Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Lancia Thema

Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994 i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W 1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.

Generacje Lancia Thema

Smukłe kształty, opływowe przetłoczenia, szykowne detale - Lancia przyzwyczaiła nas już do samochodów, które ujmują lekkością i wyrafinowaniem linii. Z lekkością ma jednak niewiele wspólnego flagowy model włoskiej marki, Thema. Za sprawą swojej monstrualnej karoserii, w której roi się od masywnych, mocno ściętych form, a powierzchnia blach znacząco przewyższa wielkość szyb, auto wygląda z zewnątrz jak czołg na kołach. Powód, dla którego topowa limuzyna odcina się od tradycyjnych dla Lancii koncepcji designerskich jest prosty - model ten jest bliźniakiem Chryslera 300, czyli auta stworzonego, aby spełnić amerykański sen o potędze.

Amerykańskie korzenie włoskiej limuzyny da się zauważyć po zajęciu miejsca w środku. Zamiast finezyjnych kształtów i wszechobecnych wyświetlaczy, w których lubują się europejscy producenci, wnętrze proponuje nam prosto zaprojektowaną deskę rozdzielczą z tradycyjnymi, analogowymi zegarami i nienadmierną liczbą przycisków. Taka forma kokpitu nie tylko dodaje mu szlachetności, ale sprawia, że nie musimy obawiać się o czytelność wskaźników i łatwość obsługi. Na szczęście, amerykańskie pochodzenie nie oznacza, że kabina otacza nas tanimi, nieprzyjemnymi w dotyku plastikami - zastosowane materiały wykończeniowe to absolutna ekstraklasa.

Jak wiemy, mieszkańcy USA uwielbiają to, co największe. Właśnie dlatego projektując "300-kę" Chrysler nie szczędził na wymiarach zewnętrznych. W efekcie, również Lancia Thema to prawdziwy kolos, którego trudno "wcisnąć" w lukę na parkingu. Nawiasem mówiąc, zadanie to utrudnia dodatkowo nie najlepsza widoczność z miejsca kierowcy. Najważniejsze jest jednak to, że ponad 5-metrowe nadwozie pozwoliło wygospodarować przeogromne wnętrze z niemałym bagażnikiem. Komfortowej atmosferze sprzyja perfekcyjne wyciszenie kabiny oraz bardzo wygodne fotele. Te ostatnie nie nadają się jednak do dynamicznego pokonywania łuków.

Szybkiej jeździe serpentynami sprzyja z kolei zawieszenie - choć wydawać by się mogło, że z racji amerykańskich genów układ jezdny ma miękkie nastawy, inżynierowie Lancii zadbali o to, aby sprawnie radził sobie z europejskimi drogami. Niestety, odbiło się to na skuteczności resorowania dziur - komfort jest, co prawda, wysoki, jednak niektóre nierówności mogłyby być pochłaniane bardziej subtelnie. Konieczność poprawek sygnalizujemy także w kwestii pracy układu kierowniczego - kierowca nie ma niestety dostatecznego czucia tego, jak obroty kierownicą wpływają na położenie przednich kół.

Potężne, acz eleganckie nadwozie czy przestronne i luksusowo wykończone wnętrze sprawiają, że Lancia Thema zasługuje na miano limuzyny z prawdziwego zdarzenia. Czy podobnie jest z wyposażeniem? Zdecydowanie tak - już w standardzie włoski sedan oferuje swoim nabywcom pełną "elektrykę", dwustrefową automatyczną "klimę", skórzaną tapicerkę, adaptacyjne reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami czy układ poziomujący tylną oś. Cena na pierwszy rzut oka wydaje się wysoka, jednak po porównaniu jej z ofertami innych limuzyn klasy premium okazuje się bardzo, bardzo korzystna.

Komentarze redakcji

Powagosław: Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka.
Luzacjusz: Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki.

Silniki Lancia Thema

Lancia Thema II - jaki silnik wybrać?

Amerykański rodowód zobowiązuje, dlatego we flagowej Lancii próżno szukać małych jednostek. Najmniej trzeba zapłacić za 286-konny motor benzynowy. Ma 3.6l, sześć cylindrów i niezłą kulturę pracy. Aksamitny dźwięk wręcz rozpieszcza, a auto żwawo przyspiesza - jednostka ochoczo wchodzi na obroty. Jednak na stacji benzynowej można się zdziwić, dlatego jest jeszcze 3-litrowy diesel. Wariant 190-konny sprawia, że Thema staje się stateczną limuzyną, którą bez większego cierpienia można jeździć na co dzień. Za to wersja 240-konna ma o dziwo rodowód z piekła – potrafi dostarczyć sporo emocji.

Publikacje o Lancia Thema

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

Dla kierowców z fantazją - Lancia Thema 3.6 V6
 
Nasz test

Najnowsza limuzyna Lancii powstaje w... Kanadzie. Jest mocna, przestronna i świetnie wyciszona. Themy nie sposób jednak polecić osobie, która pragnie zachować anonimowość. 5,07-metrowe auto skupia na sobie wyjątkowo dużo zaciekawionych spojrzeń.

Lancia Thema - Włoch z Ameryki

Choć w gamie Lancii to nowy model, trudno traktować go jako nowość, bo ma charakterystyczną sylwetkę Chryslera 300, z niewielkimi zmianami stylistycznymi. Kiedy jednak zajrzymy do wnętrza znajdziemy się w całkiem nowym świecie. Podobne wrażenie pozostawia spojrzenie pod maskę.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Lancia Thema

Lancia Thema na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Lancia ThemaautoWcentrum - społeczność Lancia Thema

najwyższe oktanyAuta - Lancia Thema

Lancia Thema 61,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Lancia Thema

Katalog nowych aut

Lancia Thema

od 226 900 zł do 228 200

Dostępne silniki

Benzyna (286 KM): 3.6L V6

 

Diesel (239 KM): 3.0L V6 Multijet

Skrzynie biegów

automatyczna: 5-stopniowa, 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Lancia Thema
 

Najpopularniejsza wersja Lancia Thema

Lancia Thema 3.6L V6 286KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet zaawansowanego bezpieczeństwa (Safety Tech Pack) - 0

Cena katalogowa

228 200

Zobacz ofertę Lancia Thema 3.6L V6 286KM - 4 drzwiowy sedan
 

Lancia Thema najczęściej porównywane z:

Jaguar XF
3.0 D S (275 KM)
Mercedes Klasa E
300 (252 KM)
Audi A6
2.0 TDI ultra (190 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »

Używane Lancia Thema

Lancia Thema
3.6 benzyna 286 KM
2013
210 330 PLN
Lancia Thema
3.0 diesel 239 KM
10 km, 2013
165 000 PLN
Lancia Thema
2.5 diesel 143 KM
24 158 km, 1994
2 000 PLN
Lancia Thema
3.0 diesel 239 KM
1 999 km, 2012
174 000 PLN

Ocena auta Lancia Thema

Wybrane opinie

Lancia Thema Sedan 2.0 i.e. (117 KM)

Jak się kupi Theme w dobrym stanie i się pilnuje wymian olejów,filtrów, itp to można jeździć i jeździć bez końca. W każdym razie swoja Theme mam już 5 lat i kompletnie nie narzekam, części są, są też zamienniki które są po bardzo przystępnych cenach.Ospatnio w ASO Fiata mieli wyprzedaż tego co zostało na magazynie do starszych włochów i można było sie targować do bólu (nawet 80% taniej!!!) więc się ostro obłowiłem w nowe części (korzystając z okazji). Teraz myśle o Kappie 2.4 benzynie ,ale to dopiero za rok mam zamiar kupić "kapcie" bo narazie finanse mi nie pozwalają. Wiem tylko jedno, że to właśnie Thema zmieniła moje podejście do włoskich aut, a miałem różne japońca (Mazde 626) do którego części kosztowały jak by były co najmiej ze złota jak i niemca (VW Scirroco II) którego mam wyklętego za to że za kupe szmalu go kupiłem a potem sie okazało, że nie idzie kupić dobrego niemca (bynajmiej w polsce). Teraz wiem jedno tylko Lancia a jak wejdziemy do Uni to będzie można kupić Lancie z "cudami...

dodał: torell007@poczta.onet.pl
Lancia Thema Sedan 2.0 i.e. (115 KM)

Duże bezpieczne auto dla całej rodzinki. Dzięki niskim cenom używanych aut możesz odżałować trochę kasy na paliwo, albo na założenie instalacji LPG. Niezłe i mocne silniki pozwalają na szybką, dynamiczną ale i bezpieczną jazdę (hamulce tarczowe i ABS są często nieocenione - możesz chmować na stop i spokojnie puścić w tym czasie kierownicę). Poza tym niesamowita wygoda i "full wypas" (skóra, drewno, klima itp. Na minus można zapisać dość częste w starszych modelach usterki elektroniki i brak 4-ch czy 8-u poduszek powietrznych. W tamtych czasach wystarczyła jedna, ale za to w obłożonej skórą kierownicy.

dodał: Jacek M. milczanowscy@onet.poczta.pl
Lancia Thema Sedan 2.0 i.e. 16V Turbo (177 KM)

Bardzo duze, bardzo wygodne auto z aspiracjami sportowymi za bardzo male pieniadze. Nadal, po mimo uplywu lat, dosc prestizowe. Jazda daje sporo radosci. Szczegolnie polecam roczniki 93 i 94 w wersji 2.0 16V Turbo (205KM). Auto idealne na dlugie trasy. Eksploatacja troche kosztuje (wysokie zuzycie paliwa). Kradliwosc praktycznie zerowa. Niechetnie zatrzymywany do kontroli przez patrole, co IMO stanowi powazna zalete :-))

dodał: Amadeo12@wp.pl
Lancia Thema Sedan 3.0 V6 (171 KM)

Fantastyczne auto. Piekielny kop w niepozornym, na dodatek bardzo komfortowym nadwoziu. Superwygodna limuzyna z niesamowitymi osiagami, mozna gladko objechac dresow w merolach, bmw 750 itp (6.5s do setki, wg. G-Techa). Trzeba tylko pamietac, zeby pilnowac silnika - naprawa jest za...iscie kosztowna i czasochlonna, ale jak sie dba o niego i pilnuje terminow wymian plynow, to nic sie nie dzieje.

dodał: Byly riceboy, obecnie makaroniarz.
Lancia Thema Sedan 2.5 TD (116 KM)

Niewierzcie fachowcom odradzającym zakup tego auta! Trzeba jednak kupować zadbane egzemplarze z zagranicy, gdzie przegląd w ASO robi się bo nadzszedł czas wpisany w ksiązce serwisowej, a nie jak coś nawali...Auto doskonałe dla przejazdów rodzinnych - super wygodne, ekonomiczne, bezpieczne, występujące prawie zawsze w "ful opcji" Wybierajcie wersje z blachą ocynkowaną! To ważne!

dodał: JOT-JOT

Galerie Lancia Thema

Lancia Thema Lancia Thema 2012 Lancia Thema II 3.6 V6 286KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Lancia

Opinie o instalacji LPG

Lancia Thema

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Lancia Thema

Lancia Thema

15 komentarzy

13 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~BEZOL~BEZOL

Witam!
Posiadam Lancie theme 2.0,16v turbo,205km GOLD
Powiem tak!
Ten samochód to cacko a niewspomne o wygodzie!
Niewyobrażam sobie na dzień dzisiejszy za takie pieniadze inne auto..
POZDRAWIAM..

~Jurek~Jurek

Spojlery
Zakupiłem kiedyś w Niemczech v6 ze spojlerami, które montowano w salonach lancji
są to dwa zderzaki i progi ale nie zauważyłem na nich loga producenta. Kiegyś myślałem o tym aby zrobić kilka kopii tego ale z obawy o mierne zainteresowanie odpuściłem temat. Obecnie przekładam je do następnej v6

~krzysiek ~krzysiek

Kochana rządówka!
mam już drugą Themę 2,8 v6 i jestem cholernie zadowolony z tego statku niemam jej nic do zarzucenia! chciałbym tylko dopaść pakiet spoilerów przód i tył podobno abarth wypuścił serię do themy? wiecie coś o tym ??????? proszę o odpowiedz!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Lancia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 771
Przejechany dystans
1 399 446 km
Zatankowanego paliwa
92 158 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
657
Wydanych pieniędzy
240 377 zł
Średnie wydatki na auto
2 289 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
681
Wydanych pieniędzy
138 507 zł
Średnie wydatki na auto
1 319 zł
Zobacz dzienniki kosztów Lancia (105)

Testy zderzeniowe Lancia Thema

Najnowsze testy zderzeniowe Lancia Thema przeprowadzone przez Euro NCAP.

Lancia Thema 3.0 'Platinum', LHD
2011

Lancia Thema
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Lancia

Zużycie paliwa Lancia Thema

Na podstawie 38 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: PIOTR tel. 606 , dodano: 29.04.2006 22:07

serwis nie nalezy do tanich ale to auto swojego czasu było najdrozszym autem we wloszech

pełny raport Lancia Sedan 2.0 16V

autor: wojth, dodano: 13.09.2007 21:12

6.5 litra na sto na trasie to chyba ok?

pełny raport Lancia Sedan 2.5 TD

autor: JOT-JOT, dodano: 12.04.2006 00:19

Zużycie w zależności od "nogi". Przy delikatnej jeździe można przejechać 100km na 5-ciu litrach (poza miastem oczywiście), ale kto jeździ takim autem 90km/h?!W mieście w zimie ok. 10litrów, na trasie 6 bez męczarni...Ceny części porównywalne do Merca W124

pełny raport Lancia Sedan 2.5 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Lancia Thema

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Lancia Thema

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Lancia Thema
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Lancia Thema, oglądali także