Szukaj

Informacje o Lancia Lybra Kombi 2.0 20V 154KM 113kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium. Produkowany w latach 1999-2005. Lybra została wprowadzona na rynek jako następczyni Lancii Dedry. Tworzenie jej było przedsięwzięciem na wielką skalę i trwało ponad sześć lat. Lybra okazała się przełomowym modelem w najnowszej historii włoskiej marki, między innymi ze względu na nową koncepcję projektowania aut. Wraz z nią Lancia odeszła od kanciastej stylistyki, a nowy trend został przeniesiony na całą gamę marki. Miejsce Lybry w ofercie Lancii umownie zajęła Delta.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 154 KM (113 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Gucio
Lancia Lybra
Kombi 2.0 20V 154KM 113kW
Niedoceniony, zapomniany już trochę samochód. Przy odrobinie oleju w głowie i minimalnej dbałości odwdzięcza się niezawodnością. Ma naturalnie też wady ale są to drobiazgi. Benzynowa wersja 2.0 R5 pięknie brzmi, ma świetne osiągi, pali niedużo ale wręcz błaga o skrzynię 6-cio biegową. Auto jest troche ciasne. Nawet bagażnik w kombi nie jest wielki. Jest za to zwinne i mimo miękkiego zawieszenia bardzo przyjemnie się prowadzi. No i ten silnik... genialny, elastyczny, wręcz mający charakterystykę diesla przy niskich obrotach. Mankamenty... awarie cięgien sterujących klapkami nawiewów, luzy przycisków sterujących szybami, głupio umieszczony filtr oleju w 2.0 R5 za alternatorem (ciężki dostęp), fatalny dostęp do rozrządu (5 cylindrów), zimą czasami świruje centralny zamek, kilka razy samoczynnie otworzyły się wszystkie szyby. Warto wyciągnąć gumowe korki z progów i zrobić konserwacje. Moja po 18 latach nie miała żadnej rdzy.
4,5
~niki129
Lancia Lybra
Kombi 2.0 20V 154KM 113kW
Bardzo udany samochód, nie gorszy niż niemiecka konkurencja z tamtych lat. Wiem co pisze bo w teraz jeżdżę BMW E46 i Lancia wcale nie była gorszym samochodem tylko zupełnie innym. Jeżeli komuś odpowiada styl Lybry to z czystym sumieniem POLECAM. Dodam ze auto jest bardzo bezpieczne. Osobiście przetestowałem....
4,5
~Bisonus
Lancia Lybra
Kombi 2.0 20V 154KM 113kW
Auto jest duże, stylistyka ładna, bardzo dobrze wyposażone a silnik fantastyczny, jest bardzo wytrzymały i mocny, auto nie sprawia praktycznie żadnych problemów, wystarczy pilnować okresowych wymian oleju, filtrów i płynów a potrafi się odwdzięczyć bezawaryjną jazdą. To taki włoski \"Mercedes\"
Lancia Lybra Kombi