Szukaj

Informacje o Hyundai Santa Fe II

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2000 średniej wielkości crossover SUV (segment I), będący w tej klasie pierwszym modelem produkcji Hyundaia (nie licząc - będącego w rzeczywistości przemianowaną wersją Mitsubishi Pajero - wcześniejszego modelu Galloper). Hyundai Santa FE okazał się nieoczekiwanie sukcesem rynkowym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie, odkąd pojawił się w salonach, jest jednym z najchętniej kupowanych SUV-ów. Bliźniaczym modelem Santa Fe jest Kia Sorento, a na jego bazie powstał Hyundai ix55. Druga generacja Santa Fe pojawiła się na rynku w roku 2006 i w kolejnych latach była kilkukrotnie modernizowana, aż do zastąpienia jej przez Santa Fe III generacji w 2012 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Santa Fe chce być konkurencją dla SUV-ów premium i choć na razie to raczej alternatywa, pragnienia Hyundaia nie są bezpodstawne. Santa Fe wygląda znakomicie. Model wyrósł na jednego z najładniejszych w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreański samochód, meksykańska nazwa, europejski styl – to się nazywa globalizacja. Dodajmy, że Santa Fe od początku istnienia najlepiej sprzedaje się w USA. Teraz Europejczycy też chyba zaczną kupować to auto, bo każdy chciałby mieć taką ładną zabawkę. ~Luzacjusz

Hyundai Santa Fe II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~floyd0222
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
No cóż po użytkowaniu samochodu przez ponad dwa lata mogę coś powiedzieć o tym modelu: Po pierwsze jest to koreańczyk z głównym założeniem produkowany był na rynek USA i tu: jakość wykończenia wnętrza tj. deski rozdzielczej, plastików, boczków drzwiowych, uszczelek to materiały bardzo słabej jakości na plus zaliczam montaż bo nic nie trzeszczy oprócz tylnej półki. Co do ogólnej oceny auta powiem krótko, kto nie jeżdził samochodami marki premium ze świętej trójcy (BMW,Mercedes, Audi) będzie raczej zadowolony ale to moja subiektywna opinia. Nadmieniam iż auto kupione z ASO jako bezwypadkowe po pierwszym właścicielu z przebiegiem 132 000.
3,5
~Mario
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
Początkowo byłem bardzo zadowolony. W miarę duży i wygodny SUV. W przeciągu 5 lata użytkowania tylko 2 usterki (wymiana silniczka klap nawiewu - kilkadziesiąt złotych za używany oraz regeneracja konwertera automatycznej skrzyni biegów po przebiegu 170000 - 2000zł). Jednak ostatnia przygoda po przejechaniu 201000 zmazała to pozytywne wrażenie - rozwalony blok silnika. Już wiem dlaczego wszyscy sprzedają ten samochód przed 200000km przebiegu! To częsta przypadłość tego silnika - obraca panewki na 3 tłoku. Używany silnik ok.12000 + przekładka. Dziękuję! - sprzedałem uszkodzony.
4,7
~Dj
Hyundai Santa Fe II
SUV Facelifting R 2.2 CRDi 197KM 145kW
Bardzo dobry samochód, dobrze wykonany, o dosyć przeciętnym wyglądzie. Prawie jak VW Touareg, ale wiadomo... prawie robi jednak różnicę. Niektórzy mówią, że auto drogie. No tanie nie jest w zakupie, ale... Możecie wierzyć lub nie, ale jeżdzę tym samochodem od 6 lat. Zrobiłem nim 140.000km i nigdy nie miałem z nim kłopotów. Zawsze mogę na nim polegać. Przez kilka lat jak nim jeżdże koszty ograniczały się do wymiany oleju, przeglądów i to wszystko. Moja wersja ma 7 miejsc. Te dwa w ostatnim rzędzie są raczej dla małych i bardzo małych dzieci ale w sumie więcej nie potrzebuję. Mogę gorąco polecić. Nie wiemm jak będzie dalej. Różni ludzie straszą, że po 200.000 km silniki padają i lepiej się pozbyć. Sądzę, że jak ze wszystkim. Jak nie dbasz to się w końcu przebierze miarka. Puki co super auto, z fajnym wyposażeniem, super skrzynia biegów. Sporo miejsca, ekonomiczny i dynamiczny silnik. Najsłabsze chyba zawieszenie i niezbyt precyzyjny układ kierowniczy. Hamulce też mogłyby być ostrzejsze ale jak się pamięta, że w pełni załadowane to ponad 2.5 tony to trzeba mieć w głowie. Polecam
Średnie spalanie dla Hyundai Santa Fe II
12,5 – 14,3
l/100 km
7,6 – 8,9
l/100 km
13,9 – 17,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Hyundai Santa Fe II
SUV Facelifting R 2.2 CRDi 197KM 145kW
Jest z nami już ponad 6 lat i 140tys. km. Do tej pory wymieniony olej w skrzyni biegów (nie słuchajcie tych, którzy mówią, że w automatach nie trzeba wymieniać. Trzeba), pompa wody (panowie w serwisie twierdzili, że nie trzeba ale porposiłem), raz wymienione były tarcze hamulcowe przód i tył (przy około 120.000km) i dwa razy klocki. Jakieś elementy zawieszenia z przodu (obie strony). Do tego akumulator po 5 latach ale to bardziej dlatego, że od jakiegoś czasu nie jest to jedyny pojazd w rodzinie i zimą stał przez kilka dni nie jeżdżony. No to padł. Nie było rady. Trzeba było wymienić. A ponieważ padł pod domem to i problemu z wymianą nie było bo nie gdzieś na wyjeździe lub w trasie. Poza tym tylko przeglądy raz do roku, olej filtry i nic więcej. Wtryskiwacze te same od nowości (tfu, tfu).
8,1
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
Moje auto jest tanie w utrzymaniu. Mój egzemplarz jest zadbany, serwis regularny, koszty , wymian oleju i filtrow 500 zl, przednie tarcze plus dobre klocki 600 zl, swoznie wachacza 40 zl, koncowki drazka 80 zl, nie miałem kompletnie zadnych napraw typu silnik skrzynia , wiec naprawdę serwis nowej octavi kosztuje wieciej niz utrzymanie tego suva. Ale slyszlaem ze auta zajezdzone kupione okazyjnie, maja problemy z dwumasa, sprzeglem ,z reduktorami. I wtedy koszty już sa horrendalne, wszystko zlezy od tego jak trafimy.
8,1
Hyundai Santa Fe II
SUV 2.2 CRDi 155KM 114kW
Moje auto jest tanie w utrzymaniu. Mój egzemplarz jest zadbany, serwis regularny, koszty , wymian oleju i filtrow 500 zl, przednie tarcze plus dobre klocki 600 zl, swoznie wachacza 40 zl, koncowki drazka 80 zl, nie miałem kompletnie zadnych napraw typu silnik skrzynia , wiec naprawdę serwis nowej octavi kosztuje wieciej niz utrzymanie tego suva. Ale slyszlaem ze auta zajezdzone kupione okazyjnie, maja problemy z dwumasa, sprzeglem ,z reduktorami. I wtedy koszty już sa horrendalne, wszystko zlezy od tego jak trafimy.
Hyundai Santa Fe II