Szukaj

Informacje o Kia Optima II

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Klasa średnia

Druga, najnowsza europejska generacja modelu i jednocześnie czwarta generacja Optimy w globalnej ofercie marki, produkowana od 2015 roku. Pod względem stylistycznym, samochód stanowi ewolucję designu zapoczątkowanego w 2009 roku przez Petera Schreyera, głównego projektanta marki Kia. Schreyer odpowiada za stylizację również najnowszej Optimy. Od strony konstrukcyjnej, samochód dzieli płytę podłogową z nowym Hyundaiem Sonata. W porównaniu do swojego poprzednika, ma nieco większe rozmiary: o 10 mm wydłużono rozstaw osi, auto jest też szersze o 25 mm.

czytaj więcej
Powagosław
Optima, choć rodowód ma koreański, a jej główną areną jest Ameryka, bardzo szybko przejęła współczesną niemiecką filozofię budowania samochodów. Gdy już coś się udaje, a ten model bez wątpienia udanym jest, kolejne generacje ewoluują dyskretnie i powoli. ~Powagosław
Luzacjusz
Optymalny, pardon – optimalny sedan klasy średniej. W Ameryce dał szkołę wszystkich Dodge’om i Chryslerom. W Europie konkurencja (jeszcze) nie strzela sobie takich samobójów. Ale Optima to dziś dla niej godny, choć niedoceniany rywal. +1 ~Luzacjusz

Oceny Kia Optima II

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Krzysztof
Kia Optima II
Sedan Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Tutaj trzeba zaznaczyć że auto nowe z salonu po rabatach kosztowało w 2019 w wersji M poniżej 100 tys. zł, a w segmencie D to był wynik nie o pobicia. Samochód z bardzo dobrym zawieszeniem wielowahaczowym, silnik 1.6 T-GDI z automatem przyspiesza dużo lepiej niż np hybrydowy napęd Toyoty corolli z wyższą mocą. Rozważałem właśnie zakup Toyoty kiedy przez przypadek odkryłem że za te samie pieniądze można mieć Optimę. Toyota nie ma nawet podejścia, a mówimy tutaj o tej samej wartości finansowej przy zakupie. Wyciszenie i zabezpieczenie antykorozyjne też o 2 klasy wyżej. Toyota ma na pewno niższe spalanie w mieście, jednak w trasie jest to samo- ok 7 litrów beż żadnego oszczędzania. Jedyne uwagi to do skrzyni kiedy jest zimna i silnik też nie rozgrzany potrafi delikatnie zaszarpać. Ogrom miejsca w środku naprawdę robi wrażenie, no i klasyczne zegary, normalna deska rozdzielcza bez tabletów itp, bardzo fajna kierownica. Pod względem awaryjności przez 4 lata użytkowania i 50 tys. przebiegu absolutnie zero problemów. To dziś nie jest standardem i wiem to po nowych autach służbowych
4,1
~Łukasz
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Optimę musiałem wziąć nową w leasing ze względów optymalizacji podatkowej. Do tamtej pory jeździłem Lexusem RX350 III gen z 2009 roku. Na tamtą chwilę na rynku w cenie ok 110 tys zł Optima dawała najwięcej w wersji XL: asystent pasa, grzane fotele, grzana kierownica, automat 7 st. W aucie do tej pory nie dzieje się nic poważniejszego. A to raz komputer się przywiesił (wizyta w aso) albo zwariował czujnik ciśnienia. Ale to są rzeczy usuwane od ręki w 5 min. Nie ukrywam, że przesiadka z o 10 lat starszego luksusowego SUV-a do Optimy niestety działała raczej na niekorzyść salonowej Optimy, ale wiadomo nie ten poziom wykończenia itd. Natomiast pochwalić trzeba silnik (1.6 gdi) który zbiera to autko bardzo ładnie. Mocy nie brakuje nawet przy 150-170 km/h. Moja biała perła prezentuje się naprawdę świetnie, chociaż przedliftowy grill (diamenciki) był moim zdaniem o niebo ładniejszy od tych pionowych linii. Na co mógłbym ponarzekać? fotele - strasznie niewygodne ze względu na braku możliwości uniesienia przodu fotela do góry (wersja z elekt, ustaw.) po 100 km mam wrażenie, że cały ciężar ciała spoczywa na kości ogonowej co powoduje dyskomfort. Lexem potrafiłem na raz łyknąć 600 km i nie czułem zmęczenia, a tu niestety. Wyciszenie - większość uważa, że jest ok, dla mnie jednak jest za głośno w tym aucie przy 140 km/h trzeba już głośno mówić. Brzmienie silnika jest takie hmm, małolitrarzowe ;-) ale tak to jest jak się jeździ kilka lat v6. Poza tym fajne rodzinne auto z dużym bagażnikiem.
4,8
~PepsPro
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Świetne auto. Mam wersję "najbiedniejszą", czyli M, ale nic więcej nie potrzebuje. Mocy jest wystarczająco aby komfortowo poruszać się po autostradzie. Spalanie bajka, 5 litrów trasa, miasto 7. Serwis jest w rozsądnych pieniądzach. Dwie rzeczy które mnie w Optimie JF urzekły totalnie to ilość miejsca w kabinie pasażerskiej i bagażnik. Wielkie brawa. Pojechałem po rower pod Decathlon, kupiłem, wyszedłem z nim na parking, złożyłem tylną kanapę, włożyłem rower do bagażnika (góral ramą XL, koła 28"), zamknąłem bagażnik. Obok stał pewien pan swoim nowym Dusterem, również kupił rower, niestety musiał zdemontować przednie koło aby się zabrać :) Wygląd Optimy to oczywiście rzecz gustu, mnie jednak odpowiada on bardzo, piękna linia nadwozia, opadający dach jak w grand coupé, śliczna dupcia i zadziorny pyszczek. Jest super. Materiały w środku dobrej jakości, nic nie trzeszczy :) Ogólnie jestem bardzo zadowolony i bardzo żałuję że następca, Kia K5 nie jest oferowany w europie...
Średnie spalanie dla Kia Optima II
4,4 – 11,0
l/100 km
5,9 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Kia Optima II
Kombi Facelifting 1.6 T-GDI 180KM 132kW
Srednia za 5kkm, głównie jazda po mieście: Średnia z komputera ok. 10.6l/100, ta sama średnia ale mierzona z dystrybutora na stacji i licznika kilometrów równe 11.0l/100km. Nigdy nie udało mi się długotrwale zejść poniżej 7l/100km. Ekonomiczna jazda po wsiach (długotrwale ok 100km/h, hamowanie po wjeździe w obszar zabudowany, spokojne rozpędzanie): ok 7.5l/100. Jazda po pustej autostradzie (tempomat 150km/h): ok 10l. Krótka jazda po mieście od zimnego silnika na dystansie 8km: 13.5l/100km. Bardzo zależne od stylu jazdy: szybkości ruszania i prędkości.
10,6
Kia Optima II
Sedan 2.0 163KM 120kW
W trasie na drogach krajowych jadąc spokojnie bez problemu 7,5, przy bardziej dynamicznej jeździe rośnie o litr. Na ekspresówkach jadąc 120 km/h około 8-8,5 litrów. Na autostradzie przy 140 km/h około 9-9,5, przy 160 km/h 10-10,5. Tempomat podnosi mocno spalanie w trasie, na każdym wzniesieniu (często niepotrzebnie) redukuje bieg. W gęstym ruchu miejskim samochód pali dużo, poniżej 12 litrów nigdy nie udało się zejść pomimo spokojnej jazdy. Średnia wyłącznie z dojazdów do pracy przez miasto to 12,5 litrów, więc niemało. Wersja XL z oponami szerokości 235, skrzynia automatyczna też swoje w spalaniu bierze. Jeśli ktoś patrzy na spalanie to trzeba szukać wersji L lub M (mają węższe koła) i z ręczną skrzynią
7,8
Kia Optima II
Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Strasznie mnie zaskoczyły wyniki spalania tego diesla (w sensie negatywnym). Przy oszczędnej jeździe po autostradzie 140 km/h tempomat bez przyspieszeń/dohamowań (google maps pokazuje 130 realne) - spalanie 7,5l/100km Przy jeździe po Wrocławiu - nawet jak jest w miarę płynny ruch, ale światła wymuszają stopy - 10-10,5l/100km Być może da się uzyskać spalanie na poziomie 6-6,5l ale na pewno nie zjeżdzając z autostrady czy dróg wojewódzkich. Na samej autostradzie prędkość by musiała oscylować w okolicy 110-120km/h by osiągnąć ekonomiczne wyniki. Podsumowując 2.0 diesel innej marki spali mniej niż ten 1.7.
Kia Optima II