Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Na rynku debiutowała w 2011 roku. Samochód został gruntownie przebudowany, jest większy od swojego poprzednika i zdecydowanie odmieniony stylistycznie, zgodnie z nowymi trendami projektowymi koreańskiej marki (charakterystyczny pas przedni nawiązujący do modelu Venga). Pod względem technicznym spokrewniony z Hyundaiem Accentem, z którym dzieli między innymi płytę podłogową. Dostępny w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego hatchbacka.

Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - prawy bok
Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - widok z przodu
Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - prawe tylne nadkole
Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - kokpit
Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - bagażnik
Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna - nawiew

Generacje Kia Rio

  • Rio III   2011 - teraz
    Kia Rio III
    • Wybierz generację

    • Rio III (2011 - teraz)
    • Rio II (2005 - 2011)
    • Rio I (2000 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.
Luzacjusz: Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

Wersje nadwozia Kia Rio III

Silniki Kia Rio III Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

To budżetowe auto, najmniej trzeba zapłacić za motor benzynowy pod maską. Do wyboru są dwa - oba pracują cicho. Jednak 1.2 85KM cierpi podczas wyprzedzania, można go polecić niewymagającym kierowcom. W razie czego jest jeszcze 1.4l 109KM. Jeśli będzie się go trzymało na wysokich obrotach, za którymi przepada, to pokaże, co potrafi. Podstawowy diesel jest strasznie ospały, dlatego jeśli motor wysokoprężny, to 1.4 90KM.

Publikacje o Kia Rio

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Skazana na trzecią ligę - Kia Rio (2005-2011)

Układ sił w segmencie B nie zmienia się od lat. Zastanawiając się nad zakupem "malucha", większość bierze pod uwagę Fabię, Fiestę, Punto, Polo i Yarisa. Następne w kolejności są często 207, C3, Colt, Micra i Swift. Warto pamiętać, że na tym wybór się nie kończy...

Rio - nowy gracz Kia w segmencie B
 
Nasz test

Czwarta generacja Kia Rio - modelu, który do tej pory w Polsce nie cieszył się zbytnim zainteresowaniem - miała światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku. Samochód ten dostępny będzie w Polsce od września - my już jesteśmy po pierwszych jazdach testowych.

Kia Rio - Czwarte pokolenie

Wkrótce na naszym rynku ma się pojawić kolejna generacja Kia Rio. Całkowicie nowy samochód jest większy, lepiej wyposażony i ładniejszy od poprzednika. Będzie oferowany w trzech wersjach nadwozia - jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz rodzinny sedan.

Duży, chociaż mały

Czterodrzwiowe Rio należy do najlepiej wyglądających małych sedanów. Czy jednak oferuje wystarczającą ilość miejsca w środku? Przecież w porównaniu z poprzednią generacją stało się nieco mniejsze.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Kia Rio

Kia Rio na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Kia RioautoWcentrum - społeczność Kia Rio

najwyższe oktanyAuta - Kia Rio

Kia Rio Chernaya Vdova 35,93

Kia Rio  Bieda :) 85,91

Kia Rio 48,97

Kia Rio Murzynek 82,60

Kia Rio Brown 62,47

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Kia Rio

FranzKeller 30,08

djdrsosnowiec 30,12

jachnyc 80,47

andrzej1973 30,07

zbychu1986 30,08

kubadjn 30,01

ptaaaszek 32,72

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Kia Rio

Dwa lata z Rio cz2. (nadwozie/wnętrze,silnik)
Dwa lata z Rio cz2. (nadwozie/wnętrze,silnik) Pierwsza sprawa to zakwalifikowanie auta, która pomoże w dalszej ocenie. Dla mni...
Zabawki... zabawki...
Zabawki... zabawki... Zawsze byłem gadżeciarzem... Lubiłem wymieniać telefony, laptopy, tablety itp. S...
Wakacyjne spotkania z forumowiczami
Wakacyjne spotkania z forumowiczami Cześć. Tak, wiem. Długo się nie odzywałem :)Byłem bardziej zajęty naszym http://...
Dziwaczna awaria - problem z elektryką
Dziwaczna awaria - problem z elektryką Po pierwszym strajku mojej Rio (objawy i przebieg opisane tutaj http://www.autoc...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Kia Rio

od 41 490 zł do 59 990

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 109 KM): 1.2 DOHC CVVT, 1.4 DOHC CVVT

 

Diesel (75 - 90 KM): 1.1 WGT, 1.4 WGT

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Kia Rio
 

Najpopularniejsza wersja Kia Rio

Kia Rio 1.4 DOHC CVVT 109KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

45 990

Zobacz ofertę Kia Rio 1.4 DOHC CVVT 109KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Kia Rio najczęściej porównywane z:

Ford Focus
1.0 EcoBoost 99g (100 KM)
Volkswagen Golf
2.0 TDI-CR DPF (150 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Kia Rio

Kia Rio
1.3 benzyna 85 KM
2013
42 990 PLN
Kia Rio
benzyna
0
7 000 PLN
Kia Rio
1.5 diesel 90 KM
6 100 km, 2012
35 500 PLN
Kia Rio
1.3 benzyna 75 KM
158 000 km, 2001
3 200 PLN

Ocena auta Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT

  • Średnia ocena
    na podstawie 9 opinii
  • 3,89
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Kia Rio

Kia Rio 1.4 - galeria redakcyjna Kia Rio hatchback 2012 Kia Rio 2010 Sedan Kia Rio I Kia Rio III Hatchback 5d - galeria redakcyjna Kia Rio III Hatchback 5d - galeria społeczności Kia Rio 2005 Hybryda Kia Rio II Sedan - galeria społeczności Kia Rio III 3d Kia Rio III Hatchback 5d Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Kia

Opinie o instalacji LPG

Kia Rio

  • 1.
  • 5,00 Kia Rio II 1.4 i 16V (97KM) 2007r.
    dodał: vjegna, 28.03.2009

    Mój średn roczny przebieg to około 17000 km. Zalety: cicha praca silnika, większa elastycznośc silnika. Można jeżdzić na 5 biegu z prędkością obrotową silnika 1500 obr/min. Nie stwierdzam spadku mocy silnika, nie ma róznicy w prędkości maksymalnej czy w przyspieszeniu samochodu. W temperaturach ujemnych czas przełaczenia z benzyny na gaz przy rozruchu zimnego silnika po 1,5 do 2 km jazdy, latem do 1 km. Komfort ekonomiczny - w jeżdzie w mieście na baku 32 litrowym osiągam dystans 340 km co przy cenie gazyu 1,65 daje koszt przejazdu 100 km tylko w cenie 15,53 zł. Z eksploatacji samochodu po 30000 km stwierdzam oszczędność z racji jeżdzenia na LPG rzędu 35 procent, licząc koszty spalanej benzyny przy rozruchu silnika i koszty przeglądów.

  • 2.
  • 2,00 Kia Rio II 1.6 i 16V (112KM) 2006r.
    dodał: peijh, 20.06.2010

    Montowałem instalację w firmie Auto-gleńsk w Pszczynie. Z instalacji korzystam od trzech lat. Jest to bardzo rzadki silnik więc prawdopodobnie stąd problemy z ustawieniem map. Co nie usprawiedliwia serwisu, który skasował ponad 3 tyś.zł. Najgorsze jest to, że praca instalacji gazowej zaburza parametry pracy silnika na benzynie. I tu pojawia się problem z punktem odniesienia do wzorcowych ustawień instalacji-błędne koło się zamyka. Po przejechaniu ponad 2 tyś. km na benzynie komputer wraca do prawidłowych ustawień i samochód odzykuje wigor. Nie trwa to jednak długo-przełączenie na gaz psuje wszystko. Ehhh Z daleka od gazu

  • 3.
  • 5,00 Kia Rio II 1.6 i 16V (112KM) 2007r.
    dodał: spider, 16.02.2011

    Wszystko zależy od gazownika;) jeżeli chodzi o RIO to trzeba naprawdę ogarniać temat i oddać auto do specjalisty żeby później nie mieć problemów. Osobiście wybrałem instalacje BRC i jestem zadowolony! Silnik na gazie pracuje lepiej niż na benzynie, co jest dla mnie największym zaskoczeniem. Nie zauważyłem czegoś takiego jak utrata mocy, przełączenie na gaz następuje momentalnie. Koszty poruszania się spadły do minimum. Za około 20zł można spokojnie przejechać 100km. Sama instalacja w aucie jest praktycznie nie widoczna gdyż wszystko zostało sprytnie ukryte:> Całość została zamontowana w EGP w Warszawie. Polecam

  • 4.
  • 5,00 Kia Rio II 1.4 i 16V (97KM) 2006r.
    dodał: Tomaxas, 21.01.2014

    Instalacja założona w 2009 roku w 3 roku eksploatacji. Żadnych różnic między Pb a Lpg nawet wrażenie lepszej pracy na LPG. Do tej pory bez usterek przy przejechaniu 70 tyś km. Stag4 zbiornik teroidalny we wnęce koła zapasowego 42 litry , wtryskiwacze MagicJet. Montaż konfiguracja i serwis w warsztacie w Sosnowcu .

  • 5.
  • 4,50 Kia Rio II 1.6 i 16V (112KM) 2006r.
    dodał: wasiu, 09.09.2014

    Kijanka pięknie przyjęła gaz, dalej jest tak samo żwawa jak wcześniej. Zrobiłem już jakieś 12 tys. km z instalacją, bezawaryjnie, przeglądy na bieżąco robione, na gazie nie świruje. Tylko lać i jeździć. Zakład też polecam bo nie spaprali roboty.

  • 6.
  • 4,50 Kia Rio II 1.4 i 16V (97KM) 2006r.
    dodał: vik84, 09.09.2014

    Kijanka pięknie przyjęła gaz, dalej jest tak samo żwawa jak wcześniej. Zrobiłem już jakieś 12 tys. km z instalacją, bezawaryjnie, przeglądy na bieżąco robione, na gazie nie świruje. Tylko lać i jeździć. Zakład też polecam bo nie spaprali roboty.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Kia Rio

Kia Rio

876 komentarzy

269 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Andrew~Andrew

Witam:
Posiadam Kia Rio II,08r 1.5Crdi,z symbolicznym przebiegiem,
65000km.Silnik ok moc, aż za duża. Od ponad poł roku mam
ogromny problem z łożyskami w tym aucie.Przód był już wymieniany
3 razy,fak że jeden śpec przerobił mnie na częściach.Zapłaciłem
za SKFA a skur... wstawił jakies chińskie badziewie.
Jakieś dwa miesiące temu i innego mechanika,wymieniłem na łożyska SkF.Problem w tym że caly czas podczas jazdy przód,
niemłosiernie szumi,co doprowadza mnie do szału.Nowa diagnoza mówi , że to może tylne łożyska słychać,ewentualnie wchodzi w gre głośne łożysko skrzyni biegów.
Proszę o opinie

~Luk~Luk

Witam!
Kontrolka w filtrze paliwa może zapalać się od jakości oleju napędowego. Woda zbiera się z takiego właśnie powodu, m.in. oczywiście, więc to może być powodem, choć nie musi.
Olej to rzecz istotna jednak jeżeli od początku chodził na takim i nie brał to nie widzę powodu do zmiany, o ile oczywiście nie bierze. Jeżeli natomiast zacznie brać to pozostaje naprawa lub zmiana na gęstszy olej idąc w stronę mineralnego.

~Labo~Labo

Witam niedawno kupiłem Kia Rio 1,5 diesel crdi

Przy odpalaniu silnika zapala mi się kontrolka od wody w filtrze paliwa jednak po odpaleniu silnika gaśnie czy mam się udać do mechanika?

Acha i chciałem wymienić olej jaki wybrać od początku był lany lotos.. czy dalej go lać czy może zmienić na mobil 1 polecał mi to mechanik....

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Kia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
8 996
Przejechany dystans
4 707 012 km
Zatankowanego paliwa
309 724 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
629
Wydanych pieniędzy
266 078 zł
Średnie wydatki na auto
908 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 355
Wydanych pieniędzy
845 078 zł
Średnie wydatki na auto
2 884 zł
Zobacz dzienniki kosztów Kia (293)

Testy zderzeniowe Kia Rio

Najnowsze testy zderzeniowe Kia Rio przeprowadzone przez Euro NCAP.

Kia Rio 1.2 GLS, LHD
2011

Kia Rio
Kia Rio

Kia Rio
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Kia

Zużycie paliwa Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT

Na podstawie 18 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: jacekmarek&@o2., dodano: 15.07.2008 11:34

Jeszcze benzyna. W mieście ok 8l z oszczędzaniem - gaszenie silnika na niekończących się czerwonych światłach w krakowskich korkach Trasa ok 6 przy jeździe mieszanej nieprzepisowej i przepisowej. Jeżdżę ekonomicznie, hamuje silnikiem jeżdżę na wysokich biegach, nie scigam sie do świateł. Widzę juz te usmiechy - ale przynajmniej nie narzekam że pali za duzo. W przyszłum tygodniu zakladam LPG więc wreszcie przestane przepłacać za benzynę:)

pełny raport Kia Kombi 1.3 i

autor: DONSTEF, dodano: 29.12.2007 19:55

Mogło być lepiej... Zużycie paliwa dość duże... w szczególności ciężkiej nogi... Troszkę szkoda, że nie widać różnicy między jazdą po mieście a trasą.. Przeglądy - jeszcze nie wiem.. i wolę żyć bez tej wiedzy ;)

pełny raport Kia Kombi 1.3 i

autor: Marcin, dodano: 18.04.2012 11:30

Uważam że jak na silnik 1.4 109KM to średnie zużycie w mieście od 7 - 7,5 l/100km, na trasie to ok 5l może nawet mniej bo jeszcze nie miałem takiej długiej trasy. Jedyny minus to mały bak chyba 43 litry. Na jednym tankowanie przejeżdżam ok 530-550km

pełny raport Kia Sedan 1.4 DOHC CVVT

Skarbnica wiedzy o Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Kia Rio, oglądali także