Szukaj

Informacje o Hyundai Tucson III

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Hyundai Tucson został zaprezentowany w roku 2004 jako bliźniaczy model Kii Sportage II generacji. Jego nazwę zapożyczono od miasta w stanie Arizona. Miało to być kontynuacją, zapoczątkowanego w roku 2000 przez model Santa Fe, trendu nadawania SUV-om marki nazw miast. Na wielu rynkach (także w Polsce) druga generacja modelu była oferowana pod nazwą ix35. Powrót do pierwotnej nazwy przy okazji zaprezentowania III generacji modelu oznacza rezygnację przez Hyundaia z nazw literowo-liczbowych aut klasy crossover/SUV. Hyundai Tucson klasyfikowany jest jako kompaktowy crossover. Jego rywalami są takie samochody jak Toyota RAV4, Suzuki Grand Vitara, Nissan Qashqai czy Volkswagen Tiguan.
czytaj więcej
Powagosław
Fantastyczna metamorfoza, której efekt przyćmiewa wiele marek o ugruntowanej pozycji w tym segmencie. I te proporcje nadwozia! Gdyby Hyundai tak nie szalał z ceną, mielibyśmy stuprocentowego faworyta w klasie kompaktowych SUV-ów. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwszy Tuscon rymował mi się w głowie ze słowem salceson. Podobne wrażenia. Teraz natomiast Tuscon ma fason. Salceson to jest teraz u konkurencji. Tu jest uczta na orbicie okołoziemskiej i anieli przygrywają na harfach. ~Luzacjusz

Hyundai Tucson III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik

Wybrane oceny

4,5
~Ciupaska
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Całkiem udane auto. Jeżdżę większość czasu po mieście, od czasu do czasu trasa z rodziną 2+3. Co mnie przekonało do tego auta - i sobie wciąż chwalę po długim okresie użytkowania: fajnie zestrojone zawieszenie. Nie przechyla się w zakrętach. Wcześniej jeździłem S-MAXem 2011 r. - różnica jest kolosalna. Fajnie wykończone wnętrze, aczkolwiek jest kilka denerwujących braków: np. dostęp bezkluczykowy działa tylko w przednich drzwiach, szyby tylne nie podnoszą się automatycznie - trzeba trzymać przycisk aż się zamkną. Kontrowersyjny sposób otwierania elektrycznego klapy tylniej: gdy stoisz z tyłu koło auta - klapa za chwilę się otwiera. Bywa to zdradliwe gdy staniesz tyłem pod ścianą, albo zagadasz się z kimś akurat z tyłu samochodu. Ale ogólnie całokształt jest bardzo pozytywny. Fajnie się prowadzi, całkiem sporo miejsca, silnik dość żwawy - choć za dużo pali. ;) Niestety, po 40 000 km zepsuła się skrzynia biegów 7DCT - biegi parzyste przestały działać. Zmiana oprogramowania i jakiegoś sterownika chyba pomogła - na gwarancji.
5,0
~Anonymous
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW
Posiadam wersję Hyundai Tucson N Line 1.6 GDI Jestem bardzo zadowolony z całości włącznie z silnikiem - wybór świadomy, przesiadka ze 150 konnego TDI. Wygląd? jak dla mnie rewelacja, większości osób bardzo się podoba, uznana stylistyka, natomiast N Line na prawdę robi robotę. Moja ocena tego samochodu: 1. Wygoda i przestrzeń! jazda tym samochodem to czysta przyjemność, zawieszenie, układ kierowniczy i elastyczność całości nawet przy tym silniku jest bardzo dobra, jazda na długich trasach? bajka, fotele bardzo wygodne, nie czuć zmęczenia. 2. Świetne spasowanie elementów i bardzo bogate wyposażenie, jest praktycznie wszystko na pokładzie. 3. Bardzo dobre hamulce oraz światła BiLED. 4. Bardzo dobry silnik, pomimo negatywnych ocen jednego Pana testera z autocentrum na YouTube nie mogę się z nim zgodzić, wystarczyło kilka dni z tym silnikiem, aby opanować jego najlepsze zachowanie w konkretnym przedziale obrotów, co daje mnóstwo przyjemności z jazdy (silnik jest znacznie bardziej żwawy, aniżeli myślałem, że będzie) na mieście zbiera się bardzo dobrze, jest wyraźnie ekonomiczny jak na benzynę w tych gabarytach, na autostradzie po osiągnięciu prędkości przelotowej pięknie przyspiesza z tempomatem i nie ma żadnego problemu (nie ma odejścia jak w mocnych turbo, ale nie o to tutaj chodzi), pełny komfort jazdy jest gwarantowany! 5. Pięknie zestrojona manualna skrzynia 6 biegowa, 6 bieg można wbijać w zasadzie od prędkości 60km/h i to sobie jedzie, a nie męczy się, w mieście jazda na 5 biegu żaden problem, po osiągnięciu 6 biegu na trasie w zasadzie jedziemy jak automatem, bo nie trzeba manewrować biegami, wystarczy ustawić tempomat i z kierownicy zmieniać prędkość, skrzynia pięknie klika pierwszy raz mam do czynienia z tak dopracowanym manualem. Moje pomiary zużycia paliwa w zimę na autostradzie z tempomatem: 120 km/h - 7,0 litrów na 100 130 km/h - 7,5 litra na 100 jazda mieszana 140 - 150 km/h autostrada, miasto i drogi wiejskie, pomiar na odcinku 300 km, średnie 6,9 litra na 100.
4,6
~Krzysztof455
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Auto użytkuje od nowości. Kupiłem go z silnikiem wolnossącym bez turbo. Po koncernie VW miałem dosyć awaryjności turbin. Co do Tucsona jestem bardzo z niego zadowolony. Silnik w mieście zachowuje się idealnie przyśpieszenie jest wystarczające. Do 50km/h jak i do 30km/h rozpędza się żwawo. Jadąc w trasę w pięć osób plus pełen bagażnik na haku 4 rowery auto paliło więcej. Natomiast ja nie narzekam biorąc pod uwagę mały silnik duży opór powietrza i pełen samochód jest ok. Spalanie wszystko zależy od nogi ja mam ciężką więc spalanie znaczne. Przy zabawie ecodriwing na poziomie 7,8 w mieście. W trasy polecam nadal diesla. Do miast jak na użytek własny z ręką na sercu Polecam.
Średnie spalanie dla Hyundai Tucson III
7,6 – 10,5
l/100 km
6,2 – 9,3
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Hyundai Tucson III
SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW
Automat, N-line, opony 245/45/19, jazda zimą spokojna w trybie codziennym mieszanym, czasem trasa 300km, z korzystaniem z tempomatu, wynik po przejechaniu 2,5tys km. Licznik samochodowy wskazuje zawyżone zużycie o jakieś 0,5-0,6l. Średnie zużycie na wskazaniach paska zużycia zawyża a sam wynik należałoby odczytywać z mocnym opóźnieniem (np. pierwsze 2km zimą na zimnym silniku to 22l, po kolejnych dwóch jest już 14 - 12...). Przy jeździe mocno dynamicznej średnia będzie wynosiła 10l (testowane na 50km).
9,8
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 185KM 136kW
Przebieg 89.000km, automat, naped 4WD, jazda 40% autostrada, 60% miasto a i tak ciezko zejsc ze spalaniem ponizej 10L/100km. Silnik zadbany, olej/filtry zmieniane co roku, zadnych usterek i bledow a i tak przy spokojnej jezdzie duzo za duze spalanie w porownaniu do danych producenta.
8,6
Hyundai Tucson III
SUV 1.6 GDI 132KM 97kW
Spalanie wersji awd 2.0 gdi. Instalacja Lovato z dotryskiem benzyny 0,5 do1l na 100km. Najniższe spalanie na trasie jazda że średnia prędkością około 60. Przy tej jeździe komputer podaję 6.9 l/100km. A gazu wychodzi 7,5 plus dotrysk benzyny. Minus to dość długie przełączanie na gaz. Od 1 do 2 km w zależności od tem na zewnątrz (auto garażowane). Ustawione na 35 parownik i 45 po tem z OBD. Zawsze oczywiście można obniżyć . Zimaluk@gmail.com

Usterki Hyundai Tucson III

Liczba wpisów: 29
brak mocy na 3 cylindrze
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 GDi 132KM 97kW 2018-2020
  • układ wtryskowy
  • 16 tys. km
w czasie jazdy w wiekszosci wrzucaniu biegu z 3 na 4 silnik dostaje dran faluje i wlacza sie czek i silnik traci moc . jak sie okazało po podłaczeniu pod komputer brak mocy na 3 cylindrze . wymieniłem swiece sam bo gwarancja tego nie obejmuje i nadal objawy byly takie same to juz ASO wymieniło cewke ale to nic nie dalo a teraz beda rozbierac rozrzad juz nie mam sily bo nowe auto a co jakis czas silnik w czasie jazdy traci moc i faluje . jak wylacze auto na 10 min usterka nie wraca po wlaczeniu silnika czek sie nie wlacza ale za jakis czas znowu sie pojawia jak ktos ma cos podobnego to prosze o kontak 669 547 365
Problem rozwiązany
4 komentarze
Skrzynia biegów
  • Hyundai Tucson III
  • układ napędowy
  • 77 tys. km
Witam rok temu wymieniałem synchronizatory skrzyni biegów! Teraz podczas jazdy na 4 biegu pojawił się jakiś dziwny dźwięk (takie trykanie) najprawdopodobniej ze skrzyni. Im więcej gazu dodaje tym głośniej to słychać. Co to może być za problem?
Oczekuje na rozwiązanie
kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy
  • Hyundai Tucson III SUV Facelifting 1.6 T-GDi 177KM 130kW 2018-2020
  • instalacja elektryczna
  • 67 tys. km
Przy każdym włączeniu auta włącza się informacja z kontrolki poziomu płynu do spryskiwaczy - o jej niskim poziomie, mimo uzupełnienia pod korek. Czy to się da samemu jakoś zresetować czy potrzebny serwis? Ktoś miał taki przypadek?
Oczekuje na rozwiązanie
Hyundai Tucson III