Szukaj

Informacje o Lancia Lybra Sedan

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D), pozycjonowany w grupie premium. Produkowany w latach 1999-2005. Lybra została wprowadzona na rynek jako następczyni Lancii Dedry. Tworzenie jej było przedsięwzięciem na wielką skalę i trwało ponad sześć lat. Lybra okazała się przełomowym modelem w najnowszej historii włoskiej marki, między innymi ze względu na nową koncepcję projektowania aut. Wraz z nią Lancia odeszła od kanciastej stylistyki, a nowy trend został przeniesiony na całą gamę marki. Miejsce Lybry w ofercie Lancii umownie zajęła Delta.
czytaj więcej

Lancia Lybra Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4466 mm
Szerokość 1743 mm
Wysokość 1462 mm
Rozstaw osi 2593 mm
Rozstaw kół - przód 1517 mm
Rozstaw kół - tył 1476 mm
Zwis przedni 926 mm
Zwis tylny 947 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 420 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,9
~Tomisław
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
ja powiem tak , to co tu czytam to musza pisać jacyś fanatycy lancii podobnie jak alfy, którzy kupili już te samochody no i cóż, szkoda im się przyznać do błędu, a porównywanie lancii do klasy wyżej to śmiech na sali, to auto nawet z a4 nie da się porównać i to z tą pierwszej generacji, co z tego że jest full wypas jak połowa rzeczy i tak nie działa albo wkrótce przestanie działać, auto porównywalne z laguną II jeżeli chodzi o usterkowość, sytuacje ratuje tylko silnik który pali mało, ale jak już zacznie sie psuć to pada wszystko po kolej, wygląda kontrowersyjny, choć mi sie podoba, taki włoski mercedes, choć z samym mercedesem mało ma wspólnego :D fiat w ładniejszej oprawie, z ciut lepszymi materiałami, Osobiście nie polecam, jak kupiłem lybre myślałem że po roku kupie thesis, no cóż teraz już wiem że tak nie zrobię ! a lybra jezdrze bo już tyle wsadziłem że nie opłaca się sprzedawać tylko zajadę ją na śmierć i potem złom! ale do wszystkich co ją chcą kupić powtarzam NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ. chyba że macie kasy jak lodu, i bawią was ciągłe przestoje w warsztatach i pożyczanie auta od znajomego tak zwany syndrom fanów alfy, oni też to lubią . jedyny plus w tej całej otchłani to to że nie koroduje! choć to marne pocieszenie !
4,3
~gov
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
___________________________________________________09.2013 Auto ma aktualnie 165000km. Fani spektakularnych awarii "włoskiego złomu" znów bedą zawiedzeni. Wymienione tarcze i klocki hamulcowe. Z "brzydkich" wydarzeń: "poleciał" jeden z progów w okolicach tylnego nadkola. Cóż, auto ma 13 lat. Na szczęściwe w porę zainterweniował blacharz i lakiernik. __________________________________________________01.2013 Aktualizacja po kolejnym 1,5 roku i 36.000km. Przez ten czas wymienione tylne klocki hamulcowe, żarówka głównego reflektora + postojówka i żarówka oświetlenia bagażnika. Auto hula 7 dni w tygodniu, nigdy (odpukać) nie zastrajkowało. ___________________________________________________06.2011 Aktualizacja po roku od pierwszego wpisu (a zarazem niemal trzech latach od zakupu): Auto śmiga codziennie kilkadziesiąt km oferując wygodę, o jaką trudno nawet w nowych autach. Szukamy drugiej Lybry dla mojej małzonki. To chyba wystarczająca rekomendacja:). Sztuką jest jednak znaleźć egzemplarz, którego stopień zużycia odpowiada stanowi licznika. Zaniżanie przebiegu stało się chyba już sportem narodowym________________________________________________ W zalewie uniformizacji aut Lybra wciąż potrafi być inna. Pomimo wieku (a również z uwagi na jej egzotyczność) często często uznawana jest za nowe auto. Charakterystyczny front (będący nawiązaniem do gwiazd lat 50-tych Appi czy Aurelii) wywołuje skrajnie odmienne emocje. Mi się podoba:). Mój kolega, będący podobnie jak ja fanem dawnej motoryzacji stwierdził "to taka syrena współczesna;)" co traktuję jako komplement. Innym kojarzy się (niestety) z mercedesem "okularnikiem", co przy mojej ogólnej niechęci do merca wywołuje natychmiastowy protest. Dość dynamiczny, świetnie brzmiący i oszczędny silnik, bardzo komfortowe zawieszenie, wyposażenie wnętrza niespotykane w autach tego segmentu i bardzo dobre nagłośnienie (BOSE) sprawia iż pomimo, że autem jeżdżę już dłuższy czas nadal wsiadam do niego z przyjemnością i niechętnie wysiadam. Wg opinii osób, których "koledzy szwagra kuzyna" widzieli kiedyś Lancie - koszmarna. Ich właściciele nie pozdrawiają się w trasie, bo i tak zaraz będą wiedzieli się w serwisie. Wg mnie - użytkownika - rewelacja. Skończyły się czasy VW garbusa, MB 123, 124, audi 80 - te marki żyją dawną opinią o nich. Auta stają się przedmiotami codziennego użytkowania, z określoną trwałościa. Na tym tle Lybra prezentuje się całkiem przyzwoicie. Za sprawą "lęku przed nieznanym" auta te nie są zbyt popularne, a ich ceny są niezwykle atrakcyjne.
5,0
~yska
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Dokonałem zakupu lanci lybry bardzo świadomie po lekturze wielu ocen właścicieli. Od pierwszych kilometrów za sterami jestem bardzo zadowolony z auta. Samochód spełnia wszelkie moje wymagania - świetne osiągi, bardzo niskie spalanie, wystarczająca przestrzeń dająca poczucie komfortu, wyposażenie (skóra, bose, gsm i in.) dające poczucie luksusu i indywidualności, ponadczasowa sylwetka. Silnik diesla to sama nienaganna pracą. Polecam każdemu, kto chce choć trochę wyróżnić się z tłumu i zaznać włoskiego luksusu i niezawodności nowych aut.
Średnie spalanie dla Lancia Lybra Sedan
8,5 – 10,4
l/100 km
5,4 – 6,5
l/100 km
8,8 – 11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 105KM 77kW
Zacznę od tego że ja obliczam średnie spalanie po wypaleniu całego baku i przeliczam navi jednak trochę zawyża. 5,3 litra mi spaliła mi ostatnio jak jeździłem 80% trasa reszta to miasto. minimalne spalanie 100% trasa przy jeździe tak do 110 km/h i delikatnym obsługiwaniem pedału gazu obliczone po jakiś 250 przejechanych km. Maksymalne spalanie to jazda 90% miasto w sensie Poznań w godzinach szczytu gdzie 10 km robi się godzinę albo i dłużej. Ogólnie samochodzik ekonomiczny zasięg samochodu na spokojnej trasie około 1050 km
8,7
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Żywiołem Lybry jest trasa. Przy 120km/h spalanie to 6,5-7,0l (sprawdzone). W mieście nadrabia statystyki zużywając 10-11l... gazu. Tak, zagazowałem piękną Włoszkę. Wiem, gaz do zapalniczek, ropa do cięzarówek itp. Sto lat temu mawiano "pojazdy bez koni? przecież to szaleństwo!";). Uważam, że dobrze dobrana instalacja LPG po porządnej regulacji nie wpływa negatywnie na osiągi i trwałość silnika. Tu mała dygresja. Mało który "gazownik" dokonuje strojenia instalacji w trakcie jazdy. Uważają, że tzw. autoadaptacja załatwia sprawę. Kiedy mapa wtryskowa gazu nie pokrywa się z mapą dla benzyny komputer silnika dokonuje korekty tej drugiej. W skrajnych przypadkach auto jeździ coraz gorzej, w najlepszym przypadku wyrzucając błąd sterownika silnika ( w najgorszym wyrzucając zawory);). Po dwóch (równie nieudolnych) regulacjach w ramach gwarancji w serwisie wziąłem moją Małżonkę, Lybrę i laptopa na długi spacer. Ważne jest aby wcześniej na nowo przejechać kilkaset km tylko na benzynie, tak aby mapa benzynowa wróciła do pierwotnego stanu. Po 100km jazd udało się idealnie zsynchronizować mapę gazu do benzyny. Spalanie spadło do wartości "benzynowych" (+5%), a osiągi są takie same na obu paliwach. Jak każda instalacja sekwencyjna auto potrzebuje trochę benzynki - jeden pełny zbiornik na 30 000 km (tak, tak - dokładnie 1pln/100km) Koszty paliwa są teraz porównywalne z Ibizą 1,4TDI mojej Małżonki... komfortu nie porównujmy;)
5,5
Lancia Lybra
Sedan 1.9 JTD 115KM 85kW
Jak na tak dużą pojemność silnika - bardzo przyjemne spalanie. Nie wiem, jak to wygląda podczas jazdy wyłącznie w mieście, ale na dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolony. Przykład: trasa z Poznania do Krakowa - najpierw spalanie średnie 4.5 l/100 km (momentami obecne zużycie pokazywało mi 3.3, przeważnie trzymało na poziomie
Lancia Lybra Sedan