Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 3125 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 384 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 10
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 94 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku pośredni
Dodatkowe informacje Umiejscowienie wałka rozrządu OHV Mieści się on w bloku silnika, w głowicy są tylko zawory, połączone z wałkiem laskami popychaczy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Darek kroll
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Kupiłem Jeep 3.1td 4 lata temu. Samochód super się prowadzi i w terenie daje radę oczywiście to nie samochód do masakrycznego topienia, ale na jazdę terenową w piachu i na podjazdach super. Ważne dobre gumy z dobrym bieżnikiem i gryzie piach pięknie. Ja używam M+S nie jest źle ale przymierzam się do A/T. Nie polecam go zbyt mocno motać bo ten samochód nie jest do dużych kółek, lift max 2'' nie więcej. Jeżeli chcesz go bardziej podnosić i dać opony większe to przeróbka zawieszenia jak w banku, bo inaczej wszystko będzie się rwało. Silnik to iście czary mary z łodzi. Jak trafisz na zadbany to nie ma problemu z jazda, ale trzeba pamiętać o wymianie oleju i kontroli temperatury, bo jak raz coś się zacznie sypać to już koniec, remont u niego jest masakryczny. Na szczęście mnie to nie spotkało, ale słyszałem, że jak trafi się to mało kto potrafi to dobrze zrobić, lepiej poszukać działający a stary na szrot. Jednak jak się dba to samochodzik wdzięcznie działa. NIE MIAŁEM Z NIM ŻADNYCH PROBLEMÓW. Jeżdżę nim na odpoczynek bezdrożami i zrobiłem za te 4 lata 30tys. Jak cieknie to mur beton nie jest to uszczelnienie tylko mikro pęknięcia na flanszy między skrzynia a silnikiem. Nie warto spawać, bo może pofałdować najlepiej poszukać dobrej używki albo kupić nową.
4,0
~Wojtek
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Jak na auto terenowo- szosowe, którego Ci nie żal docisnac w terenie w terenie a jeździsz jednak i po autostradzie nie wiem czy znajdziesz lepszą opcję w tych pieniądzach. Auto pracuej ze mna. Wczesniej mialen navarae 2008 2,4 i po 4 miechach w terneie jak sie zaczela choinka na desce robic prosilem aby ktos ja zabral. Jeep ma pracowac. I za ta cene nie szkoda mi ze gdzies zahacze o galaza, przyrysuje zderzakiem czy zaszuram podwoziem czy micha od mostu. I pomimo licznych malych przecierek wiekszych awarii brak tfu tfu... W porownaniu do innych aut terenowych ktore tak samo eksploatowalem (navara 2008 czy blazer 97 czy patrol) to caloksztalt ceny + koszto w eksploatacji przy tej robocie jak jeep wykonuje jest w sumie najlepszy co zaskakuje. Duzy plus brak duzych awarii a male... jak sie cos uzywa to zawsze sa. Jesli ktos jednak szuka igly i go *******y draznia to nie auto dla niego
4,1
~JN78
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Zacznę od tego, że zawsze chciałem mieć Jeepa i moja ocena nie jest pewnie obiektywna Auto jest ładne i harmonijne nie widać upływu lat a wiadomo pięknej kobiecie sporo się wybacza tak samo jest z autem. Główna wada to zużycie paliwa no, ale nie ma, co się oszukiwać jak auto waży 2 tony ma napęd na 4 koła to 5 litrów palić nie będzie, ale w moim odczuciu 0 2l w każdej sytuacji za dużo porównując do innych terenówek .
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
spalanie 12-13l przy 16/75/245 i duzym protektoracie prawie AT. I to dane z jazdy w terenie i czestym ruszaniu. W sumie bardzo stabilne niezaleznie czy szosa czy teren. No moze przy calodniowej pracy w terenie (8h) skoczy do 14. Troche mniej niz 11-12 przy opinie szosowej 20/45/275 (11-12l). W jeepa jednak duzo wsadzilem w eksploatacje w roku (ok 5-6k PLN) Duzo jak na zakup (bo40-50% wartosci) ALE zrobilem 60 tysiecy a w terenie okolo 5k wiec na to jak auto pracuje to sa zadne koszty. Co kleka: koncowki drazkow (3x w roku), przegub walu napedowego do przedniego mostu (3x w roku),tuleje wahaczy ale auto naprawde pracuje - jesli jezdzisz 90% po szosie to te sprawy dotkna Cie raz na kilka lat jesli w ogole
12,2
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
To jest największa wada ja używam go głównie na krótkich dystansach to wychodzi 13.6 Na trasie potrafi zejść do 9-10 przy rozsądnej jeździe mi najwięcej przeciętnie spalił, 15 ale słyszałem o 17 i to jest realne niestety. (Znajomy ma Mercedesa G 2.9 i okazuje się ze jedno te auta łączy właśnie zamiłowanie do ON) Co do części zamiennych jak chcemy dostać zawału to można iść do ASO, chociaż niektóre części mają zadziwiająco tanie. Ogólnie jest masę części w necie i całkiem po rozsądnych pieniądzach. Jest to auto poprawnie skonstruowane Karoseria jest bardzo dobrze przed korozją zabezpieczona nawet najstarsze egzemplarze są od niej wolne to jest chyba główna przewaga nad autami japońskimi.
9,9
Jeep Grand Cherokee II
Terenowy 3.1 TD 140KM 103kW
Zamieniłem 93r. na 99r. 31td piszcie co chcecie żdnych pompowtrysków mało prawdopodobne cofanie licznika chociaż te przeklęte głwice jakto VM.Auto użwam dziennie na odcinkach 5-30 km. i śednie spalanie pokazuje 11,6 a tankując ciąle na tym samym dystrybutorze wychodzi 10,4 .Jestem z tego złoma bardzo zadowolony .Następny też będzie jgh ale po 2011r.Co do plastików kupcie francuza lub jakie kolwiek inne auto po wypadku lub z przebiegiem 80 tys. km.hahaha .Poprzedniego jgh 93 wziął 3PROMILOWIEC bmw na czołowo i auto po dwóch latach eksploatacji sprzedałem chociażo bmw trochę zaczeło trzeszczeć .A kożrzystam z niego przeważnie do holowania pozdrawiam wszystkich pojepanych Darek.dopisane w ostatniej chwili nigdy nie byłem nim w trasie a musiałem wpisać min. na trasie .
Grzanie się skrzyni
  • Jeep Grand Cherokee II 3.1 TD 140KM 103kW 1998-2002
  • układ napędowy
Przy dłuższej jeździe w mieście. Prawdopodobnie grzeje mi sie olej w skrzyni. Zrzuca biegi, nie chce przerzucic. Olej zmieniłem wraz z filtrami dwa 2,500 tyś km temu. I do tej pory było dobrze. I tu znow zaczeło. Nie chce znow oleju zmieniać gdyż mam jeszcze czas... Dodam jeszcze ze gdy mam włączoną klime szybciej sie grzeje skrzynia. Płyn chłodniczy jest dobry dolewałem kilka koncentratów. Czy można jakoś to zrobic żeby sie tak nie działo. najlepiej bez wymiany chłodnicy od skrzyni ;] Zrzuca biegi, nie chce zmienić biegu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
elektronika
  • Jeep Grand Cherokee II 4.0 i 190KM 140kW 1998-2004
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
odkąd sprowadziłem swojego jeepa ze stanów, to praktycznie od początku psuła się elektronika (szyby elektroniczne, kierunkowskazy, liczniki itp) aż w końcu po ok 200k km trzeba było całkiem wymienić sterownik bo nie dało się nic zrobić z licznikiem (przebieg przestawiony na mile, wszystkie kontrolki się świeciły, zegary nie działały u wszystko wskazywało na 0) przez co nie mógł przejść przeglądu
1 komentarz
Zapowietrzenie układu paliwowego
  • Jeep Grand Cherokee II 2.7 CDRi 163KM 120kW 2002-2004
  • inne
  • 250 tys. km
Mam powracający kłopot z zapowietrzeniem układu paliwowego. Co ok. pół roku powtarza się problem z uruchomieniem silnika z powodu sporej ilości powietrza w wężyku nadmiaru. Wymiany oringów, filtra, opasek i zaworka przelewowego niestety nie pomagają. W sklepie moto natomiast słyszałam, że owe zaworki są w znacznej części uszkodzone fabrycznie i trafić na sprawny jest ciężko. Przy ominięciu zaworka paliwo jest także bardzo wzburzone. Może ktoś ma pomysł, co jest przyczyną?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jeep Grand Cherokee II