Szukaj

Informacje o Kia Picanto I 1.0 SOHC 62KM 46kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta najmniejsze

Do wyboru są zarówno motory benzynowe, jak i wysokoprężne. Właściwie to jeden wysokoprężny – malutki 1.1CRDI o mocy 75KM. Na wolnych obrotach bardziej dba o to, żeby utrzymać siebie przy życiu niż napędzać auto, ale gdy już turbosprężarka się załączy, to dzielnie idzie przed siebie – jednak wszystko bez szaleństw. Najlepiej sprawdzi się w mieście. Motory benzynowe są dwa – 1.0l i 1.1l mają 4 cylindry, ponad 60KM i nie czuć żadnych różnic w osiągach pomiędzy nimi. Pracują cicho na niższych obrotach, ale skrzynia biegów trochę je usypia – przełożenia są dość długie, co ogranicza możliwości autka na trasie, choć pozwala zaoszczędzić paliwo.

czytaj więcej
Powagosław

Kia raz jeszcze przekonuje nieprzekonanych, że dawne czasy to przeszłość, a przyszłość w projektowaniu atrakcyjnych samochodów, tak dużych, jak i małych, wygląda w koreańskiej marce ciekawie.

~Powagosław
Luzacjusz

To auto jest jak kotlet schabowy. Nic wielkiego, dość pospolite, mało oryginalne, ale każdemu zdarzyło się trafić w przydrożnej knajpie na coś, co koło schaboszczaka nawet nie leżało. Picanto smakuje dobrze, choć jest trochę przekombinowane. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie ten plaster ananasa na wierzchu.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 62 KM (46 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 89 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~KIA fan
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Po 2 latach pozytywnie zaskoczony. Auto bardzo ekonomiczne, z Gór Świętokrzyskich nad morze plus wycieczki (Malbork, Krynica, Gdańsk) w 2015r. koszt paliwa wyszedł 160 zł. Bezawaryjne do tej pory, nie licząc rozrządu i klocków hamulcowych. Jak pisali inni zaskakuje dużym wnętrzem, przy moim wzroście - 182 i wadze - 110 kg, jest wygodnie. Auto dynamiczne do 60 km/h, potem kicha, powyżej 80 słabiutkie przyśpieszenie. No i brak bagażnika, chociaż jeździmy nim na zakupy i z 2 dzieci na wakacje też się zmieściliśmy:)
4,5
~rolling_stone@op.pl
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Aute nieprawdopodobnie pojemne jak na gabaryty zewnętrzne...Praktycznie bezawaryjne.Kupione od znajomej w 2010 roku z przebiegiem 44tys km.Po zakupie włożone 2600zł (elementy zaiweszenia,rozrząd i wszystko co konieczne) ponieważ znajoma poza przeglądami przez 5 lat nie robiła NIC w aucie-nie było potrzeby :) KIE kupiliśmy dla mojej zony ale okazało się ze to auto niezwykle poręczne w miescie,wygodne (mam 194cm !) w zakresie szybkości i dynamiki miejskiej (0-60km/h) praktycznie dotrzymuje kroku wszysskim innym autom bez żadnego poczucia dyskomfortu... Plusy auta-skrzynia biegów obsługiwana jednym palcem,zwrotnosc,pojemnosc (poza ironicznym bagażnikiem na aktówkę:),kompletna bezawaryjność i przewidywalność,marszowa szybkość na autostradzie-140km/h ! ...Minusy -brak dynamiki po 80km/h ,naloty rdzy na podwoziu (prawdopodobnie z uwagi na niewielki przebieg) zamarzanie zamka centralnego w zimie...tyle:)) Auto kupione okazyjnie ,bez przekonania,sprzedane z zalem bo jest ich już za dużo...
3,9
~Mateo
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Skręca, jeździ, hamuje. Zawiezie do sklepu. Zawiezie do pracy. Komfortu i wygody nie będzie, ale za takie pieniądze nie ma co wybrzydzać. Znakomite do miasta. Manewrowanie w ciasnych uliczkach czy zawracanie to nie problem dla Picaczento. Przy parkowaniu uśmiech sam pojawia się na twarzy. Szpanerzy w SUVach się męczą, a ja parkuję tam, gdzie inni mogą pomarzyć. Bagażnik malutki, na drobne zakupy wystarczy.
Średnie spalanie dla Kia Picanto I 1.0 SOHC 62KM 46kW 2004-2010
5,7
l/100 km
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Spodziewałem się mniejszego spalania na LPG, ale to pewnie dlatego, że chociaż Sequent24 BRC był regulowany dość dokładnie, to jednak nigdy nie regulowałem w jakikolwiek sposób spalania na benzynie. Przeglądy, wymiany filtrów, olejów, zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez ASO. Opony odpowiednie do sezonu, ostatnio nowe klocki hamulcowe - przód i tył. Jeśli ktoś ma jakieś rady to chętnie wysłucham :) Aha, paliwo głównie z rozlewni Orlen, brandowane przez Tesco. Najmniejsze spalanie miałem 7,06 po zatankowaniu na jakiejś prywatnej stacji na trasie - ale to przez palce taka informacja bo wiadomo, może dystrybutor kulawy. Po mieście niemal zawsze w granicy 9,0-9,3 w zimie i w okolicach 8,5 latem.
5,8
Liczba komentarzy: 1
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
zurzycie paliwa jest warunkiem dobrego jakościowo paliwa, autko pali mało do 100 km/h powyżej jak kazdy mały silnik na trasie zaczyna jeść więcej ale przy prędkościach maksymalnych zurzywa 7-7.5, przy spokojnej jeździe 80-100 km/h mieści się w 5, miasto to okolice 8. Rekord to na trasie wakacyjnej 700 km, pojazd załadowany i wystarczyło mu te 35 litrów w baku! Przeglądy nie są drogie 400-450 zł ja robie w ASO w Zakopanem ewentualne części eksploatacyjne też nie sa tam przesadzone rozrząd kompletny wyszedł około 450 zł. Napraw nie miałem
9,0
Kia Picanto I
Hatchback 1.0 SOHC 62KM 46kW
Jazda po mieście z włączoną klimą to ok 9l lpg wydaje się że to dużo w porównaniu do piekielnie słabych osiągów no ale mimo wszystko jest tanio. Być może mam coś popsute silnik ma ponad 300k nalotu o dziwo według mnie nadal jest w dobrym stanie.
Kia Picanto I