Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Lancia Thema

Lata produkcji: 1984 - 2014
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994 i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W 1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.

Komentarze redakcji

Powagosław: Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka.
Luzacjusz: Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki.

Smukłe kształty, opływowe przetłoczenia, szykowne detale - Lancia przyzwyczaiła nas już do samochodów, które ujmują lekkością i wyrafinowaniem linii. Z lekkością ma jednak niewiele wspólnego flagowy model włoskiej marki, Thema. Za sprawą swojej monstrualnej karoserii, w której roi się od masywnych, mocno ściętych form, a powierzchnia blach znacząco przewyższa wielkość szyb, auto wygląda z zewnątrz jak czołg na kołach. Powód, dla którego topowa limuzyna odcina się od tradycyjnych dla Lancii koncepcji designerskich jest prosty - model ten jest bliźniakiem Chryslera 300, czyli auta stworzonego, aby spełnić amerykański sen o potędze.

Amerykańskie korzenie włoskiej limuzyny da się zauważyć po zajęciu miejsca w środku. Zamiast finezyjnych kształtów i wszechobecnych wyświetlaczy, w których lubują się europejscy producenci, wnętrze proponuje nam prosto zaprojektowaną deskę rozdzielczą z tradycyjnymi, analogowymi zegarami i nienadmierną liczbą przycisków. Taka forma kokpitu nie tylko dodaje mu szlachetności, ale sprawia, że nie musimy obawiać się o czytelność wskaźników i łatwość obsługi. Na szczęście, amerykańskie pochodzenie nie oznacza, że kabina otacza nas tanimi, nieprzyjemnymi w dotyku plastikami - zastosowane materiały wykończeniowe to absolutna ekstraklasa.

Jak wiemy, mieszkańcy USA uwielbiają to, co największe. Właśnie dlatego projektując "300-kę" Chrysler nie szczędził na wymiarach zewnętrznych. W efekcie, również Lancia Thema to prawdziwy kolos, którego trudno "wcisnąć" w lukę na parkingu. Nawiasem mówiąc, zadanie to utrudnia dodatkowo nie najlepsza widoczność z miejsca kierowcy. Najważniejsze jest jednak to, że ponad 5-metrowe nadwozie pozwoliło wygospodarować przeogromne wnętrze z niemałym bagażnikiem. Komfortowej atmosferze sprzyja perfekcyjne wyciszenie kabiny oraz bardzo wygodne fotele. Te ostatnie nie nadają się jednak do dynamicznego pokonywania łuków.

Szybkiej jeździe serpentynami sprzyja z kolei zawieszenie - choć wydawać by się mogło, że z racji amerykańskich genów układ jezdny ma miękkie nastawy, inżynierowie Lancii zadbali o to, aby sprawnie radził sobie z europejskimi drogami. Niestety, odbiło się to na skuteczności resorowania dziur - komfort jest, co prawda, wysoki, jednak niektóre nierówności mogłyby być pochłaniane bardziej subtelnie. Konieczność poprawek sygnalizujemy także w kwestii pracy układu kierowniczego - kierowca nie ma niestety dostatecznego czucia tego, jak obroty kierownicą wpływają na położenie przednich kół.

Potężne, acz eleganckie nadwozie czy przestronne i luksusowo wykończone wnętrze sprawiają, że Lancia Thema zasługuje na miano limuzyny z prawdziwego zdarzenia. Czy podobnie jest z wyposażeniem? Zdecydowanie tak - już w standardzie włoski sedan oferuje swoim nabywcom pełną "elektrykę", dwustrefową automatyczną "klimę", skórzaną tapicerkę, adaptacyjne reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami czy układ poziomujący tylną oś. Cena na pierwszy rzut oka wydaje się wysoka, jednak po porównaniu jej z ofertami innych limuzyn klasy premium okazuje się bardzo, bardzo korzystna.

Dane techniczne Lancia Thema

Silniki

Moc silników 101-286 KM

Poj. silników 1 995-3 604 cm3

Prędkość maks. 185-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,8-12,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Lancia Thema

Średnia ocena modelu

na podstawie 55 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (100%)
NIE (0%)

Wybrane oceny kierowców Lancia Thema

Miałem pewne obawy co do auta, ale po kilku jazdach próbnych zdecydowałem się zaryzykować zakładając że najwyżej sprzedam szybko. Wiem ... więcejjuż, że długo Themy nie sprzedam - to najlepsze auto jakie w życiu miałem, a sporo tego było. ukryj
dodano 25.10.2013 przez
Wygodne i mocne auto, które daje dużo satysfakcji i przyjemności z jazdy. Na niskich obrotach jest bardzo cicho, na wysokich ... więcejryczy. Na parkingu ostrożnie z pedałem gazu, podjazdy na krawężnik przy murze mogą się skończyć kontaktem z murem. Fajnym rozwiązaniem w zimie są podgrzewane miejsca na kubki, w lecie ponoć mogą też chłodzić. ukryj
dodano 07.04.2015 przez
Bardzo duze, bardzo wygodne auto z aspiracjami sportowymi za bardzo male pieniadze. Nadal, po mimo uplywu lat, dosc prestizowe. Jazda ... więcejdaje sporo radosci. Szczegolnie polecam roczniki 93 i 94 w wersji 2.0 16V Turbo (205KM). Auto idealne na dlugie trasy. Eksploatacja troche kosztuje (wysokie zuzycie paliwa). Kradliwosc praktycznie zerowa. Niechetnie zatrzymywany do kontroli przez patrole, co IMO stanowi powazna zalete :-)) ukryj
dodano 29.07.2002 przez
Duże bezpieczne auto dla całej rodzinki. Dzięki niskim cenom używanych aut możesz odżałować trochę kasy na paliwo, albo na założenie ... więcejinstalacji LPG. Niezłe i mocne silniki pozwalają na szybką, dynamiczną ale i bezpieczną jazdę (hamulce tarczowe i ABS są często nieocenione - możesz chmować na stop i spokojnie puścić w tym czasie kierownicę). Poza tym niesamowita wygoda i "full wypas" (skóra, drewno, klima itp. Na minus można zapisać dość częste w starszych modelach usterki elektroniki i brak 4-ch czy 8-u poduszek powietrznych. W tamtych czasach wystarczyła jedna, ale za to w obłożonej skórą kierownicy. ukryj
dodano 27.11.2003 przez
Zobacz oceny Lancia Thema Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Lancia Thema

Pb
7,70 - 15,37
Na podstawie 22 raportów spalania
ON
7,17 - 10,10
Na podstawie 11 raportów spalania
LPG
9,63 - 11,93
Na podstawie 6 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Lancia Thema

Jak na auto tej klasy, które sporo waży to spalanie jest wmiarę przyzwoite. Na trasie przy włączonej klimatyzacji można zejść ... więcejponiżej 8l LPG /100km. Po mieście to już różnie bywa. Można spalić 12l LPG, ale można też 18l/100km (nie zaznaczam 18, bo to trudno uzyskać, ale jest wykonalne). Zależne od tego, czy się z kimś ściga, lub pokonuje tylko krótkie odcinki. ukryj
dodano 01.11.2007 przez
Jak na auto tej klasy, które sporo waży to spalanie jest wmiarę przyzwoite. Na trasie przy włączonej klimatyzacji można zejść ... więcejponiżej 8l LPG /100km. Po mieście to już różnie bywa. Można spalić 12l LPG, ale można też 18l/100km (nie zaznaczam 18, bo to trudno uzyskać, ale jest wykonalne). Zależne od tego, czy się z kimś ściga, lub pokonuje tylko krótkie odcinki. ukryj
dodano 01.11.2007 przez
Dla mnie to poprostu rewelacja... ten diesel w themie 3 generacji jest poprostu genialny... pali ok 7-8 litrow ropy... jak sie ... więcejgo mocno przycisnie to mysle ze 9 nie przekroczy a 10 tojuznapewno jestem w fazie testu spalania. Na trasie 120 km/h 2500 tys obrotow mysle ze pali ok 6,5 litra... musze to jeszcze dokladnie sprawdzic. ukryj
dodano 15.10.2007 przez
Auto to jest super z prostego powodu; jak chcesz jechac oszczednie, nie deptasz gazu, to niewiele spala. Po miescie, jadac ... więcejspokojnie niewiele ponad 10l LPG. Na trasie jadac okolo 90km/h, bez wyprzedzania - 7l LPG. Swirujac na trasie (wyprzedzanie, jazda p ukryj
dodano 22.04.2006 przez
Silnik Fiata 2.0 115 KM przy ostrej jezdzie w miescie (na trasie zreszta tez) po prostu pije jak smok ... więcejw srednie spalanie mam 15L /100 km!! niech nikt mi nie mowi ze to sa oszczedne silniki (nie ma oszczednych silnikow na tym swiecie!:P:) ale lekkie ukryj
dodano 01.02.2007 przez
Zobacz raporty spalania Lancia Thema Dodaj raport spalania

Generacje Lancia Thema

Dealerzy Lancia

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Lancia Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, 1-go Sierpnia 10

Więcej

CARSERWIS SP. Z O.O.

CARSERWIS SP. Z O.O. Lancia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 33

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Lancia Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 170

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Typowe słabe punkty Lancia Thema

Liczba wpisów: 2
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Lancia Thema dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Lancia Thema

Liczba wpisów: 5
Z obawą podchodziłem do instalacji , ale teraz po roku mogę tylko polecić wszystkim użytkownikom tego samochodu
dodano 17.06.2012 przez
Nie żałuję tej decyzji , na gazie przejechałem już ponad 30 tys km
dodano 03.07.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Thema

Skarbnica wiedzy o Lancia Thema

Ciekawostki
dodano 16.08.2011 przez
Zaprezentowana została w 1984 roku na turyńskim salonie samochodowym, a do produkcji weszła w tym samym roku. Nadwozie limuzyny wystylizowane było przez Giorgia Giugiaro z…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą