Szukaj

Informacje o Lancia Lybra

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium. Produkowany w latach 1999-2005. Lybra została wprowadzona na rynek jako następczyni Lancii Dedry. Tworzenie jej było przedsięwzięciem na wielką skalę i trwało ponad sześć lat. Lybra okazała się przełomowym modelem w najnowszej historii włoskiej marki, między innymi ze względu na nową koncepcję projektowania aut. Wraz z nią Lancia odeszła od kanciastej stylistyki, a nowy trend został przeniesiony na całą gamę marki. Miejsce Lybry w ofercie Lancii umownie zajęła Delta.
czytaj więcej

Lancia Lybra – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Lancia Lybra

Liczba ocen: 270
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Gucio
Lancia Lybra
Kombi 2.0 20V 154KM 113kW
Niedoceniony, zapomniany już trochę samochód. Przy odrobinie oleju w głowie i minimalnej dbałości odwdzięcza się niezawodnością. Ma naturalnie też wady ale są to drobiazgi. Benzynowa wersja 2.0 R5 pięknie brzmi, ma świetne osiągi, pali niedużo ale wręcz błaga o skrzynię 6-cio biegową. Auto jest troche ciasne. Nawet bagażnik w kombi nie jest wielki. Jest za to zwinne i mimo miękkiego zawieszenia bardzo przyjemnie się prowadzi. No i ten silnik... genialny, elastyczny, wręcz mający charakterystykę diesla przy niskich obrotach. Mankamenty... awarie cięgien sterujących klapkami nawiewów, luzy przycisków sterujących szybami, głupio umieszczony filtr oleju w 2.0 R5 za alternatorem (ciężki dostęp), fatalny dostęp do rozrządu (5 cylindrów), zimą czasami świruje centralny zamek, kilka razy samoczynnie otworzyły się wszystkie szyby. Warto wyciągnąć gumowe korki z progów i zrobić konserwacje. Moja po 18 latach nie miała żadnej rdzy.
4,5
~puki
Lancia Lybra
Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW
Jeździłem swoją Liberką prawie 2 lata i szczerze polecam. Bardzo miękka i wygodna, super nagłośnienie Bose, idealna w trasy zwłaszcza z silnikiem 2.4. Mechanicznie nie ma z nią problemów, szwankuje tylko elektryka. Padł mi alternator, podnośnik tylnej szyby i mechanizm wycieraczek. Czasem zapalają różne kontrolki na desce, po czym same gasną. Oświetlenie we wnętrzu czasem nie łączy i robi się stroboskop. Za to silnik dzwon, mój egzemplarz praktycznie nie pobierał oleju. Przy -17 stopniach odpalał bez problemu. Karoseria ocynkowana, więc jeśli nie była bita to nie będzie korozji. Korodują tylko progi zewnętrzne. Ja w swojej wymieniłem całe progi od razu po kupnie i miałem spokój. Ceny części przeciętne. Samochód nie jest drogi w utrzymaniu, chociaż marka jest mało znana w Polsce i może wydawać się egzotyczna. Nic bardziej mylnego.
4,1
~Krzysiek
Lancia Lybra
Kombi 2.4 JTD 135KM 99kW
8 lat użytkowania i 100tys przejechane. Gdyby rocznikowo były świeże kupiłbym ponownie. Silnik, moc i moment obrotowy jak dla przeciętnego kierowcy zadowalający, spokojnie na 5 biegu można wyprzedzać bez redukcji. Wyposażenie bajka, 8pp 2 stref. klima która mrozi palce latem, czujnik deszczu i zaparkowania szyb -kiedyś bym powiedział ze głupi gadżet - teraz wiem ze "pierdolka" która robi ze życie jest prostsze. Nagłośnienie boose z subwooferem umila czas no i skóra która jest robi wrażenie. To odróżnia wylalanego Włocha od zajechanej Niemki czy Francuza.

Raporty spalania Lancia Lybra

Liczba raportów: 269
Średnie spalanie dla Lancia Lybra
8,5 – 10,4
l/100 km
5,4 – 6,8
l/100 km
8,6 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Lancia Lybra
Kombi 1.9 JTD 110KM 81kW
Auto służy mi do codziennych dojazdów do pracy. Trasa liczy prawie 30km w jedną stronę. Na pokład zabieram ze sobą jeszcze czterech pasażerów. Tak załadowany samochód waży jakieś 1800kg. Z prędkościami raczej nie przesadzam- staram się utrzymywać jakieś 110km/h, czasami zdarzy się przycisnąć do 140km/h. Oprócz tych codziennych wędrówek zdarza mi się tez pokonywać krótkie odcinki miejskie. Średnia z takiej jazdy to jakieś 6.4l mierzone przy tankowaniu do pełna. Wskazania komputera są zazwyczaj niższe o 0.1-0.2 litra. Trasa Grudziądz- Pruszcz Gdański biegnącą praktycznie w 99% autostradą zaowocowała spalaniem na poziomie 7.0l z tym, że prędkości były wysokie średnio jakieś 160km/h plus próba prędkości maksymalnej (205km/h). Długa trasa na południe Polski- ponad 500km w jedną stronę i spalanie w okolicach 5.5 litra przy normalnej jeździe, 110-120 na normalnych drogach, 140-150 po dwupasmówkach. Typowo miejskiego spalania nie sprawdzałem bo nie do tego Diesle zostały stworzone.
5,7
Lancia Lybra
Kombi 1.9 JTD 110KM 81kW
Auto służy mi do codziennych dojazdów do pracy. Trasa liczy prawie 30km w jedną stronę. Na pokład zabieram ze sobą jeszcze czterech pasażerów. Tak załadowany samochód waży jakieś 1800kg. Z prędkościami raczej nie przesadzam- staram się utrzymywać jakieś 110km/h, czasami zdarzy się przycisnąć do 140km/h. Oprócz tych codziennych wędrówek zdarza mi się tez pokonywać krótkie odcinki miejskie. Średnia z takiej jazdy to jakieś 6.4l mierzone przy tankowaniu do pełna. Wskazania komputera są zazwyczaj niższe o 0.1-0.2 litra. Trasa Grudziądz- Pruszcz Gdański biegnącą praktycznie w 99% autostradą zaowocowała spalaniem na poziomie 7.0l z tym, że prędkości były wysokie średnio jakieś 160km/h plus próba prędkości maksymalnej (205km/h). Długa trasa na południe Polski- ponad 500km w jedną stronę i spalanie w okolicach 5.5 litra przy normalnej jeździe, 110-120 na normalnych drogach, 140-150 po dwupasmówkach. Typowo miejskiego spalania nie sprawdzałem bo nie do tego Diesle zostały stworzone.
5,7
Lancia Lybra
Kombi 1.9 JTD 110KM 81kW
Auto służy mi do codziennych dojazdów do pracy. Trasa liczy prawie 30km w jedną stronę. Na pokład zabieram ze sobą jeszcze czterech pasażerów. Tak załadowany samochód waży jakieś 1800kg. Z prędkościami raczej nie przesadzam- staram się utrzymywać jakieś 110km/h, czasami zdarzy się przycisnąć do 140km/h. Oprócz tych codziennych wędrówek zdarza mi się tez pokonywać krótkie odcinki miejskie. Średnia z takiej jazdy to jakieś 6.4l mierzone przy tankowaniu do pełna. Wskazania komputera są zazwyczaj niższe o 0.1-0.2 litra. Trasa Grudziądz- Pruszcz Gdański biegnącą praktycznie w 99% autostradą zaowocowała spalaniem na poziomie 7.0l z tym, że prędkości były wysokie średnio jakieś 160km/h plus próba prędkości maksymalnej (205km/h). Długa trasa na południe Polski- ponad 500km w jedną stronę i spalanie w okolicach 5.5 litra przy normalnej jeździe, 110-120 na normalnych drogach, 140-150 po dwupasmówkach. Typowo miejskiego spalania nie sprawdzałem bo nie do tego Diesle zostały stworzone.
Lancia Lybra