Wszystkie modele

Produkowane

Q50 Q60 Q70 QX50 QX70

Starsze

EX FX G M QX
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Infiniti EX

Kompaktowy luksusowy crossover SUV (segment I, klasa premium) produkowany w latach 2008-2013. EX uzupełnił ofertę Infiniti w tej klasie, obok większych modeli FX oraz QX. Samochód bazował na prototypie EX Concept zaprezentowanym w 2007 roku. Pod względem stylistycznym wersja produkcyjna auta była również spokrewniona z Infiniti FX. Na japońskim rynku model funkcjonował pod nazwą Nissan Skyline Crossover. EX zniknął z rynku po zmianie nazewnictwa Infiniti: od 2013 roku wszystkie modele marki oznaczane są literą Q lub QX (SUV-y). W ten sposób EX został zastąpiony przez QX50.

Infiniti EX 30 - widok z przodu
Infiniti EX 30 - silnik
Infiniti EX 30 - widok z przodu
Infiniti EX 30 - widok z tyłu
Infiniti EX 30 - komputer pokładowy
Infiniti EX 30 - deska rozdzielcza
Infiniti EX 30 - pełny panel przedni

Model EX to auto, które zwolennicy klasycznie narysowanych karoserii powinni omijać, i to szerokim łukiem. Połączenie muskularnych kształtów przywołujących na myśl terenówki, linii dachu nawiązującej do coupe oraz prześwitu typowego dla dużego kombi prezentuje się niepowtarzalnie. Sprawia to, że japoński samochód trudno pomylić z jakimkolwiek innym, co dla niektórych jest zaletą nie do przecenienia.

Znaczne rozmiary zewnętrzne pozwalają przypuszczać, że wnętrze obfituje w miejsce i dla pasażerów, i na bagaże. Niestety, to tylko pozory. Podczas, gdy ilość przestrzeni zaoferowanej z przodu należy uznać za wystarczającą, na tylnej kanapie jest raczej ciasnawo. Tyczy to się przede wszystkim miejsca nad głową, które zostało ograniczone mocno opadającym dachem. Ten sam element nadwozia niekorzystnie wpłynął też na pojemność bagażnika – kufer przypominający bagażnik auta kompaktowego to zdecydowanie za mało. Siedzenia zamontowane w części pasażerskiej zapewniają wysoki komfort, ale też słabe podparcie boczne.

Mocną, może nawet najmocniejszą, cechą wnętrza jest jakość wykończenia – materiały zaczerpnięto z najwyższej półki, a wszelkie elementy zmontowano ze starannością. Cieszy również dopracowana ergonomia, czytelność zegarów (ozdobionych efektownym podświetleniem) oraz przyjemny dla oka design. Widoczność z miejsca kierowcy nie jest zachwycająca, ale parkowanie znacząco ułatwiają liczne kamery.

Podczas jazdy, Infiniti EX udowadnia, że znacznie bliżej mu do luksusowej limuzyny niż bulwarowej terenówki, którą udaje. Pokonywanie bezdroży jest autu zupełnie obce, za to komfort jazdy zwykłymi drogami należy do bardzo wysokich. Miękkie resorowanie wpływa co nieco na właściwości trakcyjne, ale mimo to zawieszenie dobrze sprawdza się na zakrętach. Wychyły nadwozia nie są nadmierne, a w prowadzeniu auta pomaga odpowiednio czuły układ kierowniczy.

Za równowartość kwoty potrzebnej na zakup EX-a można kupić dwa całkiem niezłe auta klasy średniej. Jednak w porównaniu do innych crossoverów klasy premium, propozycja Infiniti okazuje się całkiem atrakcyjna cenowo. Zwłaszcza, że wyposażenie seryjne jest w zasadzie kompletne – znajdziemy w nim sześć poduszek powietrznych, „elektrykę” szyb, lusterek, przednich foteli, a nawet tylnej kanapy, dwustrefową klimatyzację sterowaną automatycznie, system audio z 7 głośnikami, a także czujniki deszczu i zmierzchu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniej ekspresyjny od FX, ale ciągle bardzo nietuzinkowy. A do tego zupełnie inny od swojej konkurencji. I wciąż rzadki na polskich ulicach. Czyli coś dla indywidualistów.
Luzacjusz: Ten samochód szejkowie w Emiratach kupują swoim baby-szejkom na osiemnastkę. Do tego biały lakier i złote obręcze. Czasem lepszy jest shake w makdonaldzie. Chociaż nie. Po jednym i drugim trochę mdli.

Silniki Infiniti EX

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Rozum, czy serce? Ten pierwszy podpowiada, żeby wziąć diesla 3.0d 238KM. Jest tańszy, oszczędny i naprawdę dobrze radzi sobie z samochodem. Chętnie przyspiesza na każdym biegu i spontanicznie reaguje na pedał gazu. Ale za to nie brzmi jak benzynowy motor 3.7 320KM. Na niskich obrotach prawie go nie słychać, ale gdy wyciśnie się z niego wszystkie możliwości, to brzmi jak Symfonia Mozarta. I do tego jak jeździ! Co prawda za wszystko rozliczy na stacji benzynowej, ale co tam - raz się żyje.

Publikacje o Infiniti EX

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Infiniti EX - po prostu brak słów...

...by opisać to auto! Piękna, nietuzinkowa sylwetka, której nie sposób zakwalifikować do którejkolwiek ze znanych klas samochodów. Mocarny, obsypany licznymi nagrodami silnik, który szerszej publiczności jest z pewnością znany z Nissana 370z. Luksusowe wnętrze o przestronności Forda Focusa i wykończeniu...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Infiniti EX

Katalog nowych aut

Infiniti EX

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Infiniti EX
 

Najpopularniejsza wersja Infiniti EX

Infiniti EX

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Infiniti EX
 

Infiniti EX najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 610 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 18 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Infiniti EX

Infiniti EX
3.5 benzyna 300 KM
5 000 km, 2010
105 000 PLN
Infiniti EX
3.0 diesel 238 KM
2013
182 500 PLN
Infiniti EX
3.5 benzyna 300 KM
45 000 km, 2008
82 900 PLN

Ocena auta Infiniti EX

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 3,38
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + wyciszenie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Infiniti EX

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Infiniti EX

Infiniti EX

Ostatnie komentarze:

~Rick~Rick

Ocena dosc dziwna, doświadczenia i porównania autora ograniczają sie do forda mondeo i modelu FX a to zupełnie inne auta i inne kategorie. Brak obiektywizmu przez co ocena mało przydatna dla osoby zainteresowanej tym modelem, a szkoda bo opinii niewiele

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Infiniti

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
163
Przejechany dystans
71 399 km
Zatankowanego paliwa
3 609 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
13
Wydanych pieniędzy
10 755 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
24
Wydanych pieniędzy
117 338 zł
Średnie wydatki na auto
14 667 zł
Zobacz dzienniki kosztów Infiniti (8)

Zużycie paliwa Infiniti EX

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Hitman, dodano: 12.11.2012 20:08

Mam EX35 wersja amerykańska 3.5 litra 298KM. Jak na tak duży silnik spalanie bardzo dobre. Podejrzewam że Opel Omega 2.0 pali podobnie. Jestem bardzo zadowolony!

pełny raport Infiniti Coupe Crossover 3.7 V6

autor: leree@o2.pl, dodano: 23.08.2010 22:30

No niestety, trzeba nastawić się na wir w baku, ale to zależy od stylu jazdy. Naprwdę spokojna i wyważona jazda po mieście 12,9-13 l/100km. Trasa też bardzo spokojna jazda 11-12 l/100km. Nieco ostrzejsza jazda po mieście lub duże korki 15-17 l/100. Ostra jazda po mieście 20-24 l/100km. Na dłuższej trasie jeszcze nie miałem szansy sprawdzić. Jak lubisz wcisnąć, to raczej dobrze by było mieć ojca ze stacją benzynową.

pełny raport Infiniti Coupe Crossover 3.7 V6

Skarbnica wiedzy o Infiniti EX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Infiniti EX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Infiniti EX