Wszystkie modele

Produkowane

Q50 Q60 Q70 QX50 QX70

Starsze

EX FX G M QX
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Infiniti FX Crossover 5.0 V8

Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I, klasa premium) produkowany w latach 2003-2013. W swoim czasie flagowy model Infiniti, następca modelu QX4. Pierwszą generację FX (S50) zbudowano na platformie podłogowej Nissana o symbolu FM. Dzielił ją m.in. z modelem 350Z. W 2006 roku FX został zmodernizowany. W 2008 roku w sprzedaży pojawiła się druga generacja (S51). Część komponentów w tym modelu pochodzi z Infiniti EX oraz Nissana Maximy. FX zniknął z rynku po zmianie nazewnictwa Infiniti: od 2013 roku wszystkie modele marki oznaczane są literą Q lub QX (SUV-y). W ten sposób FX został zastąpiony przez QX70.

Infiniti FX - widok z tyłu
Infiniti FX - emblemat
Infiniti FX - widok z tyłu
Infiniti FX - lewy bok
Infiniti FX - inny element wnętrza z przodu
Infiniti FX - pełny panel przedni

Generacje Infiniti FX

Koło tego auta po prostu nie sposób przejść obojętnie – Infiniti FX prezentuje się niezwykle oryginalnie, i to niezależnie od tego, na którą stronę nadwozia spojrzymy. Przód rzuca się w oczy za sprawą mocno wyprofilowanej maski, masywnej atrapy chłodnicy, a także reflektorów, które choć niewielkie, zwracają na siebie uwagę agresywnym kształtem. Linię boczną wyróżniają natomiast potężne nadkola kryjące ogromne felgi, charakterystyczne „skrzela” umieszczone w przednich nadkolach, duże połacie blachy oraz wąskie okna z linią opadającą ku tyłowi. W części tylnej, oryginalność przejawia się natomiast w lampach nawiązujących kształtem do świateł przednich oraz masywną klapą bagażnika zaopatrzoną w spojler.

Atrakcyjnie, choć już nie tak oryginalnie jak nadwozia, zaprojektowano wnętrze japońskiego crossovera. Uwagę zwraca górna część deski rozdzielczej łącząca się z boczkami drzwi oraz masywna konsola środkowa z wieloma przyciskami i analogowym zegarkiem umieszczonym w centralnej części. Ergonomia obsługi stoi na przyzwoitym poziomie, a zastosowane zegary są czytelne. W kwestii jakości wykończenia wnętrze FX-a również nie ma się czego wstydzić – jest bowiem wykonane z bardzo dobrych materiałów i starannie zmontowane.

Kabina pasażerska zachęca do podróży wygodnymi siedzeniami, a kierowcę dodatkowo perfekcyjną pozycję za „kółkiem”. Ilość miejsca na przednich fotelach jest w zupełności wystarczająca, nieco więcej przestrzeni przydałoby się z tyłu. Rozczarowująco prezentuje się za to bagażnik – za sprawą sylwetki nadwozia a la coupe, projektanci uzyskali kufer o pojemności nieznacznie większej niż w kompaktowym hatchbacku. Powody do niezadowolenia daje ponadto ładowność.

Jak na auto o takich rozmiarach i takiej masie, Infiniti FX prowadzi się całkiem dobrze. Układ jezdny zapewnia wystarczającą stabilność na szybko pokonywanych zakrętach, a układ kierowniczy posłusznie reaguje na ruchy kierownicą. Za to skuteczności resorowania i wydajności hamulców do odpowiedniego poziomu trochę brakuje. Jeśli chodzi o własności terenowe, to pomimo muskularnego wyglądu i napędu 4x4, samochód zdecydowanie nie nadaje się do eksploatacji na bezdrożach.

Po zapoznaniu się z cennikiem FX-a można odruchowo złapać się za głowę. Ale gdy przejrzymy oferty konkurencji, propozycja japońskiej marki nie wydaje się być zanadto kosztowna. Tym bardziej, że nabywca pseudoterenowego Infiniti dostaje bez dopłaty właściwie wszystko, czego oczekuje się od auta tej klasy. W serii jest komplet airbagów, klimatyzacja automatyczna, pełna „elektryka” (obejmująca szyberdach), kamera ułatwiająca cofanie, a także biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo amerykański. Połączenie luksusu ze sportową, nowoczesną linią nadwozia robi wrażenie. FX jest drapieżny, a przy tym wygląda bardzo dynamicznie. Trzeba przy tym pamiętać, że ta drapieżność przydaje się tylko na asfalcie.
Luzacjusz: Gdyby FX był facetem, chodziłby w jednej wadze z Pudzianem. Na szczęście w przypadku samochodów, napakowanie ich do takich rozmiarów nie musi się wiązać z zastrzykami w pupę przyjmowanymi w szatni. Efekt końcowy? Pudzian i FX budzą respekt.

Silniki Infiniti FX

Infiniti FX II - jaki silnik wybrać?

Takie samochody są do lansu, dlatego najlepiej po prostu skusić się na widlastą ósemkę 5.0l 390KM. Świetnie brzmi, generuje znakomite osiągi i sprawia, że to auto jest lekkie pomimo swojej sporej masy. Oszczędni mają za to dwie alternatywy. Diesel 3.0l 238KM jest najwolniejszy, ale i tak nie można na niego narzekać. Elastyczność jest niezła. Jest jeszcze motor benzynowy 3.7 320KM. Może nie brzmi jak V8, ale również jeździ dobrze.

Publikacje o Infiniti FX

Infiniti FX50S - Muscle SUV
 
Nasz test Infiniti FX50S 5.0l V8 390 KM

Pomimo wielu różnic pomiędzy rynkami motoryzacyjnymi Stanów Zjednoczonych i Europy, łączy je jedna rzecz - zamiłowanie do SUVów. Choć Stary Kontynent jest jednym z ostatnich bastionów nadwozia kombi, konkurencja ze strony obszerniejszych (przynajmniej optycznie) i wyższych modeli jest coraz większa....

Infiniti FX - po co zmieniać coś, co jest dobre?

Jeszcze kilkanaście, nawet kilkadziesiąt lat temu producenci samochodów sprzedawali marzenia o wolności, niezależności i nieograniczonej niemal swobodzie. Miłośnicy motoryzacji oglądając reklamy samochodów rozpalali się do czerwoności i już liczyli swoje oszczędności odłożone na naukę dziecka czy nowy...

Infiniti FX 30d - made for Europe
 
Nasz test

Sprzedam Infiniti FX45 w efektownym miedzianym kolorze i z silnikiem V8. Motoryzacyjny obiekt pożądania kierowców, najlepiej rozpoznawalny premium SUV wszechczasów. Z trudem "wyrwany" na aukcji w USA, w najbogatszej wersji - może być Twój za jedyne .... złotych.

Pierwsze wysokoprężne Infiniti
 
Nasz test

W segmencie SUV trudno się w Europie przebić bez silników wysokoprężnych. Tylko co czwarty nabywca takiego auta wybiera inny rodzaj napędu, a spośród tych którzy wybierają diesle ledwo co piąty w ogóle zastanawia się nad możliwością wyboru innego silnika. Tymczasem Infiniti to marka stworzona dla Amerykanów,...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Infiniti FX

Społeczność kierowców Infiniti FXautoWcentrum - społeczność Infiniti FX

najwyższe oktanyAuta - Infiniti FX

Infiniti FX 35 64,50

Infiniti FX eFiks 66,86

Infiniti FX 35 77,44

Infiniti FX 50S 79,49

Infiniti FX 50s Premium 390 KM 51,56

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Infiniti FX

Vip-Car 30,13

sirtrojan 30,05

Leffers 30,02

lboro 30,03

grzybek9997 30,05

criscom 30,04

samas 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Infiniti FX

Podróż przez stepy Teksasu i pustynie Nowego Meksyku oraz Arizony- 1000 mil-2 dni
Podróż przez stepy Teksasu i pustynie Nowego Meksyku oraz Arizony- 1000 mil-2 dni Niedawno przyszło mi zmierzyć sie z całkiem okazałą trasą przez niemal połowe Am...
Odbiór samochodu
Odbiór samochodu Wszystkie formalności z leasingiem załatwione. Odbiór samochodu i wszystko jasn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Infiniti FX

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Infiniti FX
 

Najpopularniejsza wersja Infiniti FX

Infiniti FX

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Infiniti FX
 

Infiniti FX najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero PAJERO 3,2 DID 200[KM] 5DR INSTYLE A/T PY'14 Demonstracyjny Mitsubishi Pajero PAJERO 3,2 DID 200[KM] 5DR INSTYLE A/T PY'14
Rocznik: 2014. Przebieg: 392 km. Silnik: 3.2 200KM, diesel.
Cena: 233 990 zł 160 000 zł
Zyskujesz: 73 990 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Note Acenta + Family Pack Nissan Note Acenta + Family Pack
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 690 zł 51 190 zł
Zyskujesz: 3 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Infiniti FX

Infiniti FX
3.0 diesel 238 KM
20 km, 2013
251 700 PLN
Infiniti FX
3.0 diesel 238 KM
26 000 km, 2012
233 700 PLN
Infiniti FX
3.5 benzyna 285 KM
41 000 km, 2007
78 700 PLN
Infiniti FX
3.0 diesel 250 KM
28 800 km, 2011
208 700 PLN

Ocena auta Infiniti FX Crossover 5.0 V8

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 4,53
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Infiniti FX

Infiniti FX Vettel Edition Infiniti FX Black and White Infiniti FX Infiniti FX II Crossover Facelifting 5.0 V8 390KM - galeria redakcyjna Infiniti FX 2012
Zobacz inne galerie Infiniti

Opinie o instalacji LPG

Infiniti FX

  • 1.
  • 3,50 Infiniti FX I 3.5 i V6 24V AWD (283KM) 2006r.
    dodał: Artur, 22.06.2012

    Instalacja założona bardzo ładnie ,prawie jej nie widać.Po zamontowaniu kłopoty z zbyt szybkim przełączeniem na benzynę gdy w zbiorniku było 50% lpg(gdy gaz do dechy),bardzo duże spalanie(ok 30 miasto i 22 poza miastem)lpg/100km.Po kolejnej regulacji chyba jest lepiej.Ogólnie warsztat przyjazny ,właściciel sprawiający wrażenie osoby kompetentnej,nie wykręca się od problemów,pomocny.

  • 2.
  • 3,50 Infiniti FX II 5.0 V8 (390KM) 2009r.
    dodał: misiek, 18.07.2009
  • 3.
  • 4,50 Infiniti FX I 3.5 i V6 24V AWD (283KM) 2007r.
    dodał: ivi, 06.09.2011
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Infiniti FX

Infiniti FX

Ostatnie komentarze:

~pzu~pzu

potwierdzam serwis to dno...i radze unikac dizli...chyba ze lubicie widok z lawety..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Infiniti

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
163
Przejechany dystans
71 399 km
Zatankowanego paliwa
3 609 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
13
Wydanych pieniędzy
10 755 zł
Średnie wydatki na auto
1 344 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
24
Wydanych pieniędzy
117 338 zł
Średnie wydatki na auto
14 667 zł
Zobacz dzienniki kosztów Infiniti (8)

Testy zderzeniowe Infiniti FX

Najnowsze testy zderzeniowe Infiniti FX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Infiniti FX37 'Premium', LHD
2009

Infiniti FX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Infiniti

Zużycie paliwa Infiniti FX Crossover 5.0 V8

Na podstawie 7 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Piotrek, dodano: 06.03.2008 23:26

jedyny mały minus, ale jest prawie 300 km

pełny raport Infiniti Terenowy 3.5 i V6 24V AWD

autor: Greg106, dodano: 08.01.2008 12:06

taki silnik musi swoje zjeśc, jeżdże prawie tylko po górach max 20 litrów

pełny raport Infiniti Terenowy 3.5 i V6 24V AWD

autor: Piotr, dodano: 11.12.2007 00:11

Jak na 280 KM.

pełny raport Infiniti Terenowy 3.5 i V6 24V AWD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Infiniti FX Crossover 5.0 V8

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Infiniti FX Crossover 5.0 V8

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Infiniti FX II Crossover 5.0 V8 390KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Infiniti FX, oglądali także