Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee III 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.
czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 3700 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 210 KM (154 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 307 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Jendrek (jendrek23@hotmail.com)
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW
Kupilem auto z USA (samochod pokazowy) po naprawde bardzo niewielkiej kolizji (porysowany lakier, itp.) i to wystarczylo by cena spadla o 30% w dol do tej z salonu. Tym niemniej, trzeba bardzo uwazac, latwo sie naciac na "skoszone", "zalane" i dachowane Jeep´y, sam wydalem w 3 dni 1500 PLN i "przeciagnalem" przez rame w warsztacie 5 Jeep´ow. Tylko jeden okazal sie naprawde w stanie idealnym i go kupilem. Reszta to zlom, choc ceny podobne albo nawet wyzsze. Dodatkowy atut to respekt jaki to auto budzi - zarowno w wariatach ktorzy pchaja sie na trzeciego z naprzeciwka, tam gdzie nie ma na to miejsca, jak i na miescie, przy zmianie pasow i dynamice jazdy - nawet szybciej jadace osobowki (choc nie musza) wpuszczaja mnie na pas przed soba, bo boja sie kolizji z takim "czolgiem" :-)
4,9
~Hube
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW
Najlepszy samochód jaki miałem. Wszechstronny, przy tym ekonomiczny (jak na swoje gabaryty), wygodny, bezpieczny, trochę lanserski, dobre audio, super silnik i skrzynka, tylko założyć opony A/T i w drogę lub na szuter.
4,5
~JA
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW
To auto trzeba kochać, jest bardzo stylowe, kapryśne dość drogie w utrzymaniu. Jednak jak to mawia Clarkson że to właśnie zawodność, i charakter auta nadaje mu duszę,Nie polecam auta ludziom dla których pokonywanie kolejnych kilometrów jest tylko obowiązkiem a nie przyjemnością
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee III 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW 2004-2010
14,6
l/100 km
17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,1
Liczba komentarzy: 4
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW
auto o przebiegu 50 tys km po wymianie wszelkich mozliwych olejow,filtrow etc. Jeep pali mozliwie tylko wtedy jak porusza sie z jakakolwiek predkoscia nie stojac w korkach.Jazda typu stop&go to minimum 23l pb /100km.Jeep notuje spadek zuzycia paliwa w miescie w godzinach 7pm-8am co jest bardzo zauwazalne.Waznym elementem jest pojecie miasto poniewaz roznica pomiedzy konkretnymi miastami jest dosc spora czyli np. moj w warszawie pali mniej niz w bialymstoku(wiecej swiatel!!) a nie mowiac o "miastach" typu brody wielkie gdzie pali 12.5 litra. Wymienilem olej na elf sxr 5w30 ktory mial byc paliwooszczedny lecz jedyna korzyscia z niego jest bardziej cicha i stala praca silnika w porownaniu do amerykanskich oleji klasy 5w30 ,olej w automacie podrasowalem lejac mu atf +4 z nowej receptury 2009 firmy ravenol.de ktora to posiada wiecej dodatkow uszlachetniajacych co przelozylo sie na idealna prace skrzyni biegow- zmienia biegi bez odglosow.Filtry(oleju,powietrza,skrzyni biegow) mam firmy mann a swiece ngk pzfr6f-11. Srednio na paliwo do tego jeepa wydaje 1200-1600zl miesiecznie czyli minimum jeden zbiornik 78 litrow na tydzien.Czy to duzo???? ludzie wykorzystujacy auto do pracy zazwyczaj tankuja zbiornik co kilka dni wiec tu jeep jest w normie.Napewno nie jest to auto dla ludzi oszczednych bo jego utrzymanie kosztuje znacznie wiecej niz bmw czy mercedesa.Przerobka na gaz??!! gaz niszczy silnik na dluzsza meta wiec pozdrawiam uzytkownikow lpg z usmiechem na twarzy.
20,3
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW
Spalanie w mieście 20-25 l LPG. Trasa to 17-18 l LPG. Auto jest duże i ciężkie więc nie ma co się dziwić. Na pewno przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu można zejść niżej, ale przy deptaniu w podłogę doliczamy do tego co podałem jeszcze po 2 - 3 litry. Biorąc pod uwagę ceny LPG auto jest bardzo oszczędne :). Wcześniej jeździłem autem z silnikiem 1,6 HDI po przeliczeniu kosztów przejechania 100 km różnica między Jeepem wynosi tylko 8 zł. Więc poruszanie się nie jest wcale drogie.
19,7
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.7 i V6 4WD 210KM 154kW
Bardzo sobie cenię ten samochód-jeżdżę nim od 7 lat i jestem bardzo zadowolony. Uważam, że satysfakcja z jazdy rekompensuje koszty paliwa. Rocznie robię ok. 25 tyś. km, więc dla mnie spalanie jest do przyjęcia. Jeżeli miałbym więcej jeździć, to pewnie po czasie zacząłbym szukać czegoś oszczędniejszego, ale z żalem...
Jeep Grand Cherokee III