Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2000 roku. Pierwszy model produkcji Hyundaia w tej klasie, nie licząc wcześniejszego modelu Galloper, który de facto był przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero. Nieoczekiwanie, Santa Fe, okazał się sukcesem rynkowym, szczególnie w USA, gdzie od debiutu jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów. Na bazie Santa Fe powstał Hyundai ix55, a jego bliźniaczym modelem jest Kia Sorento. Od 2006 roku na rynku dostępna była druga generacja modelu, kilkakrotnie modernizowana w kolejnych latach. W roku 2012 zastąpił ją najnowszy, Santa Fe trzeciej generacji.

Generacje Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe III

Przypatrując się ostatnim wyczynom designerów Hyundaia trudno się dziwić, że Santa Fe trzeciej generacji wygląda o niebo lepiej od swoich poprzedników. Jego sylwetka jest zwarta i pełna siły, linia boczna przykuwa wzrok wznoszącą się ku tyłowi linią okien i mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami, a przód i tył za sprawą agresywnie narysowanych szczegółów nadają całości nowoczesnego stylu. Przeszkadzać może fakt, że wiele elementów nadwozia mocno przypomina rozwiązania znane z innych dużych SUV-ów.

Równie ciekawie jak nadwozie, prezentuje się wnętrze koreańskiego auta - deska rozdzielcza pełna efektownych załamań, zegary z ładnym podświetleniem czy nowoczesna kierownica zdecydowanie mogą się podobać. Bezwarunkowo spodobać się za to musi jakość wykończenia wnętrza - w tej kategorii Hyundai Santa Fe III depcze po piętach produktom klasy premium. Z praktycznego punktu widzenia, miejsce pracy kierowcy zachęca niezbyt skomplikowaną obsługą elementów pokładowych, odpycha z kolei widocznością na zewnątrz - mimo, że prowadzący siedzi wysoko, może mieć problemy ze zmianą pasa czy choćby parkowaniem.

W parkowaniu przeszkadzają zresztą także słuszne gabaryty karoserii. Te sprawiają jednak, że w środku grzechem byłoby narzekać na niedostatek przestrzeni. I z przodu, i z tyłu, i w bagażniku miejsca jest multum, co zdecydowanie sprzyja rodzinnym wojażom. W długiej trasie przydają się również obszerne, wygodne fotele gwarantujące przy okazji niezłe podparcie boczne oraz funkcjonalne rozwiązania przestrzeni ładunkowej w postaci schowków pod podłogą kufra, elementów usztywniających bagaż, gniazdka 220V czy tylnej kanapy dzielonej na 3 części.

Choć porównując amerykańską i europejską wersję Hyundaia Santa Fe III, na pierwszy rzut oka nie zauważymy między nimi różnic, po bliższym przyjrzeniu wymienimy ich całą garść. Przede wszystkim, odmienne okazują się ustawienia układu kierowniczego i zawieszenia każdej z odmian. Europejski wariant został zestrojony w typowo niemieckim stylu, co przyniosło mu bardzo dobre właściwości trakcyjne (zakręty pokonuje się stabilnie, a ruchy kierownicą natychmiast kierowane są na koła), ale ograniczyło nieco komfort jazdy. Dla miłośników "harcowania" w terenie mamy złą wiadomość - z generacji na generację, Santa Fe radzi sobie z bezdrożami coraz słabiej.

Duży SUV ze znaczkiem Hyundaia swoje kosztuje, jednak po pierwsze w wielu aspektach niewiele ustępuje modelom segmentu premium, a po drugie w zamian za niemały plik gotówki ofiarowuje bardzo bogate wyposażenie. Już w serii dostajemy komplet poduszek powietrznych, kilka elektronicznych systemów wspomagających bezpieczeństwo, dwustrefową "klimę" (z jonizatorem i nawiewami w słupkach), podgrzewane fotele i 17-calowe alufelgi. Najdroższa wersja proponuje dodatkowo elektrycznie sterowanie siedzeń, podgrzewaną kanapę tylną, a za dopłatą np. panoramiczne okno dachowe.

Hyundai Santa Fe II

To nie jest propozycja dla tych, którzy lubią się lansować w aucie prestiżowej marki. Nie jest też przeznaczona dla tych, którzy cenią sobie prostą elegancję i brak kontrowersyjnych kształtów. Hyundai Santa Fe został zaprojektowany dla osób, które zamiast patrzeć na znaczek i myśleć, czy samochód spodoba się sąsiadowi, chcą dostać pojazd rozsądny i prezentujący swój własny, niepowtarzalny styl. Charakterystyczną cechą nadwozia są jego obłe formy, podkreślające słuszne rozmiary samochodu.

Po zajęciu miejsca za “kółkiem” kierowca koreańskiego SUV-a z marszu docenia duży, wygodny fotel, odpowiednią pozycję za kierownicą, świetną widoczność we wszystkie strony, a także perfekcyjną przejrzystość wskaźników pokładowych oraz doskonałą ergonomię obsługi. Narzekać może za to na jakość zastosowanych materiałów oraz staranność wykończenia, które odbiegają nieco od wzorców wypracowanych przez europejskich rywali.

Ogromnym walorem kabiny pasażerskiej jest oferowana przestronność. Dwa pierwsze rzędy gwarantują pasażerom swobodę ruchów i wygodę jazdy na najwyższym poziomie, a w razie potrzeby można skorzystać z trzeciego rzędu siedzeń (który znajdował się na liście opcji). W samych superlatywach opisywać należy miejsce wygospodarowane na bagaże. Jest bardzo pojemne, całkiem ustawne i niezwykle proste w aranżacji - wystarczy ruch ręką, aby złożyć kanapę, otrzymując w ten sposób ogromną przestrzeń ładunkową z równą podłogą. Co więcej, Santa Fe ma do zaoferowania ponadprzeciętną ładowność i może z powodzeniem ciągnąć naprawdę ciężkie przyczepy.

Wygodna kabina pasażerska skłania do pokonywania Hyundaiem Santa Fe długich dystansów. Do podróżowania w trasie doskonale pasuje też zawieszenie - zapewnia ono wysoki komfort resorowania i wystarczające własności trakcyjne. Udanie zaprojektowany układ jezdny idzie w parze z precyzyjnym układem kierowniczym, odpowiednio informującym kierowcę o tym, co dzieje się z samochodem. Jeśli chodzi o jazdę terenową, trzeba niestety ograniczyć ją do pokonywania polnych dróg czy mało wymagających leśnych duktów.

Santa Fe II to wybór z rozsądku, bo poza wymienionymi już zaletami ma w zanadrzu także bogate wyposażenie wszystkich egzemplarzy, prostą budowę redukującą koszty serwisowania, więcej niż zadowalającą trwałość i wreszcie niską cenę. Tę ostatnią tłumaczy niemal wyłącznie znaczek, jakim ozdobiono atrapę chłodnicy, bo poza niedostatkami w wykończeniu wnętrza, parującymi lampami czy szybko zużywającymi się żarówkami “postojówek” trudno mieć zastrzeżenia do jakości Hyundaia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie.
Luzacjusz: Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę.

Silniki Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe III - jaki silnik wybrać?

Póki co dostępne są dwa diesle. Słabszy ma 2.0l i 150KM. Układ 4x4 trochę go osłabia, ale można go też dostać z napędem na jedną oś. Nie powala dynamiką, ale za to nie można powiedzieć, że jest wolny - raczej przeciętny. Szybkie wyprzedzanie nie będzie przyjemne, ponieważ brakuje mu na to mocy, ale za to tego problemu nie ma 2.2 CRDi 197KM. Do 100km/h żwawo napędza samochód i słabnie dopiero przy wyższych prędkościach. Musi wystarczyć, ponieważ nic mocniejszego już nie ma.

Hyundai Santa Fe II - jaki silnik wybrać?

Silniki radzą sobie z tym sporym autem, ale nic poza tym. Fani potężnych SUVów, które są w stanie ścigać się z autami sportowymi muszą jednak uśmiechnąć do niemieckiej konkurencji. Za to w Santa Fe jest spory, widlasty, 3.3l motor benzynowy o mocy 242KM, który nie będzie miał problemów z większością aut osobowych. Pozostałe jednostki pozwolą raczej wtopić się w tłum – mniejszy, benzynowy silnik zachowuje jeszcze dość dobrą dynamikę - ma 2.7l, niecałe 190KM i ładny dźwięk, a 10 sekund do 100km/h powinno większości wystarczyć. Diesel jest dość oszczędny, ale trochę bardziej leniwy. Ma 2.2l, 150KM i pomimo tego, że na trasie może i przydałoby mu się więcej koni, to da się nim jechać całkiem żwawo, gdy już turbosprężarka wkroczy do akcji.

Publikacje o Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi - mierzy wysoko
 
Nasz test Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Executive

Nowy SUV Hyundaia czaruje linią nadwozia, przestronnością wnętrza oraz wyposażeniem. Zastrzeżeń nie mamy także do komfortu jazdy oraz pojemności bagażnika. Nabywca flagowego Santa Fe 2.2 CRDi będzie jednak musiał zaakceptować ospały zespół napędowy oraz wyśrubowaną cenę.

Hyundai Santa Fe - objawienie?
 
Nasz test Hyundai Santa Fe 2.2l 197KM

Jak wyglądają SUVy Hyundaia? Cóż, trudne pytanie, ponieważ do niedawna były tak mało charakterystyczne, że właściwie nie każdy zdawał sobie sprawę z tego, że w ogóle istnieją. Chociaż pierwsza generacja Hyundaia Santa Fe na amerykańskim rynku osiągnęła całkiem sporo, to na tle europejskiej konkurencji...

Brzydki, ale wart zainteresowania - Hyundai Santa Fe (2001-2006)

Nie urzeka atrakcyjnie stylizowanym nadwoziem oraz wyjątkowym wnętrzem. Hyundai Santa Fe broni się jednak niezłym wyposażeniem i przystępnymi cenami na rynku wtórnym. Obecnie to jeden z najtańszych SUV-ów.

Podróżnik

Tam gdzie nie zdoła dojechać pojemne kombi, czy rodzinny minivan, poradzi sobie uniwersalny SUV.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Hyundai Santa FeautoWcentrum - społeczność Hyundai Santa Fe

najwyższe oktanyAuta - Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe Siłacz :D 63,36

Hyundai Santa Fe 32,90

Hyundai Santa Fe Hu Young Lee 40,05

Hyundai Santa Fe 31,53

Hyundai Santa Fe Niebieski Pancer :D 35,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Hyundai Santa Fe

andriu 100 30,10

mirki2 83,05

dawidsyl89 30,14

Joker392 47,60

milejdi200 30,15

mafiok 30,14

aniasanta 29,62

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Hyundai Santa Fe

Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski.
Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski. Przy zjeździe z góry w zakręcie pękło mocowanie drążka stabilizatora do ramy. Ni...
Wymiana żarówek - mała rzecz a cieszy
Wymiana żarówek - mała rzecz a cieszy Witam Santrapa zbliża się do przeglądu rejestracyjnego, wiec zmuszony sytuacj...
Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski PT 2
Pęknięcie mocowania stabilizatora do kołyski PT 2 Dziś powtórka z rozrywki, czyli znów pękło mocowanie stabilizatora. Poprzednia n...
Wymiana filtrów i olejów
Wymiana filtrów i olejów Dziś wymieniłem wszystkie oleje w samochodzie, oraz filtr oleju i powietrza: ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Hyundai Santa Fe

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Hyundai Santa Fe
 

Najpopularniejsza wersja Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Hyundai Santa Fe
 

Hyundai Santa Fe najczęściej porównywane z:

Lexus NX
300h (197 KM)
Mitsubishi Pajero Sport
2.5 DI-D (178 KM)
BMW X5
xDrive50i (450 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 4WD Comfort CLASSIC PLUS Suzuki SX4 4WD Comfort CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 67 890 zł 57 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe
2.2 diesel 176 KM
120 000 km, 2006
35 000 PLN
Hyundai Santa Fe
2.0 diesel 125 KM
112 291 km, 2005
20 700 PLN
Hyundai Santa Fe
2.0 diesel 125 KM
185 000 km, 2003
17 300 PLN
Hyundai Santa Fe
2.2 diesel 150 KM
158 000 km, 2006
35 999 PLN

Ocena auta Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD

  • Średnia ocena
    na podstawie 49 opinii
  • 4,15
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD (113 KM)

Podchodziłem do tego auta "z dużą dozą nieśmiałości", bo to przecież koreańczyk. Teraz mogę śmiało powiedzieć że nie ma się czego obawiać - autko nie porywa wyglądem (to rzecz gustu), ale praktycznie nie ma słabych punktów. Jeśli tak się będzie sprawować jak teraz, to pewnie moim następnym będzie Santa Fe II.

dodał: malytop@op.pl
Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD (113 KM)

Auto jest przestronne ,wygodne i szybkie ! potrafi pojechac prawie 200 km/h !!! Naprawdę b.śiwetne auto i szkoda że tak mało w Polsce popularne.W Europie jest b.znane,popularne i cenione a w USA to hit sezonu od trzech lat.

dodał: mac
Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD (113 KM)

brak części zamiennych.na gwarancji czas oczekiwania na naprawę dwa tygodnie.

dodał: majdent@wp.pl
Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD (113 KM)

Swietny samochod , wygodny i praktyczny , niezawodny i b. ladny ,

dodał: doktorek

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2013 Hyundai Santa Fe 2006 Hyundai Santa Fe III 2.2 CRDi 197KM - galeria redakcyjna Hyundai Santa Fe Sport 2015 Hyundai Santa Fe Sport 2013 Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe III - wersja europejska Hyundai Santa Fe 2010 Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi High - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Hyundai

Opinie o instalacji LPG

Hyundai Santa Fe

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

71 komentarzy

54 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

papek84papek84

Witam to zapytam odrazu tak, chce kupić SANTA FE 2005 R, KTÓRY SILNIK NAJLEPIEJ WYBRAĆ DO TEGO AUTA , DIESLA CZY BENZYNIAKA, 4X4 I JAKI MOTOR, Z GÓRY DZIĘKI,

~kocyk~kocyk

witam poszukuje mapy do navi hyundai santafe 2014r
podr kont 783960264

~Zdzislaw~Zdzislaw

witam jestem nowy mam na imie Zdzisław posiadam santa fe 2,0crdi 112KM z 2005r trzy miesiące temu mechanik wymienił mi w skrzyni manualnej synchronizatory 1i2 biegu wszystko jest OK tylko podczas jazdy słychać wycie srzyni przy prędkości 60czy70czy80 km/godz zalał niewiem jakim olejem ja ponownie zmieniłem olej na castrol 75w90 i nadl wyje może ktoś ma jakieś pomysły

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Hyundai

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 851
Przejechany dystans
6 788 136 km
Zatankowanego paliwa
407 602 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 191
Wydanych pieniędzy
408 816 zł
Średnie wydatki na auto
900 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 997
Wydanych pieniędzy
1 021 214 zł
Średnie wydatki na auto
2 249 zł
Zobacz dzienniki kosztów Hyundai (454)

Testy zderzeniowe Hyundai Santa Fe

Najnowsze testy zderzeniowe Hyundai Santa Fe przeprowadzone przez Euro NCAP.

Hyundai Santa Fe 2.2 diesel, 5 seat 'Comfort', LHD
2012

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Hyundai

Zużycie paliwa Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD

Na podstawie 52 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: WÂłodek, dodano: 11.11.2009 21:51

Bardzo nie lubi częstych czerwonych świateł i częstego startowania od "zera". Na tej samej trasie przy dobrym układzie świateł uzyskuję zużycie poniżej 8 l/100km, a przy złym pow. 9 l/100km. Częste rozpędzanie takiej masy zawsze kosztuje

pełny raport Hyundai SUV 2.2 CRDi

autor: Pan Kracy , dodano: 07.12.2008 22:16

Stosunek mocy do zużycia paliwa jest imponujący. 242 KM + automat i 2 t masy wysokiego auta a zużycie gazu w trasie przy bardzo dynamicznej jeździe wynosi ok 13,5l. Miasto 15-16l. Pozostałe koszty są również zadowalające. Hyundai nigdy nie kazał sobie dużo płacić za serwis. Polecam instalację LPG. Silnik doskonale ją toleruje a różnicę pomiędzy jednym a drugim paliwem, użytkownik dostrzega dopiero w portfelu.

pełny raport Hyundai SUV 3.3 i V6

autor: bigjack1, dodano: 19.04.2009 22:50

Po 4 miesiacach uzytkowania (3 tys km) zadnych awarii wymieniłem tylko filtr powietrza. Niestety spora waga auta ale spalanie w miescie tylko około 11 litrow, w cyklu mieszanym lekko ponizej 10.Na gazie sprawuje się rewelacyjnie.

pełny raport Hyundai Terenowy 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Hyundai Santa Fe Terenowy 2.0 CRDi 4WD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Hyundai Santa Fe I Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Hyundai Santa Fe, oglądali także