Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2000 roku. Pierwszy model produkcji Hyundaia w tej klasie, nie licząc wcześniejszego modelu Galloper, który de facto był przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero. Nieoczekiwanie, Santa Fe, okazał się sukcesem rynkowym, szczególnie w USA, gdzie od debiutu jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Na bazie Santa Fe powstał Hyundai ix55, a jego bliźniaczym modelem jest Kia Sorento. Od 2006 roku na rynku dostępna była druga generacja modelu, kilkakrotnie modernizowana w kolejnych latach. W roku 2012 zastąpił ją najnowszy, Santa Fe trzeciej generacji.

Generacje Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe III

Przypatrując się ostatnim wyczynom designerów Hyundaia trudno się dziwić, że Santa Fe trzeciej generacji wygląda o niebo lepiej od swoich poprzedników. Jego sylwetka jest zwarta i pełna siły, linia boczna przykuwa wzrok wznoszącą się ku tyłowi linią okien i mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami, a przód i tył za sprawą agresywnie narysowanych szczegółów nadają całości nowoczesnego stylu. Przeszkadzać może fakt, że wiele elementów nadwozia mocno przypomina rozwiązania znane z innych dużych SUV-ów.

Równie ciekawie jak nadwozie, prezentuje się wnętrze koreańskiego auta - deska rozdzielcza pełna efektownych załamań, zegary z ładnym podświetleniem czy nowoczesna kierownica zdecydowanie mogą się podobać. Bezwarunkowo spodobać się za to musi jakość wykończenia wnętrza - w tej kategorii Hyundai Santa Fe III depcze po piętach produktom klasy premium. Z praktycznego punktu widzenia, miejsce pracy kierowcy zachęca niezbyt skomplikowaną obsługą elementów pokładowych, odpycha z kolei widocznością na zewnątrz - mimo, że prowadzący siedzi wysoko, może mieć problemy ze zmianą pasa czy choćby parkowaniem.

W parkowaniu przeszkadzają zresztą także słuszne gabaryty karoserii. Te sprawiają jednak, że w środku grzechem byłoby narzekać na niedostatek przestrzeni. I z przodu, i z tyłu, i w bagażniku miejsca jest multum, co zdecydowanie sprzyja rodzinnym wojażom. W długiej trasie przydają się również obszerne, wygodne fotele gwarantujące przy okazji niezłe podparcie boczne oraz funkcjonalne rozwiązania przestrzeni ładunkowej w postaci schowków pod podłogą kufra, elementów usztywniających bagaż, gniazdka 220V czy tylnej kanapy dzielonej na 3 części.

Choć porównując amerykańską i europejską wersję Hyundaia Santa Fe III, na pierwszy rzut oka nie zauważymy między nimi różnic, po bliższym przyjrzeniu wymienimy ich całą garść. Przede wszystkim, odmienne okazują się ustawienia układu kierowniczego i zawieszenia każdej z odmian. Europejski wariant został zestrojony w typowo niemieckim stylu, co przyniosło mu bardzo dobre właściwości trakcyjne (zakręty pokonuje się stabilnie, a ruchy kierownicą natychmiast kierowane są na koła), ale ograniczyło nieco komfort jazdy. Dla miłośników "harcowania" w terenie mamy złą wiadomość - z generacji na generację, Santa Fe radzi sobie z bezdrożami coraz słabiej.

Duży SUV ze znaczkiem Hyundaia swoje kosztuje, jednak po pierwsze w wielu aspektach niewiele ustępuje modelom segmentu premium, a po drugie w zamian za niemały plik gotówki ofiarowuje bardzo bogate wyposażenie. Już w serii dostajemy komplet poduszek powietrznych, kilka elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo, dwustrefową "klimę" (z jonizatorem i nawiewami w słupkach), podgrzewane fotele i 17-calowe alufelgi. Najdroższa wersja proponuje dodatkowo elektrycznie sterowanie siedzeń, podgrzewaną kanapę tylną, a za dopłatą np. panoramiczne okno dachowe.

Hyundai Santa Fe II

To nie jest propozycja dla tych, którzy lubią się lansować w aucie prestiżowej marki. Nie jest też przeznaczona dla tych, którzy cenią sobie prostą elegancję i brak kontrowersyjnych kształtów. Hyundai Santa Fe został zaprojektowany dla osób, które zamiast patrzeć na znaczek i myśleć, czy samochód spodoba się sąsiadowi, chcą dostać pojazd rozsądny i prezentujący swój własny, niepowtarzalny styl. Charakterystyczną cechą nadwozia są jego obłe formy, podkreślające słuszne rozmiary samochodu.

Po zajęciu miejsca za “kółkiem” kierowca koreańskiego SUV-a z marszu docenia duży, wygodny fotel, odpowiednią pozycję za kierownicą, świetną widoczność we wszystkie strony, a także perfekcyjną przejrzystość wskaźników pokładowych oraz doskonałą ergonomię obsługi. Narzekać może za to na jakość zastosowanych materiałów oraz staranność wykończenia, które odbiegają nieco od wzorców wypracowanych przez europejskich rywali.

Ogromnym walorem kabiny pasażerskiej jest oferowana przestronność. Dwa pierwsze rzędy gwarantują pasażerom swobodę ruchów i wygodę jazdy na najwyższym poziomie, a w razie potrzeby można skorzystać z trzeciego rzędu siedzeń (który znajdował się na liście opcji). W samych superlatywach opisywać należy miejsce wygospodarowane na bagaże. Jest bardzo pojemne, całkiem ustawne i niezwykle proste w aranżacji - wystarczy ruch ręką, aby złożyć kanapę, otrzymując w ten sposób ogromną przestrzeń ładunkową z równą podłogą. Co więcej, Santa Fe ma do zaoferowania ponadprzeciętną ładowność i może z powodzeniem ciągnąć naprawdę ciężkie przyczepy.

Wygodna kabina pasażerska skłania do pokonywania Hyundaiem Santa Fe długich dystansów. Do podróżowania w trasie doskonale pasuje też zawieszenie - zapewnia ono wysoki komfort resorowania i wystarczające własności trakcyjne. Udanie zaprojektowany układ jezdny idzie w parze z precyzyjnym układem kierowniczym, odpowiednio informującym kierowcę o tym, co dzieje się z samochodem. Jeśli chodzi o jazdę terenową, trzeba niestety ograniczyć ją do pokonywania polnych dróg czy mało wymagających leśnych duktów.

Santa Fe II to wybór z rozsądku, bo poza wymienionymi już zaletami ma w zanadrzu także bogate wyposażenie wszystkich egzemplarzy, prostą budowę redukującą koszty serwisowania, więcej niż zadowalającą trwałość i wreszcie niską cenę. Tę ostatnią tłumaczy niemal wyłącznie znaczek, jakim ozdobiono atrapę chłodnicy, bo poza niedostatkami w wykończeniu wnętrza, parującymi lampami czy szybko zużywającymi się żarówkami “postojówek” trudno mieć zastrzeżenia do jakości Hyundaia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie.
Luzacjusz: Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę.

Silniki Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe III - jaki silnik wybrać?

Póki co dostępne są dwa diesle. Słabszy ma 2.0l i 150KM. Układ 4x4 trochę go osłabia, ale można go też dostać z napędem na jedną oś. Nie powala dynamiką, ale za to nie można powiedzieć, że jest wolny - raczej przeciętny. Szybkie wyprzedzanie nie będzie przyjemne, ponieważ brakuje mu na to mocy, ale za to tego problemu nie ma 2.2 CRDi 197KM. Do 100km/h żwawo napędza samochód i słabnie dopiero przy wyższych prędkościach. Musi wystarczyć, ponieważ nic mocniejszego już nie ma.

Hyundai Santa Fe II - jaki silnik wybrać?

Silniki radzą sobie z tym sporym autem, ale nic poza tym. Fani potężnych SUVów, które są w stanie ścigać się z autami sportowymi muszą jednak uśmiechnąć do niemieckiej konkurencji. Za to w Santa Fe jest spory, widlasty, 3.3l motor benzynowy o mocy 242KM, który nie będzie miał problemów z większością aut osobowych. Pozostałe jednostki pozwolą raczej wtopić się w tłum – mniejszy, benzynowy silnik zachowuje jeszcze dość dobrą dynamikę - ma 2.7l, niecałe 190KM i ładny dźwięk, a 10 sekund do 100km/h powinno większości wystarczyć. Diesel jest dość oszczędny, ale trochę bardziej leniwy. Ma 2.2l, 150KM i pomimo tego, że na trasie może i przydałoby mu się więcej koni, to da się nim jechać całkiem żwawo, gdy już turbosprężarka wkroczy do akcji.

Publikacje o Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - mierzy wysoko
 
Nasz test Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Executive

Nowy SUV Hyundaia czaruje linią nadwozia, przestronnością wnętrza oraz wyposażeniem. Zastrzeżeń nie mamy także do komfortu jazdy oraz pojemności bagażnika. Nabywca flagowego Santa Fe 2.2 CRDi będzie jednak musiał zaakceptować ospały zespół napędowy oraz wyśrubowaną cenę.

Hyundai Santa Fe - objawienie?
 
Nasz test Hyundai Santa Fe 2.2l 197KM

Jak wyglądają SUVy Hyundaia? Cóż, trudne pytanie, ponieważ do niedawna były tak mało charakterystyczne, że właściwie nie każdy zdawał sobie sprawę z tego, że w ogóle istnieją. Chociaż pierwsza generacja Hyundaia Santa Fe na amerykańskim rynku osiągnęła całkiem sporo, to na tle europejskiej konkurencji...

Brzydki, ale wart zainteresowania - Hyundai Santa Fe (2001-2006)

Nie urzeka atrakcyjnie stylizowanym nadwoziem oraz wyjątkowym wnętrzem. Hyundai Santa Fe broni się jednak niezłym wyposażeniem i przystępnymi cenami na rynku wtórnym. Obecnie to jeden z najtańszych SUV-ów.

Podróżnik

Tam gdzie nie zdoła dojechać pojemne kombi, czy rodzinny minivan, poradzi sobie uniwersalny SUV.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Hyundai Santa FeautoWcentrum - społeczność Hyundai Santa Fe

najwyższe oktanyAuta - Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe Siłacz :D 63,36

Hyundai Santa Fe grzybowóz 40,99

Hyundai Santa Fe ;) 41,56

Hyundai Santa Fe czarny Alibaba 31,02

Hyundai Santa Fe Niebieski Pancer :D 35,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Hyundai Santa Fe

Matiass 30,11

milejdi200 30,15

aniasanta 29,62

andriu 100 30,10

mirki2 81,25

Joker392 46,04

xxdrifterslupskxx 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Hyundai Santa Fe

Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski.
Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski. Przy zjeździe z góry w zakręcie pękło mocowanie drążka stabilizatora do ramy. Ni...
Wymiana żarówek - mała rzecz a cieszy
Wymiana żarówek - mała rzecz a cieszy Witam Santrapa zbliża się do przeglądu rejestracyjnego, wiec zmuszony sytuacj...
Wymiana łożysk i klocków z tyłu
Wymiana łożysk i klocków z tyłu Tydzień temu miałem okazję wymieniać łożyska i klocki z tyłu. Planowałem zrobić ...
Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski PT 2
Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski PT 2 Dziś powtórka z rozrywki, czyli znów pękło mocowanie stabilizatora. Poprzednia n...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Hyundai Santa Fe

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Hyundai Santa Fe
 

Najpopularniejsza wersja Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Hyundai Santa Fe
 

Hyundai Santa Fe najczęściej porównywane z:

Nissan Murano
3.5 (256 KM)
Land Rover Discovery
3.0 D (210 KM)
Mercedes Klasa M
350 BlueEFFICIENCY 4MATIC (306 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport Demonstracyjny Mitsubishi Pajero Sport
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 163 500 zł 126 900 zł
Zyskujesz: 36 600 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note ACENTA + PAKIET IT Nissan Note ACENTA + PAKIET IT
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 57 290 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 7 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe
2.2 diesel 176 KM
120 000 km, 2006
35 000 PLN
Hyundai Santa Fe
2.0 diesel 125 KM
112 291 km, 2005
20 700 PLN
Hyundai Santa Fe
2.0 diesel 125 KM
185 000 km, 2003
17 300 PLN
Hyundai Santa Fe
2.2 diesel 150 KM
158 000 km, 2006
35 999 PLN

Ocena auta Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi

Galerie Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2013 Hyundai Santa Fe 2006 Hyundai Santa Fe Sport 2013 Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi High - galeria redakcyjna Hyundai Santa Fe III - wersja europejska Hyundai Santa Fe III 2.2 CRDi 197KM - galeria redakcyjna Hyundai Santa Fe 2010
Zobacz inne galerie Hyundai

Opinie o instalacji LPG

Hyundai Santa Fe

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

70 komentarzy

53 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kocyk~kocyk

witam poszukuje mapy do navi hyundai santafe 2014r
podr kont 783960264

~Zdzislaw~Zdzislaw

witam jestem nowy mam na imie Zdzisław posiadam santa fe 2,0crdi 112KM z 2005r trzy miesiące temu mechanik wymienił mi w skrzyni manualnej synchronizatory 1i2 biegu wszystko jest OK tylko podczas jazdy słychać wycie srzyni przy prędkości 60czy70czy80 km/godz zalał niewiem jakim olejem ja ponownie zmieniłem olej na castrol 75w90 i nadl wyje może ktoś ma jakieś pomysły

~Wojciech~Wojciech

Do ~Patryk: Ja mam 4x4 z 2003r. napęd na 4 jest o tyle lepszy że przy zakrętach lepiej wychodzi, tylko spala 8,5 l diesla, a w napędzie na przód to powinien mniej palić ok. 7,5 - 8 l

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Hyundai

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 414
Przejechany dystans
6 597 863 km
Zatankowanego paliwa
392 568 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 163
Wydanych pieniędzy
397 656 zł
Średnie wydatki na auto
910 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 913
Wydanych pieniędzy
985 108 zł
Średnie wydatki na auto
2 254 zł
Zobacz dzienniki kosztów Hyundai (437)

Testy zderzeniowe Hyundai Santa Fe

Najnowsze testy zderzeniowe Hyundai Santa Fe przeprowadzone przez Euro NCAP.

Hyundai Santa Fe 2.2 diesel, 5 seat 'Comfort', LHD
2012

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Hyundai

Zużycie paliwa Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Hyundai, dodano: 17.10.2013 11:00

Podane przez producenta zużycie paliwa można między bajki włożyć. Jak wspomniałem samochód ciężki ( 1900kg) , wiec palic mało nie może. W mieście przy normalnej jeździe pali 10 - 10,5 l/100km. Na trasie schodzę do 9-9,5 litra, bo jeżdżę dość szybko. Wszystkie jednak koncerny zaniżają spalanie. Dla przykładu miałem możliwość jazdy VW Tuaregiem 3.0 Tdi, gdzie spalanie miało być na poziomie 10 litrów w mieście. Mnie jednak przy spokojnej jeździe palił 12-13 litrów. Dlatego uważam, że w Santa Fe przy tym silniku z automatyczna skrzynią biegów to i tak nie zły wynik.

pełny raport Hyundai SUV 2.2 CRDi

autor: arek1976, dodano: 01.04.2007 23:10

Zawsze mogło by być lepiej. Na trasie 6,8l.100km przy 120-140km/h, to chyba nie jest zły wynik. Podawane 6.0l przez producenta dla mnie nie osiągalne, nawet przy długiej trasie.

pełny raport Hyundai SUV 2.2 CRDi

autor: Travis, dodano: 04.07.2010 14:16

Jestem mile zaskoczony małym spalaniem ( spodziewałem sie ok 8-9 l/100km, w octavi miałem ok4,5-5l/100km 1,9d )ale jest jeden warunek trzeba jeżdzić na niskich obrotach i nie przekraczać 110km/h , co na naszych drogach nie jest wyczynem.

pełny raport Hyundai Terenowy 2.0 CRDi 4WD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Hyundai Santa Fe I Terenowy 2.0 CRDi 125KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Hyundai Santa Fe, oglądali także