Szukaj

Informacje o Kia Cerato Hatchback 2.0 i 16V 143KM 105kW od 2004

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2004 roku. Cerato został wprowadzony na rynek jako następca serii modeli: Shuma, Sephia i Spectra. Z Shumą był zresztą spokrewniony konstrukcyjnie. W Europie samochód nie zrobił większej kariery, w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, gdzie zaraz po przemianie ze Spectry w Cerato, stał się najlepiej sprzedającym się autem marki. Cerato wycofano ze Starego Kontynentu w 2008 roku. Tu ze znakomitym skutkiem zastąpił go model Cee’d.
czytaj więcej
Powagosław
Popularność tego samochodu w Stanach Zjednoczonych powinna być bezcennym narzędziem do określenia różnic w motoryzacyjnych gustach Europejczyków i Amerykanów. Bo podobał się tylko tym drugim. I pytanie: kto gustu nie ma? ~Powagosław
Luzacjusz
Brzydszą rasą sedanów jest tylko ta, do której należą Renault Thalia i Skoda Fabia. Powinni zrobić taki zlot najbardziej szkaradnych małych sedanów. Cerato na pierwszy szereg byłby za ładny. Ale do drugiego? Jak znalazł. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1975 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 93,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Usterki Kia Cerato

Liczba wpisów: 4
Wysokie spalanie i momentami spadek mocy
  • Kia Cerato Hatchback 2.0 CRDi 112KM 82kW od 2004
  • silnik
Witam, Mam problem - niedawno kupiłem samochód Kia Cerato 2.0 CRDI z 2005r. Problem dotyczy dość wysokiego spalania 7.5 l - to norma przy oszczędnej jeździe, czasami również podczas jazdy mam odczucie, że autu tak jakby brakuje mocy. Dodam również, że gdy kupiłem auto strasznie szarpało silnikiem, problemem tego okazał się zabrudzony wtrysk, po wyczyszczeniu wszystko było ok. Auto przeszło po zakupie pełną obsługę techniczną. Czy problemem tego może być jakiś syf i być może filtr paliwa jest do wymiany? Czy może być jakaś inna przyczyna? Proszę o pomoc i z góry dzięki :)
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Gaśnięcie silnika przy wysokich obrotach
  • Kia Cerato Sedan 2.0 CRDi 112KM 82kW od 2004
  • silnik
Witam, moja KIA cierpi na to, iż przy gazie wciśniętym powyżej 80% jest szansa, że samochód zgaśnie. O wciśnięciu gazu na 100% nie ma mowy, bo jest to pewna odcinka paliwa(auto nie ma immobilizera). Po zgaśnięciu silnika jest problem z odpaleniem i jedyny sposób by odpalić samochód jest wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki, zamknięcie auta z kluczyka następnie otwarcie i uruchomienie samochodu po czym świeci się check engine(kod błędu to P1189). Sam proces gaśnięcia jest nieprzyjemny i nieprzewidywalny, jako, że nieraz zdarzyło mi się to podczas wyprzedzania. Samochód był w wielu warsztatach, w tych drogich i dobrych też, lecz ciągle nic. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Po wymianie sprzęgła ciężko wchodzą biegi
  • Kia Cerato Hatchback 1.6 i 16V 105KM 77kW od 2004
  • układ napędowy
  • 230 tys. km
Po wymianie sprzęgła i po przejechaniu ok. 8000 tys km ciężko wchodzą biegi i sprzęgło łapie przy samym dole czy jest w nim regulacja
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Cerato Hatchback