Szukaj

Informacje o Kia Ceed I

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz

Kia Ceed I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Ceed I

Liczba ocen: 616
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~Grubinho
Kia Ceed I
Hatchback 1.4 109KM 80kW
Moja największa motoryzacyjna pomyłka. Chociaż nigdy nie bałem się takich marek jak Renault czy Alfa Romeo, KIA pokazała swoją nijakość. Bo to właśnie ma być samochód nijaki. Powiedzmy sobie szczerze, Ceeda nie kupuje się z chęci, a raczej z przymusu. Szukamy kompromisu pomiędzy ceną, a jakością, odrobiny wygody w połączeniu z ekonomią. I faktycznie, w cenie Dacii Snadero można kupić Kię Ceed. Ni to mały i sprytny samochód miejski, ni to samochód rodzinny. Jeżeli ktoś szuka emocji to ich tu nie znajdzie. No może za wyjątkiem rozczarowania i takiej... obojętności. Zatrzymujesz się pod sklepem, wychodzisz z samochodu, zamykasz go i nie odwracasz głowy, nie podziwiasz go. Podobnie jest podczas jazdy. Serce nie zabije szybciej. Ciężko mówić o komforcie podróży bo plastiki trzeszczą, zawieszenie hałasuje, uszczelki świszczą, a środek jest smutny i przykry. Liczysz na tanią eksploatację? Bo tanie części i możesz lać najtańszy olej silnikowy? Zapomnij! Szybko pojawiają się usterki drobne, które co prawda nie wyeliminują samochodu z ruchu, ale jednak wymagają interwencji i nakładu finansowego. Serio, w tym segmencie cenowym można kupić coś fajniejszego, może nieco starszego, ale JAKIEGOŚ. Ceed I w benzynie to takie Sandero. Nie żyje się za karę :)
3,9
~luk
Kia Ceed I
pro_cee´d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ja nie rozumiem skąd taka ocena tego auta. Chyba jego właściciele przed Ceed użytkowali Fiaty 125, 126, Polonezy i kombajny. Auto jest totalnie przeciętne. ani na plus ani na minus w większości aspektów. Do codziennej jazdy może być po prostu przewozem z punktu A do punktu B. Ogólnie w miarę trwałym, w miarę poukładanym, ale nic poza tym. Daleko do porządnego wykończenia, plastiki są jak flagowy standard korpo nacji - czyli nijakie, słabo spasowane choć lepiej niż w kombajnie. Silnik 1,4 ma papierowe 90 kuni, ale nijak to nie porównywalne do 90 kuni z lat 90' z byle jakiego auta. Zawieszenie potrafi dać po kręgosłupie bardziej niż skok z 5 metrów.
4,4
~Jacek
Kia Ceed I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW
Ogólnie auto bardzo dobre, przyjemne dla oka i w miarę dobrze wyposażone. Spełnia swoją rolę na drodze bardziej w mieście. Mam je ponad 1,5 roku. Paliwożerne jak na tą pojemność. U mnie spalanie ze od początku eksploatacji jest na poziomie 9.7 l/100 km. Jak na tą pojemność spodziewałbym się mniejszego spalania. Na trasie powyżej 100 km/h dość głośno w środku. Brak 6 biegu (w trasie przydałby się). Jeżeli chodzi o naprawy to tylko sprawy eksploatacyjne, brak mniejszych i większych usterek. Po wymianie rozrządu po 190 tyś. km nie ma z nim problemów. Drobne zaprawki lakiernicze. Na miasto i dojazdy do 15 km do pracy ok lecz z gazem, na trasę nie.

Raporty spalania Kia Ceed I

Liczba raportów: 716
Średnie spalanie dla Kia Ceed I
6,7 – 8,6
l/100 km
5,0 – 7,4
l/100 km
7,3 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Te auto to jedna wielka porażka... od spalania po jakosc wykonania. Za te cene mozna kupic kilkukrotnie lepsze auto. Laguna 2 tańsza, megane 3 ktora jest nowsza i obydwa auta nie maja problemy z korozją jak kia, nie mowiac o jakosci wykonania tego sztrucla, gnije wszystko. Podłoga, progi, przednie i tylnie nadkola. Spalanie to jest dramat. Nie jedzie a pali tyle co stare v6 o duzej pojemności. Ale jaka roznica w jezdzie? Ludzie... Prowadzenie? To auto sie nie prowadzi. Nie znam gorzej prowadzacego auta. Astra g przy tym to mercedes (jesli chodzi o prowadzenie). Podane spalanie zimą w miescie, srednie wyliczyłem miedzy jazdą w trasie a jazdą latem po miescie. Podsumowujac auto ani na trase ani do miasta. Jedna wielka tandeta i porażka.
10,5
Kia Ceed I
SW Facelifting 1.6 DOHC CVVT 126KM 93kW
Jakiś czas temu dodawałem raport i teraz mam kolejne spostrzeżenia po lekkiej regulacji instalacji. W dłuższej trasie przy jeździe DK91/A1 z prędkością 90-120 km/h udało się zejść do realnego spalania (tankowanie i wyjeżdżone do zera) na poziomie 8,1 litra gazu na 100 km. Nie wiem czy da się jeszcze zejść niżej przy tym silniku, być może tak bo to było około 80 km jazdy bez przerwy, ale jest to nawet akceptowalny wynik. Miasto w korkach czy na światłach, trochę na zimnym silniku to będzie i ponad 11 także przyjmijmy, że te około 10,8 to będzie jakaś średnia w cyklu mieszanym przy przewadze jazdy w mieście.
7,8
Kia Ceed I
SW 1.6 122KM 90kW
Info o moim stylu jazdy: w mieście nie utrudniam ruchu (czyli nie zamulam na światłach, ale nie jestem pierwszy przy kolejnych). W trasie na krajówkach sunę jak inni (chyba, że ktoś się ślimaczy, to go wyprzedzam), na ekspresówkach 110-130 km/h. Silnik pali w trasie więcej niż podczas jazdy w mieście - jest dosyć mały, skrzynia 5 biegów, w trasie musi kręcić dosyć szybko by jechać dosyć przepisowo po ekspresówce. Spalanie benzyny: średnie spalanie 6,8 l/100km (dane po przejechaniu ok 12500km, zawsze tankowane do pełna, do pierwszego odbicia). W trasie pali więcej niż w mieście: w mieście 6,5-7l/100km. W trasie 7,0-8,0 l/100km. Spalanie LPG: w mieście 7,5-8,0 l/100km. W trasie 8,0-9,0 l/100km. Wskazanie zużycia paliwa przez komputer podczas jazdy na LPG: im szybciej jadę, tym gorzej ze wskazaniem. Ale dopóki jadę te 100-110 km/h to wskazanie średnie z komputera muszę pomnożyć x1,3 i mam rzeczywiste. Czyli rzeczywiste wskazanie jest wyższe od komputerowego o około 20-30%. Sprawdzone na kilkunastu tankowaniach.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 37
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z olejem silnikowym
  • Kia Ceed I SW Facelifting 1.4 DOHC CVVT 90KM 66kW 2010-2012
  • silnik
  • 138 tys. km
Jestem miesiąc po zakupie auta, w tym czasie wiadomo zostały wymienione podstawy filtry, olej, zbieżność. Po przejechaniu niespełna 1500 km sprawdzając olej bagnet był niemalże suchy.. dolałem litr i po 5 dniach znowu powtórka dodam że żadna kontrolka nie wyskoczyła że jest mało oleju tylko raz na zakręcie się zaświeciła. Pod autem nie ma żadnej plamy, może ktoś miał podobną sytuację ? Czy te samochody tyle podbierają oleju ?
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I