Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Lancia Lybra

Lata produkcji: 1999 - 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium. Produkowany w latach 1999-2005. Lybra została wprowadzona na rynek jako następczyni Lancii Dedry. Tworzenie jej było przedsięwzięciem na wielką skalę i trwało ponad sześć lat. Lybra okazała się przełomowym modelem w najnowszej historii włoskiej marki, między innymi ze względu na nową koncepcję projektowania aut. Wraz z nią Lancia odeszła od kanciastej stylistyki, a nowy trend został przeniesiony na całą gamę marki. Miejsce Lybry w ofercie Lancii umownie zajęła Delta.

Dane techniczne Lancia Lybra

Silniki

Moc silników 103-154 KM

Poj. silników 1 581-2 387 cm3

Prędkość maks. 185-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,6-11,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Lancia Lybra

Średnia ocena modelu

na podstawie 255 opinii

4.35

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Ergonomia

+ Silnik

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (93%)
NIE (7%)

Wybrane oceny kierowców Lancia Lybra

Nietuzinkowe auto pozwalające cieszyć się jazdą. Wyróżnia się w tłumie aut niemieckich, japońskich i francuskich, zwraca na siebie uwagę i ... więcejw tym konkurencją jest tylko Jaguar, Rover, Alfa lub inna Lancia :) Linia karoserii może nie najpiękniejsza, ale nie nudzi się już po paru miesiącach. Daje poczucie wyjątkowości którego tak potrzebujemy w czasach masowej uniformizacji. W moim mieście wojewódzkim Lybr jeździ raptem kilkanaście i ŻADNA z nich nie jest w takiej kompletacji i wersji wyposażenia jak moja. Czy może to o swoim aucie powiedzieć właściciel Golfa, Passata, Audi, Focusa, Mondeo? Nawet Mercedes i BMW nie zapewniają podobnej wyjątkowości za tak przystępną cenę! Nie mówię tu o jakości czy cenie tych aut, tylko o ilości pojazdów tych tak pożądanych marek, która powoduje że jedynie co je wyróżnia to inny wzór felg. W tym miejscu chciałbym też nawiązać polemikę z paroma malkontentami: Mateuszkub - narzekasz na awaryjność swojej Lybry 1,9JTD a sam piszesz, że Twoje auto z 1999 roku ma 145.000km przebiegu. Wierzysz w cuda? Dodaj 150.000km, dołóż zaniedbania poprzedniego właściciela - przestaniesz narzekać na samochód, i zaczniesz na własną naiwność i głupotę. Dzasiek - porównujesz swoją Lybrę 1.6 103KM z 2001 roku z Toyotą Starlet 1.5D twierdząc, że Toyota pali 3 razy mniej. Oczywiście że tak! Po pierwsze to diesel, a po drugie benzynowy silnik 1.6 jest za słaby do Lybry, która jest dużo cięższa od "Starletki" wiec będzie spalał dużo więcej! Nie rozumiem więc Twego zdziwienia. Helmut z Helmutowa porównuje Lybrę do Passata, Laguny lub Mondeo. Narzeka też na parujące szyby, co skomentowałem w dziale "widoczność". Przede wszystkim Lybra to kompakt klasy premium (a nie klasa średnia) co widać choćby po wymiarach nadwozia i wnętrza; winna więc być porównywana do Megane, Golfa lub Focusa. Megane jest bardziej awaryjne, Golf nudny a Focus ma wielowahaczowe i kosztowne w serwisowaniu zawieszenie. Poza tym czy któryś z nich ma 150KM w dieslu? Każdy z tych konkurentów poziomem wyposażenia i stylizacją zostaje daleko w tyle za Lybrą. Co do wyciszenia Mondeo - być może TDCi 130 KM jest cichsze ale tylko do chwili awarii wtryskiwaczy lub wystąpienia rdzy. Potem wrzask właściciela na widok rachunku za wtryski lub naprawę blacharki zagłuszy silnik z pewnością :) Do tego żadne z tych aut nie pozwoli nam wyróżniać się na drodze, nie zapewni takiego komfortu i poczucia wyjątkowości jak Lancia Lybra. ukryj
dodano 03.11.2010 przez
___________________________________________________09.2013 Auto ma aktualnie 165000km. Fani spektakularnych awarii "włoskiego złomu" znów bedą zawiedzeni. Wymienione tarcze i klocki hamulcowe. Z "brzydkich" ... więcejwydarzeń: "poleciał" jeden z progów w okolicach tylnego nadkola. Cóż, auto ma 13 lat. Na szczęściwe w porę zainterweniował blacharz i lakiernik. __________________________________________________01.2013 Aktualizacja po kolejnym 1,5 roku i 36.000km. Przez ten czas wymienione tylne klocki hamulcowe, żarówka głównego reflektora + postojówka i żarówka oświetlenia bagażnika. Auto hula 7 dni w tygodniu, nigdy (odpukać) nie zastrajkowało. ___________________________________________________06.2011 Aktualizacja po roku od pierwszego wpisu (a zarazem niemal trzech latach od zakupu): Auto śmiga codziennie kilkadziesiąt km oferując wygodę, o jaką trudno nawet w nowych autach. Szukamy drugiej Lybry dla mojej małzonki. To chyba wystarczająca rekomendacja:). Sztuką jest jednak znaleźć egzemplarz, którego stopień zużycia odpowiada stanowi licznika. Zaniżanie przebiegu stało się chyba już sportem narodowym________________________________________________ W zalewie uniformizacji aut Lybra wciąż potrafi być inna. Pomimo wieku (a również z uwagi na jej egzotyczność) często często uznawana jest za nowe auto. Charakterystyczny front (będący nawiązaniem do gwiazd lat 50-tych Appi czy Aurelii) wywołuje skrajnie odmienne emocje. Mi się podoba:). Mój kolega, będący podobnie jak ja fanem dawnej motoryzacji stwierdził "to taka syrena współczesna;)" co traktuję jako komplement. Innym kojarzy się (niestety) z mercedesem "okularnikiem", co przy mojej ogólnej niechęci do merca wywołuje natychmiastowy protest. Dość dynamiczny, świetnie brzmiący i oszczędny silnik, bardzo komfortowe zawieszenie, wyposażenie wnętrza niespotykane w autach tego segmentu i bardzo dobre nagłośnienie (BOSE) sprawia iż pomimo, że autem jeżdżę już dłuższy czas nadal wsiadam do niego z przyjemnością i niechętnie wysiadam. Wg opinii osób, których "koledzy szwagra kuzyna" widzieli kiedyś Lancie - koszmarna. Ich właściciele nie pozdrawiają się w trasie, bo i tak zaraz będą wiedzieli się w serwisie. Wg mnie - użytkownika - rewelacja. Skończyły się czasy VW garbusa, MB 123, 124, audi 80 - te marki żyją dawną opinią o nich. Auta stają się przedmiotami codziennego użytkowania, z określoną trwałościa. Na tym tle Lybra prezentuje się całkiem przyzwoicie. Za sprawą "lęku przed nieznanym" auta te nie są zbyt popularne, a ich ceny są niezwykle atrakcyjne. ukryj
dodano 03.05.2011 przez
no, cóż przebieg na 100% oryginał. . Nie oceniam tego samochodu za dobrze. Jak już napisałem jeżdżę ciągle zepsutym ... więcejsamochodem. A to żarówka, Ato wahacz, tulejka, wycieracki, szyby, silnik, lusterka,łacnik stab.,końc drązka kier, zamek bagażnika itd.... Ale bezsprzecznie samochód jest oryginalny i przyciąga uwagę. Starałem się napisać w miarę obiektywną opinię. Zaznaczyłem kratkę żebym drugi raz nie kupił, ale nie jest to takie oczywiste. Zobaczę co będzie dalej. Samochód na pewno jest ORYGINALNY. ukryj
dodano 21.02.2010 przez
Fajna stylistyka, niezła jakość, super komfort i wyposażenie w cenie (alcantara -najlepszy materiał na tapicerki) o ile masz zmieniarkę CD. ... więcejPraktyczność lepsza chyba w kombi - także kształt SW bardziej mi się podoba choć o gustach .... ukryj
dodano 13.10.2004 przez
Zobacz oceny Lancia Lybra Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Lancia Lybra

Pb
5,17 - 12,10
Na podstawie 47 raportów spalania
ON
4,27 - 10,00
Na podstawie 185 raportów spalania
LPG
8,27 - 12,97
Na podstawie 20 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Lancia Lybra

Żywiołem Lybry jest trasa. Przy 120km/h spalanie to 6,5-7,0l (sprawdzone). W mieście nadrabia statystyki zużywając 10-11l... gazu. Tak, zagazowałem piękną ... więcejWłoszkę. Wiem, gaz do zapalniczek, ropa do cięzarówek itp. Sto lat temu mawiano "pojazdy bez koni? przecież to szaleństwo!";). Uważam, że dobrze dobrana instalacja LPG po porządnej regulacji nie wpływa negatywnie na osiągi i trwałość silnika. Tu mała dygresja. Mało który "gazownik" dokonuje strojenia instalacji w trakcie jazdy. Uważają, że tzw. autoadaptacja załatwia sprawę. Kiedy mapa wtryskowa gazu nie pokrywa się z mapą dla benzyny komputer silnika dokonuje korekty tej drugiej. W skrajnych przypadkach auto jeździ coraz gorzej, w najlepszym przypadku wyrzucając błąd sterownika silnika ( w najgorszym wyrzucając zawory);). Po dwóch (równie nieudolnych) regulacjach w ramach gwarancji w serwisie wziąłem moją Małżonkę, Lybrę i laptopa na długi spacer. Ważne jest aby wcześniej na nowo przejechać kilkaset km tylko na benzynie, tak aby mapa benzynowa wróciła do pierwotnego stanu. Po 100km jazd udało się idealnie zsynchronizować mapę gazu do benzyny. Spalanie spadło do wartości "benzynowych" (+5%), a osiągi są takie same na obu paliwach. Jak każda instalacja sekwencyjna auto potrzebuje trochę benzynki - jeden pełny zbiornik na 30 000 km (tak, tak - dokładnie 1pln/100km) Koszty paliwa są teraz porównywalne z Ibizą 1,4TDI mojej Małżonki... komfortu nie porównujmy;) ukryj
dodano 03.05.2011 przez
Auto służy mi do codziennych dojazdów do pracy. Trasa liczy prawie 30km w jedną stronę. Na pokład zabieram ze sobą ... więcejjeszcze czterech pasażerów. Tak załadowany samochód waży jakieś 1800kg. Z prędkościami raczej nie przesadzam- staram się utrzymywać jakieś 110km/h, czasami zdarzy się przycisnąć do 140km/h. Oprócz tych codziennych wędrówek zdarza mi się tez pokonywać krótkie odcinki miejskie. Średnia z takiej jazdy to jakieś 6.4l mierzone przy tankowaniu do pełna. Wskazania komputera są zazwyczaj niższe o 0.1-0.2 litra. Trasa Grudziądz- Pruszcz Gdański biegnącą praktycznie w 99% autostradą zaowocowała spalaniem na poziomie 7.0l z tym, że prędkości były wysokie średnio jakieś 160km/h plus próba prędkości maksymalnej (205km/h). Długa trasa na południe Polski- ponad 500km w jedną stronę i spalanie w okolicach 5.5 litra przy normalnej jeździe, 110-120 na normalnych drogach, 140-150 po dwupasmówkach. Typowo miejskiego spalania nie sprawdzałem bo nie do tego Diesle zostały stworzone. ukryj
dodano 25.04.2014 przez
Auto służy mi do codziennych dojazdów do pracy. Trasa liczy prawie 30km w jedną stronę. Na pokład zabieram ze sobą ... więcejjeszcze czterech pasażerów. Tak załadowany samochód waży jakieś 1800kg. Z prędkościami raczej nie przesadzam- staram się utrzymywać jakieś 110km/h, czasami zdarzy się przycisnąć do 140km/h. Oprócz tych codziennych wędrówek zdarza mi się tez pokonywać krótkie odcinki miejskie. Średnia z takiej jazdy to jakieś 6.4l mierzone przy tankowaniu do pełna. Wskazania komputera są zazwyczaj niższe o 0.1-0.2 litra. Trasa Grudziądz- Pruszcz Gdański biegnącą praktycznie w 99% autostradą zaowocowała spalaniem na poziomie 7.0l z tym, że prędkości były wysokie średnio jakieś 160km/h plus próba prędkości maksymalnej (205km/h). Długa trasa na południe Polski- ponad 500km w jedną stronę i spalanie w okolicach 5.5 litra przy normalnej jeździe, 110-120 na normalnych drogach, 140-150 po dwupasmówkach. Typowo miejskiego spalania nie sprawdzałem bo nie do tego Diesle zostały stworzone. ukryj
dodano 25.04.2014 przez
Auto służy mi do codziennych dojazdów do pracy. Trasa liczy prawie 30km w jedną stronę. Na pokład zabieram ze sobą ... więcejjeszcze czterech pasażerów. Tak załadowany samochód waży jakieś 1800kg. Z prędkościami raczej nie przesadzam- staram się utrzymywać jakieś 110km/h, czasami zdarzy się przycisnąć do 140km/h. Oprócz tych codziennych wędrówek zdarza mi się tez pokonywać krótkie odcinki miejskie. Średnia z takiej jazdy to jakieś 6.4l mierzone przy tankowaniu do pełna. Wskazania komputera są zazwyczaj niższe o 0.1-0.2 litra. Trasa Grudziądz- Pruszcz Gdański biegnącą praktycznie w 99% autostradą zaowocowała spalaniem na poziomie 7.0l z tym, że prędkości były wysokie średnio jakieś 160km/h plus próba prędkości maksymalnej (205km/h). Długa trasa na południe Polski- ponad 500km w jedną stronę i spalanie w okolicach 5.5 litra przy normalnej jeździe, 110-120 na normalnych drogach, 140-150 po dwupasmówkach. Typowo miejskiego spalania nie sprawdzałem bo nie do tego Diesle zostały stworzone. ukryj
dodano 25.04.2014 przez
Narzekaczy chciałbym tu nieco utemperować. Kupując auto, na którego serwisowanie Cię nie stać ZAWSZE będziesz niezadowolony. Lancia jest w grupie ... więcejFiata, więc jej serwis obiektywnie nie jest drogi. Porównajcie to z cenami ASO Mercedesa, BMW, Mitsubishi czy Toyoty - nigdzie nie ma nic za darmo! Jeżeli ktoś narzeka na spalanie benzyny - niech kupi diesla. Jeżeli nawet diesel spala mu za dużo - niech kupi rower albo Golfa III - będzie taniej. Co do części - zawieszenie zamienne z Multiplą, silnik bajka - ceny jak do Fiata. Rozrząd lepiej wymieniać po znajomości, ja zapłaciłem 800zł z wymianą, ale można i za 1500 jak ktoś chce. Spalanie miasto 9 litrów, trasa do 6 litrów (utrzymanie 5 litrów nie stanowi problemu) Z pojemności 2,4 to rewelacja. ukryj
dodano 03.11.2010 przez
Zobacz raporty spalania Lancia Lybra Dodaj raport spalania

Dealerzy Lancia

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Lancia Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, 1-go Sierpnia 10

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 33

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 170

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Lancia Lybra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 505

Przejechany dystans

230 325 zł

Zatankowanego paliwa

51 468 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

384

Wydanych pieniędzy

128 101 zł

Średnie wydatki na auto

2 209 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

406

Wydanych pieniędzy

78 143 zł

Średnie wydatki na auto

1 347 zł

ZOBACZ 58 dzienników kosztów Lancia Lybra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Lancia Lybra

Liczba wpisów: 15
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Lancia Lybra dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Lancia Lybra

Liczba wpisów: 6
Gaz zamontowany w EGP w Warszawie, instalacja BRC S24, po 50000km nadal sprawuje się znakomicie, bezawaryjna, jedynie trzeba od czasu ... więcejdo czasu udać się na przegląd. Spalanie gazu delikatnie większe od benzyny, brak utraty mocy, nie szarpie nie przerywa przy nagłym przyspieszaniu. Koszt całej instalacji zwrócił mi się po półtora roku. Polecam ukryj
dodano 16.02.2011 przez
Bardzo miła obsługa Zamontowany gaz pracuje bez awaryjnie Zdecydowanie polecam
dodano 07.06.2010 przez
MONTOWALI GAZ W ENERGY GAZ POLSKA
dodano 13.09.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Lybra

Skarbnica wiedzy o Lancia Lybra

Ciekawostki
dodano 16.08.2011 przez
Tylne światła Lancii Lybry w wersji Berlina zostały wykorzystane na rynkach południowoamerykańskich do liftingu Fiata Marea. W telewizyjnych reklamach Lancii Lybry występował Harrison Ford. Istniała…
dodano 16.08.2011 przez
Prace nad projektem nazywanym przez Fiata „Nowa Dedra” (kod projektu: 839) rozpoczęto już w 1992 roku. W skład zespołu designerskiego weszli: Flavio Manzoni (szef projektu…
dodano 16.08.2011 przez
Lybra stanowiła pewien przełom we współczesnej historii Lancii. Miała być dla Lancii tym samym, czym był model 156 dla firmy Alfa Romeo – nową erą…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą