Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Hyundai Veloster

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Auta sportowe
Kompakowy samochód sportowy (pozycjonowany pomiędzy segmentami B i C oraz G), produkowany od 2011 roku. W terminologii marki Veloster to auto typu CUV, czyli Crossover Utility Vehicle. Jest następcą modelu Coupe, bazuje na prototypie Veloster Concept zaprezentowanym w 2007 roku. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Hyundaia i30. Jego charakterystycznym elementem jest rzadki, szczególnie w tej klasie, asymetryczny układ drzwi 2+1, z podwójnymi drzwiami tylko po stronie pasażera.

Komentarze redakcji

Powagosław: Formuła bardzo ładnego ongiś modelu Coupe się wyczerpała, ale to nie znaczy, że nie ma po co robić takiego samochodu. Hyundai trochę poczekał, zmienił nazwę auta i zdecydowanie postawił na atrakcyjny design. To może być nowe otwarcie dla koreańskiej marki w tej klasie.
Luzacjusz: Ciekawa rzecz. Prototyp Veloster był brzydszy i mniej atrakcyjny od modelu produkcyjnego, który swoją drogą wygląda naprawdę dobrze. A mawiają, że sequel nigdy nie jest lepszy od pierwowzoru. To jakim cudem „Imperium kontratakuje” było lepsze od pierwszej części „Gwiezdnych wojen”?

Można śmiało powiedzieć, że samochody z nadwoziem coupe to pojazdy, które z zasady przyciągają wzrok - ich niskie, szerokie nadwozia z mocno opadającą linią dachu i agresywnymi detalami wyróżniają się wśród widywanych na każdym kroku hatchbacków czy kombi. Ale Veloster nie jest zwykłym coupe - to pokaz możliwości designerów, który wcale nie jest prototypem. Co prawda przód przykuwa wzrok głębokimi przetłoczeniami zderzaka, a tył gigantyczną szybą w klapie bagażnika, jednak to, co najciekawsze znajdziemy z boku. Po porównaniu lewej i prawej strony dowiadujemy się, że... różnią one się ilością drzwi! I choć to absolutnie niespotykane rozwiązanie, paradoksalnie można je przeoczyć - sprytni projektanci po obu stronach zastosowali niemal identyczne linie szyb, a klamkę tylnych drzwi ukryli w słupku. Za całokształt twórcom nadwozia należą się brawa.

Poza oryginalnością, nietypowy układ drzwi bocznych powinien cechować się także funkcjonalnością wyższą niż w konwencjonalnym coupe. Niestety, to tylko teoria - "dodatkowe" drzwi są tak filigranowe, że dorosłej osobie wygodniej odchylić fotel kierowcy i w taki sposób zająć miejsce na tylnej kanapie. Sama kanapa, mieszcząca dwie osoby, jest dobrze wyprofilowana, a miejsca jest z tyłu sporo - ale tylko na nogi i łokcie, bowiem nie trzeba być koszykarzem, żeby szorować czupryną po szybie pokrywy bagażnika. Z przodu problem ten nie istnieje - świetne fotele i niebagatelna ilość miejsca pozwalają poczuć się jak w limuzynie. Dostęp do całkiem pojemnego (jak na coupe) bagażnika ułatwia duża klapa, a utrudnia wysoki próg załadunku.

Miejsce pracy kierowcy zostało w Velosterze dopracowane niemal do perfekcji, i nie chodzi tu tylko o wspomnianą wcześniej przestrzeń i wygodę fotela. Rozpościerająca się przed kierowcą deska rozdzielcza ma przyciągające wzrok kształty, obsługa umieszczonych na niej przełączników jest intuicyjna, a zdobiące ją wskaźniki i wyświetlacze charakteryzuje czytelność. Co ważne, w kokpicie nie zabrakło kilku sportowych "smaczków" takich jak osadzone w "tubach" zegary czy srebrne nakładki na pedały. Kierowca ma ponadto do dyspozycji sporo schowków czy uchwytów, ale znacznie ważniejszy jest fakt, że całe wnętrze wykonano starannie wykorzystując materiały prosto z auta klasy premium. A gdzie wady? Jest jedna, za to poważna - przez wąskie okna boczne i tylną szybę przedzieloną poprzeczką widać bardzo niewiele.

Jak przystało na auto o usportowionym charakterze, koreańskie coupe ma zawieszenie zestrojone z myślą o szybkim pokonywaniu łuków, co w praktyce oznacza świetne właściwości trakcyjne. Niestety, z utwardzonym układem jezdnym nie współgra kiepsko skonstruowany układ kierowniczy - nie daje on kierowcy czucia jezdni, przez co błyskawicznych manewrów trzeba raczej unikać. Pomimo sportowych nastawów, zawieszenie pozostawia sporą rezerwę komfortu, co w połączeniu z nieprawdopodobnie skutecznym wyciszeniem kabiny pasażerskiej pozwala pokonać bez zmęczenia dłuższy dystans.

W ofercie Hyundaia dominują modele, które zachęcają do siebie atrakcyjnymi kosztami zakupu, są też takie, które cenowo wypadają podobnie jak konkurenci. Ale nie Veloster - to kompaktowe coupe każe zostawić w salonie dealerskim kupkę pieniędzy, która spokojnie wystarczyłaby nam na kupno limuzyny klasy średniej, i to w wielu przypadkach lepiej wyposażonej! Jakby tego było mało, lista opcjonalnych dodatków ma poważne braki - nie znajdziemy tam ani reflektorów ksenonowych, ani nawet... nawigacji satelitarnej. Na osłodę możemy jedynie dodać, że w zamian otrzymujemy bardzo długą gwarancję fabryczną oraz... samochód, który ze względu na wygórowane koszty zakupu nie będzie częstym widokiem na drogach.

Dane techniczne Hyundai Veloster

Silniki

Moc silników 140-186 KM

Przyspieszenia 0-100 8,4-9,7 s

zobacz dane techniczne

Oceny Hyundai Veloster

Średnia ocena modelu

na podstawie 2 opinii

4.65

Średnia dla segmentu: Auta sportowe 4.20

Zalety

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny

- Silnik

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (100%)
NIE (0%)

Wybrane oceny kierowców Hyundai Veloster

Całość bardzo bardzo udana. Ludzie podchodzą robią zdjęcia jakby to było jakieś sporo droższe auto. Miejsca w środu dużo, bagażnik ... więcejpowyżej potrzeb, środek estetyczny i nowoczesny, z wierzchu to już wogule kosmos. Nie zamieniłbym go na żaden inny samochód. ukryj
dodano 03.10.2013 przez
Jestem bardzo zadowolona z auto.Zwraca uwagę na ulicy,fajny patent na drzwi przy przewożeniu dziecka
dodano 20.10.2013 przez
Zobacz oceny Hyundai Veloster Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Hyundai Veloster

Pb
6,83 - 7,40
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Hyundai Veloster

Pomiar wykonany w polskich warunkach na polskim paliwie.pomiar wykonany przy temperaturze 15 stopni Celsjusza.opony letnie.na zimowych sporo bo około pół ... więcejlitra na 100 km więcej ukryj
dodano 03.02.2015 przez
Spalanie 7 l po mieście przy 140 km. więc jest doskonale.
dodano 03.10.2013 przez
Zobacz raporty spalania Hyundai Veloster Dodaj raport spalania

Newsy o Hyundai Veloster

Przeczytaj pozostałe 10 newsów o Hyundai Veloster

Dealerzy Hyundai

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI

MOTORTEST KRZYSZTOF SZADKOWSKI Hyundai Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Franciszka Hynka 2A

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Hyundai Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

BEDNARCZYK Hyundai

Hyundai Bedanrczyk Zabrze

śląskie, Zabrze, Sikorskiego 118

Więcej

P.M. Auto Gdańsk Sp. z o.o.

AUTO GDAŃSK Hyundai Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Gen.J.Hallera 132

Więcej

GEZET

GEZET Hyundai Gorzów Wlkp.

lubuskie, Gorzów Wlkp., Koniawska 12a

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Skarbnica wiedzy o Hyundai Veloster

Ciekawostki
dodano 02.01.2012 przez
W plebiscycie Samochód Roku 2011, organizowanym przez magazyn Playboy, Huyndai Veloster zajął pierwsze miejsce. 1. Jury, w którego skład weszli znani dziennikarze oraz autorytety branży…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą