Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~WOJTAS
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
ZANIM "NIE KUPISZ" PRZECZYTAJ. Witam wszystkich tych co już posiadają ten niedoceniany samochód oraz tych co zastanawiają się nad zakupem. Postanowiłem ponownie wypowiedzieć się na temat mojego autka oraz, co może nie leży w naturze polaka, podzielić się swoją radością. Tegoroczna zima pozwoliła mi przetestować auto na różnych nawierzchniach i drogach, i co powiem to powiem :-), nie jeździłem innymi suv-ami ani terenówkami ale wiem już jedno to autko nie raz już mnie zaskoczyło - oczywiście pozytywnie, Zaspy, śnieg, lud czy woda to żaden problem. Często jeździłem leśnymi drogami i nie raz, nie dwa wpadłem w zaspę po pas, to z drogi udało mi się zjechać i po polu kroczyć bo zwalone drzewo drogę zagradzało, a i na asfalcie dziur u nas dostatek co nie jednemu sen z powiek spędza. Mógłbym jeszcze pisać ale kto to zechce czytać? Powiem jedno jeżeli jeszcze nie kupiłeś tego auta to nie zastanawiaj się dłużej, oczywiście można kupić merca lub innego suv-a ale nie za taką kasę.
4,7
~Jacek
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
Bardzo udany i niedoceniany samochód, prowadzi się świetnie i niedużo pali, mi wyszło przy delikatnej jeździe około 7 litrów na 100km. Super widoczność i wysoka kultura pracy Diesla, przy setce na autostradzie cisza jak w benzyniaku. Polecam każdemu kto nie wierzy w ta markę ,wcześniej jeździłem Japończykami ale myślę że Hyundai śmiało może z nimi konkurować.
3,6
~pietia721
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
Witam. Swoje Santa Fe 4 WD + skóry itp. posiadam od 4 lat i jestem zadowolony. Uważam, że jego drobną wadą nie wiem, czy można to tak nazwać,jest brak możliwości odłączania napędów.Jednak ogólnie oceniam samochód bardzo pozytywnie . Dodatkowo mam pytanie do użytkowników forum, czy jest możliwe zakupienie samych pierścieni do ABS, dokładnie z 54 zębami.Bardzo proszę o info. Pozdrawiam i polecam Santa Fe 4WD.
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Liczba komentarzy: 1
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
9 pali w terenie średnio trudnym błoto, śnieg, las. 7,1 wyszło na trasie do warszawy przy jeździe do 100 km/h. Przeciętnie poniżej 8 raz jest to 7,4 (jazda około 110 km/h) innym razem 7,8 (120km/h) co zależy też od ilości i dynamiki wyprzedzania. Silna zależność od przyśpieszania wynika z masy pojazdu, ale jakby sie ustawić na te 100km/h to się zrobi ponad 900 km na zbiorniku. Na lodzie trzeba uważać bo może wpaść w poślizg i tak na prawdę nie wiem jak z poślizgu wyprowadzić więc poźniej po tym zdarzeniu już do końca zimy jeździłem wolniej.
10,6
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
jeżdżę na krótkich dystansach-szkoła, sklepy.Więc nawet biedak się nie zdąży rozgrzać dlatego pali jak pali w mieście.Przy takiej masie własnej wychodzącej ponad 1600kg niestety tyle pali.Najwięcej spalił mi na autostradzie jak jechałem do radomska na pokładzie 3 osoby w bagażniku 4 kartony kafli i 180 na budziku spalanie ok 12 litrów jak nie lepiej
8,3
Hyundai Santa Fe I
Terenowy 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW
spalanie duuuuże.. dlaczego? wydaje mi się, że winą jest konieczność trzymania auta na wysokich obratach.. silnik z 113KM w dużym SUV-ie, z napędem na 4 koła? nie powinni tego robić.. każde przyśpieszenie, czy wyprzedzanie poprzedza redukcja biegów, silnik wchodzi w obroty, trzeba depnąc do dechy.. co za tym idzie? litry ON..

Usterki Hyundai Santa Fe I

Liczba wpisów: 14
Ciezko pali na zimnym jak i na ciepłym
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
  • 307 tys. km
Ciezko pali na zimnym jak i na rozgrzanym Do tej pory zrobione wymienione Filtr paliwa pompka nad bakiem Regeneracja wtryski Regeneracj pompy wysokiego cisnienia nie bylo wymienione swiece No po pierwszej wizycie u mechanika stwierdzil ze rozrząd przestawiony okazalo sie ze tak bo 3dni bylo ok potem spowrotem tosamo pytanie? Czy jest morzliwosc by rozrząd sam sie przestawil na chwile obecna wydalem na naprawe i regeneracje 2.500zł czy ktos jest w stanie mi pomuc powiedziec ile jeszcze trza wydac kasy by auto palilo normalnie bez codziennego pryskania plakiem by odpilo pozdrawia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przekazania napędu.
  • Hyundai Santa Fe I 3.5 i V6 24V 203KM 149kW 2001-2006
  • układ napędowy
auto ma napęd 4WD i podczas jazdy po łuku zachowuje się jakby mechanizm różnicowy był zblokowany, tzn koła prubują się blokować cały napęd się pręży. Prosto auto jedzie bez zarzutu. Gdy wymontuje się wał napędowy tzn. pomiędzy środkowym a tylnym mostem auto jeździ normalnie (co oznacza że mechanizm różnicowy na tylnej i przedniej osi działają poprawnie). W związku z tym podejrzewam że sprzędło między osiowe wiskotyczne nie działa prawidłowo. Czy jest możliwe że się "zapiekło" czy coś w tym rodzaju? Dodam jeszcze że oczywiście napęd na tył jest przekazywany.
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy i przyspieszenia
  • Hyundai Santa Fe I 2.0 CRDi 4WD 113KM 83kW 2001-2006
  • inne
# # brak mocy i przyśpieszenia Od pewnego czasu w samochodzie jest widoczny spadek mocy i przyspieszenia.samochud miał wykryte na badaniu komputerowym dwie przyczyny takie jak.zawór egr i czójnk temperatury paliwa.Obydwie rzeczy zostały wymienione lecz problem w zasadzie nie ustąpił ponieważ po dłuższym postoju ponownie jest zamulony i brak mu siły lecz coraz częściej po przejechaniu paru kilometrów i gazowaniu zaczyna jechać szybko i odzyskał siłę,ponowne uruchamianie i jazda odbywa się bez problemów lecz dłuższe postoje paro godzinne ponownie problem powraca.Pomiar wtryskiwaczy pokazał że wtrysk sterujący ma +2,60 i mechanik stwierdził że ten wtrysk niema z tym nic wspólnego.Nadmieniam że samochód z tym problemem nie może przekroczyć 120 km. lecz jak załapie zaczyna szybką i energiczną jazdę bez problemów. Nadmieniam jeszcze raz że jest to Hyundai santa fe 2.0crdi rok 2005. nieznana
Problem rozwiązany
15 komentarzy
Hyundai Santa Fe I