Szukaj

Informacje o Infiniti Q50 I 2.0t 211KM 155kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2013 luksusowy sedan segmentu D (klasa średnia, grupa premium). Model Q50 zastąpił w ofercie marki serię Infiniti G. Pierwowzorem koncepcyjnym Infiniti Q50 był prototyp z roku 2009 – Infiniti Essence. Zaprojektowana przez Shiro Nakamurę produkcyjna wersja samochodu nawiązuje również do modelu Infiniti M. Był pierwszym samochodem marki z nowym nazewnictwem z oznaczeniem literą Q (lub, w przypadku crossoverów, literami QX) oraz liczbą. Tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni samochód sprzedawany jest jako Skyline (bez marki Nissana czy Infiniti). Infiniti Q50 przeszedł facelifting w roku 2017. Do dnia dzisiejszego hale produkcyjne opuściło ponad 200 tysięcy egzemplarzy tego modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Bomba i to wybuchająca w idealnym momencie. W tej klasie (D z plusem) jest mały zastój, rywale z Niemiec dopiero przygotowują nowe modele. Q50 nie tylko wygląda znakomicie. Widzieliście ceny?

~Powagosław
Luzacjusz

Cocker wziął kiedyś kawałek Beatlesów i zrobił z niego arcydzieło („With A Little Help From My Friends”). Tu pachnie Lexusem (ten grill), ale efekt końcowy to seria z kałasznikowa dla segmentu D premium, całego. Całego. Kim jesteś Q50? Jesteś zwycięzcą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,2
~Adam
Infiniti Q50 I
Sedan 2.0t 211KM 155kW
Opinia po 1,5 roku użytkowania więc już pozbawiona zachwytów, "ochów" i "achów". Auto na pewno stylistycznie nieprzeciętne i jeśli ktoś lubi się wyróżniać na drodze to powinien je na pewno rozważyć. Niestety po dłuższym użytkowaniu już nie jest takie "premium" jakie być powinno. Z powodu kiepskiej jakości nadaje się raczej do spokojnego "bujania się" po mieście, trasy dobijają lakier. Dobijają do tego stopnia iż przy przebiegu ponad 60 tys km przedni zderzak nadaje się do malowania przy dziesiątkach odprysków lakieru, tak samo jak i całe progi, tylne błotniki w dolnej części, drzwi w dolnej części (tej która jest wyprofilowana w stronę jezdni). Auto myte tylko i wyłącznie ręcznie, czasami opłukane na bezdotyku a jest porysowane od wycierania specjalnym ręcznikiem z mikrofibry (Fluffy). Zabezpieczyłem lakier powłoką kwarcową ale nie wiele to pomogło. Skóra w fotelu od kierowcy jest wyślizgana i wygnieciona, mimo również zabezpieczenia w profesjonalnym studiu detailingowym oraz comiesięcznemu czyszczeniu i balsamowaniu. Gorsze skóry są już chyba tylko w Volvo. Auta nie kupiłbym na pewno drugi raz ze względu na dziesiątki drobnych usterek i niedopracowań. Dużym plusem względem niemieckiej konkurencji jest konfigurowanie auta, nie trzeba dopłacać za byle pierdoły, podstawowa wersja ma praktycznie wszystko.
4,5
~Kierowca
Infiniti Q50 I
Sedan 2.0t 211KM 155kW
Auto niebanalne, wyróżniające się z tłumu, zwłaszcza ten agresywny przód i grill. Nowe grille w Lexusach wyglądają wręcz kuriozalnie, w Infiniti jest pięknie. Auto klasy średniej więc i miejsca średnio, ale całkiem wystarczająco. Bagażnik ma bardzo nieregularne kształty (skośna podłoga) przez co nie jest zbyt ustawny. Właściwości jezdne super, widoczność, ergonomia, wygoda - wszystko na 5. Jedyny minus to lakier. Mam czarny z brązową/bordową perłą (Black Obsidian), to jest wręcz niepoważne aby w aucie za taką cenę lakier był tak tragicznej jakości. Kiedyś auto zostało na parkingu kilka dni, spadł na niego liść dębu, teraz mam ślad po tym liściu na środku maski i muszę oddać auto na polerkę. Mam specjalny zestaw mikrofibr, wosków itd., lakier autentycznie rysuje się od samego przetarcia czystą i świeżą mikrofibrą ze środkiem Quick Detailer. Jestem zmuszony nałożyć powłokę kwarcową bo po zimie auto będzie wyglądało jak 5 letnie. Oczywiście nawet nie wspominam o czymś takim jak myjnia automatyczna, wolę nie myśleć jakby wyglądało po 1 myciu. Generalnie auto trzeba myć bardzo często, ptasie "ślady" zmywać natychmiast. Gdyby nie ten tragiczny (pewnie EKO) lakier, to byłoby auto idealne.
4,6
~Jacek_C
Infiniti Q50 I
Sedan 2.0t 211KM 155kW
Świetne, piękne auto klasy premium w cenie auta klasy średniej. Zaskakująco niskie koszty utrzymania. Złego słowa o Q50 nie powiem!
Infiniti Q50 I