Szukaj

Informacje o Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

To budżetowe auto, najmniej trzeba zapłacić za motor benzynowy pod maską. Do wyboru są dwa - oba pracują cicho. Jednak 1.2 85KM cierpi podczas wyprzedzania, można go polecić niewymagającym kierowcom. W razie czego jest jeszcze 1.4l 109KM. Jeśli będzie się go trzymało na wysokich obrotach, za którymi przepada, to pokaże, co potrafi. Podstawowy diesel jest strasznie ospały, dlatego jeśli motor wysokoprężny, to 1.4 90KM.

Powagosław

Zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem, ale i ceną. Jedno i drugie godne starannej uwagi. Poza tym, cieszmy się, że Rio idzie wbrew modzie na miejskie auta o kształtach minivanów. Duży plus.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedniemu Rio najchętniej wsadziłbym dynamit w tyłek. Na tle nudziarskiego ostatnio segmentu B, nowy Rio to niemal dynamit sam w sobie. Rio brawo!

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~MateuszM
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Patrząc ogólnie na samochód, można śmiało powiedzieć, że jest dobrze, choć mogłoby być lepiej ale nie ma co narzekać. Jest to typowy mieszczuch, przeznaczony do stabilnej jazdy po mieście i na krótkie trasy pozamiejskie. Kupując samochód KIA Rio nie oczekiwałem jakości Mercedesa, szybkości Ferrari itd. lecz normalnego solidnego auto do miasta. Uważam, że cena jest adekwatna do wartości/jakości jaką prezentuje KIAnka. Chyba najwiekszym minus tego auto to jednak zawieszenia, której jest zbyt sztywne, zbyt sprężyste czyli mało komfortowe. Aaaa plusy to cała reszta.
2,9
~gosc
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Auto owszem, ladnie wylgada zarowno na zewnatrz jak i w srodku. Natomiast jesli chodzi o prowadzenie to jakas tragedia. Jezdzi jak "wozek z tesco", jesli droga jest rowna i predkosc nie przekracza 90 to moze byc, ale wyzsze predkosci (np 130) to chyba przekraczaja mozliwosci konstrukcyjne pojazdu, auto staje sie niestabilne ze az strach cisnac wiecej. Zdecydowanie za duzo pali wzgledem tego co podaje producent. Naglosnienie ktore daje producnet jest mierne, mimo ze reklamuje je jako virtual sound by Arkamys. Nie idzie ustawic tak zeby chcialo sie sluchac.
3,6
~Krzysztof.O
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Auto prezentuje się dobrze na zewnątrz jak i w środku, wygodna pozycja za kierownicą. Niestety silnik zanim się rozgrzeje pracuje jak disel ,elastyczność jak i apetyt na paliwo jest ok, lakier przy nawet drobnych dotknięciach przez parkujących obok lubi odprysnąć. Czasem części zamienne ze względu na brak zamienników bywają drogie jak to oryginały .
Średnie spalanie dla Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2011-2014
6,7
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Auto użytkowane od nowości (2015). Pierwsze trzy miesiące spalanie na poziomie 6,8-6,9l /100km. Po trzech miesiącach średnie spalanie na poziomie 6,3-6,4 / 100km. Spalanie przy dość ekonomicznej jeździe (drogi lokalne 70%, miasto 20%, autostrady i ekspresówki 10%). Fatalny lakier (lekkie puknięcie i zostaje odprysk), fatalna jakość plastyków we wnętrzu, niewygodne fotele - szczególnie odczuwalne podczas dłuższych tras. Bardzo mały bagażnik. Pierwszy przegląd w ASO KIA na 15tys - 300zł, drugi w ASO KIA 800zł po rabacie. DO jazdy w koło komina - na dłuższą metę nie polecam. Usterek do 35tys nie było - jedynie oświetlenie wnętrza - przepalona żarówka.
7,4
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Rekord z 2022 to 6,3l po drogach krajowych i niżej, średnio ok 6.5l w takich warunkach. Średnia z ponad 100 tys. km to 7,5l natomiast autostrada przy ok 140km/h to 9-9,5l. Wszystkie powyższe dane są dla LPG.
6,1
Kia Rio III
Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Trasa ok. 200 km z tego kawałek przez miasta, jazda caly czas na 6 biegu- 80-100 km/h lub na 5 biegu 60-70, srednie spalanie udało się zbić do 4.7 :). Aczkolwiek gdy się przycisnie i trzyma cały czas obroty powyzej 3 tys(od tych obrotow dopiero silnik zaczyna zyc) to spalanie na poziomie od 8 l. to nie problem :).
Kia Rio III Hatchback 5d