Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 3960 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 295 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Sebastian
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Kupiłem auto do tzw. lekkiego offroadu. Takie było moje marzenie a marzenia trzeba spełniać ;) Samochód kosztował mnie sporo pieniędzy, ale w dużej części były to koszty związane z modyfikacją zawieszenia do offraodu i szkodami wynikającymi z zaniedbań poprzednich właścicieli. Poza przeznaczeniem docelowym - wyprawy 4x4 w różne miejsca Europy, zdarzyło mi się pojeździć po większym błocie a na co dzień samochód jeździ po mieście. I o ile jako wyprawówka samochód sprawuje się świetnie, a jeżdżenie po mieście to czysta (choć droga) przyjemność o tyle do przepraw w błocie są lepsze auta. Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z zakupu Jeepa - trzeba tylko wiedzieć że to nie jest tania zabawka. I tutaj rada dla kupujących - jeżeli nie chcecie spędzić roku na doprowadzaniu samochodu do porządku, lepiej odpuścić sobie oglądanie egzemplarzy tańszych niż średnia na rynku. I warto pojechać na oględziny z kimś kto zna się na takich autach...
4,3
~hunte
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Mam trzy samochody SUVy. Dwa z nich to JEEPKI, WG i WK. Szukałem auta wygodnego i sprawnego w terenie z dwóch powodów: jestem myśliwym dwa mieszkam na tzw kolonii czyli osiedlu paru domków w odległości 1km od drogi asfaltowej i powiedzmy odśnieżanej z tego względu miał dobrze sobie radzić z zaspami śnieżnymi. Jak do lasu i pól to wiadomo nie miał być za drogi czyli trochę starszy aby cena była przystępniejsza. Jak starszy to już nie z silnikiem DIESLA bo zima odległość do wioski sklepu itd. śniegi musi palić na sicher, więc stanęło benzyna. Po bardzo wnikliwym przeanalizowaniu wybór padł na Jeepka Wg, Wj to to samo tylko WG robiony w Austrii. Sa różne skrzynie biegów. Ja wybrałem najlepszą QUADRADRIVE. Taka nazwa na tylnej klapie pod napisem 4x4 oraz przy manetce biegów. Jeepki są rzadkie z tą skrzynią czy radzej rodzajem przeniesienia napędów ale się trafiają a co najważniejsze sprzedający nie maja o tym pojęcia ze maja rzadkiego Jeepka. To by było na tyle czym się kierowałem przy wyborze Jeepka GC WJ. Aha czemu silnik 4 litry ? bo ponoć najprostrzy i niezawodny. REFLEKSJE po 6 latach używania: To mój ulubiony pojazd z posiadanych pomimo ze sprawia problemy tylko on z całej trójki. Niezawodny kumpel w pasji myśliwskiej i zimą. Trzeba sobie zdawać sprawę ze nowy kosztował ok 170 tys złotych, więc jak go kupujemy za 15-20 tys to trzeba się liczyć że aby nam służył będzie wymagał zadbania o niego. Układ napędowy, napęd 4x4 skrzynia zero problemów tfu tfu żeby nie zauroczyć. Klocki tarcze amortyzatory normalna eksploatacja i normalne zużycie, wymienione części tanie i ogólnie dostępne bez problemów. Największe problemy: nieodpowiedni mechanicy którzy byli największą przyczyną powstawania usterek ale to nie wina auta. Od czasu do czasu wysiadały mi małe elektryczne pierdółki ale wkurzające. Podsumowanie: uważam nabycie tej maszyny do jazdy terenowej bo tak należy ją nazwać za udany wybór do tego stopnia że nie zamierzam się z im rozstawać do końca życia. Zamierzam kupić tanio anglika aby silnik był w zapasie. Co do uwag wyrażonych w niektórych opiniach ze nie jest tak szybki jak osobówka to odpowiedź jest banalna: to jest auto ze skrzynią umożliwiającą jazdę w terenie a nie ścigania się na autostradzie. Spokojnie można nim jechać 140- 160 i to wystarcza. Mi wystarcza 130. To nie jest ogier lecz stateczny koń roboczy. Wygodny koń roboczy mający w tyłku zaspy śnieżne, i wszelakie przeszkody typu rozebrana droga częściowo, krawężniki błota itp. Przejeżdza wszystko do tego stopnia że trzeba uważać na parkingach bo on na wolnych obrotach nie zatrzymuje się na krawężniku tylko go przejeżdza. Kwestia bujania tego auta: Jeśli mamy auto minimum 14 letnie bo produkcja zakończyła się w 2004 roku to mamy na bank powybijane wszelkie gumy w układzie zawieszenia. O ile końcówki drążków itp. zauważalne w trakcie eksploatacji użytkownicy na bieżąco wymieniają to już np. tuleje wachaczy których luzy nie są wykrywane na trzepaczce w stacji diagnostycznej na bank sa oryginalne i nie wymieniane nigdy. To one są przyczyną pływania JEEPKA II generacji. Najczęściej dotyczy to tylnych wachaczy których luz powoduje przemieszczanie się tylnego mostu objawiające się zarzucaniem tyłkiem i efektem pływania po drodze. Koszt wymiany gum na poliuretanowe w tulejach to ok 200 zł. To nie jest autko wyścigowe tylko niesamowicie użytkowe jeśli ktoś musi albo chce przemieszczać się raz po asfalcie a raz po nie tylko szutrowej drodze ale nawet po zaoranej ziemi. Tylko tym należy się kierować przy wyborze tego auta. aaa jeszcze jedno: kobiety uwielbiają tym samochodem jeździć. Mi zaś sprawia przyjemność ze mogę bez problemu zjechać z drogi praktycznie gdzie chcę. Wolność mi to auto daje w rekreacyjnej jeździe.
4,7
~stefan Kacz.
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Jak go kupowałem to myślałem, że to będzie kolejne auto na pół roku. Tak często zmieniam bo życie jest za krótkie aby nie spróbować wszystkiego. Powiem tak: Nie jest żal mi w ogóle szanownych panów baranowatych, którzy kupują trupy za grosze bo myślą, że to okazja i próbują je reanimować. Poziom naiwności kupujących jest obłędny. Zawsze im się wydaje, że najważniejsza przy zakupie jest cena. Kupiłem w super stanie prawdopodobnie jako jeden z najdroższych z tego rocznika. Przez dwa lata zrobiłem 40.000km i nigdy mnie nie zawiódł. Nawet mi się nie chce go sprzedawać. Szacuję, że jego wartość dziś tj. sierpień 2017 około 18tzł i co za to dostanę? Mam auto które pali 15-20L LPG. Mam auto które ma full wyposażenie. Przyczepę ciągnie jak po szynach. Rowery, Narty, Offrołd - wszystko w zasięgu ręki. Ma pełne wyposażenie, wszystko w nim działa. No i serwisowanie: bajecznie tanie części: Tłumik, Chłodnica, Tarcze, komplet gum zawsze taniej niż w poprzedniej mojej Fronterze. Większość napraw do ogarnięcia przez Wuja Kazia, Nie chorej pneumatyki w zawieszeniu, Nie ma japońskiej korozji, Nie ma turbiny, wtrysków, dpf. prosta benzyna bez komplikacji. . . . . no i czego chcieć więcej.
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
16,9
l/100 km
16,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,0
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Nikt chyba nie uwierzy, jak niektorzy pisza, ze JGC moze palic w miescie ponizej 20 litrow LPG. A o tym, ze wtrasie schodzi ponizej 12 to w bajki mozna wlozyc. To moj trzeci jeep - i zawsze jest podobnie- miasto 21,5-23 przy w miare normalnej jezdzie, agresywna to 24-26 litrow. Trasa, to bardzo zroznicowane - Krakow-Wawa to 13 l przy jezdzie od 80 do 130 km/h, trasa gorska np. Krakow-N.Sacz to juz okolo 16 litrow. Naprawde trzeba uwazac na dotykanie gazu. Ale za to jedzie sie jak krol i bardzo wygodnie.
15,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Jak juz pisałem na wstępie, rzędowy sześciocylindrowy czterolitrowy silnik musi swoje wydoić, zwłaszcza ze konstrukcja tego silnika sięga lat 60tych, gdzie pojęcie ekonomii u Amerykanów było znikome. Jeśli liczysz ze zamkniesz sie w10 litrach lpg przy spokojnej jeździe to lepiej szukaj auta z silnikiem max 1.8
16,2
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 4.0 i 190KM 140kW
Trasa Łódź - Międzyzdroje ok 550 km prędkość ok 100 - 110 km/h spalanie gazu 13.5 L po przeliczeniu na aktualną cenę gazu ok 23 zl na 100 km czy smieszne pieniądze. Spalanie trochę trasy i małe miasto ok 14-15 L gazu, natomiast poruszanie się kilka dni po dużym mieście w godzinach szczytu wymaga już 20 L.
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
elektronika
  • Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
odkąd sprowadziłem swojego jeepa ze stanów, to praktycznie od początku psuła się elektronika (szyby elektroniczne, kierunkowskazy, liczniki itp) aż w końcu po ok 200k km trzeba było całkiem wymienić sterownik bo nie dało się nic zrobić z licznikiem (przebieg przestawiony na mile, wszystkie kontrolki się świeciły, zegary nie działały u wszystko wskazywało na 0) przez co nie mógł przejść przeglądu
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jeep Grand Cherokee II