Szukaj

Informacje o Kia Optima I

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Pierwsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja w globalnej ofercie marki, produkowana w latach 2010-2015. Pierwsze dwa modele Optimy były oferowane w Europie pod nazwą Magentis. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę marki, Petera Schreyera oraz Włocha Davide Limongelliego, zgodnie z koncepcją „Tiger Nose” zastosowaną wcześniej m.in. w modelach Sportage i Sorento. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Hyundaia i40, był też spokrewniony (ale nie tak blisko jak jego poprzednicy) z Hyundaiem Sonata. W 2014 roku Optima została poddana faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz

Kia Optima I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Optima I

Liczba ocen: 34
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Nowy
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
Samochód posiadam rok zakupiony w salonie Kia. Pierwszy właściciel, który zostawił go w rozliczeniu. Nigdy nie planowałem jeździć "koreańczykiem". Głównym zamysłem było audi i volkswagen. Kiedy zobaczyłem go na ogłoszeniu i w salonie wyglądem z zewnątrz jak i w środku przebijał "niemca". Nie sądziłem, że koreańczycy tak dorównają niemieckim samochodom kiedykolwiek. Z wyglądu ma agresywny wygląd i piękna stylistykę, która przykuwa wzrok na ulicy i każdy mnie pyta co to za samochód, chociaż w moim miejscu zamieszkania takich optim można policzyć na palcach jednej dłoni. W środku pięknie wykończony.Auto z pełną odpowiedzialnością mogę polecić jeśli chodzi o wygląd, dynamikę, jak i spalanie. Warte pieniędzy i zainteresowania. Zależy kto co lubi, ale frajdy z jazdy duża jeśli ktoś lubi przycisnąć, bo jest z czego wydusić to przyspieszenie.
4,9
~Paweł Dobrzański
Kia Optima I
Sedan Hybrid 2.0 DOHC HYBRID 190KM 140kW
Całościowo jestem z tego auta bardzo zadowolony. Posiadam wersję z maksymalnym wyposażeniem. Komfort jazdy jest niesamowity. Rewelacyjne nagłośnienie Infinity. Jedyny mankament to to, że nastawiłem się na małe spalanie, wg producenta średnio 5,9l/100km, więc miałem nadzieję, że z moją ciężką stopą będę się trzymał w granicach 6,0-6,5l. Niestety, jest mi bardzo ciężko zejść poniżej 9,0. Mam wrażenie, że jak na hybrydę to jest duże spalanie. Mimo wszystko lepsze niż u brata, który jeździ Mazdą 6 2.5l 192KM i wychodzi mu 12l :)
3,3
~baka1408
Kia Optima I
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 165KM 121kW
Kia Optima to samochód pełen sprzeczności - z jednej strony dynamicznie skrojona sylwetka, nowocześnie stylizowane wnętrze ze sportowo ukształtowaną kierownicą i nietuzinkowo zwróconym panelem głównym w stronę kierowcy. Z drugiej zaś strony gumowy, nieprecyzyjny i nieprogresywny układ kierowniczy, fatalny silnik o kiepskich osiągach i przeciętnym brzmieniu oraz wątpliwej jakości skrzynia biegów - nie zdradzająca z pewnością żadnych znamion sportowego charakteru. W mojej recenzji starałem się podejść do tematu obiektywnie i porównać Optimę zarówno z samochodami tej samej klasy, jak i kompaktami, którymi wcześniej miałem okazje jeździć. I w mojej opinii samochód ten nie jest warty zakupu - nawet w przypadku najtańszej wersji, nie mówiąc już o droższych, których ceny dochodzą do 130 000zł, a nie oferują nic więcej w kwestii silnika, układu jezdnego czy też skrzyni biegów. Nie chcę przez to powiedzieć, że to zły samochód. Ma swoje plusy i potrafi zrobić na prawdę niezłe wrażenie swoim wyglądem, ale porównując go bezpośrednio z przykładowym Passatem, to samochody z innej ligi - zarówno w materii jakości wykończenia wnętrza, radości z jazdy, osiągów czy też komfortu dla kierującego. A cena jest ta sama. W związku z powyższym ciężko znaleźć mi klienta, dla którego ten samochód byłby optymalnym wyborem. Jedyna wersja, która miała by w mojej opinii jakiś sens, to diesel 1.7 w połączeniu z automatem - z pewnością odpadają minusy związane ze skrzynią biegów oraz wysokim spalaniem, choć bezdyskusyjnie rośnie cena. PLUSY : + Wygodne, obszerne wnętrze, z dużą ilością miejsca dla kierowcy i pasażerów. + Miękkie i dobrze tłumiące nierówności zawieszenie. + Design i wygląd, zarówno w środku jak i na zewnątrz. MINUSY : - Kiepski układ kierowniczy. - Silnik o fatalnych osiągach i sporym spalaniu. - Słabiutkie wyciszenie wnętrza. - Przeciętna skrzynia biegów o krótkich przełożeniach. - Przeciętne wykończenie wnętrza z dyskusyjną w kilku punktach ergonomią.

Raporty spalania Kia Optima I

Liczba raportów: 50
Średnie spalanie dla Kia Optima I
7,5 – 10,0
l/100 km
6,5 – 6,9
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
spalanie średnie z 5 lat między 6 a 7 litrów, Zimą 3 km dojazdu wyjdzie 8 a latem trasa nad morze wyjdzie 5. Kia z roku 2012, teraz przebieg 220tys , auto używam 5 lat, zrobiłem 90 tys, wymiana klocki, tarcze olej filtry, na serwis nie jeżdżę, robię sam, ceny części przyzwoite. Z awarii jakie były to np. poluzowała się nakrętka odpowietrznika wysprzęglika (serwis: 500- wysprzęglik, 600 robocizna) zrobiłem sam za 20 zł, wyciągany i czyszczony egr i dpf, zawiesił się czujnik cisnienia doładowania (sterowanie turbiną) był brak mocy do 3000 obr i tryb awaryjny, WD40 psiknięte do czujnika załatwiło sprawę. Ogólnie jeździ się i się nie dokłada. Może i metody druciarza ale ja nie będę na samochód pracował. Roczne koszty utrzymania to przegląd, OC, AC, plus 300 (olej i filtr). Uwaga w kolektorze dolotowym są klapki wirowe, ja już wyciągnąłem bo widać było pęknięcia na niektórych, nie trzeba nic grzebać w sterowniku czy komputerze, żadnych błędów nie wyrzuciła, jedynie z dołu obrotów jest jak by delikatnie zmulona ale jest to praktycznie niezauważalne, trwa ułamek sekundy. Przy tym przebiegu słychać już łańcuch i szklanki zaworowe, trzeba będzie to wymienić. Z elektrycznych to nie działa tempomat i bluetooth i świeci na desce jakby ESP (auto w poślizgu), nic z tym nie robię, może się sama naprawi. Blacharka w skali do 5 to takie naciągane 3. Łatwo rysuje się lakier i jest podatny na odpryski, ptasie odchody potrafią wypalić go do blachy, pod maską na pasie przednim purchawy rdzy (pojawiły się jak miała 7 lat). Ogólnie drugi raz mimo pewnych wad kupiłbym to auto bo przede wszystkim koszty eksploatacji nie wybiegają poza podstawowe koszty związane z obsługą eksploatacyjną a te 320 Nm jednak jest i daje frajdę z jazdy mimo że to tylko 1.7
12,0
Kia Optima I
Sedan 2.0T GDI 278KM 204kW
Komputer generalnie kłamie, podaje informację o rzekomym spalaniu na poziomie 8,5l/100km , natomiast rzeczywiste spalanie oscyluje u mnie w okolicach 12l/100km , gdzie 70% to jazda miasto Wrocław, a pozostała cześć to trasa. Warto wspomnieć o tym, że wynik średniego spalania przez komputer jest resetowany po każdym tankowaniu i naprawdę nie wierzę, że nikt jeszcze nie zwrócił KIA uwagi na fakt, że komputer oszukuje - doskonale wie ile dostał paliwa, ile przejechał, a mimo to podaje błędne dane.Zasięg samochodu przy moim cyklu głównie miejskim to niecałe 500 km, w dłużej trasie jeszcze nie testowałem, spodziewam się wyniku w granicach do 650 km zasięgu i spalania około 9,5 l. Ja ogólnie ze spalania jestem zadowolony, nie jest źle - kupując autko o takiej mocy trzeba się liczyć z tym, że to nie jest diesel i 5 litrów w trasie nie weźmie ale za to są super doznania i kultura jazdy na poziomie nieporównywalnym. Cześć do autka są na normalnym poziomie aut tej klasy, dla przykładu tarcze+klocki na przód to koszt od 900 - 1600 zł ( w zależności czy w ASO czy samodzielnie).
6,1
Kia Optima I
Sedan 1.7 VGT CRDi 136KM 100kW
To i tu otarcie łez po ostatnim akapicie. Przejechałem ponad 1300 km, głównie drogami krajowymi. Część z tego (ok 300 km) to autostrady, część (ok 250) to ekspresówki. Tryb ECO wyłączyłem po kilku pierwszych kilometrach. Przez cały czas miałem włączoną klimatyzację, nawigację, radio. Przez dużą część czasu wentylacje fotela. Moja prawa noga jest dosyć ciężka, średnia prędkość to ponad 85 km/h. Otrzymałem spalanie 6,1 l . I tu plus tego silnika właśnie. Kia nie celuje raczej w bogatych szaleńców jeżdżących od stacji benzynowej do stacji. To raczej auto średniej klasy, dla ludzi liczących pieniądze. Również na stacji benzynowej. Wersja benzynowa z silnikiem 2 litry pewnie straci zaletę dużej ekonomiczności tej wersji. Ale gdyby tak włożyli to 2.2 z Sorento... ciekawe o ile wtedy zwiększyłoby się spalanie, a o ile poprawiła radocha z jazdy...
Kia Optima I