogatszą wersje wyposażenia. Wielu znajomych kręciło nosem ... Hyundai ? ... Ale jak weszli do środka, jak się trochę ... więcejprzejechali to zmieniali zdanie nt. Hyundaia. 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów i prawie bez istotnych wyłączeń ( przejeżdżam ok.250 tys.km w 5 lat)to dla mnie samochód marzenie. Jak za 4 lata hyundai będzie miał w swej ofercie coś podobnego to biorę w ciemno. ukryj
dodano 22.03.2013 przez
Auto wygląda doskonale, jeździ przeciętnie, poza ESP i układem kierowniczym jest bezpieczne. Przestronność i ergonomia bez zarzutu. ... więcej ukryj
dodano 16.11.2012 przez
Zobacz oceny Hyundai i40 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai i40

Pb
6,17 - 10,13
Na podstawie 18 raportów spalania
ON
5,00 - 7,83
Na podstawie 33 raportów spalania
LPG
7,23
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai i40

Raport przygotowany na podstawie podróży służbowej wykonywanej przy użyciu wypożyczonego auta, odbytej w połowie stycznia 2014 roku, na trasie Lublin ... więcej- Kielce (Centrum) - Kraków (Kurdwanów) - Tarnowskie Góry - Brzeg - Wrocław (Centrum) - Tarnowskie Góry - Kraków (Kurdwanów) - Kielce (Centrum) - Lublin. Razem wyszło łącznie 1210 km. Auto odebrane z wypożyczalni z pełnym bakiem i oddane również z pełnym bakiem. W międzyczasie tankowałem dwa razy, za każdym razem do pełna. Łącznie zatankowałem 82,03 l zwykłego ON na stacjach Orlen. Matematycznie wychodzi zatem 6,78 l/100 km. Przechodząc do stylu jazdy. Na A4 (czyli prawie połowa całości trasy) bardzo dynamicznie (mocne przyspieszanie z częstym redukowaniem). Wielokrotnie osiągałem maksymalną prędkość (190 km/h). Poza A4, ok. 150 km dość dynamicznie, ale bez przesady (prędkości maksymalne nie więcej niż 120-130 km, dość mocne przyspieszanie z częstym redukowaniem). Na pozostałych odcinkach dużo spokojniej, z hamowaniem silnikiem, unikając jazdy na zderzaku auta poprzedzającego, maksymalnie często na 5. i 6. biegu, ze spokojnym przyspieszaniem. W trakcie jazdy oszczędniejszej komputer pokazywał ok. 5l. Trudno jednak mi przyjąć to za pewnik, gdyż na większej odległości, po tankowaniach, nie sprawdzałem. Auto generalnie przyjemne, jeździ się wygodnie bardzo przyjazny układ funkcjonalności wewnątrz i świetna kierownica wielofunkcyjna. Silnik może być, ale ja osobiście wolałbym nieco mocniejszy. Gdy, momentami, jechało nas w sumie 5 osób z nienajwiększymi bagażami, to, przy próbie mocniejszego przyspieszenia, czuć było, że trochę tych koni brakuje. Na skali od 0 do 5, jeżeli chodzi o dynamikę, przyznałbym 3-. Komfort i wygodę oceniłbym na 4-. ukryj
dodano 05.02.2014 przez
Przejechałem 32800 km od października 2012 roku. Użytkuję samochód przez okrągły rok. Przeważnie pokonuję dłuższe trasy. Moja jazda miejska to ... więcejokoło 15 % całego przebiegu. Zawsze tankuję do pełna i zużycie paliwa "zawsze" obliczam na podstawie przejechanych kilometrów i ilości zatankowanego paliwa ! nie posiłkuję się wskazaniami komputera, bo przekłamuje (zawsze podaje mniej - około 0,5 - 0,6 l/100 km). Dane producenta odnośnie spalania można między bajki włożyć - są to dane prawie że laboratoryjne. Z danych przedstawionych powyżej średnie spalanie wynosi 7,63 l/100 km - rzeczywiste po 32800 km wynosi ("z ręką na sercu") 7,81 l/100 km. ukryj
dodano 01.09.2014 przez
Samochodem zrobiłem już 6000 km. Dojeżdżam do pracy 50 km dziennie, do tego robię ok. 25 km po mieście. Podczas ... więcejjazdy poza miastem trzymam prędkość na poziomie 100-110 km/h. Tankuje co ok. 1100 km (jak zapala się rezerwa, a komputer pokazuje , że można przejechać jeszcze ok. 150km). Nie zawsze jeżdżę ekonomiczne, ale staram się nad tym pracować. Sprawdziłem też samochód na dłuższej trasie 700 km i średnie spalanie oscylowało ok. 5 litrów na 100 km (autostrada + drogi ekspresowe + standardowa jazda po krajówkach + przebijanie się przez Łódź i Warszawę w godzinach szczytu komunikacyjnego). Dobrze wiem, że w trasie można zejść poniżej "piątki". ukryj
dodano 02.11.2014 przez
Na razie daję 5. Ale auto młode to tak ma być. Przeglądy za rozsądne pieniądze - na razie wymiana oleju ... więcejgdy z własnym się pojedzie to koszt pod 300 zł brutto. Nie jest źle. Plus rozsądne spalanie. Co prawda nie bardzo wychodzą mi poziomy 4,5 litra bo generalnie jeżdże szybko i mam ciężką nogę. Ale przy przepisowej jeździe spokojnie w 5-tce da się zmieścić. Autostradowe 140/150 wychodzi 5,5/6. Zimą na krótkich kawałkach 7-8. Liczę, że długa gwarancja i ogólnie całkiem dobre notowana marki w temacie bezawaryjności aut nie będą zbytnio drenować kieszeni. A jak będzie zobaczymy ukryj
dodano 08.11.2013 przez
Podane spalanie na podstawie rzeczywistego zużycia paliwa i przebiegu samochodu 14500km. Największe zużycie (9,2) zanotowałem zaraz po odebraniu samochodu z ... więcejsalonu (trasa 1250 km do Estonii na bardzo słabych drogach z maksymalnie załadowanym samochodem, w tym ok 200km podczas burzy śnieżnej z prędkością 50-60km/h). Obecnie przy dojazdach do pracy 30 km w jedną stronę z 1 osobą w samochodzie i prędkościach rzędu 90-110 km/h w tym ok 10 km z prędkością 50 km/h zużycie paliwa między tankowaniami na poziomie 5,7l/100km. ukryj
dodano 03.11.2013 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai i40 Dodaj raport spalania

Nowe Hyundai i40

nowe Hyundai i40
Hyundai i40
ceny od 85 900 zł do 137 900

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi HIGH 136KM 2011-2015

w pakiecie COMFORT

w cenie katalogowej brutto

103 600 zł

Wyposażenie standardowe
Elektryczny hamulec ręczny
Roleta przestrzeni bagażowej
Kieszenie w oparciach siedzeń przednich
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Brasil (999 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Brasil (999 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 43 oferty Hyundai i40

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Hyundai i40

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

230

Przejechany dystans

67 107 zł

Zatankowanego paliwa

12 275 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

6

Wydanych pieniędzy

1 577 zł

Średnie wydatki na auto

158 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

74

Wydanych pieniędzy

14 257 zł

Średnie wydatki na auto

1 426 zł

ZOBACZ 10 dzienników kosztów Hyundai i40 Załóż dziennik kosztów