Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Hyundai i40

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. Następca modelu Sonata. Samochód wzorowany jest na prototypie i-flow zaprezentowanym w 2010 roku i wystylizowany zgodnie z nową filozofią marki „Fluidic Sculpture” w niemieckim biurze projektowym marki. Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej modelu Sonata (dzieli ją między innymi z Kia Optima). Choć początkowo i40 oferowano wyłącznie w odmianie kombi, po kilku miesiącach gamę poszerzono też o wersję sedan.

Hundai i40 sedan - widok z przodu
Hundai i40 sedan - widok z przodu
Hundai i40 sedan - widok z przodu
Hundai i40 sedan - prawy bok
Hyundai i40 sedan - kokpit
Hyundai i40 sedan - komputer pokładowy
Hyundai i40 sedan - komputer pokładowy

Jeśli myślicie, że tylko Włosi, Francuzi czy Szwedzi potrafią "wyczarować" z rodzinnej limuzyny auto pełne stylistycznej dynamiki, to jesteście w błędzie. Dzięki ogromnemu postępowi w dziedzinie designu, także Koreańczykom udaje się tworzyć auta z charakterem. Doskonałym tego przykładem jest wygląd i40 - dzięki zwężającym się ku tyłowi szybom bocznym, opadającemu dachowi i licznym przetłoczeniom bocznym jego sylwetka wręcz kipi dynamiką, a światła, grill czy srebrne akcenty nadają całości elegancji i nowoczesności.

Po zajrzeniu do środka dowiadujemy się, że z rozmachem wystylizowano nie tylko nadwozie, ale również wnętrze. Kierownica, konsola środkowa, zestaw wskaźników, boczki drzwi... - gdzie nie spojrzeć tam wygląd elementów kabiny przykuwa wzrok. Na szczęście futurystyczny design projektanci zdołali połączyć z należytym uporządkowaniem kokpitu, dzięki czemu obsługa wszelkich przyrządów nie sprawia żadnych problemów. Również w kwestii wykończenia wnętrze zasługuje na pochwałę - materiały są ładne i miłe w dotyku, a montaż całości okazuje się bez zastrzeżeń.

Jako, że również pozycja za "kółkiem" należy do dopracowanych, prowadzący może narzekać właściwie tylko na jedno - widoczność. Wąskie okna boczne nadają nadwoziu sylwetkę niczym w coupe, ale skutecznie utrudniają rozglądanie się przy parkowaniu tego niemałego auta. Tę wadę łatwo jednak przeboleć mając świadomość, że kabina pasażerska oferuje niezwykle wygodne fotele oraz ilość przestrzeni stawiającą i40 w absolutnej czołówce klasy średniej. Za wygodną kabiną jest jeszcze bagażnik zachęcający do siebie pojemnością, regularnymi kształtami i nisko położonym progiem załadunku. Co prawda po złożeniu tylnych siedzeń nie uzyskujemy idealnie płaskiej podłogi, ale mamy za to ogrom miejsca na pakunki.

A jak rodzinny Hyundai zachowuje się podczas jazdy? Krótko mówiąc... tak, jak na rodzinny samochód przystało. Konstruktorzy zawieszenia postawili na komfort jazdy, co sprawia, że podróżowanie koreańskim modelem nawet po najbardziej dziurawych drogach jest przyjemne. Co prawda podzespoły układu jezdnego nieco hałasują, ale samo wyciszenie kabiny trzeba ocenić wysoko. Miękkie nastawy zawieszenia mają swój wpływ na własności trakcyjne, jednak o braku stabilności nie ma tutaj mowy. Drobnych poprawek wymaga układ kierowniczy, znakomicie zaprojektowano natomiast hamulce.

Choć i40 ma swoje słabości, jako całość prezentuje się właściwie wzorowo. Niestety, za dopracowaną konstrukcję Hyundai każe płacić niemałe kwoty - opisywany model okazuje się jedną z droższych propozycji w swojej klasie. Dość wygórowane ceny idą na szczęście w parze z przyzwoitym wyposażeniem - bazowy model oferuje nabywcom komplet airbagów (z kurtynami drugiego rzędu i poduszką kolanową kierowcy), reflektory z diodami do jazdy dziennej i systemem doświetlania zakrętów czy skórzane obszycie kierownicy i drążka zmiany biegów. W serii brakuje właściwie tylko automatycznej "klimy", a lista opcji okazuje się długa. Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt, że kupujący otrzymują bezkonkurencyjne warunki gwarancji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hyundai w Europie coraz skuteczniej walczy o swoją renomę. Europa zachwyca się z rezerwą. Gdyby i40 miał na masce logo jakiejś europejskiej marki, byłby przedpremierowym hitem. Czy będzie? Tego mu życzę.
Luzacjusz: Nie po raz pierwszy deklaruję swoją głęboką niechęć do kombi. Do aut kombi i zespołu Kombi dowodzonego przez pewnego łysola. Jeśli auta kombi potrzebowałyby ambasadora, który przekonałby takich jak ja, że samochód z przedłużonym kuprem nie przypomina taczek, polecam i40.

Wersje nadwozia Hyundai i40

Silniki Hyundai i40

Lista silników:
1.6 GDI (135KM), 2.0 GDI (177KM), 1.7 CRDi HIGH (136KM), 1.7 CRDi LOW (115KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Jeśli chodzi o diesle – podstawowy motor 1.7l 115KM jest trochę ospały, ale za to wersja wzmocniona do 136KM całkiem sprawnie radzi sobie w codziennym użytkowaniu. Fakt, ma turbodziurę, ale pali tylko minimalnie więcej niż słabszy wariant i jest znacznie elastyczniejsza – to dobry wybór. A jak jest z silnikami benzynowymi? Ten słabszy ma 1.6l i 136KM. Niestety jego moment obrotowy jest znikomy wobec podobnej wersji wysokoprężnej, dlatego podczas agresywnej jazdy samochód w praktyce jest mniej dynamiczny i wzywa pomocy przy każdym, mocniejszym wciśnięciu pedału „gazu”. Jest za to coś znacznie mocniejszego – 2.0l 177KM. Brzmi świetnie, ale jeździ źle. Automatyczna skrzynia zabija ten silnik, a manualna w rękach obrotnego kierowcy pozwoli jakoś zejść w sprincie do „setki” w niewiele poniżej 10 sekund. Cóż – bywały lepszy wyniki przy takiej mocy.

Publikacje o Hyundai i40

Va banque - Hyundai i40
 
Nasz test

Drogi ojcze, droga matko - w pierwszych słowach mojego listu pragnę serdecznie pozdrowić Was z Europy, do której wysłaliście mnie, abym uczył się tutejszych zwyczajów i podbił serca miejscowych kierowców. Jest mi tutaj bardzo dobrze, ale nie wiem czy uda mi się sprostać zadaniu jakie przede mną postawiliście.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Hyundai i40

Hyundai i40 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Hyundai i40autoWcentrum - społeczność Hyundai i40

najwyższe oktanyAuta - Hyundai i40

Hyundai i40 Perełka 31,23

Hyundai i40 73,85

Hyundai i40 37,65

Hyundai i40 1.7H Style 44,70

Hyundai i40 Sedan Comfort 34,12

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Hyundai i40

malvil 30,22

tboro78 30,04

heyka 30,69

jurek_13 30,00

ANET29 43,66

obscenus 71,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Hyundai i40

Nowe kola zimowe.
Nowe kola zimowe. Listopadowe Salut! Dużymi kroczyskami zbliża się zima i obowiązek zmiany opon. ...
Uderzenie o slupek.
Uderzenie o slupek. Cześć i czołem (samochodu) :) Drodzy, proszę o rade. Po ostatnim weekendzie ...
Szczescie w nieszczesciu.
Szczescie w nieszczesciu. Salut, przyszedł maj i czas odwiedzin ojczyzny. Niestety, wróciłem z dużym ba...
Pierwszy wyjazd do Polski moim wielorybem.
Pierwszy wyjazd do Polski moim wielorybem. Mija blisko tydzień od powrotu z Polski. Moj "Moby DICK" wspaniale się spisał. N...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Hyundai i40

od 85 900 zł do 137 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (135 - 178 KM): 1.6 GDI, 2.0 GDI

 

Diesel (115 - 141 KM): 1.7 CRDi, 1.7 CRDi HIGH

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Hyundai i40
 

Najpopularniejsza wersja Hyundai i40

Hyundai i40 1.7 CRDi HIGH 136KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Brasil - 999

Cena katalogowa

103 600

Zobacz ofertę Hyundai i40 1.7 CRDi HIGH 136KM - 5 drzwiowe kombi
 

Hyundai i40 najczęściej porównywane z:

Ford Mondeo
2.0 TDCi (180 KM)
BMW Seria 2
228i (245 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC (195 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai i40 Comfort Plus Hyundai i40 Comfort Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 2.0 130KM .
Cena: 108 200 zł 98 900 zł
Zyskujesz: 9 300 zł Zobacz szczegóły »
Hyundai i40 Comfort Hyundai i40 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 200 km. Silnik: 1.6 99KM .
Cena: 83 600 zł
Zyskujesz: 13 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Hyundai i40

Hyundai i40
1.6 benzyna 135 KM
2012
74 900 PLN
Hyundai i40
1.7 diesel 115 KM
51 000 km, 2012
73 900 PLN
Hyundai i40
1.7 diesel 136 KM
62 000 km, 2011
77 900 PLN
Hyundai i40
1.6 benzyna 136 KM
2013
2 150 PLN

Ocena auta Hyundai i40

  • Średnia ocena
    na podstawie 24 opinii
  • 4,33
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Hyundai i40

Hyundai i40  Kombi - galeria społeczności Hyundai i40 sedan Hyundai i40
Zobacz inne galerie Hyundai

Hyundai i40

42 komentarze

33 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

PIDO123PIDO123

Są już 4 samochody Hyundai i40 z wgnieceniami na ramie dachu.Hyundai milczy i nie odpowiada na zgłaszane problemy z elementem nośnym.
( www.facebok.com wpisując Hyundai i40 awarie, problemy, ocena ASO, inne )

PIDO123PIDO123

BARDZO WAŻNE !!!!!!
Proszę użytkowników i40 kombi o sprawdzenie, czy w waszych samochodach nie występują wgniecenia na elemencie nośnym karoserii. Akcja jest prowadzona przez posiadaczy i40 kombi.Jak na dzień dzisiejszy są w kraju trzy pojazdy z tymi wgnieceniami. ( jest to poważny błąd konstrukcyjny, który zagraża bezpieczeństwu. strona na której jest akcja to :www.facebook.com/pages/ANTY-Hyundai/504585736271873?fref=ts

mskwdmskwd

Widziałam ktoś napisał ze wygłuszenie jest super to nie wiem czym jeździł przedtem moze traktorem???? Cała prawda wyszła dopiero podczas tras autostradowych podczas jazdy delikatnie mówiąc powyżej 100 km/h wtedy nie pogadasz przez telefon. Moja stara Laguna była cichsza niż ten super samochód nie mówiąc o BMW tam przy 200 jest ciszej.Lubie gadżety ale ilość światełek poraża szczególnie nocą podczas dłuższej jazdy tego nie można wytrzymać...Żeby nie było ze ten samochód ma same wady to ma tez kilka zalet: 1 wygląd,2 mega duża ilość miejsca,fajny automat,małe spalanie jak na taki duży samochód

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Hyundai

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
14 390
Przejechany dystans
7 798 456 km
Zatankowanego paliwa
456 645 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 325
Wydanych pieniędzy
443 180 zł
Średnie wydatki na auto
878 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 316
Wydanych pieniędzy
1 146 869 zł
Średnie wydatki na auto
2 271 zł
Zobacz dzienniki kosztów Hyundai (505)

Testy zderzeniowe Hyundai i40

Najnowsze testy zderzeniowe Hyundai i40 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Hyundai i40 1.7 diesel GLS, LHD
2011

Hyundai i40
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Hyundai

Zużycie paliwa Hyundai i40

Na podstawie 52 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kris, dodano: 08.11.2012 13:26

No tutaj zaskoczenie na minus szczególnie w mieście. Jeśli ktoś pisze, że jego i40 pali w mieście i to jeszcze w automacie 6-7 litrów to łże. Realne spalanie w mieście przy normalnej jeździe to 8,5-9.5 l/100km

pełny raport Hyundai Kombi 1.7 CRDi HIGH

autor: mr.?, dodano: 19.12.2012 16:09

Auto ma przejechane 1800km. Robiłem dwa tankowania. Pierwsze po przejechaniu (Diesel Ultimate) 302km w trasie i 510 w mieście - średnie spalanie 8.0/100km (tankowanie pod kurek). Drugie 772km w mieście - 8.4l/100km. Za dużo jak na ten silnik. W mieście nie powinien palić więcej niż 7.5l/100km

pełny raport Hyundai Kombi 1.7 CRDi HIGH

autor: Jakub, dodano: 17.10.2012 22:23

Witam, trasa 5.2 l/100km miasto 7litrów

pełny raport Hyundai Sedan 1.7 CRDi

Skarbnica wiedzy o Hyundai i40

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Hyundai i40

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Hyundai i40