Szukaj

Informacje o Kia Niro

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Klasa średnia

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2016 roku. To pierwszy model Kii z napędem hybrydowym (oprócz tego dostępny też z silnikiem hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). W ofercie koreańskiej marki zajął miejsce pomiędzy mniejszym modelem Stonic i innym kompaktowym SUV-em, Sportage, który zasilany jest tradycyjnymi paliwami. Koncepcyjnymi pierwowzorami Niro były prototypy Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 roku. Auto jest spokrewnione z Hyundaiem Ioniq – zbudowano je na tej samej płycie podłogowej. Projektantem Niro jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia.

czytaj więcej
Powagosław

Definicja nowego kompromisu pomiędzy autem miejskim i rodzinnym według marki Kia. Jeśli chodzi o wszystkie względy praktyczne, rachunek przemawia na korzyść Niro. Design to część tego kompromisu, ale to znaczy tylko, że w ostatnich latach Kia wysoko postawiła poprzeczkę.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Z trzech warunków modnego samochodu, Kia spełnia dwa. Po pierwsze, to crossover. Po drugie, z ekologicznym napędem. Czego brakuje? Żeby auto jakoś wyglądało. A jest dość nudnawe. Zupełnie jak ostatnie filmy z De Niro.

~Luzacjusz

Kia Niro – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Kia Niro

Cena od: 134 900 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Niro

Liczba ocen: 50
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Piotr88
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
Naprawdę miłe zaskoczenie, auto w mieście sprawuje się świetnie. Bardzo przyjemne i ciche zawieszenie, dobra widoczność przez boczne szyby również na tylnej kanapie. Auto jest naprawdę duże w środku, porównywałem do CHR. Dobre wyciszenie nawet przy szybszej jeździe. Największe obawy miałem odnośnie mocy układu hybrydowego ale całkiem nieuzasadnione, daje radę przy ruszaniu w trybie Sport naprawdę dynamiczne. Sterowanie rekuperacją w łopatkach zamiany biegów bardzo fajne. Jedyna wada to krople wody zbierające się w trakcie deszczu na tylnej kamerze. Materiały deski i boczków, foteli bardzo dobrej klasy, dużo lepszej niż CHR, tutaj jestem mocno zaskoczony. Bardzo dobrej klasy obszycie i wykończenie kierownicy ci w tym segmencie nie jest standardem.
4,9
~sroka
Kia Niro II
Crossover 1.6 GDI 141KM 104kW
To jest ocena po przejechaniu nieco ponad 1000 km, w trakcie miesiąca, na trasach miejskich oraz dwóch wypadach autostradowych. Wiem, że to mało, ale przynajmniej będzie to pierwsza opinia dla niezdecydowanych. Za kilka miesięcy wrzucę uzupełnienie. Kupiłem wersję BL na kołach 16". Nie żałuję. Czekałem na samochód 1,5 miesiąca, wybierając egzemplarz, który był już na statku do Europy (wybór poziomów wyposażenia i kolorów był bardzo duży). Samochód jest świetny. Wygodny, bardzo przestronny. Jakość wykończenia wnętrza zaskakuje wszystkich wokół - nadal panuje opinia, że Koreańskie samochody są niskiej jakości, a tu takie zaskoczenie. Nie jest to może samochód do wywoływania emocji w trakcie jazdy, ale na pewno jest to najprzyjemniejszy samochód, jakim jeździłem. Moim zdaniem jest to też najlepsza hybryda w segmentach A-C spośród popularnych marek. Wyposażenie jak z auta wyższej klasy. Czytelne multimedia, wygodne przyciski. Wyświetlacz przezierny bardzo czytelny, wyświetla też wskazówki z nawigacji. Ekrany, pomimo że duże, nie zasłaniają drogi, tylko ładnie komponują się z resztą deski. Na uwagę zasługuje też zapamiętywanie wyboru po wyłączeniu silnika (np. Auto Hold nadal trzyma) i pobieranie limitów prędkości z internetu (działa bardzo dobrze, szczególnie na autostradzie). Oprócz Niro rozważałem też Toyotę Yaris Cross, Corollę, Forda Focus oraz Renault Captur. Nadal uważam, że podjąłem odpowiednią decyzję.
5,0
~krzysiek666
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kia Niro Eco Hybryd Wersja L + Pakiet Biznes Line , auto jedyne w swoim rodzaju , atrakcyjny wygląd , dobry komfort , osiągi ok (choć silnik elektryczny mógł by być mocniejszy) , niskie spalanie , jedno z najniższych jeżeli chodzi o hybrydy (toyoty daleko z tył) aktualny przebieg 46.000 i wciąż rośnie. Niro użytkowany w różnych warunkach począwszy od krótkich dystansów do bardzo długich (wyjazdy na południe europy , Chorwacja , Albania 2300 km w jedną stronę) z boxem na dachu i dwoma rowerami na haku , auto latem ciągnie przyczepę , ale tylko w kraju i tak aktualna średnia spalania 4,8 l . Myślę że to bardzo dobry wynik spalania. Najniższa średnia jaką się udało uzyskać to 3,2 l , najwyższa z przyczepą kempingową to 6,8 l. Auto bardzo niedoceniane na naszym rynku , z jednej strony szkoda , a z drugiej to nawet dobrze , ponieważ na widok innego Niro pojawia się uśmiech na twarzy że ktoś tak samo jak ja dokonał doskonałego wyboru tak wyjątkowego auta. Zaskoczyło mnie na + prowadzenie auta i zawieszenie jest takie jak miało by być , tym bardziej że poprzednie auto hyundai tuscon też się dobrze prowadził ale miałem wrażenie że to taki ponton na kołach , w niro wszystko jest dopracowane do perfekcji , silnik , skrzynia biegów , zawieszenie , mnogość systemów wspomagania kierowcy (które na początku mogą nieco irytować , ale trzeba się z nimi zaprzyjaźnić wtedy będzie ok .Podsumowując - auto idealne !

Raporty spalania Kia Niro

Liczba raportów: 72
Średnie spalanie dla Kia Niro
2,4 – 5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kupiłem w grudniu 2019 wersja XL, felgi 16. Przebieg 25000 tj ca 8000/rok głównie miasto, 2-3 wyjazdy dalsze po ok 700km. Średnie spalanie latem ca5,1 średnie zimą ca 5,4. Gdy chcę się postarać jeździć oszczędnie to latem 3,8 zimą 4,2 przy trasie min 15km. Można wymusić tryb EV trącając delikatnie pedał hamulca - komputer trochę zwleka przy przechodzeniu na EV. Łopatki do zwiększenia mocy rekuperacji działają rewelacyjnie. Jestem b. zadowolony z tego samochodu, chociaż jak dla emeryta jest więcej niż wystarczająco obszerny.
7,2
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Felgi 18' z oponami wielosezonowymi Nokian 225/45 R18 Żona głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach wtedy zimą mniej niż 9 litrów nie spali. W lecie ten sam styl jazdy daje 6,5 litra. W trasie 8,5 litra przy prędkości autostradowej od 120 do 140 km/h Jakbym miał drugi raz kupować samochód to wziąłbym dla żony X-Ceed ze zwykłym benzynowym motorem 1,4 - 140 KM. Szkoda przepłacać za hybrydę. A i jak w trasie jedziecie na tempomacie i bateria wam zejdzie do minimum to możecie zapomnieć o przyspieszaniu od 130 km/h - wtedy jedziecie na zwykłym wolnossącym 1.6 - elektryk nie pomoże bo prundu niet
4,5
Kia Niro II
Crossover Plug-In 1.6 GDI Plug-In 183KM 135kW
średnie spalanie po 10000km, 5,1l/100km (około 60% miasto, 40% drogi ekspresowe), miasto najczęściej w okolicach 4,2-5l/100km, droga ekspresowa 5-6l/100km, najwyższe spalanie na pustej baterii autostrada ~150-160km/h 7,2l/100km na pełnej baterii w trybie ev można przejechać max 60km, w trybie mieszanym na pełnej baterii spalanie w 1,2-2,5l/100km
Kia Niro