Szukaj

Informacje o Lancia Kappa Sedan

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1994-2001. W ofercie włoskiej marki Kappa zastąpiła Tremę. Jej projektantem było biuro Centro Stile Lancia. Kappa jest dziesiątą literą greckiego alfabetu. Swoją nazwą model nawiązuje do aut Lancii z lat 20. i 30. ubiegłego stulecia (Kappa, Dikappa i Trikappa). Współczesna Kappa często przedstawiana była jako Lancia k. Auto nie podbiło rynku, głównie przez wysoką cenę (tylko 80 tys. sprzedanych egzemplarzy). W Polsce służyło jako limuzyna rządowa. Kappę zastąpił model Thesis.
czytaj więcej

Lancia Kappa Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4687 mm
Szerokość 1826 mm
Wysokość 1462 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 947 mm
Zwis tylny 1040 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 463 mm
Długość kolumny kierownicy 600 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 991 mm
Długość siedziska przedniego 480 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 701 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 951 mm
Długość siedziska tylnego 494 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1516 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 525 l
Wysokość bagażnika 442 mm
Szerokość bagażnika 1330 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1026 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~paweł
Lancia Kappa
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Auto mojego wujka najpierw,później mojego ojca-czyli brata wujka zciagnięte do kraju w 2003cim roku po obcierce.Auto na przestzreni lat uznaję za bezawaryjne w zasadzie wszystko co było do zrobienia to eksploatacja.Wymieniona alcantara na przednich fotelach bo tu jakościowa obsuwa.Reszta bezobsługowa....Silnik....no chyba juz takich nie robią...Jeździ NA ORYGINALNEJ turbinie i wtryskach.Wygoda-ponad przeciętna,sylwetka co sie komu podoba,wewnątrz niezaprzeczalny urok pluszo-zamszo-alcantara....Jeźdi i jeździ,NIE RDZEWIEJE :) auto nie z tych czasów...w tym roku skonczył 20 lat a wygląda jak nowe.Prosze PAństwa jak sie normalnie o auta dba(przynajmniej z tamtych czasów) to to działa i działa...Gdyby było oferowane nowe -kupił bym bez wahania bo takich aut sie juz nie robi.Po prostu.
4,8
~Seraf164
Lancia Kappa
Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Jedno z najlepszych włoskich aut lat 90-tych jeśli chodzi o bezawaryjność. Autem zrobiłem 70 tyś km przez 2 lata i nie licząc wymiany rozrządu, oleju, filtrów, klocków i innych materiałów eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Użytkowanie auta kosztuje mnie 29,63 zł/100 km (paliwo, OC, przeglądy, materiały eksploatacyjne) - jest to średnia z 70 tyś. km. Obecnie auto zbliża się do 300 tyś. km i jeśli dalej będę wymieniał olej i filtry na czas to patrząc na kappy znajomych spokojnie przekroczę 500 tyś km bez większych awarii. W przypadku każdego auta sprawdza się zasada jak dbasz ta masz. Myślę, że w chwili obecnej jest to ciekawa propozycja na youngtimera do codziennego użytku. Auto kosztuje śmieszne pieniądze i daje niesamowite wrażenia z jazdy. Auto świetne w roli sleepera, wygląda na stare/wolne/ociężałe auto, a potrafi zadziwić wielu na drodze. Przy sprawnym kierowcy 100km/h można osiągnąć poniżej 7 sekund. W dodatku silnik bardzo rozwojowy i bez większego problemu można zwiększyć moc z 220KM na okolice 300KM, a nawet i 400KM.
4,7
~szawlon
Lancia Kappa
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Auto bezawaryjne.w moich rękach od 2007 roku kiedy zostało sprowadzone z Włoch.Dwustronny ocynk -ani sladu korozji.Jeździlismy równolegle również Toyotą Camry -zjadła ją rdza przy przebiegu 360tys km,auto równie niezawodne ale bez wdzięku,proste i troche tanie.Wracając do Kappy ,kupiona troche ze względu na Ojca ale nie załuje zakupu ani prze zchwile.Silnik i probemy....jakie problemy?? Żadne.Wymiana rozrzadu i oleju i nie wiem nawet co tam może sie psuc.Rok temu wymienione swiece żarowe bo jedna wysiadła-wymieniony komplet.Poza tym nic,nie bierze ani kropli oleju pomiędzy wymianami,wtryski nietkniete - mam wrazenie ze auto niezniszczalne pod tym wzgledem ale to sie jeszcze okaże.Z drugiej strony w pracy uzywamu Fiata z 2l jtd i ma juz najechane 330tys km i taz auto nietykane w kwestii silnika....cóż,chwała fiatowi....Auto sprawnie jeżdzące,bez cudów(nie zdecydwoałem sie na chip tuning chociaz bezpieczny do 170km) spalanie na trasie do 8l (szybkośc maksymalna bezpieczna bywało ze za granica i 180km/h przez dłuzszy czas),w miescie ok 10l/100km.Silnik najlepiej podsumowuje filmik na YOUTUBE -Kappa zimny start...To rosyjski filmik gdzie facet odpala Kappe na mrozie -20st i widac na liczniku przez chwile przebieg auta -blisko pół miliona km...o czym tu mówic..Silnik genialny.Zawieszenie trwałe w tym roku wymieniane (235tys) po raz pierwszy raz teleskopy,poduszki,wahacze...Zamienników nie ma wiec komplet TRW na tył to bagatela 1000zł ogólnie cała operacja czyli komplet wahaczy,gum,łozysko prawy przód komplet amortyzatorów przód tył,stabilizatory -w sumie to wszystko nowe markowe albo oryginalne (do tej pory było fabryczne i oryginalne:) to koszt 5tys zł....(bez faktury :) .Duzo? Trudno powiedziec jak ma słuzyc jeszcze kolejne 20 lat to chyba nie.....Jedyny problem wahacze przód zciągane z Woch bo w Polsce nie ma akurat nigdzie a uzywki mnie nie interesują.Reszta-rozrządy elementy karoserii do kupienia od ręki....Auto neizwykle komfortowetrwałe w srodku praktycznie jak nowe poza......fotelami...alcantara przy kupnie sliczna teraz zmechacona,potargana,nie do poczyszczenia,po prostu nietrwała.Wymiana (wystarczy sam przód bo tył w porządku) czyli obszycie to koszt 1000zł ale nigdy nei mam czasu....W ciągu 12lat naszego uzytkowania padł silnik otwierania prawych tylnych drzwi,łozysko przód ,otwieranie klapki paliwa,dwa razy była czyszczona klima,odgrzybiana i uzupełnianie srodka chłodniczego -czesciej nei było takiej potrzeby,wymiana wydechu,dwie świece żarowe (na oryginalne)....Olej 10w 40 co 10tys km Nie wiem co wiecej napisac bo auto tak porządne ze aż nudne.Zrobione z wdziękiem bardzo solidnie (u dołu drzwi podwójne ochrony-żeby nie pobrudzic spodni) uszczelki przy drzwiach jak nowe,lampy świeca be zarzutu (nic nie powypalane) Generalnie polecam jezeli źródło zakupu jest pewne -odwdzięczy sie uroda i trwałością.Jak wspomniałem jeździliśmy też równolegle Camry ,97 2,2 benzyna i oba auta mechanicznie idealne,z zewnątrz tez oba maja swój urok,róznice widac dopiero wewnątrz Camry prosta ,troche wręcz prymitywna,do bólu,Kappa ma to coś....Pozdrawiam wszystkich.
Średnie spalanie dla Lancia Kappa Sedan
10,2 – 12,2
l/100 km
7,5 – 8,6
l/100 km
11,3 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Lancia Kappa
Sedan 2.4 20V 175KM 129kW
Instalacja sekwencyjna wtryskiwacze baracuda , parownik AC czerwony do 250KM . Auto zawsze rozgrzewam przed jazdą ok 2-3 minuty , jestem dynamicznym kierowcą , często przy wyprzedzaniu redukuję i zdarza mi się pokręcić do 5/5.5tys obr min. Zawsze tankuję na jednej stacji bp . Spalanie w trasie na dystansie 500km wyniosło 11.2L LPG/100km prędkość przejazdu 110-140km/h z włączoną klimatyzacją . Być może bez klimy i z prędkością do 120km/h spalanie nie przekroczyło by 11L. W mieście spalanie jest niemal identyczne, zwykle mieszczę się w przedziale 12,2-12,8L LPG/100km. Na benzynie spalanie jest bardzo podobne , trasa to ok 10/10,5L a w mieście ok 12L PB/100km. Auto jest bardzo ekonomiczne i jestem miło zaskoczony kosztami eksploatacji , silnik jest optymalny dla masy chociaż do dynamicznego poruszania się brakuje tych 100-150 koni . Warto zastanowić się nad wersją 2.0 20VT lub 3.0 V6.
9,6
Lancia Kappa
Sedan 2.0 LE 146KM 107kW
ceny używek śmieszne nowe do zaakceptowania na poziomie Japończyków ale nie wiele się psuje spalanie a do domu z Austrii mam 1000 km przy prędkościach 130-160 w większości autostrada spalanie 8,4-8,5 nienormalne wręcz ale sprawdzane kilkakrotnie
12,0
Lancia Kappa
Sedan 2.0 20V 155KM 114kW
Porażka, mam automat i nie jestem zadowolony co prawda nic mi sie nie zepsuło, ale jeżdzę po mieście czesto natrafiam na czerwone światło, chociaż jeżdzę też dłuższymi odcinkami i wychodzi mi bardzo duzo za paliwo, zatankowałem za 30 zł to robie ok 40-50 km troche mało jak za taką kase..
Lancia Kappa Sedan