Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee III 3.0 CRD V6 218KM 160kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Na początek dobra wiadomość dla oszczędnych i bogatych – jest diesel. Widlasty, 3-litrowy, liczący 218KM. Moment obrotowy to ponad 500Nm, dlatego w razie czego potrafi wcisnąć w fotel. W praktyce dynamika nie jest powalająca, ale nie ma co narzekać – ten motor to dobry wybór i wielu w zupełności wystarczy. Cała reszta silników to duże „benzyny” – wszystkie są paliwożerne i z reguły niezbyt mocne. Jednostka 3.7l liczy tylko 210KM, czyli mniej od diesla. Do tego jej moment obrotowy ma się nijak do wersji wysokoprężnej, dlatego jest trochę bardziej ospała, ale za to dobrze wyciszona i ładnie brzmi. Wizytówka Jeepa to widlaste „ósemki”, najmniejsza ma 4.7l i 238KM. Jak na taką pojemność jest trochę mułowata, ale spory moment obrotowy ratuje sytuację. Wyżej znajduje się 5.7 HEMI 326KM i coś dla koneserów – wersja SRT-8 z ośmiocylindrowym 6.1l o konkretnej mocy 420KM. Tym już można pojechać na autostradzie – cała reszta motorów na zabawy w terenie zupełnie wystarczy.
czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2987 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 510 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee III 3.0 CRD V6 218KM 160kW 2005-2010
12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.0 CRD V6 218KM 160kW
Hmmm... Rewelacyjnie mało jak na samochód ważący ponad 2 tony. W mieście potrafi spalić także 14 litrów. Przyspiesza tak, że wbija w fotel, ale tylko bez pasażerów i bagażu. Szczerze polecam, to w końcu silnik merca, sam już przejechałem nim prawie 200 tys.km. Spalanie 10,7 to przy jednostajnej, spokojnej jeździe, ponad 12 przy agresywnej. Przeglądy dość drogie, powyżej 1000 do nawet 4 tysięcy co 90 tys. km. Poza ASO 2-3 krotnie taniej. Komfort jazdy nieporównanie lepszy niż w poprzednim modelu, lepsza stabilność pokonywania zakrętów, przy dużych prędkościach nie ma strachu że autko odfruwa:))
12,4
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.0 CRD V6 218KM 160kW
Jeep nie oszukując się to naprawdę super autko,w terenie idzie jak burza ale na miasto jest nie ekonomiczny spalanie 14-15 to norma a kilka startów z pod świateł powoduje magiczną liczbę 20 litrów. Na trasie 90-100kmh 8-9 L
12,0
Jeep Grand Cherokee III
Terenowy 3.0 CRD V6 218KM 160kW
Przebieg bliski 200 tys. W większości używany do raczej spokojnej jazdy miejskiej - średnie zużycie około 12 a w zimie 13 litrów. Na dłuższej trasie (autostrada) bez problemów schodzi do 10. Widzę że wg innych raportów jest dość podobnie czyli pewnie to swego rodzaju norma.
Jeep Grand Cherokee III