Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Hyundai i40

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. Następca modelu Sonata. Samochód wzorowany jest na prototypie i-flow zaprezentowanym w 2010 roku i wystylizowany zgodnie z nową filozofią marki „Fluidic Sculpture” w niemieckim biurze projektowym marki. Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej modelu Sonata (dzieli ją między innymi z Kia Optima). Choć początkowo i40 oferowano wyłącznie w odmianie kombi, po kilku miesiącach gamę poszerzono też o wersję sedan.

Hundai i40 sedan - widok z przodu
Hundai i40 sedan - widok z przodu
Hundai i40 sedan - widok z przodu
Hundai i40 sedan - prawy bok
Hyundai i40 sedan - kokpit
Hyundai i40 sedan - komputer pokładowy
Hyundai i40 sedan - komputer pokładowy

Jeśli myślicie, że tylko Włosi, Francuzi czy Szwedzi potrafią "wyczarować" z rodzinnej limuzyny auto pełne stylistycznej dynamiki, to jesteście w błędzie. Dzięki ogromnemu postępowi w dziedzinie designu, także Koreańczykom udaje się tworzyć auta z charakterem. Doskonałym tego przykładem jest wygląd i40 - dzięki zwężającym się ku tyłowi szybom bocznym, opadającemu dachowi i licznym przetłoczeniom bocznym jego sylwetka wręcz kipi dynamiką, a światła, grill czy srebrne akcenty nadają całości elegancji i nowoczesności.

Po zajrzeniu do środka dowiadujemy się, że z rozmachem wystylizowano nie tylko nadwozie, ale również wnętrze. Kierownica, konsola środkowa, zestaw wskaźników, boczki drzwi... - gdzie nie spojrzeć tam wygląd elementów kabiny przykuwa wzrok. Na szczęście futurystyczny design projektanci zdołali połączyć z należytym uporządkowaniem kokpitu, dzięki czemu obsługa wszelkich przyrządów nie sprawia żadnych problemów. Również w kwestii wykończenia wnętrze zasługuje na pochwałę - materiały są ładne i miłe w dotyku, a montaż całości okazuje się bez zastrzeżeń.

Jako, że również pozycja za "kółkiem" należy do dopracowanych, prowadzący może narzekać właściwie tylko na jedno - widoczność. Wąskie okna boczne nadają nadwoziu sylwetkę niczym w coupe, ale skutecznie utrudniają rozglądanie się przy parkowaniu tego niemałego auta. Tę wadę łatwo jednak przeboleć mając świadomość, że kabina pasażerska oferuje niezwykle wygodne fotele oraz ilość przestrzeni stawiającą i40 w absolutnej czołówce klasy średniej. Za wygodną kabiną jest jeszcze bagażnik zachęcający do siebie pojemnością, regularnymi kształtami i nisko położonym progiem załadunku. Co prawda po złożeniu tylnych siedzeń nie uzyskujemy idealnie płaskiej podłogi, ale mamy za to ogrom miejsca na pakunki.

A jak rodzinny Hyundai zachowuje się podczas jazdy? Krótko mówiąc... tak, jak na rodzinny samochód przystało. Konstruktorzy zawieszenia postawili na komfort jazdy, co sprawia, że podróżowanie koreańskim modelem nawet po najbardziej dziurawych drogach jest przyjemne. Co prawda podzespoły układu jezdnego nieco hałasują, ale samo wyciszenie kabiny trzeba ocenić wysoko. Miękkie nastawy zawieszenia mają swój wpływ na własności trakcyjne, jednak o braku stabilności nie ma tutaj mowy. Drobnych poprawek wymaga układ kierowniczy, znakomicie zaprojektowano natomiast hamulce.

Choć i40 ma swoje słabości, jako całość prezentuje się właściwie wzorowo. Niestety, za dopracowaną konstrukcję Hyundai każe płacić niemałe kwoty - opisywany model okazuje się jedną z droższych propozycji w swojej klasie. Dość wygórowane ceny idą na szczęście w parze z przyzwoitym wyposażeniem - bazowy model oferuje nabywcom komplet airbagów (z kurtynami drugiego rzędu i poduszką kolanową kierowcy), reflektory z diodami do jazdy dziennej i systemem doświetlania zakrętów czy skórzane obszycie kierownicy i drążka zmiany biegów. W serii brakuje właściwie tylko automatycznej "klimy", a lista opcji okazuje się długa. Nie bez znaczenia jest oczywiście fakt, że kupujący otrzymują bezkonkurencyjne warunki gwarancji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hyundai w Europie coraz skuteczniej walczy o swoją renomę. Europa zachwyca się z rezerwą. Gdyby i40 miał na masce logo jakiejś europejskiej marki, byłby przedpremierowym hitem. Czy będzie? Tego mu życzę.
Luzacjusz: Nie po raz pierwszy deklaruję swoją głęboką niechęć do kombi. Do aut kombi i zespołu Kombi dowodzonego przez pewnego łysola. Jeśli auta kombi potrzebowałyby ambasadora, który przekonałby takich jak ja, że samochód z przedłużonym kuprem nie przypomina taczek, polecam i40.

Wersje nadwozia Hyundai i40

Silniki Hyundai i40

Lista silników:
1.6 GDI (135KM), 2.0 GDI (177KM), 1.7 CRDi LOW (115KM), 1.7 CRDi HIGH (136KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Jeśli chodzi o diesle – podstawowy motor 1.7l 115KM jest trochę ospały, ale za to wersja wzmocniona do 136KM całkiem sprawnie radzi sobie w codziennym użytkowaniu. Fakt, ma turbodziurę, ale pali tylko minimalnie więcej niż słabszy wariant i jest znacznie elastyczniejsza – to dobry wybór. A jak jest z silnikami benzynowymi? Ten słabszy ma 1.6l i 136KM. Niestety jego moment obrotowy jest znikomy wobec podobnej wersji wysokoprężnej, dlatego podczas agresywnej jazdy samochód w praktyce jest mniej dynamiczny i wzywa pomocy przy każdym, mocniejszym wciśnięciu pedału „gazu”. Jest za to coś znacznie mocniejszego – 2.0l 177KM. Brzmi świetnie, ale jeździ źle. Automatyczna skrzynia zabija ten silnik, a manualna w rękach obrotnego kierowcy pozwoli jakoś zejść w sprincie do „setki” w niewiele poniżej 10 sekund. Cóż – bywały lepszy wyniki przy takiej mocy.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Hyundai i40

Va banque - Hyundai i40
 
Nasz test

Drogi ojcze, droga matko - w pierwszych słowach mojego listu pragnę serdecznie pozdrowić Was z Europy, do której wysłaliście mnie, abym uczył się tutejszych zwyczajów i podbił serca miejscowych kierowców. Jest mi tutaj bardzo dobrze, ale nie wiem czy uda mi się sprostać zadaniu jakie przede mną postawiliście.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Hyundai i40

Hyundai i40 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Hyundai i40autoWcentrum - społeczność Hyundai i40

najwyższe oktanyAuta - Hyundai i40

Hyundai i40 70,85

Hyundai i40 34,90

Hyundai i40 Sedan Comfort 33,16

Hyundai i40 1.7H Style 46,38

Hyundai i40 75,07

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Hyundai i40

heyka 46,58

tboro78 30,15

ANET29 56,43

jurek_13 30,54

obscenus 79,37

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Hyundai i40

Nowe kola zimowe.
Nowe kola zimowe. Listopadowe Salut! Dużymi kroczyskami zbliża się zima i obowiązek zmiany opon. ...
Pierwszy wyjazd do Polski moim wielorybem.
Pierwszy wyjazd do Polski moim wielorybem. Mija blisko tydzień od powrotu z Polski. Moj "Moby DICK" wspaniale się spisał. N...
Wskaznik poziomu paliwa.
Wskaznik poziomu paliwa. Salut, po ostatnim tankowaniu do pełna zauważyłem, ze wskaźnik poziomu paliwem b...
Uderzenie o slupek.
Uderzenie o slupek. Cześć i czołem (samochodu) :) Drodzy, proszę o rade. Po ostatnim weekendzie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Hyundai i40

od 82 100 zł do 136 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (135 - 178 KM): 1.6 GDI, 2.0 GDI

 

Diesel (115 - 136 KM): 1.7 CRDi, 1.7 CRDi HIGH, 1.7 CRDi LOW

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Hyundai i40
 

Najpopularniejsza wersja Hyundai i40

Hyundai i40 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
system nawigacji
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

87 100

Zobacz ofertę Hyundai i40 1.6 GDI 135KM - 5 drzwiowe kombi
 

Hyundai i40 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 3
318d (143 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (110 KM)
Peugeot 508
1.6 THP (156 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT Demonstracyjny Hyundai i40 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.7 136KM, diesel.
Cena: 106 100 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 18 200 zł Zobacz szczegóły »
Ford Transit Custom Trend Van 290S L1H1 Ford Transit Custom Trend Van 290S L1H1
Rocznik: 2014. Silnik: 2.2 125KM, diesel.
Cena: 114 057 zł 104 217 zł
Zyskujesz: 9 840 zł Zobacz szczegóły »

Używane Hyundai i40

Hyundai i40
1.6 benzyna 135 KM
2012
74 900 PLN
Hyundai i40
1.7 diesel 115 KM
51 000 km, 2012
73 900 PLN
Hyundai i40
1.7 diesel 136 KM
62 000 km, 2011
77 900 PLN
Hyundai i40
1.6 benzyna 136 KM
2013
2 150 PLN

Ocena auta Hyundai i40

  • Średnia ocena
    na podstawie 24 opinii
  • 4,33
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Hyundai i40

Hyundai i40 sedan Hyundai i40 Hyundai i40  Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Hyundai

Hyundai i40

33 komentarze

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Cober~Cober

W naszej flocie auto to przejechało miesiąc, ok 4tyś km okazało się że wyciekł olej do turbiny :/ Na szczęście w odpowiednim momencie zauważył to użytkownik samochodu i naprawa trwała ok 2 dni. Auto już na chodzie Jeśli chodzi o biały lakier dosyć cienka warstwa lakieru ale poza tym duży plus i za szybkość działania serwisu i za wykończenia samochodu. Mam nadzieje że w pozostałych samochodach już się taka sytuacja nie powtórzy

~i40~i40

Panie Audi nie masz Pan racji i piszesz głupoty pokazując, ze nie zna się na samochodach .

~audi~audi

Samochód ma trochę zalet, ale nie przesadzajmy. To nie jest górna półka. Można być zadowolonym, ale w przypadku, gdy do Hyundaia przesiadamy się z auta klasy Octavia, Focus, ew. Fabia. Czy jest ktoś na forum, kto przesiadł się z Audi, Volva, BMW do i40 i twierdzi, że jest super autem? Nie, bo co mu się ma spodobać: mułowaty silnik, czy może azjatyckie fioletowe światełka we wnętrzu.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Hyundai

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
11 538
Przejechany dystans
6 273 070 km
Zatankowanego paliwa
364 312 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 098
Wydanych pieniędzy
371 738 zł
Średnie wydatki na auto
894 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 692
Wydanych pieniędzy
884 965 zł
Średnie wydatki na auto
2 127 zł
Zobacz dzienniki kosztów Hyundai (416)

Testy zderzeniowe Hyundai i40

Najnowsze testy zderzeniowe Hyundai i40 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Hyundai i40 1.7 diesel GLS, LHD
2011

Hyundai i40
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Hyundai

Zużycie paliwa Hyundai i40

Na podstawie 42 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: marciuk, dodano: 11.03.2014 16:07

spalanie 10.5L, wydaje mi się to dobrym wynikiem jak na tak duże auto, tym bardziej, że na codzień auto jeździ w mieście w korkach krótkie odcinki, a więc maksymalnie niekorzystnie + wakacyjne wypady.

pełny raport Hyundai Kombi 2.0 GDI

autor: Robert, dodano: 08.11.2013 14:12

Na razie daję 5. Ale auto młode to tak ma być. Przeglądy za rozsądne pieniądze - na razie wymiana oleju gdy z własnym się pojedzie to koszt pod 300 zł brutto. Nie jest źle. Plus rozsądne spalanie. Co prawda nie bardzo wychodzą mi poziomy 4,5 litra bo generalnie jeżdże szybko i mam ciężką nogę. Ale przy przepisowej jeździe spokojnie w 5-tce da się zmieścić. Autostradowe 140/150 wychodzi 5,5/6. Zimą na krótkich kawałkach 7-8. Liczę, że długa gwarancja i ogólnie całkiem dobre notowana marki w temacie bezawaryjności aut nie będą zbytnio drenować kieszeni. A jak będzie zobaczymy

pełny raport Hyundai Sedan 1.7 CRDi

autor: PM, dodano: 09.01.2013 11:41

w mieście porównywalnie z innymi autkami w tej klasie.

pełny raport Hyundai Kombi 1.7 CRDi HIGH

Skarbnica wiedzy o Hyundai i40

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Hyundai i40

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Hyundai i40