Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee II

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz

Jeep Grand Cherokee II – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Sebastian
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Kupiłem auto do tzw. lekkiego offroadu. Takie było moje marzenie a marzenia trzeba spełniać ;) Samochód kosztował mnie sporo pieniędzy, ale w dużej części były to koszty związane z modyfikacją zawieszenia do offraodu i szkodami wynikającymi z zaniedbań poprzednich właścicieli. Poza przeznaczeniem docelowym - wyprawy 4x4 w różne miejsca Europy, zdarzyło mi się pojeździć po większym błocie a na co dzień samochód jeździ po mieście. I o ile jako wyprawówka samochód sprawuje się świetnie, a jeżdżenie po mieście to czysta (choć droga) przyjemność o tyle do przepraw w błocie są lepsze auta. Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z zakupu Jeepa - trzeba tylko wiedzieć że to nie jest tania zabawka. I tutaj rada dla kupujących - jeżeli nie chcecie spędzić roku na doprowadzaniu samochodu do porządku, lepiej odpuścić sobie oglądanie egzemplarzy tańszych niż średnia na rynku. I warto pojechać na oględziny z kimś kto zna się na takich autach...
4,1
~Darek kroll
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Kupiłem Jeep 3.1td 4 lata temu. Samochód super się prowadzi i w terenie daje radę oczywiście to nie samochód do masakrycznego topienia, ale na jazdę terenową w piachu i na podjazdach super. Ważne dobre gumy z dobrym bieżnikiem i gryzie piach pięknie. Ja używam M+S nie jest źle ale przymierzam się do A/T. Nie polecam go zbyt mocno motać bo ten samochód nie jest do dużych kółek, lift max 2'' nie więcej. Jeżeli chcesz go bardziej podnosić i dać opony większe to przeróbka zawieszenia jak w banku, bo inaczej wszystko będzie się rwało. Silnik to iście czary mary z łodzi. Jak trafisz na zadbany to nie ma problemu z jazda, ale trzeba pamiętać o wymianie oleju i kontroli temperatury, bo jak raz coś się zacznie sypać to już koniec, remont u niego jest masakryczny. Na szczęście mnie to nie spotkało, ale słyszałem, że jak trafi się to mało kto potrafi to dobrze zrobić, lepiej poszukać działający a stary na szrot. Jednak jak się dba to samochodzik wdzięcznie działa. NIE MIAŁEM Z NIM ŻADNYCH PROBLEMÓW. Jeżdżę nim na odpoczynek bezdrożami i zrobiłem za te 4 lata 30tys. Jak cieknie to mur beton nie jest to uszczelnienie tylko mikro pęknięcia na flanszy między skrzynia a silnikiem. Nie warto spawać, bo może pofałdować najlepiej poszukać dobrej używki albo kupić nową.
3,2
~Pilot66
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 235KM 173kW
Awaryjny silnik, w którym rozlatuje się klawiatura rozrządu - spadają kołyski popychaczy! Silnik nie pali na tych garach, bardzo mocno przez to kuleje. Ludzie piszą rożne bzdury o niewłaściwych olejach itd. - Guzik prawda. Chrysler sknocił wykonanie głowicy, w której dochodzi do WYPADANIA GNIAZD ZAWORÓW. Trzeba ściągać głowicę bo samo założenie kołyski z powrotem skutkuje ponownym wypadnięciem po tygodniu, trzech czy dziesięciu. Remont polega na wspawaniu tych gniazd tak, żeby już nie wypadły nigdy! To jest wada fabryczna, która całkowicie dyskwalifikuje ten samochód jako terenowy. Wyobraźmy sobie, że jedziemy na odkrywczą wyprawę np. na Antarktydę, wierząc w swojego Jeepa ze wspaniałym silnikiem 4,7. a tu silnik ten rozlatuje nam się nagle w środku pustkowia bez żadnej wyraźnej przyczyny. My zamarzamy w drodze do najbliższych siedzib ludzkich tylko dlatego, że firma Chrysler odwaliła badziew z wykonaniem zaworów. Skandal, panie Chrysler, albowiem pierwszą cechą samochodu terenowego ma być jego NIEZAWODNOŚĆ. A tu nie tylko mi ale wielu użytkownikom również w Stanach takie rzeczy się dzieją i jest to standard przy przebiegu 150 000 km. Mi się i tak udało bo mój ma 250 tys, ale co to jest na taki silnik. Gdyby gniazda były odpowiednio zrobione, to ten silnik robi spokojnie dwa czy 3 razy tyle - bo inne rzeczy są super - mało pali, dobrze ciągnie bardzo równo pracuje.
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee II
13,9 – 18,4
l/100 km
10,5 – 12,3
l/100 km
16,8 – 22,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

26,0
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 Overland 258KM 190kW
Ja mam wj mocno wyliftowanego i na oponach terenowych a/t w miescie 30 to jest norma boli tylkoaly zbiornik gazu i co chwile stacji trzeba szukac. Ale nie zamienie go na nic innego, super wygodny, swietne osiagi i ceny czesci jak na takie auto na fajnym poziomie. Porównując moje poprzednie auto czyli mercedesa a clasa 2000r w dieslu, części mam dużo tańsze a przeliczajac koszty paliwa niewiele wiekrze bo tamto malenstwo lubilo spalić a komfort jazdu jest w wj dużo wiekrzy. I ta prosta, toporna niezniszczalna konstrukcja...
11,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
spalanie 12-13l przy 16/75/245 i duzym protektoracie prawie AT. I to dane z jazdy w terenie i czestym ruszaniu. W sumie bardzo stabilne niezaleznie czy szosa czy teren. No moze przy calodniowej pracy w terenie (8h) skoczy do 14. Troche mniej niz 11-12 przy opinie szosowej 20/45/275 (11-12l). W jeepa jednak duzo wsadzilem w eksploatacje w roku (ok 5-6k PLN) Duzo jak na zakup (bo40-50% wartosci) ALE zrobilem 60 tysiecy a w terenie okolo 5k wiec na to jak auto pracuje to sa zadne koszty. Co kleka: koncowki drazkow (3x w roku), przegub walu napedowego do przedniego mostu (3x w roku),tuleje wahaczy ale auto naprawde pracuje - jesli jezdzisz 90% po szosie to te sprawy dotkna Cie raz na kilka lat jesli w ogole
18,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.7 i V8 235KM 173kW
V8 wciąga paliwo aż miło. Chęć posłuchania bulgotu silnika wiąże się z większym zapotrzebowaniem na paliwo. Naprawdę trzeba się postarać, żeby spalił poniżej 18 litrów (jechać w tunelu powietrznym za TIR'em). Faktycznie wciąga zazwyczaj około 20 litrów, co wymaga częstych tankowań, realny zasięg na zbiorniku lpg 250-300 km, chociaż raz udało mi się zrobić 370 km.
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
elektronika
  • Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
odkąd sprowadziłem swojego jeepa ze stanów, to praktycznie od początku psuła się elektronika (szyby elektroniczne, kierunkowskazy, liczniki itp) aż w końcu po ok 200k km trzeba było całkiem wymienić sterownik bo nie dało się nic zrobić z licznikiem (przebieg przestawiony na mile, wszystkie kontrolki się świeciły, zegary nie działały u wszystko wskazywało na 0) przez co nie mógł przejść przeglądu
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jeep Grand Cherokee II