Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee IV

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz

Jeep Grand Cherokee IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,7
~jacek szostak
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 2016 3.0 CRD 250KM 184kW
auto ma rewelacyjny silnik i skrzynie 8 stopniowy automat i gdyby nie kiepskie plastiki jak i marne jakościowo skóry zwłaszcza w drzwiach oraz głośne zawieszenie [ elementy gumowe tak zwanych sanek zawieszenia do wymiany po 20 tys przebiegu ] Wymiana tarcz hamulcowych przy przebiegu 3 tys km , [ duże rowki ] , dość marnie to wygląda wszystko pod zarządami FIATA , gdyby nie silnik i skrzynia które ratują sytuację auto by było nie warte swojej ceny . Uwaga na serwisy które mają problem z zapewnieniem aut zastępczych klasy Premium jak i mechaników FIATA którzy teraz mają na głowie JEEPA , ALFĘ , FIATA , DODGE i nie wiadomo co jeszcze naraz .
4,5
~Damagedriven
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 2016 3.0 CRD 250KM 184kW
To jest jedno z tych aut, które lubi się mimo wad i z którym można się zaprzyjaźnić. Dał bym 4,5 ale 5 gwiazdek właśnie daje z sympatii. Głównym atutem auta jest niesamowity silnik i świetna skrzynia biegów, oraz mimo że zaprojektowane juz dekadę temu, po lifcie naprawdę dobrze wygląda. Wygodne, przestronne, bardzo wytrzymałe i mocne. Kiedy siedzisz za kierownicą masz wrażenie że nic nie jest w stanie cię zatrzymać. Główny minus to wykończenie i UX oraz wygląd systemu pokładowego, oraz niestety, chociaż w znacznie mniejszym stopniu - systemy kontroli przeniesienia napędu i bezpieczeństwa.
4,5
~Marek
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy 3.6 V6 286KM 210kW
Szukałem samochodu dla żony, ale wiem, że to nie do końca jest auto dla kobiety - może nie każdej, z uwagi na gabaryty pojazdu. Sam pozbyłem się swojego dotychczasowego mniejszego SUVa, bo zakochałem się w tym aucie - nabyłem 9-latka, I rej. w 2011r., więc można powiedzieć, że 8-letni samochód. Auto w wersji Overland - wszystkie możliwe udogodnienia, bez pneumatyki, bez świateł LED, bez aktywnego tempomatu, czyli bez tego, co się psuje w tych samochodach, tak jak słyszę. Jako, że to jest auto z epoki dopracowanych podzespołów o prostej konstrukcji, to będzie działać jeszcze wiele lat. Widoczność w aucie niesamowita- wysoko się siedzi i człowiek wie, że jedzie bezpiecznym pojazdem. Szeroka tylna kanapa pozwala przewieźć wygodnie trójkę pasażerów. Bagażnik mógłby być większy, ale ogólnie optymalnie. Jedyny mankament to spalanie, ale można powiedzieć, że dobra cena samochodu zrekompensuje koszty paliwa - w gaz nie chciałbym wchodzić, mimo dobry opinii a sam mam złe doświadczenia przy innym aucie. Skrzynia działa dość płynnie, choć 4 biegi i jeden nadbieg to trochę za mało, ale ogólnie mi wystarcza. Polecam ten czołg ;-)
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee IV
12,5 – 27,8
l/100 km
9,7 – 10,6
l/100 km
14,3 – 19,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Dane podawane przez producenta odbiegają od rzeczywistości ale samochód rekompensuje to osiągami i elastycznością silnika. W jeździe "codziennej" tzn. ok. 25 - 30 kilometrów (trasa dom - szkoła - praca - dom), przy założeniu, że połowa dystansu to miasto reszta strefa podmiejska, średnie spalanie zimą w korkach nawet 11,5 l/100km. Przy rozsądnym obchodzeniu się z gazem i mniejszych korkach spalanie spada do 9,4 l/100km. W dni z mniejszym natężeniem ruchu nawet 8,8 l/100km. Jak na samochód o wadze 2,5 tony z 250 konnym silnikiem oraz stałym napędem na 4 koła to nie są złe wyniki.
9,3
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.0 V6 CRD 250KM 184kW
Dane podawane przez producenta odbiegają od rzeczywistości ale samochód rekompensuje to osiągami i elastycznością silnika. W jeździe "codziennej" tzn. ok. 25 - 30 kilometrów (trasa dom - szkoła - praca - dom), przy założeniu, że połowa dystansu to miasto reszta strefa podmiejska, średnie spalanie zimą w korkach nawet 11,5 l/100km. Przy rozsądnym obchodzeniu się z gazem i mniejszych korkach spalanie spada do 9,4 l/100km. W dni z mniejszym natężeniem ruchu nawet 8,8 l/100km. Jak na samochód o wadze 2,5 tony z 250 konnym silnikiem oraz stałym napędem na 4 koła to nie są złe wyniki.
14,3
Jeep Grand Cherokee IV
Terenowy Facelifting 3.6 V6 286KM 210kW
Komputer pokazuje teoretyczne spalanie benzyny - 10,8-11,5 w zależności od stylu jazdy. Gazu generalnie spala ok 14/100. Ciekawe, że przy włączonym trybie eco spalił mi o litr więcej i to przy 2 krotnym tankowaniu. Jadąc przez Polskę z prędkościami do 140 spala na trasie ok 13-13,5 gazu a komputer pokazuje mi wówczas ok 10,8-11 benzyny. Generalnie rewelacja, bo przy cenie gazu 2,15 i 95 5,20 i 5,30 ON wychodzi tak tanio jak jazda golfem. Polecam. Koszt instalacji BRC z 2 reduktorami 5200, Warszkowo k/ Sławna.
Jeep Grand Cherokee IV