Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe I 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2656 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 179 KM (132 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Stefan
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
Prawdziwy V6 mocny dynamiczny i przy tym bardzo cichy. Nie huczy jak w Jeepie. Klasyczny automat daje świetnie radę. Autko ma spore możliwości z racji mocy. Santafe mam już prawie rok kupiłem od pierwszego właściciela z Niemiec. Od Niemca który dał mi całą listę napraw od początku posiadania. Wszystko wymieniane na czas. Rozrząd, olej 5W30. Na dziś jestem MEGA ZADOWOLONY. Poza wymianą oleju nie miałem innych kosztów eksploatacji. Kupiłem pożądną instalację STAG300. Instalacja była dość droga w porównaniu do całości samochodu. Za Auto zapłaciłem w 2016 roku 14T.zł a za samą instalację ponad 3.T.zł. Dziwię się, że inni użytkownicy narzekają na jakość instalacji gazowych. Z oszczędności kupują najtańsze rozwiązania i potem się dziwią, że nie działa. Silnik V6 potrzebuje pożądnej instalacji. Na szczęście koszty części do tego Hyundaia są wyjątkowo niskie, wcześniej miałem Opla Fronterę to wszystko było prawie dwa razy droższe. Alegro jest dziś pełne tanich zamienników i jest w czym wybierać. Ktoś tam napisał, że wymieniał silnik za 8.000zł - dziwne, czyżby zapominał o wymianie oleju. Silnik mój pracuje cicho i bierze oleju. A tak na marginesie to kosztuje on 2.T.zł a nie 8. Eksploatuje auto normalnie, bez szaleństw. Czasami pociągnie przyczepę 1,5T. Podsumowując: mam wersję najbogatszą skóry, szyberdach, pełna elektryka. Jedzie się nim wygodnie. To zdecydowanie najfajniejszy SUV jakiego miałem. Cenię go za niskie koszty eksploatacji, niebanalną stylistykę nadwozia, brak korozji, i ogólnie fajne wrażenia z jazdy. Teraz go sprzedaję bo mam ochotę na zabawę innym.
3,5
~wit
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
Silnik 2,7 niesamowicie cichy jak V6 mocny dynamiczny w połączeniem z automatem wiele potrafi i jednocześnie jest nieziemsko AWARYJNY Samochód miałem przez rok w tym czasie przejechałem 100tyś.km i dołożyłem ponad 30tyś.zł gdzie za samochód dałem 22tyś w tym czasie zajechały się trzy silniki. Moja skarbonka zaczęła się od uszkodzenia instalacji gazowej, samochód był wyposażony instalacje 4generacj to jest wtrysk ciekłego gazu do silnika co dawało bez tuningu prawie 200KM Lecz pompa która była zanurzona w zbiorniku gazu padła na skutek brudnego paliwa przypadłość polska W serwisie powiedzieli że taką instalacje widzą poraz pierwszy a przewody keblarowe z których było wszystko wykonane rozłożyły ich na łopatki. Po odwiedzeniu nastego serwisu okazało się że pompę można zamówić w Niemczech ale jest to bez sensu bo nasze paliwo zajedzie ją w niecałe 10tyś.km Tak więc zwykła sekwencja trafiła pod maskę a butla pod auto 4tyś.zł Potem zaczęły padać silniki każdy z nich to koszt 8tyś.+ koszty wymiany oczywiście silniki były kupowane używane przeważnie od Anglików Nadmienię iż nie uprawiałem jazdy terenowej a po szosie również spokojnie 2-2.5 tyś obr. W pierwszym zatarły się panewki na wale jak rozmawiałem z innymi właścicielami V6 które są montowane w sedanach jak w małych busach to standard, u mnie doszło to że samochód kupiłem we Włoszech gdzie nie bardzo przejmują się regularną wymianą płynów i mimo gruntownej odnowie i wymianie po zakupie latały jakieś gluty które uniemożliwiły smarowanie wału Ponieważ luz był na tyle znaczący że potrzeba było panewki na trzeci szlif których w Polsce nie było podobno do ściągnięcia ale czas 2-3 mieś (chyba je robić musieli) więc decyzja wymiana na nowy w którym po przejechaniu 40tyś. korbowód wyszedł dołem poprzez blok silnika i misę podobno noga któregoś tłoka była pęknięta? trzeci nie był lepszy zatarł się po 12tyś. Z powodu ostrej nerwicy sprzedałem samochód w takim stanie w jakim się znajdował za połowę wartości zakupu z 40tyś w plecy Ocena ogólna samochód przestronny wygodny aczkolwiek dziury w drodze czuć bardziej niż w osobówce widoczność super wyposażenie również przynajmniej u mnie była to wersja Amerykańska ze wszystkim nawet kolorowymi obrysówkami za które dostałem mandat. koszty wymiany rozrządu obsługi okresowej automatu i mostów też do najniższych nie należą Spalanie na poziomie 12 było rewelacyjne lecz rzadko się wachało trochę wzrastało podczas ciągnięcia przyczepy do 14 Tak więc warto wziąć pod uwagę większe zaplecze finansowe przy zakupie tego typu samochodów mnie skutecznie wyleczyło na jakiś czas z suv-ów
4,9
~Jaclaw
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
Bardzo dobry samochód. Silnik 2.7 V6 24V jest stworzony dla tego samochodu. Jak na swoje wymiary i masę to jest ekonomiczny. Komfortowy i bezpieczny. Nie straszne mu dziury w asfalcie oraz na polnej drodze pojedzie bez problemu (to nie jest autko w ciężki teren). Wygląd zewnętrzny bardzo mi przypadł do gustu. Nie podoba mi się ta jakaś dziwna moda na \"okrągłe\" SUV\'y. Santek wygląda potężnie i taki właśnie jest. Jego rozmiar jest idealny do miasta i na wypad gdzieś dalej. Tucson za mały, Terracan za duży. Można powiedzieć, że jest to limuzyna na dużych kołach. Nic tylko brać rodzinę na wycieczkę:)
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe I 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW 2000-2006
12,9
l/100 km
13,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
To jest SUV, więc nigdy go do Tico nie porównujcie... Jest stosunkowo tanio, większość części eksploatacyjnych jest dostępnych od ręki i za grosze, ale bywa problem z dostępnością od ręki części oryginalnych... Taniej z częściami niż A6 czy E39 na które polowałem... Spalanie? Max 17 lpg w mieście, na trasie 11-12
12,3
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
Ceny części śmiesznie niskie. Aż nie wierzyłem jak porównałem cennik mojej byłej małej (w porównaniu do Santka) Hondy i Hyundaia. Mimo, że SUV to ceny niskie (a na ogół SUV = kosmiczne ceny). Paliwa spali tyle ile się wleje ale na ogół miasto ok 12-14. trasa 10-12 - zależy od stylu jazdy, korków, załadowania itp. Na gazie 13-15 litrów więc wynik rewelacyjny. Stary Fiat Bravo tyle palił :) Jak na takie ciężkie autko ze stałym 4WD i automatem to wynik jest ponadprzeciętnie dobry:)
13,3
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.7 i V6 24V 4WD 179KM 132kW
hmmm.... 2.7 v6 .... pali ... ile wlejesz tyle spali ... na trasie 1500km zaladowany na max, przy dosyc ekonomicznej jezdzie 110 - 140 okolo 11 -12l ... w miescie hmmm... przy dosyc dynamicznej jezdzie czasami nawet jakis sprint od swiatel ... 14l - w gore ... ale ! to jest ciezkie auto z duzym silnikiem ... ja jestem ogolnie zadowolony

Usterki Hyundai Santa Fe I

Liczba wpisów: 14
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • układ napędowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy i przyspieszenia
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i mechanik stwierdził że ten wtrysk niema z tym nic wspólnego.Nadmieniam że samochód z tym problemem nie może przekroczyć 120 km. lecz jak załapie zaczyna szybką i energiczną jazdę bez problemów. Nadmieniam jeszcze raz że jest to Hyundai santa fe 2.0crdi rok 2005. nieznana
Problem rozwiązany
15 komentarzy
Hyundai Santa Fe I